جستجو
Close this search box.

جایگاه سبک یادگیری در ارتقاء کارآفرینی

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

مقدّمه

اگر می خواهید شغل جدید پیدا کنید یا در شغل فعلی خود موفّق شوید، باید روز به روز آموزش ببینید و مهارت های خود را زیاد کنید.

فهرست مطالب

روانشناسان معتقدند که سه روش کلّی برای یادگیری وجود دارد و شما  برای یادگیری مؤثّر و حفظ و استفاده از اطلاعات جدید در محل کار، باید بررسی کنید که کدام یک از سه سبک یادگیری معمول بیشتر ارتباط دارید. این کار نه تنها به افزایش توانایی شما در کسب  مهارت های جدید کمک می کند، بلکه دوست خوبی برای شما در انتخاب حرفه ای جدید خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم تا با این سه مهارت یادگیری بیشتر آشنا شویم.

فرصت های شغلی مشهور

1. سبک های یادگیری چه ارتباطی با انتخاب شغل دارند؟

هر کس اطلاعات جدید را به گونه ای متفاوت یاد می گیرد و حفظ می کند. هنگامی که در مدرسه بودید ، ممکن است متوجه شده باشید که برخی چیز ها را به راحتی یاد می گیرید؛ در حالی که یادگیری برخی چیز ها برای شما دشوار است. این اتّفاق عمدتاً به شیوه های یادگیری باز می گردد.

سبک فعّال شما در یادگیری بر بسیاری از جنبه های مختلف زندگی از جمله شغل شما تأثیر می گذارد. برای رشد و پیشرفت در مسیر شغلی مورد علاقه خود باید مرتّب آموزش ببینید، مجموعه مهارت های خود را گسترش دهید و دانش بیشتری به دست بیاورید. وقتی متوجّه سبک یادگیری خود شدید، می توانید این روش ها را در محل کار خود اعمال کنید و افرادی که ممکن است به پیشرفت شما علاقه مند باشند (مانند مدیر و هم تیمی ها) را نیز مطّلع سازید.

2. انواع سبک های یادگیری کدامند؟

روانشناسان سبک های مختلفی را برای یادگیری تشخیص داده اند که به صورت کلّی می توان آن ها را در سه بخش دیداری، شنیداری و تجربه محور تقسیم کرد. البتّه این به این معنا نیست که هر شخص منحصراً یک سبک یادگیری دارد؛ نه! بلکه هر کس ممکن است درصدی از هر سبک را در شخصیّتش داشته باشد و یکی پر رنگ تر از دیگری باشد. ممکن است هر سه سبک یادگیری در شخصیّت شما فعّال باشد؛ منتهی آن چه اهمّیّت دارد، این است که بتوانید سبک مطلوب خود را شناخته و آموزش ها را در این سبک برای خود بازتعریف کنید.

یادگیری دیداری

2.1. دیداری

فراگیران دیداری (که به آنها “فراگیران فضایی” نیز گفته می شود) وقتی اطلاعات با تصاویر طراحی شده روی تخته سفید ، نمودارها ، نمودارها، نقشه ها یا سایر گرافیک ها ارائه می شود ، اطلاعات را به بهترین وجه پردازش می کنند. فراگیران بصری معمولاً قبل از اینکه متن چاپی را بخوانند ، تصاویر را پردازش می کنند و همچنین می توانند مفاهیم را به زیبایی تجسّم کنند.

بصری ها ترجیح می دهند که دستورالعمل ها چاپ شود تا اینکه به آن ها به صورت کلامی آموزش داده شود و ممکن است هنگام ایده پردازی یا تلاش برای ایجاد مفهوم موضوع جدید ، اغلب کاغذ بازی کنند یا احمق به نظر برسند. بسیاری از فراگیران بصری پس از نوشتن یا ترسیم چیزی، آن را بهتر به خاطر می آورند. آنها همچنین هنگام یادگیری برای کمک به ارتباط مفاهیم و ایده ها ، آنها را سازماندهی یا تقسیم بندی بصری می کنند.

یادگیری شنیداری

2.2. شنیداری

فراگیران شنیداری وقتی با یک صدا مواجه می شوند، (مثلاً در یک سخنرانی) اطلاعات را بهتر پردازش می کنند. این نوع زبان آموزان می توانند به راحتی سخنان دیگران را به یاد بیاورند و ترجیح می دهند موضوعات پیچیده را از طریق سخن گفتن حل و فصل کنند.

افرادی که یادگیرنده شنیداری هستند، دستورالعمل های کلامی را ترجیح می دهند و ممکن است از تکرار استفاده کنند یا موارد را با صدای بلند تکرار کنند تا آن ها را به حافظه منتقل کنند. آنها ممکن است برای درک بهتر موضوع سؤال بپرسند و ممکن است لازم باشد که قبل از درک کامل مطلبی، آن را بارها و بارها تکرار کنند. آنها در فعّالیت های گروهی به خوبی کار می کنند و از بحث های تیمی استقبال می کنند. فراگیران شنیداری نیز غالباً از گوش دادن به ضبط ها به عنوان روشی برای جذب مفاهیم جدید لذّت می برند.

2.3. جنبشی (تجربه محور)

فراگیران جنبشی (که به آنها “یادگیرندگان لمسی” نیز گفته می شود) اطلاعات را بیشتر از طریق تجربه پردازش می کنند تا اینکه به آنها نشان داده شود یا به آنها گفته شود. این نوع مهارت آموزان ترجیح می دهند کارهایی را انجام دهند که “عملی تر” باشد. آنها ترجیح می دهند اشیاء را لمس و احساس کنند و کارهایی که تجربه کرده اند بیش از چیزهایی که شنیده و یا دیده اند به یاد می آورند.

سخن پایانی

وقت بگذارید و فکر کنید که چگونه اطلاعات جدید را راحت تر به دست می آورید. به آخرین باری که چیز جدیدی یاد گرفتید فکر کنید. برای اطمینان از حفظ اطلاعات چگونه کار کردید؟ چه الگوها، توضیحات یا نقاشی هایی باعث درک مفاهیم شده اند؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا متوجّه شوید کدام سبک یادگیری برای شما بهتر است.

هنگامی که بدانید کدام یک از سبک های یادگیری برای شما مؤثّرتر و بهتر است، می توانید آن را با مدیر خود به اشتراک بگذارید و به این ترتیب، می توانید با هم کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید مجموعه مهارت های خود را به طور موثر رشد دهید. علاوه بر این، مدیر شما می تواند به شما کمک کند روش هایی را برای سبک یادگیری خود در نقش شغلی خود پیدا کنید و در محیط کار مؤثّر واقع شوید.

البتّه باید دانست که سبک های یادگیری نباید تنها معیاری باشد که برای انتخاب مسیر شغلی استفاده می کنید. معاشرت با یک سبک یادگیری بیش از سبک دیگر، نباید مانع انتخاب شغل ایده آل شما شود. شما باید بتوانید سبک یادگیری خود را در هر مسیر شغلی که انتخاب می کنید وارد کنید.

مهم نیست که کدام شغل را انتخاب می کنید، درک سبک های یادگیری به شما کمک می کند تا بهترین روش های کسب مهارت های جدید را شناسایی کنید، به عنوان یک کارآفرین حرفه ای رشد کنید و با محیط جدید خود سازگار باشید و دیگران را نیز در یادگیری و رشد یاری دهید.

منبع:

indeed

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری