جستجو
Close this search box.

مشاغل خانگی پردرآمد سال 1401 | کسب و کارهای اینترنتی پول ساز

نوشته شده توسط علیرضا مهاجر تهرانی
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

شاید قبل از همه‌گیری ویروس کرونا صحبت کردن از مشاغل خانگی، کار در منزل و دورکاری مقوله‌ای عجیب و بعضا نشدنی به نظر می‎‌رسید. اما در همین مدت کوتاه همه ما به خوبی درک کردیم که ایده‌های مشاغل خانگی نه تنها به سادگی قابل اجرا هستند، بلکه می‌توانند درآمد زیادی نیز داشته باشند. به لطف پیشرفت روزافزون فناوری‌های رایانه‌ای و اینترنتی، فرصت‌های شغلی جدید که قابل پیگیری و انجام در خانه هستند هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. در ادامه با انواع کسب و کار اینترنتی و تعدادی از مشاغل خانگی اینترنتی که به واسطه فناوری‌های جدید قابل اجرا هستند و درآمد زیادی نیز دارند آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب

شاید تا همین چند سال پیش، وقتی صحبت از «کسب و کار خانگی» می‌شد، کسب و کارهایی مثل پرورش قارچ، گلیم‌بافی، ساخت عروسک، ساخت زیورآلات، تولید پاکت و جعبه و امثال این به ذهن خطور می‌کرد. اما امروز، ایده برای شروع مشاغل خانگی بسیار گسترده‌تر از قبل شده است و قطعا فردا، ایده‌های بیشتری وجود خواهند داشت.

می‌توانید فایل صوتی «مشاغل خانگی آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی پردرآمد» را گوش کنید

تعریف مشاغل خانگی

طبق تعریفی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه داده است :«مشاغل یا کسب و کار‌های خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی هستند که از سوی یک عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب ‌و ‌کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد‌های مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود».

اگر کمی عمیق تر نگاه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از شغل‌ها و وظایفی که توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها برون سپاری می‌شوند و یا مثلا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، به صورت دورکاری قابل انجام بوده و هستند، قابلیت این را دارند که در زمره مشاغل خانگی ثبت شوند. اکثر مشاغل خانگی جدید و نوظهور به واسطه فناوری‌های دیجیتال، رایانه و اینترنت قابل اجرا هستند. اما چرا باید به سراغ مشاغل خانگی رفت؟

مزایای راه اندازی مشاغل خانگی

راه اندازی کسب و کار در منزل و مشاغل خانگی مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش چشمگیر هزینه‌های کارفرما و کارمند، استفاده از پتانسیل‌های تمامی افراد جامعه، استفاده از مهارت و تخصص دانشجویان و خانم‌های خانه‌دار، ایجاد زمینه‌ برای کسب و کارهای خانوادگی، انتقال تجارب از طریق آموزش و حضور افراد و اقشار مختلف جامعه در پیشبرد مقاصد اقتصادی و رفاهی نام برد.

علاوه بر موارد ذکرشده، راه اندازی مشاغل خانگی مزیت‌های دیگری نیز دارد که البته بسته به نوع فعالیت شما می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد. مثلا اگر کسب و کار شما متعلق به خود شما باشد، اصطلاحا رئیس خودتان هستید و زمان کار و حجم کار را خودتان تعیین می‌کنید. اگر هم پروژه‌ای را تقبل کرده‌اید، می‌توانید درباره نحوه و روش انجام کار، زمان انجام کار و سایر موارد با کارفرما مذاکره کنید و او را متقاعد نمایید که با سبک و سیاق شما کار پیش برود.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

شروع کسب و کار اینترنتی

جدا از کسب و کارهای خانگی قدیمی، حالا می‌توان در اوج شلوغی و ترافیک در خانه نشست و با یک رایانه یا لپ تاپ، گوشی همراه و اینترنت پرسرعت پول درآورد. دیگر لازم نیست مثل گذشته با زور بازو و کار زیاد درآمد کسب کرد. عصر حاضر، عصر راحتی است. این روزها با اتصال به اینترنت همه کار می‌کنیم: غذا سفارش می‌دهیم، خرید می‌کنیم، فیلم و سریال تماشا می‌کنیم و بدون بیرون رفتن از خانه به کارهای روزمره رسیدگی می‌کنیم؛ کاری که تا همین چند دهه پیش یک رویای واهی به نظر می‌رسید.

