جستجو
Close this search box.

چطور خدمات مشاوره زیبایی آنلاین بدهیم و فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی راه اندازی کنیم؟

نوشته شده توسط علیرضا مهاجر تهرانی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

روزگاری که برای راه‌اندازی یک کسب و کار نیاز به مکان فیزیکی داشتیم دیگر تمام شد. این روزها به لطف فناوری‌های جدید و اینترنت پرسرعت فرصت بسیار مناسبی برای شروع کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل خانگی آنلاین به وجود آمده است. از طرف دیگر، به دلیل همه‌گیری کرونا، نیاز به ایجاد مشاغل خانگی آنلاین بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. یکی از حوزه‌های پرمخاطب و البته پولساز، خدمات مشاوره زیبایی آنلاین و فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی است. در ادامه الزامات شروع یک کسب و کار خانگی پردرآمد در حوزه فروش لوازم آرایشی و مشاوره زیبایی آنلاین را مرحله به مرحله بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

شروع مشاوره زیبایی آنلاین و فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شاید ساده به نظر برسد، اما برای موفقیت در این کسب و کار باید به عوامل مختلفی که تاثیر زیادی نیز دارند توجه خاصی داشته باشید. در واقع مشاوره زیبایی و فروش لوازم آرایشی به صورت آنلاین شباهت زیادی به شیوه سنتی این کسب و کار دارد. تفاوت اصلی به رسانه‌ها، واسطه‌ها و ابزارهای ارتباط با مشتریان برمی‌گردد.

وقتی صحبت از کسب و کار خانگی اینترنتی می‌شود باید راه‌ها و روش‌های خلاقانه‌ای پیدا کنید تا ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید و در شبکه‌های مجازی بیشتر دیده شوید.

چرا باید فروش لوازم آرایشی و مشاوره زیبایی را بصورت آنلاین انجام دهیم؟

چرا باید فروش لوازم آرایشی و مشاوره زیبایی را بصورت آنلاین انجام دهیم؟

فناوری‌های جدید و گسترش استفاده از اینترنت باعث شده تا علاوه بر سبک زندگی، شیوه‌های کسب و کار نیز دگرگون شود. امروزه حتی شرکت‌های بزرگ و نامدار نیز برای اینکه در کورس رقابت باقی بمانند وارد عرصه تجارت دیجیتالی و اینترنتی شده‌اند.

صنعت آرایشی و بهداشتی و زیبایی جزو پولسازترین صنایع دنیا است و حالا که مخاطبان شما در فضای مجازی و اینترنتی دنبال رفع نیازهای خود هستند، شما هم باید با آن‌ها همراه شوید.

ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که با حذف مکان فیزیکی کسب و کار، تا حد زیادی در هزینه‌های سربار صرفه جویی می‌شود و شما می‌توانید این پول‌ها را صرف راه اندازی وب سایت و شبکه‌های مجازی، و در ادامه صرف تبلیغات و بازاریابی کنید البته افرادی نیز هستند که تمایل به راه اندازی مغازه لوازم آرایشی دارند. در فضای آنلاین، مشتریان شما محدود به یک محله و منطقه نیستند، بلکه شما می‌توانید از هر نقطه‌ای در جهان مشتری داشته باشید. فقط باید مخاطبان خود را با روش‌های درست پیدا کنید و آن‌ها را از وجود خود مطلع سازید.

حالا که به اهمیت آنلاین کردن کسب و کار خود پی بردید اجازه دهید مراحل شروع مشاوره زیبایی آنلاین و فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی را بررسی کنیم.

مجوزهای لازم را اخذ کنید

به عنوان یک مشاور زیبایی باید بدانید که در قبال سلامت جسمی، روحی و روانی افراد مسئول هستید. متخصصین پوست و زیبایی کسانی هستند که سال‌ها برای این تخصص زحمت کشیده‌اند. پس قبل از اینکه اقدام به مشاوره زیبایی آنلاین کنید باید مدارک و مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان غذا و دارو دریافت کنید.

هچنین برای فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق وب سایت فروشگاهی نیاز به اخذ نماد الکترونیک یا ای نماد دارید. دقت داشته باشید که این مجوزها لازمه این کسب و کار هستند و پیروی از اصول قانونی می‌تواند علاوه بر افزایش اعتبار برند شما، اعتماد بیشتر مشتریان و در نتیجه رونق کسب و کار شما را به همراه داشته باشد.

مخاطبان و بازار هدف خود را تعیین کنید

صنعت زیبایی و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی آن هم به صورت آنلاین مخاطبان زیادی دارد. بهتر است گوشه‌ای از این بازار بزرگ و پرمخاطب را هدف قرار دهید. با توجه به تخصص اصلی خود و نوع محصولاتی که ارائه می‌دهید درباره نیازهای مخاطبان تحقیق کنید. بعد از شناسایی مخاطبان، محصولاتی را که بهتر می‌شناسید و فکر می‌کنید از نظر مشتریان نیز تقاضای بیشتری دارد انتخاب کنید و برای فروش عرضه کنید.

مخاطبان هدف شما ممکن است هم خانم‌ها و هم آقایان در هر سنی و با هر موقعیتی باشند. انتخاب با شما است. یادتان باشد که اول خوب تحقیق کنید و نیاز مخاطبان را با توجه به تخصص خودتان ارزیابی کنید و همیشه سعی در رفع نیازهای مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید. با این کار اعتبار برند خود را بالا می‌برید و مشتریان بیشتری جذب می‌کنید.

وب سایت فروشگاهی با کیفیت راه اندازی کنید

وب سایت شما ویترین کسب و کار شما است و درآمد شما از این وب سایت حاصل می‌شود. پس یک وب سایت فروشگاهی زیبا و چشم‌نواز طراحی کنید، محتوای مفید و باکیفیت برای آن بنویسید و محصولات خود را کامل و دقیق معرفی کنید. وب سایت شما شخصیت برند و کسب و کار شما را نمایان می‌کند. پس با کمک افراد حرفه‌ای یک وب سایت خوب طراحی و راه اندازی کنید.

برای توصیف محصولات محتوای خوب بنویسید

یکی از عوامل موثر در متقاعد کردن مشتریان برای خرید یک محصول یا سرویس درج اطلاعات درست و کامل است. این اطلاعات باید به گونه‌ای باشد که خواننده از اعتبار آن محصول مطمئن شود و به این نتیجه برسد که آن محصول یا سرویس پاسخگوی نیاز او است. برای این کار بهتر است از محتوانویسان باتجربه، به‌خصوص کسانی که در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی تجربه دارند کمک بگیرید.

همچنین یکی از کارهایی که در جذب بیشتر مخاطب بسیار موثر است نوشتن پست‌های آموزشی در وبلاگ است. می‌توانید بلاگ خود را راه اندازی کنید یا در بلاگ‌ها، انجمن‌ها و فوروم‌های دیگر مطالب خود را انتشار دهید. در مقایسه با پست‌های تبلیغاتی، پست‌های آموزشی تاثیر بسیار بیشتری در جذب مخاطب دارند چرا که به رفع نیاز مخاطبین کمک بیشتری می‌کنند. البته با یک استرتژی درست در بازاریابی محتوا می‌توانید از پست‌های آموزشی برای افزایش فروش استفاده کنید.

افزایش فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی و مشاوره زیبایی آنلاین با جذب بیشتر مشتریاندر فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و مشاوره زیبایی آنلاین از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید

در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید

چه در وب سایت و چه در شبکه‌های مجازی زمانی می‌توانید فروش بالایی داشته باشید که محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید موثق و قابل‌قبول باشند. برای اینکه مشتریان را ترغیب به خرید کنید، علاوه بر ارائه اطلاعات دقیق و موثق، باید از زبان تصویر نیز به درستی استفاده کنید.

قاعده اصلی فروش اینترنتی به این صورت است که «همان چیزی را بفروشید که تصویر آن را نمایش می‌دهید». پس بهتر است تصویر یا ویدئویی که از محصول یا سرویس خود برای مشتریان به نمایش می‌گذارید هم موثق و صادقانه و هم باکیفیت بالا باشد. با این کار احتمال تبدیل بازدیدکننده به خریدار بیشتر می‌شود. بهتر است برای بازخورد بهتر از یک گرافیست و طراح گرافیکی برای ساخت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت استفاده کنید.

وب سایت فروشگاهی خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

باید این را بدانید که رقابت در حوزه مشاوره زیبایی آنلاین و فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار بالاست. پس برای اینکه شانس بیشتری برای دیده شدن در صفحه اول موتورهای جستجو مثل گوگل داشته باشید باید از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

در شبکه‌های مجازی بازاریابی و تبلیغات کنید

بعد از اینکه وب سایت فروشگاهی خود را راه انداختید، محتوای خوب و باکیفیت نوشتید و وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کردید، نوبت به تبلیغات و بازاریابی می‌رسد. شبکه‌های مجازی جای خوبی برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال هستند. با تبلیغات در شبکه‌های مجازی ترافیک سایت فروشگاهی خود را بالا ببرید تا در گوگل رتبه بهتری بگیرید. هر چه بیشتر برای تبلیغات هزینه کنید، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد.

برای مشاوره زیبایی آنلاین و فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

خانم‌ها به عنوان مخاطبین اصلی لوازم آرایشی و بهداشتی دوست دارند این لوازم را از نزدیک امتحان کنند که البته در فروش اینترنتی این کار نشدنی است. اما برای اینکه اطمینان مشتریان را جذب کنید می‌توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید. اینفلوئنسرها کسانی هستند که معمولا شناخته شده هستند و در بین مردم از اعتبار برخوردارند. در واقع، حرف اینفلوئنسرها خریدار دارد.

اینفلوئنسرهایی که در حوزه زیبایی و لوارم آرایشی فعالیت دارند پیدا کنید و از طریق آن‌ها برند خود، محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید به دیگران معرفی کنید.

از مشتریان نظرخواهی کنید

هیچ کس بهتر از مشتریان شما نمی‌تواند درباره محصولات و خدمات شما نظر بدهد و آن‌ها را نقد کند. همیشه سعی کنید محصولات و خدمات باکیفیت ارائه کنید تا بعدا بتوانید بازخوردها و نظرات مثبت دریافت کنید. در قدم بعدی این نظرات مثبت (و حتی منفی) را صادقانه برای دیگران به نمایش بگذارید. می‌توان ادعا کرد یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب مشتری بیشتر همین روش است.

افزایش فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی و مشاوره زیبایی آنلاین | فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی
افزایش فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی و مشاوره زیبایی آنلاین | فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

افزایش فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی و مشاوره زیبایی آنلاین با جذب بیشتر مشتریان

همان طور که گفتیم، رقابت در حوزه فروش اینترنتی لوازم آرایشی و مشاوره زیبایی آنلاین بسیار سنگین است. اما این موضوع نباید باعث عقب نشینی شما شود، بلکه باید دنبال راه‌هایی برای افزایش مخاطبان و مشتریان خود باشید. برای اینکه کسب و کار آنلاین موفق‌تری داشته باشید به این نکات توجه کنید:

  1. رقبای اصلی خود را بشناسید و با ارائه محصولات و خدمات بهتر خود را از آن‌ها متمایز کنید.
  2. همیشه در حال تحقیق و افزایش دانش خود در حوزه زیبایی، سلامت، مراقبت از پوست و ارائه محصولات و خدمات جدید و به روز باشید.
  3. برندسازی کنید و برای توسعه برند خود (نام برند، رنگ و طرح برند، لوگوی برند و…) برنامه ریزی و هزینه کنید.
  4. تا جای ممکن و بنابر شناختی که از مخاطبین هدف خود دارید، با بهترین برندها و تامین کنندگان کار کنید.
  5. در بازاریابی و تبلیغات خلاق باشید و نترسید.
  6. در حوزه کسب و کارهای اینترنتی با ابزارها و پلتفرم‌های مختلف آشنا شوید.
  7. از ابزارهای تحلیلی برای ارزیابی میزان موفقیت کسب و کار اینترنتی خود کمک بگیرید و از این اطلاعات برای برنامه ریزی بهتر و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید.

نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

اگر با خواندن این مقاله ترغیب شده اید که فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی راه اندازی کنید، حتما توجه داشته باشید که یکی از بزرگترین و اساسی ترین نیازهای شما، نرم افزار حسابداری لوازم آرایشی و بهداشتی خواهد بود که گروه نرم افزاری محک برای شما محصولات متناسب با نیازهای تان را تدارک دیده است. ضمن اینکه افزونه بازارا برای اتصال نرم افزار حسابداری به سایت فوق العاده مفید و کاربردی است.

سخن آخر

راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل خانگی رویه‌ای نسبتا جدید است که هیچ محدودیتی ندارد. از جمله این کسب و کارها، مشاوره زیبایی آنلاین و فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی است که البته درآمد زیادی را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد. سلامت و زیبایی دو موهبتی هستند که از ارزش بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین، شروط اصلی برای ورود به این حرفه پولساز داشتن دانش و تخصص مرتبط، صداقت و اعتبار است.

اگر تخصص، تجربه و مجوزهای قانونی لازم برای ارائه خدمات مشاوره زیبایی را دارید دست به کار شوید. با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و با کمک گرفتن از طراحان سایت، کارشناسان محتوا و سئو و مدیران شبکه‌های مجازی، علاوه بر کارآفرینی و ایجاد درآمد، به سلامت و زیبایی دیگران کمک کنید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا طهرانی در یک روز گرم تابستانی به دنیا اومده و اهل افراط و تفریطه... مدرک کارشناسی ارشد رو از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان انگلیسی گرفته و چون به نوشتن علاقه داره وارد دنیای تولید محتوا شده.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری