جستجو
Close this search box.

اهمیت جذب سرمایه در کسب و کار

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

امروزه بازار کار به سمتی سوق پیدا کرده است که هر فردی را به این فکر باز داشته که کسب و کار شخصی خود را داشته باشد. نسل های جدید مرز های کسب و کار سنتی را شکسته اند، و با پرورش ایده و خلاقیت های خود در تلاش برای عملی کردن رویاهای خود هستند! تبدیل ایده ها به واقعیت و راه اندازی کسب و کاری نوپا مسلتزم سرمایه است! اما چگونه؟! پیدا کردن فردی که سرمایه کسب و کار شما را فراهم کند، کار ساده ای نیست. در این امر سوال های گوناگونی مطرح می شود! که چگونه سرمایه جذب کنیم؟ چگونه سرمایه گذاری مناسب حیطه کاری شماست؟ ویا چه نکاتی در جذب سرمایه مهم است؟ ما در این مقاله تلاش کردیم به همه سوالات شما در خصوص اهمیت جذب سرمایه در کسب و کار را پاسخ می دهیم. کافی است تا پایان این مقاله با ما باشید! تا دانستی ها لازم برای راه اندازی شغل رویایی خود را به دست آورید. چرا که پایه های مستحکم موفقیت برپایه دانایی و آموختن بنا شده است، این قدم های شمرده و آگاهانه شماست، که مسیر رسیدن به اهداف را هموار می کند.

فهرست مطالب

اهمیت سرمایه گذاری در کسب و کار 1

چرا جذب سرمایه در کسب و کار اهمیت دارد؟

ممکن است این روز ها تحت عوامل مختلف اجتماعی و اقتصادی یا رویاهایی که برای آینده خود ترسیم می کنید این فکر به وفور در ذهن شما نقش بسته باشد، که باید کسب و کار شخصی خود را داشته باشید و در آینده نه چندان دور صاحب امپراطور خود شودید! اما برای شروع هر کسب وکاری باید سرمایه داشته باشید، جذب سرمایه برای شروع کسب و کار روش های مختلفی دارد، خیلی ها به دنبال وام ها کارآفرینی از بانک ها هستند که مراحل اخذ آن ساده نیست و در نهایت پس از اعطای وام به شما تازه پرداخت اقساط شروع می شود! در ماه های اول راه اندازی کسب و کار خود هنوز به سود کافی نرسید اما باید خیلی سریع تر از آن چه که پیش بینی کرده اید ،بازپرداخت های وامی که برای سرمایه گرفته اید را پرداخت نمایید.

اما افراد باهوش اقتصادی بالاتر قبل اقدام های عجولانه تمامی روش ها را بررسی می کنند و در نهایت یکی از راه های پیش رو را انتخاب می کنند، جذب سرمایه گذار برای ایده هایی که در سر دارند، ممکن است این روز ها با افرادی برخورد کرده باشید که از لحاظ مالی و ارتباطات توانمند هستند و علاوه برا توانایی علاقه بسیاری به انجام کار های مهیج و بزرگ و ریسک هستند، این افراد گزینه های بسیار مناسبی برای کسانی است که کسب و کاری نوپا دارند و یا می خواهند کاری را شروع کنند، پس این مهم است که شما در قدم های اولیه راه با کسانی همراه شوید که حرفه ای و با تجربه تر از شما هستند! اما سوال مهم این است چگونه صاحبان سرمایه را برای سرمایه گذاری در کسب وکار خودتان متقاعد کنید؟!

برای آنکه بتوانید در جذب سرمایه موفق باشید،باید بتواند شرکت خود را برای سرمایه گذار به خوبی معرفی و ارائه کنید،برای معرفی درست باید زمان بندی و برنامه ریزی کنید.

پس از معرفی شرکت به سرمایه گذا، نیاز است خلاصه ای از برنامه های اجرایی کسب وکارتان را در اختیار سرمایه گذار قرار دهید. سرمایه گذار با بررسی برنامه های کاری شما،در خصوص سرمایه گذاری روی کسب وکارتان بهتر میتواند تصمیم بگیرد. در این راستا شما باید موارد مختلفی را در اختیار سرمایه گذار قرار دهید تا بتوانید خودتان را به سرمایه گذار اثبات کنید و نشان دهید کسب وکارتان ارزش سرمایه گذاری دارد. به خاطر داشته باشید، جذب سرمایه استراتژی خاص خود را دارد و باید قبل از انجام هر کاری پیش نیاز های آن فراهم شده باشد. صاحب کسب و کار باید موقعیت فعلی و موقعیت هدف کسب و کار خود را در نظر بگیرد و با توجه به شرایط موجود، روش جذب سرمایه را انتخاب نماید.

اهمیت سرمایه گذاری در کسب و کار 2

نکاتی که برای جذب سرمایه باید بدانید

می توان مهمترین دلیل عدم ریسک پذیری سرمایه گذاران را آشنا نبودن کارآفرینان با اصول اولیه کسب و کار دانست. اکثر این سرمایه گذاران، پارامترهایی برای انتخاب استارتاپ های خود دارند، که شما باید سعی کنید این پارامترها را بشناسید. در ادامه چند اشتباه افرادی که دنبال جذب سرمایه هستند را برای شما لیست می کنیم.

  • ارائه گزارشات مالی غیرحرفه ای با ابزار های ساده که موجب خطا و در نتیجه بی اعتمادی می شود. برای تهیه بیزنس پلن خود حتما با افراد مجرب و متخصص مشورت کنید.
  • برای تهیه گزارشی که نشان می دهند در فرآیند یک تصمیم گیری درست، از داده های متغیری استفاده شده است، می توان از نرم افزارهایی مثل Xero و Sage کمک گرفت. شما باید داده هایی مثل افزایش هزینه، حقوق، فروش و … را در گزارش خود دخیل کنید.
  • توجه نکردن به حقوق بنیان گذاران

علاقه ی سرمایه گذاران به استارتاپ هایی است، که توجه کلیه ی اعضا بر آن متمرکز شده باشد. بطور مثال اگر شاهد آن باشید که بنیانگذار یک استارتاپ، حقوق بالایی دریافت می کند، یعنی به پیشرفت کسب و کارش بی توجه است. سرمایه گذاران می خواهد از همه پولی که برای استارتاپ هزینه می کنند، در جهت پیشرفت شرکت بکار گرفته شود

  • عدم معرفی رقبا

بعضی از استارتاپ ها از ارائه اطلاعات در ارتباط با رقبایشان خودداری می کنند. این موضوع نشان دهنده ی آن است که خیلی از کارآفرینان، چشم اندار روشنی از آینده ی کاری خود ندارند. با تهیه ی یک گزارش مفصل از فعالیت های رقبای خود، اطمینان سرمایه گذاران را به خوبی جلب کنید.

اهمیت سرمایه گذاری در کسب و کار 3

چند پیشنهاد برای جذب سرمایه در کسب و کارهای کوچک

  • برای توزیع سرمایه در کسب و کارهای کوچک، درآمد ناخالص مهم‌تر از سوددهی است
  • بازگشت سود تنها برای اهداف بلندمدت موردتوجه قرار می‌گیرد
  • در محاسبات مالی برای جذب سرمایه باید اعتبارهای شخصی خود را هم لحاظ کنید
  • سرمایه در کسب و کارهای کوچک باید صرف پروژه‌های کلان شود

مهم‌ترین نکته برای محافظت از سرمایه در کسب و کارهای کوچک

واقعیت این است که تسهیلات مالی به اندازه تجارت‌های بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان، در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار نمی‌گیرد. به‌ همین ‌دلیل، شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک باید درمورد بودجه‌بندی، حسابرسی و نیازمندی‌های شرکت خود، بسیار محتاط عمل کنید. دقت در کنترل این مسائل، توسعه و میزان پبشرفت شما را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد.

به ‌کمک کنترل و مدیریت امور مالی شرکت و با گذشت یک دوره چند ساله، به توسعه و پیشرفت خوبی می‌رسید. بعد از این ‌دوره، می‌توانید با خیال آسوده درخواست وام دهید و از پذیرفته‌ شدن آن مطمئن باشید. پس بهتر است بگوییم که قدرت کنترل و سازمان‌دهی، یک عامل اساسی برای جذب سرمایه در کسب و کارهای کوچک است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید ادامه مقاله منابع انسانی و کی میذارید؟
    چون نوشته بودید که سری هستش میخواستم بدونم چه روزایی میذارید؟

    1. سلام ممنون وقت شما هم بخیر، مقاله بعدی منابع انسانی برای دوشنبه هفته بعد برنامه ریزی شده، در صورت تمایل می تونین ایمیل خودتون رو ثبت کنین تا نوتیفیکیشن مقالات مربوط به منابع انسانی رو دریافت کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری