جستجو
Close this search box.

آموزش فروشندگی لوازم آرایشی + ایده برای فروش لوازم آرایشی

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

استفاده از لوازم آرایشی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که اکثر خانم‌های ایرانی دارند. حساسیت این افراد در خرید سبب می‌شود تا به دنبال بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی  باشند. طبیعی است که افراد زیادی به دنبال راه اندازی مغازه لوازم آرایشی باشند و در زمینه‌ی فروش لوازم آرایشی با دیگران رقابت کنند. نکات بسیار زیادی می‌تواند در امر فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تاثیرگذار باشد. بازاریابی و فروشندگی لوازم آرایشی نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل برای جذب مشتری است، بنابراین آموزش فروشندگی لوازم آرایشی از اهمیت خاصی برخوردار است.

فهرست مطالب

بسیاری از کسب و کار‌های مربوط به لوازم آرایشی، محصولات با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند اما به دلیل نداشتن بازاریابی مناسب یا به دلیل نداشتن فروشنده ماهر نتوانسته‌اند به فروش بالا برسند. از این رو می‌توان گفت که فروشنده‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در این امر داشته باشند و باید به داشتن فروشنده‌ای ماهر بیش از پیش توجه کرد.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

جذب مشتری لوازم آرایشی

جذب مشتری لوازم آرایشی

جذب مشتری لوازم آرایشی روش های گوناگونی دارد که باید به تمام این روش ها برای جذب مشتری بیشتر و در نتیجه چند برابر شدن فروش به اندازه کافی توجه داشت. فروش برندهای معروف لوازم آرایشی باید در اولویت کار قرار گیرند. همچنین مکان و منطقه فروشگاه لوازم آرایشی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. اما مهترین مساله در جذب مشتری لوازم آرایشی، تبلیغ مناسب و کاربردی است.

با عنایت به این که گروه هدف در فروش لوازم آرایشی بانوان هستند، باید برای تبلیغ محصولات و معرفی آنها در سطح وسیع اهمیت ویژه ای قائل باشید. چراکه بانوان علاوه بر خرید جنس با کیفیت به فروشگاهی که از آن خرید می کنند هم اهمیت زیادی خواهند داد.حتی میتوان پیشنهاد داد که برخی از فروشگاه ها، موضوع مشاوره زیبایی آنلاین را هم پیگیری کنند و بعنوان خدماتی نوین در این زمینه برای مشتریان خود ارزش افزوده ایجاد نمایند.

بهترین راه تبلیغ برای جذب مشتری لوازم آرایشی

سال های قبل بیشتر مشاغل اقدام به چاپ تراکت یا بروشور و… می کردند و در خیابانهای شلوغ این برگه ها توسط افرادی که برای این کار استخدام شده بودند پخش می شد. اما اکثر این برگه‌ها بدون مطالعه راهی سطل زباله می شدند. امروزه برخی از فروشگاهها از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام بهره می برند. البته استفاده ی تنها از شبکه‌های اجتماعی برای فروشگاه‌هایی که فروش محدودی دارند میتواند مناسب باشد.

بهتر است برای جذب مشتری لوازم آرایشی به صورت وسیع و فروش چند برابری شما به سراغ مخاطبین فراوانی بروید که از طریق سایت های اینترنتی مخاطب شما خواهند بود. اما تبلیغ در این فضا هم مشکلات خاص خودش را دارد چراکه فروشگاه‌های بزرگتر و معروف تر همیشه با هزینه‌های بیشتری حضور فعالتری در این عرصه خواهند داشت.

اهمیت فوق العاده فروشنده ماهر و حاذقِ لوازم آرایشی و بهداشتی

اهمیت فوق العاده فروشنده ماهر و حاذقِ لوازم آرایشی و بهداشتی

تردیدی وجود ندارد که تمامی کسب و کار‌ها برای موفقیت و پیشرفت خود نیازمند تبلیغات هستند. تبلیغات می‌تواند سبب افزایش اعتبار و ارزش کسب و کار‌ها شود و همچنین می تواند در جلب اعتماد کاربران مثمرثمر باشد. برای تبلیغات همواره نباید به فکر صرف هزینه‌های زیاد‌ باشیم؛ گاهی تغییر رویکرد و دیدگاه می‌تواند مهم‌ترین شیوه‌ی تبلیغات باشد.

فروشنده یکی از عواملی است که می‌تواند در تبلیغات تاثیرگذار باشد. یکی از اهداف بزرگی که در شیوه‌های مختلف تبلیغ باید به آن توجه کرد، تبدیل مشتری به مشتری وفادار است. همواره جذب مشتری جدید از داشتن مشتری وفادار آسان‌تر است اما این خریداران وفادار هستند که می‌توانند در رشد و پیشرفت کسب و کار‌ها تاثیرگذار باشند. با داشتن یک فروشنده ماهر و حاذق می‌توان به این مهم دست یافت. دلیل اهمیت بالای فروشندگی لوازم آرایشی نیز توجه به همین موضوع است.

فروشندگی لوازم آرایشی

برخورد مناسب با مشتری از ویژگی‌های یک فروشنده ماهر لوازم آرایشی

علاوه بر آن که فروشنده باید اطلاعات کافی در زمینه‌ی لوازم آرایشی داشته باشد باید از برخورد مناسب با مشتری نیز برخوردار باشد. برخورد مناسب یکی از وظایفی است که در فروشندگی لوازم آرایشی باید به آن توجه کرد. برای بسیاری از ما پیش آمده‌ است که در اثر برخورد نامناسب و ناشایست فروشنده، دیگر از رفتن به آن فروشگاه خودداری کرده‌ایم. این امر می‌توا‌ند سبب کاهش مشتری و به طبع آن کاهش فروش محصولات شود.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی در افزایش فروش نقش دارد

علاوه بر رفتار و اخلاق فروشنده، مسئله مهم دیگری که می‌تواند در جذب مشتری تاثیر گذار باشد دکوراسیون و طراحی داخلی است. افراد در هنگامی که وارد مغازه‌ای می‌شوند بیش از هر چیز دیگری به دکوراسیون توجه می‌کنند و اگر بخواهیم احساس خوب و مثبتی در ذهن مخاطب شکل دهیم باید به دکوراسیون خود توجه کنیم. نحوه‌ی چیدمان وسایل نیز از دیگر عوامل جذب مشتری است و اگر لوازم و تجهیزات به شیوه‌ی درست و اصولی در جای خود قرار دهیم، این لوازم بیشتر در چشم افراد نمایان می‌شود. با این تفاسیر اگر بتوانیم طراحی دکوراسیون مناسبی داشته باشیم و از فروشندگی لوازم آرایشی مناسبی استفاده کنیم، دو قدم مهم برای جذب و ماندگار کردن مشتری را برداشته‌ایم.

پشتکار و اشتیاق لازمه فروشندگی لوازم آرایشی

پشتکار و اشتیاق لازمه فروشندگی لوازم آرایشی

از ویژگی‌های بارز یک فروشنده ماهر اشتیاق و پشتکار او در کار است. این ویژگی می‌تواند سبب شود تا فرد به مرور پیشرفت کرده و سعی در افزایش دانش خود داشته باشد. اگر فرد به کار خود علاقه مند باشد همواره درصدد آن است که اطلاعات خود را به روز کرده تا بدین وسیله سبب پیشرفت خود شود. معمولا افرادی که برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی وارد مغازه می‌شوند سوالات زیادی در مورد محصولات دارند و هنگامی که فرد بتوانند اطلاعات دقیق و کاملی در اختیار آن‌ها قرار دهد، سبب جذب اعتماد مشتری می‌شود. فروشندگی لوازم آرایشی بسیار نیازمند اطلاعات دقیق و کامل است.

فروشنده باید خود را در کنار مشتریان ببیند نه در مقابلشان

در قسمت قبلی توضیح دادیم که داشتن اطلاعات کافی فروشنده سبب جذب اعتماد مشتری می‌شود. اما علاوه بر آن مسئله مهم دیگری در جذب اعتماد مشتریان تاثیر گذار است. فروشنده باید از دید مشتری نگاه کند و به قضاوت بپردازد و هنگامی که مشتری، فروشنده را در کنار خود ببیند قطع به یقین بیشتر به او اعتماد می‌کند. برای این منظور لازم است تا فروشنده اطلاعات کافی در مورد بازاریابی را بداند و همچنین مطالعه دقیقی در مورد جذب نگاه مشتری داشته باشد.

فروشندگی لوازم آرایشی از کار‌های حساس و سخت است زیرا که بیشتر مخاطبان این کسب و کار را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. خانم‌ها نسبت به مردان شخصیت حساس‌تری دارند و با دریافت بازخورد نامناسب احساس منفی در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد. از این رو یک فروشنده لوازم آرایشی باید روحیات و خلقیات مشتری‌های خود را به خوبی بشناسد و از آن برای افزایش فروش استفاده کند.

فروشنده باید به وضعیت جسمانی خود توجه کند

صبر و بردباری یکی دیگر از ویژگی‌های بارز یه فروشنده خوب به حساب می‌آید. برای این امر فرد باید برای کار خود ارزش قائل شود. فروشنده باید در هنگام کار ذهن خود را از مسائل شخصی خارج کرده و با تمام تمرکز به مشتریان توجه کند و به حرف‌های و خواسته‌های آن‌ها به دقت گوش دهد. برای این امر توصیه می‌شود که اگر در شغل فروشندگی لوازم آرایشی فعالیت دارید بیش از پیش به وضعیت جسمانی خود توجه کنید و شب‌ها برای شروع روزکاری پربازده، ساعات خواب کافی را داشته باشید. در این صورت می‌توانید در هنگام روبه‌رو شدن با مشتری برخورد مناسبی داشته باشید و با ذهنی آزاد و به دور از مشغله به نیاز‌ها و خواسته‌های او توجه کنید.

صداقت از ویژگی‌های بارز یک فروشنده است

همه‌ی ما با فروشندگان بسیاری رو به رو شده‌ایم که در کار خود صداقت ندارند و هدف اصلی آن‌ها فروش محصولات است. این کار می‌تواند تاثیر منفی در ذهن مشتری بگذارد و به نوعی شخص فروشنده را به چشم دشمن نگاه می‌کند و دیگر به حرف‌ها و نظر‌های او اعتماد نمی‌کند. هنگامی که مخاطب با چنین فروشنده‌ای روبه‌رو شود شاید در آن لحظه اقدام به خرید کند اما هیچگاه دیگر نمی‌تواند او را به مشتری وفادار تبدیل کند.

فروشنده لوازم آرایشی باید به کار خود اعتقاد داشته باشد

فروشنده لوازم آرایشی باید به کار خود اعتقاد داشته باشد

مسئله مهم‌ دیگری که باید در فروشندگی لوازم آرایشی به آن توجه داشت، اعتقاد به کار و فعالیت خود است. اگر فرد به کار و عملکرد خود اعتقاد کامل داشته باشد می‌تواند این حس مثبت را به مشتری نیز انتقال دهد. از این رو اگر فروشنده به کیفیت و ارزش محصولی که در اختیار مشتری قرار می‌دهد اعتقاد داشته باشد می‌تواند بیشتر در مورد ارزش و کیفیت محصولات صحبت کند.

چگونه لوازم آرایشی بفروشیم ؟ (برای فروش لوازم ارایشی چه باید کرد)

در این مقاله تلاش کردیم که شما را با برخی از مهمترین راه های فروش لوازم آرایش و بهداشتی آشنا کنیم. خلاقیت در فروش محصولات بهداشتی بسیار مهم است و برای رسیدن به اهداف بزرگی که در ذهن داریم باید همه توانمندی های مان را بکار بگیریم. فوت و فن فروش لوازم آرایشی کم نیستند و بعضی ها را باید با تجربه و برخی دیگر را باید با جستجو و پرسش از افراد باتجربه بدست آورد.

منبع: https://www.designhill.com/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. وقتتون بخیر
    میخاستم بدونم چطور میتونیم اطلاعات کافی رو در زمینه مواد ارایشی و بهداشتی به دست بیاریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری