جستجو
Close this search box.

ده عادت طلایی برای موفقیت در حسابداری

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

مقدمه

موفقیت در حسابداری مقوله بسیار مهمی برای کارکنان فعال در این زمینه است و همه حسابداران علاقه‌مندند تا در این حرفه موفق شوند. البته صرف اشتیاق برای موفقیت کافی نیست و در کنار علاقه‌مندی باید قواعد موفقیت را بدانیم که یکی از مهم‌ترین این قواعد، آشنایی با عادت‌های طلایی است. عادت‌هایی که طبق قانون اثر مرکب اجرایی شدن آن‌ها در طول زمان باعث خلق اهداف و دستاوردها می‌شود. در این مقاله با ۱۰ عادت طلایی برای موفقیت در حسابداری آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب

علاقه-عادت طلایی برای موفقیت در حسابداری

1. علاقه

اولین مهارت برای موفقیت در حسابداری علاقه است. بله علاقه! ممکن است بپرسید مگر علاقه هم مهارت است که عادت پذیر باشد؟ بله علاقه‌ها هم می‌توانند عادت پذیر باشند آن زمان که مسیر موفقیت برای شما دشوار می‌شود و نیاز به استقامت کردن دارید. خیلی‌ها زمانی که به این مرحله که می‌رسند، دیگر علاقه‌ای به ادامه دادن ندارند.

برای عادت به علاقه داشتن می‌توانید از اهرم رنج و لذت استفاده کنید. اهرم رنج و لذت یعنی دو تصویر ذهنی برای خود ترسیم کنید و مثل یک فیلم هرروز آن را مشاهده کنید. یک تصویر، تصویر موفقیت شما و اهداف محقق شده شما و تصویر دیگر، ناکامی و شکست شما است.

با مشاهده دو سناریویی که خلق آن در آینده تابع عملکرد امروز شما است، امکان ندارد که علاقه به موفقیت پیدا نکنید و برای خلق آن همه توان خود را به‌کار نگیرید.

آموزش فعال-عادت طلایی برای موفقیت در حسابداری

2. آموزش فعال

با پیشرفت فناوری ما شاهد نرم‌افزارها و اپلیکیشن های جدید در دنیای امروز هستیم که دانستن آن‌ها برای بهتر شدن فعالیت حسابداری ضروری است. شمایی که آرزوی موفقیت در حسابداری را دارید و می‌خواهید شخصیت برجسته‌ای در این زمینه باشید، باید به‌صورت پیوسته آموزش ببینید و با فناوری‌های جدید آشنا شوید. کارفرمایان به حسابداران به‌روز بیشتر علاقه دارند.

نظم کاری

3. نظم کاری

سومین عادتی که باید در جاده موفقیت در حسابداری بدانید، نظم و انضباط کاری است. چه دور کار باشید و چه در اداره فعالیت می‌کنید، باید منظم باشید و اگر نتوانید در زمان تعیین‌شده کار خود را تمام کنید و گزارشهای مالی لازم را به کارفرما ارائه کنید، باید منتظر اخراج شدن باشید.

ارتباطات

4. ارتباطات

شما باید با خیلی‌ها ارتباط داشته باشید. از کارفرما گرفته تا سایر همکاران. مراجعات شما به‌خصوص زمان پرداخت حقوق ماهیانه بسیار مهم و سرنوشت ساز است. شما باید مهارت‌های ارتباط موفق را یاد بگیرید و برای موفقیت حسابداری به ارتباطات درست و اصولی عادت کنید.

شفافیت
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

5. شفافیت

شفافیت برای موفقیت در حسابداری مانند چرخ برای ماشین است. اگر محاسبات مالی شما شفاف و قابل‌پیگیری نباشد، اعتماد کارفرما به شما ضربه می‌خورد و شما نمی‌توانید موفق باشید؛ پس از همین امروز تلاش کنید به شفافیت عادت کنید و تمام مراحل کاری خودتان را به‌صورت ریز و جزئی ثبت کنید. کارفرمایان علاقه زیادی به شفافیت دارند و یک حسابدار شفاف برای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

استقلال طلبی

6. استقلال طلبی

استقلال کاری اصلی کلیدی برای شما حسابدار عزیز است. اگر می‌خواهید موفقیت در حسابداری را تجربه کنید به هیچ اداره‌ای وابسته نباشید و قراردادهای خود را به‌صورت مدت‌دار تنظیم کنید نه همیشگی. بعد از اتمام زمان کاری احساس کردید می‌توانید به فعالیت خود ادامه دهید، ادامه دهید وگرنه کاملا محترمانه از جمع خداحافظی کنید.

استقلال کاری به شما کمک می‌کند تا بتوانید پروژه‌های مختلف حسابداری را داشته باشید و بیشتر پول دربیاورید.

مذاکره

7. مذاکره

مذاکره برای موفقیت در حسابداری حیاتی است. مذاکره به شما کمک می‌کند تا بهترین همکاری را با کارفرمایان خوب انجام داده و حقوق بیشتری دریافت کنید. هنر مذاکره به شما کمک می‌کند تا منافع مشروع خود و طرف مقابل را تضمین کنید و همکاری خوبی را در کنار کارفرمایان تجربه کنید.

استانداردهای حسابداری

8. استانداردهای حسابداری

استانداردهای حسابداری چارچوب حرکت شما را مشخص می‌کند. استانداردهای حسابداری در هر کشور متفاوت بوده و ساختارهای خاص خودش را دارد. اگر استانداردهای حسابداری را ندانید و یا علاقه‌ای به فراگیری آن نداشته باشید، بعید نیست که در محاسبات مالی خود اشتباه کنید و برای کارفرمای خود دردسر درست کنید.

برای موفقیت در رشته حسابداری تلاش کنید استانداردهای حسابداری را به درستی بیاموزید و در زمان‌های لازم آن را به سایر دوستان خود معرفی کنید. ما در وب سایت نرم افزار حسابداری محک استانداردهای حسابداری را در قالب خودآموز روان در اختیار شما قراردادیم و شما می‌توانید استانداردهای حسابداری را به سادگی بیاموزید و لذت ببرید.

رازداری

9. رازداری

شما فردی هستید که با حساس‌ترین اطلاعات مالی یک اداره در ارتباط هستید. شما ممکن است به هر دلیل علاقه به ادامه دادن با کارفرمای سابق خود نباشید یا به صورت همزمان برای چند اداره کار می‌کنید. در این مواقع باید رازداری را سرلوحه کار خود قرار دهید و به آن عادت کنید. رازداری اخلاقی حرفه‌ای در حسابداری محسوب می‌شود.

نرم افزار حسابداری ویژه صنف لوازم خانگی محک

10. استفاده از نرم افزارهای حسابداری

شما هر چه قدر هم ماهر باشید باز نمی‌توانید همه محاسبات را خودتان انجام دهید و لازم است از ابزارهای حسابداری استفاده کنید.

بهترین ابزار برای حسابداران استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری است. نرم‌افزارهای حسابداری با افزونه‌هایی که ارائه می‌دهند، نقش کلیدی و مهمی در افزایش سرعت و کاهش خطای کاری دارند؛ پس برای موفقیت در حسابداری سعی کنید به یک نرم‌افزار حسابداری عادت کنید و فعالیت‌های خود را در هر اداره‌ای که هستید با آن نرم‌افزار جلو ببرید.

نرم‌افزار حسابداری محک پیشنهاد ما به شما است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه محصول نرم‌افزار حسابداری محک مراجعه کنید.

سخن پایانی

همان طور که در مقدمه گفته شد، کلید موفقیت در کار و زندگی استفاده از عادت های طلایی است. در هر حرفه ای که هستید، باید عادت های طلایی داشته باشید تا بهترین باشید. طبق قانون اثر مرکب، قدم های کوچک است که در طول زمان برای شما دستاوردهای ایده آل را رقم می زند.

امیدوارم محتوای این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید با ارائه نظرات خود به ما کمک کنید تا محتوای بهتری تولید کنیم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری