جستجو
Close this search box.

دکور مغازه لوازم آرایشی| ویترین مغازه لوازم آرایشی خود را زیبا بچینید.

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

مقدمه

خانم ها مشتریان ثابت فروشگاه های لوازم آرایشی هستند و معمولا فروشگاهی را برای خرید لوازم آرایشی انتخاب می کنند که در کنار ارائه قیمتی منطقی برای محصولات ، از چیدمان خوبی برخوردار بوده و قفسه هایی چشم نواز و در دسترس داشته باشد. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا دکور مغازه لوازم آرایشی خود را از نو بچینید و مشتریان بیشتری را جذب فروشگاه خود کنید.

فهرست مطالب

چیدمان مغازه لوازم آرایشی

 1. چیدمان مغازه لوازم آرایشی

برای شروع باید به فکر چیدمان مغازه لوازم آرایشی خود باشید. در فروشگاه شما چیدمان دو بخش بسیار مهم است:

  1. 1 ویترین مغازه لوازم آرایشی؛ بر خلاف قفسه ها مشتریان نمی توانند به محصولات داخل ویترین دست بزنند و شما می توانید از این فرصت بیشترین بهره برداری را داشته باشید؛ مثلاً می توانید از بسته های خالی لوازم آرایشی استفاده کنید و دیگر نگران خراب شدن آن ها و ضرر کردن تان نباشید.

سعی کنید از نور پردازی خوب استفاده کنید و لوازم آرایشی خود را با فاصله بیشتری در کنار یکدیگر قرار دهید تا بیشتر دیده شوند و با چشمان مشتری را به خود جذب کنند.

شما می توانید ویترین فروشگاه خود را به یک برند خاص اختصاص دهید و ویترین را با پوسترهای مخصوص آن برند تزئین کنید.

  1. 2 قفسه ها؛ در سرفصل بعدی درباره قفسه ها صحبت می کنیم.
قفسه لوازم آرایشی
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

2. قفسه لوازم آرایشی

قفسه لوازم آرایشی جایی است که مشتریان می توانند محصول مورد نظر خود را ببینند و لوازم آرایشی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. دکور مغازه لوازم آرایشی در این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است و اجرای نکاتی ساده و کاربردی می تواند فروش شما را بیشتر کند. در ادامه توجه شما را به چند نکته جلب می کنیم:

2.1. سعی کنید به اندازه کافی میان قفسه ها فاصله ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

2.2. سعی کنید برای هر قسمت لوازم آرایشی لوازم تستی (یا همان TESTER) داشته باشید تا مشتریان بتوانند محصولات شما را امتحان کنند و از میان آن ها انتخاب کنند.

2.3. دکور مغازه لوازم آرایشی باید به گونه ای باشد که در عین زیبایی همه محصولات به خوبی دیده شوند و مشتری بتواند برندهای مختلف را مشاهده کرده و از میان آن ها انتخاب کند.

2.4. رنگ آمیزی فروشگاه نیز در دکور مغازه لوازم آرایشی بسیار مؤثر است. رنگ روشن دیوارها (سفید یا صورتی) در کنار قفسه های تیره از فروشگاه شما محیطی جذاب می سازد. برای آشنایی بیشتر با انواع دکور مغازه لوازم آرایشی می توانید به چیدمان فروشگاه های برند در این زمینه مراجعه کنید و با الگو گرفتن از آن ها فروشگاه خود را تزئین کنید.

2.5. حتما در مغازه خود از چندین آینه در طرح ها و قالب های مختلف استفاده کنید.

2.6. می توانید برای جذابیت بیشتر محصولات از پوستر خاص هر برند استفاده کنید و محصولات را در کنار پوستر معرفی همان برند بچینید.

فهرست لوازم آرایشی ضروری

3. فهرست لوازم آرایشی ضروری

در دکور مغازه لوازم آرایشی خود لازم است تا فهرستی از لوازم آرایشی ضروری در فروشگاه خود داشته باشید. لوازم آرایشی ضروری به صورت کلی سه دسته هستند:

3.1. لوازم آرایشی ضروری برای آرایش صورت؛ فهرست کلی این لوازم به شرح زیر است:

3.1.1. کرم مرطوب کننده

3.1.2. پرایمر صورت

3.1.3. فاندیشن

3.1.4. کانسیلر

3.1.5. پودر نرم

3.1.6. رژ گونه

3.1.7. برنزه کننده

3.1.8. هایلایتر

3.1.9. کانتور

3.1.10. اسپری تثبیت کننده

3.2. لوازم آرایشی ضروری برای چشم ها؛ فهرست کلی این وسایل عبارت هستند از:

3.2.1. پالت سایه چشم

3.2.2. مداد چشم

3.2.3. خط چشم مایع

3.2.4. فر مژه

3.2.5. ریمل

3.2.6. کیت ابرو

3.3. فهرست لوازم آرایشی ضروری برای لب ها؛ سرفصل های زیر موارد ضروری آرایش لب را تشکیل می دهد.

3.3.1. بالم لب

3.3.2. برق لب

3.3.3. خط لب

3.3.4. رژ لب

4. شیر پاک کن

5. یک سری فرچه، برس یا قلم موی با کیفیت

شما باید تمام لوازم آرایشی ضروری که در بالا گفته شد را داشته باشید. برای این که مطمئن باشید تمام اجناس مورد نظر را دارید، باید فرایند انبارگردانی را بشناسید و از آن درست استفاده کنید. به همین دلیل در ادامه مقاله سرفصلی را به انبارگردانی لوازم آرایشی اختصاص می دهیم.

انبارگردانی لوازم آرایشی

4. انبارگردانی لوازم آرایشی

فرآیند انبارگردانی مسئله ای بسیار مهم در دکور مغازه لوازم آرایشی محسوب می شود و اگر شما انبارگردانی صحیح نداشته باشید و کالای مورد نظر مشتری در فروشگاه شما نباشد، مشتری را از دست خواهید داد.

یکی از راهکارهای کاربردی برای انبارگردانی آسان و به صرفه استفاده از بارکدها است و نرم افزار حسابداری محک این امکان را به شما می دهد تا شما بتوانید از این بارکدها استفاده کنید و انبارگردانی آسانی را تجربه کنید.

برای این کار لازم است تا با افزونه چاپ و تولید بارکد محک آشنا شوید. این افزونه به شما کمک می کند تا:

4.1. بارکد خود را در ابعاد مختلف چاپ کنید.

4.2. می توانید برای هر محصول به تناسب برند، رنگ و … تعداد مختلفی بارکد تهیه کنید.

4.3. از انواع استانداردهای بارکد از جمله QR Code بهره مند شوید.

4.4. اطلاعات لوازم آرایشی خود را که در Excel ذخیره شده است به این افزونه بدهید و متناسب با این اطلاعات برچسب بارکد را چاپ کنید.

4.5. بارکدهای تولید شده را ذخیره و بایگانی کرده و در زمان های لازم دوباره از آن استفاده کنید.

شما می توانید با مراجعه به صفحه محصول این افزونه و همچنین تماس با مشاوران محک اطلاعات بیشتری از افزونه چاپ و تولید بارکد محک داشته باشید.

سخن پایانی

تمام آن چه که درباره دکور مغازه لوازم آرایشی گفته شد، چیزهایی است که صرفا مغازه شما را زیبا می کند و نظر مشتریان را به سمت مغازه شما جلب می کند. زیبایی مغازه شاید لازم باشد، اما قطعا کافی نیست و قبل از زیبایی محیط فروشگاه، ابتدا باید محیط وجود شما زیبا باشد تا بتوانید مشتری را جذب کنید. رفتار خوب، پوشش مناسب، استفاده از ادکلن و صبوری زیاد (به خصوص در برخورد با خانم های سخت پسند) می تواند از شما فروشنده ای دوست داشتنی و قابل اعتماد بسازد.

منبع: https://www.hashmicro.com/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

3 پاسخ

  1. سلام اگه ممکن هست جهت جذب مشتری به مغازه های لباس و جوراب کودکان بنویسید.

  2. با سلام
    در مورد تاثیر رنگ تو دیزاین مغازه لوازم آرایشی هیچ توضیحی ندادین. میشه لطفا در این مورد هم توضیحاتی بدین.
    ممنون

    1. رنگ اصلی یک فروشگاه لوازم آرایش برگرفته از رنگ لوگو آن برند است. به محض اینکه مشتریان رنگ اصلی را ببیند،متوجه آن برند میشوند. رنگ نقش اساسی در جذب مشتریان دارد. به طور کلی،سفید،آبی و زرد در فروشگاه های مدرن و فشن استفاده نمی شوند و اکثر فروشگاه ها رنگ مشکی،سفید، سفید براق،خاکستری و نقره ای را به خاطر شیک تر و مرسوم تر بودن ترجیح می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری