جستجو
Close this search box.

۷ مسیر برای ثروت آفرینی مادران خانه دار

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

مسیر های هفتگانه برای درآمد زایی مادران خانه دار

درآمد زایی مادران خانه دار

مقدّمه

فهرست مطالب

شاید بتوان زیباترین هنر یک زن را مادری دانست. مادری یعنی تربیت، یعنی عشق، یعنی ساختن آینده ای زیبا برای ایران عزیز و در یک کلام مادری یعنی زندگی.

این روزها با رونق فنّاوری مادران زیادی هستند که علاقه مندند در کنار تربیت فرزند دلبندشان، کسب درآمد کنند و در کنار شوهران به رونق اقتصاد خانواده کمک کنند و همچنین بتوانند به راحتی علاقه مندی های خودشان در زندگی را تهیّه کنند. مسیرهای زیادی برای یک مادر متعهّد ایرانی وجود دارد تا هم بتواند تعهّد مادری خود را به زیبایی انجام دهد و هم در کنار آن ثروتمند شود و در این مقاله بر آنیم تا مسیرهای هفتگانه ای برای کسب درآمد مادران خانه دار (درآمد زایی مادران خانه دار) سرزمینمان ارائه کنیم.

مسیر اوّل. آرایشگری و فروش لوازم آرایشی در منزل

مسیر اوّل. آرایشگری و فروش لوازم آرایشی در منزل

حرفه ی آرایشگری نه تنها شغلی بسیار پر درآمد برای بانوان است، بلکه تفریح مورد علاقه ی آن ها هم هست و یک مادر ایرانی به زیبایی می تواند یک اتاق از خانه اش را به محل آرایشگاه تبدیل نموده و با آموزش دیدن (که حتّی به شیوه ی مجازی هم امکان دارد) و خرید لوازم اوّلیه آرایشگری و تبلیغ در فضای مجازی یا همسایگان، مشتری جذب کند. این روزها سالن های آرایشگری قیمت های بسیار بالایی را برای اصلاح سر و صورت و سایر ظرافت های زنانه دریافت می کنند که اگر مادر قصّه ی ما بتواند قیمت مناسبی را برای این کار معیّن کند، مشتریان بیشتر جذب دکّان زندگی او خواهند شد.

البتّه در کنار آرایشگری مادر قصّه ی ما می تواند لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خانم ها را تهیّه نموده و جایی را در اتاق کارش برای عرضه ی آن اختصاص دهد و با قیمتی معقول به همسایگان و دوستان بفروشد.

مسیر دوّم. فروش غذا و تنقّلات

مسیر دوّم. فروش غذا و تنقّلات

این روز ها غذای سالم آماده به دغدغه ی مهمّی برای خیلی از خانواده های شاغل و یا حتّی کسب و کار های کوچک تبدیل شده است. کسب و کار هایی هستند که کارمندان آن معمولاً در روز های کاری از ساعت 9 تا 17 مشغول فعّالیت هستند و مسئول شرکت علاقه مند است تا برای مثلاً 20 کارمند خود، غذای خانگی سالم آماده کند. این جا است که هنر آشپزی مادر ایرانی بیش از هر زمان دیگر به درد بخور خواهد بود. مادر ایرانی می تواند از طریق پخش آگهی و تبلیغات در فضای مجازی و یا از راه های دیگر، این شرکت ها را شناسایی کرده، با آن ها قرارداد بسته و در کنار رسالت مادری خود به صورت روزانه برای آن ها غذا پخته و کسب درآمد کند.

البتّه هنر مادر ایرانی در آشپزی منحصر نمی شود؛ تنقّلاتی مانند لواشک و آلوچه هستند که نسخه ی بازاری آن ها مضر به سلامتی است و مادر ایرانی می تواند با ابتکار خود، نسخه ی سالم آن را در خانه تولید و بسته بندی نموده و آن را به خانواده ها (به خصوص خانواده هایی که فرزند مدرسه ای دارند) و یا مراکز توزیع تنقّلات عرضه کند.

تدریس

مسیر سوّم. تدریس

تدریس در خانه یکی دیگر از ابتکارات کسب درآمد برای مادران ایرانی است. در کشور هندوستان، یکی از شغل های دانشجویان هندی، تدریس به دانش آموزان بریتانیایی مقیم آن کشور است. در ایران هم چنین صنعتی اخیراً رواج یافته و مؤسّسات و سایت هایی در این زمینه فعّالیت می کنند و مادر ایرانی می تواند در خانه به صورت حضوری و یا از طریق فضای مجازی، دانش و مهارت خود را به دیگران عرضه کند و در ازای آن پول دریافت کند. این روزها کسانی که زبان خارجی یا مهارت های کامپیوتری بلد باشند، درآمد های قابل قبولی را از رهگذر تدریس می توانند به دست بیاورند.

مسیر چهارم. تولید و بسته بندی سبزیجات
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مسیر چهارم. تولید و بسته بندی سبزیجات

سبزی پاک کردن علاقه ی خیلی از خانم ها است؛ دقیقاً کاری که خیلی از مادران شاغل وقت یا حوصله ی کافی برای انجام آن ندارند. اگر یک مادر ایرانی بتواند از مسیر کاملاً بهداشتی اقدام به خرید، پاک کردن، شست و شو و بسته بندی انواع مختلف سبزیجات کند، قطعاً مشتریان زیادی جذب خواهد کرد و بالتّبع درآمد قابل قبولی هم خواهد داشت.

برای این کار سرمایه ی چندانی نیاز نیست؛ بلکه آن چه مهم است، این است که او بتواند هم بهداشتی عمل کند، هم بسته بندی خوبی ارائه دهد و هم از ابتکارات زنانه ی خود به بهترین شیوه استفاده کند؛ مثلاً می تواند انواع مختلف سبزی خوردن را جدا جدا آماده کند تا مشتری متناسب با نیاز و علاقه ی خود، از هر نوع سبزی خوردن مقداری خاص انتخاب کند. یا مثلاً برخی سبزی ها را خشک کرده (مانند نعنا) و قالب خشک شده ی آن را که در غذا خیلی استفاده می شود به فروش برساند. از این دست کار ها خیلی زیاد است و بدون سرمایه ی خاصّی درآمد های زیبایی ایجاد خواهد کرد.

خیّاطی

مسیر پنجم. خیّاطی

خیلی از مادران خانه دار اوّلیّات خیّاطی را بلدند. کافی است برای حرفه ای شدن مقداری آموزش ببینند و یک چرخ خیّاطی نسبتاً حرفه ای داشته باشند و با ارتباط گیری با مزون ها و مراکز فروش لباس و یا حتّی همسایه ها و فامیل، لباس تولیدی خود را به فروش برسانند. شاید اوّل کار لباس های دوخته شده از کیفیت ایده آل برخوردار نباشند؛ امّا انگیزه و پیگیری این امکان را به مادر ایرانی می دهد تا در کوتاهترین زمان ممکن به یک خیّاط حرفه ای تبدیل شود.

البـتّه مهارت صرف در این جا معیار موفّقیت یک مادر خانه دار نیست. بلکه توجّه به نیاز و ذائقه ی مخاطب مقوله ای بسیار لازم و اساسی است و مادر قصّه ی ما باید بتواند مهارت خود را در قالبی عرضه کند که مشتری پذیر باشد. البتّه ابتکارات زنانه و تولید مدل های جدید لباس متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی هم می تواند در کسب ثروت اثر به سزایی داشته باشد.

هنر

مسیر ششم. هنر

یک مادر خانه دار به زیبایی می تواند هنر خود را در خانه عرضه کند. او می تواند کتاب بنویسد، شعر سرایی کند، تابلوی نقّاشی خلق کند، نوشته های دیگران را ویراستاری یا ترجمه کند و یا حتّی در خانه کلاس خصوصی موسیقی برگزار کند و از رهگذر این اتّفاق، به درآمدهای خوبی برسد. البتّه هنر منحصر در موارد بیان شده نیست. بافتنی، تولید کاورهای زینتی برای آشپزخانه ها، صنایع سفالی و چوبی و … هم می توانند هنرهایی باشند که یک مادر ایرانی می تواند با عرضه ی آن ها به دیگران (چه از طریق فضای مجازی و چه از سایر روش ها) کسب و کار خانگی خود را رونق ببخشد.

حسابداری

مسیر هفتم. حسابداری

این روز ها با گسترش فضای مجازی، شغل هایی متناسب با آن ایجاد شده که یکی از مهم ترین و جذّاب ترین آن ها، حسابداری در منزل است. یادگیری مهارت های حسابداری این امکان را به یک مادر خانه دار می دهد تا به زیبایی بتواند عملیّات های حسابداری را برای نهادهای فرهنگی مانند کانون ها، مساجد، حسینیه ها و مؤسسات هنری انجام داده و به درآمدهای خوبی برسد. البتّه در این جا نرم افزارهایی هم هستند که می توانند به این مادر کارآفرین کمک کنند که نرم افزار حسابداری محک، یکی از آن گزینه ها است.

سخن آخر

در هر کسب و کار خانگی سه عنصر مهم و تعیین کننده وجود دارد که می توانند منجر به درآمد زایی بیشتر شوند: اوّل کیفیت کالا یا خدمت ارائه شده، دوّم توجّه به ذائقه ی مخاطب و سوّم شیوه ی درست تبلیغ. اگر یک مادر خانه دار در کسب و کار خانگی اش به این سه عامل توجّه نداشته باشد، توفیق چندانی در ثروت آفرینی نخواهد داشت. درباره ی این سه عامل مهم در مقاله ای دیگر به صورت مجزّا توضیح خواهیم داد.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات نقل و انتقال خودرو؛ از صفر تا 100

مالیات نقل و انتقال خودرو از صفر تا 100: نحوه استعلام و پرداخت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات نقل و انتقال خودرو، نقش مهمی در تامین منابع مالی برای دولت‌ها و تنظیم بازار خودرو ایفا می‌کند. نرخ مالیات بر نقل و انتقال خودرو در کشورهای مختلف متفاوت است و معمولاً بر اساس ارزش خودرو، سال ساخت و… تعیین می‌گردد.

اطلاعات بیشتر
سرمایه لازم برای راه اندازی سوپرمارکت

سرمایه لازم برای راه اندازی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه سرمایه لازم برای راه اندازی سوپرمارکت به سادگی فراهم نمی‌شود؛ سوپرمارکت از جمله کسب‌وکارهایی است که با توجه به نیاز دائمی جامعه به کالاهای مصرفی روزانه، از پتانسیل بالایی برای موفقیت برخوردار است.

اطلاعات بیشتر
مالیات ثبت برند چیست؟

مالیات ثبت برند چیست؟ نکات مهم ثبت برند

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه ثبت برند یک گام مهم و حیاتی برای هر کسب و کاری است که می‌خواهد از حقوق مالکیت معنوی خود محافظت کند و برند خود را در برابر رقبا و افراد سودجو حفظ نماید. بااین‌حال، این فرایند با هزینه‌های متعددی از جمله مالیات ثبت برند همراه است.

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزار حسابداری