در چنین شرایطی فقط باید نیازهای امروزی را شناسایی و مهارت‌هایی کسب کرد که در تناسب با رفع این نیازها باشند. دقت داشته باشید که سرمایه اصلی شما در ایجاد مشاغل خانگی اینترنتی دانش شما است. رایانه و لپ تاپ در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند، اما اینکه چطور از این ابزار برای کسب درآمد استفاده کنید بستگی به سطح دانش و مهارت خود شما دارد.

با توجه به علاقمندی‌ها و مهارت‌های خود تحقیق کنید و حوزه کاری خود را انتخاب کنید و مهارت‌های خود را بالاتر ببرید. قطعا هر چه تخصص بالاتری داشته باشید خریدار بیشتری خواهید داشت و درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

انواع کسب و کار اینترنتی خانگی

در ادامه به معرفی برخی از بهترین و درآمدزاترین مشاغل خانگی اینترنتی می‌پردازیم.اگر به هرکدام از آن‌ها علاقه مند شدید، به دنبال دریافت مجوز مشاغل خانگی رفته و شغل خانگی خود را شروع کنید.

مدیر شبکه های اجتماعی

1. مدیر شبکه های اجتماعی

اگر در زمینه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی‌ در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و غیره تجربه دارید، پس می‌توانید به شرکت‌ها و کسب و کارها برای فروش خدمات و محصولات کمک کنید. ضمن اینکه همه کسب و کارها به کسی نیاز دارند که به نظرات کاربران پاسخ دهد، جامعه هدف کسب و کار را گسترش دهد، کاربران را برای شناخت بهتر برند راهنمایی کند و فروش از طریق شبکه های اجتماعی را بالا ببرد. اگر بتوانید پست‌های خلاقانه طراحی کنید، کپشن‌های جذاب بنویسید، ویدئوهایی تولید کنید که قابلیت وایرال شدن (همه گیر شدن) داشته باشند و مشتریان زیادی جذب کنید پس برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مناسب هستید.

2. مدرس خصوصی آنلاین

اگر در رشته‌هایی مثل ریاضی، فیزیک، موسیقی، زبان‌های خارجه یا هر رشته دیگری تخصص دارید و به آموزش نیز علاقه دارید حتما به تدریس خصوصی آنلاین و آموزش مجازی فکر کنید. همه آموزشگاه‌ها، به‌خصوص در زمان فراگیری کرونا، به شخصی که بتواند به صورت آنلاین کلاس‌های آموزشی برگزار کند نیاز دارند. دقت داشته باشید که برای مراکز آموزشی ارائه گواهی تدریس مهم است، پس به فکر اخذ مدرک معتبر و گواهی صلاحیت تدریس باشید. 

حسابدار و دفتردار

3. حسابدار و دفتردار

تمامی کسب و کارها به یک حسابدار حرفه ای نیاز دارند تا به پیگیری و مدیریت امور مالی آن‌ها کمک کند. وظیفه حسابداران ثبت هزینه‌ها و درآمدها، ثبت فاکتورهای فروش، تهیه و ارائه گزارشات مالی و موارد دیگر است. به کمک نرم افزارهای حسابداری انجام وظایف محوله آسان‌تر و دقیق‌تر از گذشته نیز شده است. نکته مهم این است که به دلیل حساسیت بالای امور حسابداری و مالی باید اطمینان و اعتماد کارفرما را به دست آورید. شاید بهتر باشد برای شروع کار حسابداری از منزل، به دوستان و آشنایان مراجعه کنید.

4. مربی ورزشی آنلاین

اگر، به عنوان مثال، در زمینه پرورش اندام سابقه دارید و دانش کافی در مورد تکنیک‌ و برنامه‌های بدنسازی دارید، پس می‌توانید به عنوان یک مربی ورزشی آنلاین و اینترنتی فعالیت کنید. می‌توانید در هر زمانی و هر جایی، به هر شخصی تمرین دهید و از همین راه مشتریان زیادی جذب کنید. با کمک نرم افزارها و شبکه‌های ارتباط تلفنی مثل اسکایپ می‌شود هم به صورت گروهی و هم تک به تک و انفرادی مشتریان خود را تمرین دهید. 

5. مشاوره زیبایی آنلاین

با افزایش ترندها و گرایش‌ها پیرامون مقوله آرایش و زیبایی در سراسر جهان، الان بهترین زمان برای ارائه مشاوره زیبایی آنلاین است. با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود درباره کارهای روزمره‌ای که برای مراقبت از پوست و زیبایی انجام می‌شود می‌توانید مشتریان زیادی جذب کنید. با توجه به مخاطب هدف و نیچ بازار (بخش خاص و کوچکی از بازار کلی که هدف بازاریابی شما است) می‌توانید مخاطبان محلی و حتی جهانی پیدا کنید، اعتماد آن‌ها را جلب کنید و برای خود برند شوید. همچنین می‌توانید محصولات مختلف از برندهای مطرح و معتبر را در وب سایت فروشگاهی خود یا شبکه‌های مجازی به فروش برسانید.

6. بازاریاب ایمیلی

اگر این توانایی را دارید که موضوعات ایمیل خوبی بنویسید، طوری که مخاطب چاره‌ای جز کلیک کردن و باز کردن ایمیل نداشته باشد، پس دست به کار شوید. می‌توانید با کسب و کارهای مختلف ارتباط برقرار کنید و به مدیران و صاحبان آن‌ها مهارت خود در ترغیب و جذب مخاطبان را نشان دهید. هر کارفرمایی حاضر است با یک کارشناس ایمیل مارکتینگ یا بازاریاب ایمیلی کاردان قرارداد بلندمدت امضا کند. اگرهم بتوانید به لیست ایمیل‌های مشتریان شرکت اضافه کنید که چه بهتر.

مشاغل خانگی اینترنتی | نویسنده آنلاین

7. مشاغل خانگی اینترنتی | نویسنده آنلاین

اگر نویسنده خوبی هستید می‌توانید برای بلاگ‌ها، مجله‌ها، روزنامه‌ها و هر جایی که محتوای آنلاین منتشر می‌کند کار کنید. تولید محتوای نوشتاری و نویسندگی آنلاین جزو مشاغلی است که درآمد خوبی دارد، چراکه تعداد کسب و کارهای آنلاین که تولید محتوای باکیفیت را هدف خود قرار داده‌اند هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و در این فضا نیاز به نویسنده آنلاین خوب شدیدا احساس می‌شود. علاوه بر مهارت‌های نویسندگی، باید علاقه وافری به موضوعات خاص، مثل فناوری‌های جدید یا مد و فشن، داشته باشید تا بتوانید برای مخاطبان هدف مطالب مفید و جذاب بنویسید.

8. مصحح و ویراستار آنلاین

اگر به دستور زبان علاقه دارید و می‌توانید اشتباهات نوشتاری را پیدا کنید و ایرادات جمله بندی را رفع کنید و از علائم نگارشی به درستی استفاده کنید پس برای شغل ویراستاری آنلاین اقدام کنید. به عنوان یک ویراستار باید بتوانید هر نوع محتوای نوشتاری را از جمله متن ایمیل، پست بلاگ، اسناد تجاری، متون ترجمه شده و غیره را ویراستاری کنید. در واقع، ویراستار نقش چشم دوم ناشر را ایفا می‌کند و کمک می‌کند تا محتوای منتشرشده حرفه‌ای تر و موزون‌تر به نظر مخاطب برسد.

9. طراح سایت و توسعه دهنده وب

این روزها هر کسب و کاری دنبال راه اندازی سایت است تا در فضای اینترنتی دیده شود. سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، بلاگ‌ها و غیره با هدف جذب مخاطب، افزایش فروش و دیده شدن برند طراحی و راه اندازی می‌شوند. قطعا شرکت‌ها و کسب و کارهایی که به شما به عنوان طراح سایت مراجعه می‌کنند مهارت‌هایی مثل طراحی با ایلاستریتور، UX، CSS، HTML ، کدنویسی و سایر مهارت‌های مرتبط با طراحی سایت را در شما می‌سنجند تا مطمئن شوند آمادگی لازم برای پیاده سازی ایده‌های آن‌ها را دارید. با کسب مهارت‌های لازم و طراحی چند نمونه چشمگیر می‌توانید مشتریان زیادی جذب و درآمد فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

10. اینفلوئنسر اینستاگرام

هر سن و سالی که دارید و هر مهارتی که در خود می‌بینید، می‌توانید یک اینفلوئنسر اینستاگرام باشید. در واقع، در حال حاضر این شغل یکی از بهترین مشاغل خانگی اینترنتی محسوب می‌شود. این روزها هر کسب و کاری به دنبال یک اینفلوئنسر است که بتواند از طریق اینستاگرام، به عنوان یکی از پربازدیدترین شبکه های مجازی، دسترسی به مخاطبین بیشتری داشته باشد.

اگر می‌توانید استوری‌های باحال بسازید، از هشتگ‌ها به خوبی استفاده کنید و کپشن‌های جذاب بنویسید پس این توانایی را دارید که اینفلوئنسر اینستاگرام شوید. برای شروع، بهتر است با توجه به علایق و مهارت‌های خود، مخاطبین خاصی را مدنظر قرار دهید و بعد، دنبال کسب و کارهایی باشید که فالوورهای شما جزو مخاطبان هدف آن‌ها محسوب می‌شوند.

کسب و کارهای اینترنتی خانگی  | کارشناس سئو

11. کسب و کارهای اینترنتی خانگی | کارشناس سئو

با افزایش رقابت در فضای آنلاین، همه کسب و کارها به کسی نیاز دارند که رتبه سایت آن‌ها را در موتورهای جستجو بهبود بدهد. به عنوان یک کارشناس سئو باید مهارت‌هایی مثل تولید محتوا، کدنویسی، بازاریابی دیجیتال، ایجاد لینک و غیره را خوب بشناسید. شاید داشتن مدرک خاصی برای کارشناسی سئو الزامی نباشد، اما تجربه و نمونه کار برای شروع کار به عنوان کارشناس سئو مهم هستند و مهارت و تخصص شما را اثبات می‌کنند.

12. کارشناس بازاریابی دیجیتال

در دهه‌های اخیر، شیوه بازاریابی و تبلیغات به طرز عجیبی تغییر کرده است. گسترش اینترنت باعث شده تا کسب و کارها روی شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و اینترنتی سرمایه‌گذاری خاصی داشته باشند. در چنین فضایی حضور یک کارشناس بازاریابی دیجیتال بسیار لازم و ضروری است. مادامی‌که بدانید چطور کمپین‌های خلاقانه، جذاب و دنباله‌دار اجرا کنید تا به مخاطبان هر کسب و کاری دسترسی پیدا کنید، قادر خواهید بود مشاغل خانگی آنلاین زیادی ایجاد نموده و برای هر شرکتی که دوست دارید کار کنید.  

13. طراح گرافیک

اگر یک گرافیست خوب و باسلیقه هستید باید بدانید که همه کسب و کارها از طرح‌های خوب گرافیکی استقبال می‌کنند. اما باید حداقل در نرم افراز فتوشاپ خبره باشید. این را هم در نظر داشته باشید که همیشه لازم نیست طرح‌های خیلی شگفت‌‌انگیز طراحی کنید. کسب و کارهایی هستند که فقط به طرح‌های ساده احتیاج دارند. مسلما اگر خلاقیت، ذوق و تخصص بالایی داشته باشید، بتوانید با نرم افزارهای مختلف طرح بزنید، و علاوه بر طراحی پوستر، مثلا موشن گرافیک هم بزنید، در این صورت درآمد بسیار بالاتری نیز خواهید داشت. پس بهتر است به فکر یادگیری بیشتر باشید.

14. هنرمند صداپیشه

اگر به طور خدادادی صدای خوبی دارید، می‌توانید با تمرین فن بیان و سایر مهارت‌های موردنیاز، وارد حرفه صداپیشگی شوید. برای یک هنرمند صداپیشه اینترنتی فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد. مثلا فیلم، کارتون و انیمیشن، تولید پادکست، اپلیکیشن، بازی‌های رایانه‌ای، دوبله فیلم، حتی صداهای ضبط شده که برای مراکز پاسخگویی تلفنی استفاده می‌شوند و موارد بسیار دیگر به صدای خوب نیاز دارند. برای شروع این کار فقط به یک نرم افزار ضبط صدای خوب که روی گوشی موبایل یا رایانه نصب شود و یک میکروفون معمولی نیاز دارید.

کسب و کارهای اینترنتی خانگی | عکاس استوک

15. کسب و کارهای اینترنتی خانگی | عکاس استوک

استفاده از عکس برای طراحان اهمیت حیاتی دارد. از عکس برای بازاریابی، تبلیغات، انتشارات، بلاگ‌ها، پست‌های صفحات مجازی و جاهای مختلف استفاده می‌شود. همه افراد ابزار لازم برای عکاسی استوک یا دانش کافی در این زمینه را ندارند، پس باید از عکس استوک استفاده کنند. عکس استوک همان تصاویری هستند که کاربران در اینترنت جستجو و بعد از پیدا کردن عکس دلخواه اقدام به خرید و دانلود آن می‌کنند. شما هم می‌توانید عکس‌های زیبا و باکیفیت خود را در اینترنت بفروشید. پلتفرم‌های آنلاین مثل شاتراستاک می‌توانند نقطه شروع خوبی باشند.

16. کارمند ورود داده ها

مشاغل زیادی هستند که به ورود داده‌ها به صورت الفبایی، عددی یا حتی نمادین مربوط می‌شوند. اصولا این داده‌ها با نرم افزار و سیستم‌های رایانه‌ای مدیریت می‌شوند. اگر یکنواختی کار برای شما مهم نیست و البته دقت و سرعت بالایی در ورود داده ها و اطلاعات دارید می‌توانید درآمد خوبی از همین راه کسب کنید. برای شروع حتما باید کار با نرم افزارهایی مثل مایکروسافت آفیس و حداقل اکسل و ورد را بلد باشید.

17. منشی یا دستیار مجازی

اگر فکر می‌کنید که تخصص خاصی ندارید و فقط به مهارت‌های پایه مسلط هستید شغل منشی یا دستیار مجازی گزینه خوبی برای شما است. تمامی کسب و کارها به شخصی نیاز دارند که کارهای روزمره مثل پاسخ به تماس‌های تلفنی یا ایمیل‌ها را مدیریت کند. بهترین مزیت دستیار مجازی این است می‌توانید حجم کار را خودتان تعیین کنید. بنابراین، شغل دستیار مجازی برای افرادی مناسب است که مشغله زیادی دارند و زمان محدودی در دسترس کارفرما هستند.

مشاغل خانگی اینترنتی | نماینده خدمات مشتری

18. مشاغل خانگی اینترنتی | نماینده خدمات مشتری

این روزها شرکت‌های زیادی حاضرند افرادی را استخدام کنند که از راه دور پاسخگوی مشتریان باشند. به عنوان یک نماینده خدمات مشتریان، نیاز به آموزش و آشنایی کامل با کالاها و خدمات شرکتی دارید که برای آن کار می‌کنید. همچنین باید آمادگی کار کردن در شیفت‌های 24 ساعته را داشته باشید. اگر در برقراری ارتباط با دیگران مهارت دارید و دوست دارید به دیگران کمک کنید، شغل نماینده خدمات مشتری آن هم به صورت آنلاین مناسب شما است. فقط برای کار کردن به یک محیط آرام و ساکت نیاز دارید.

19. منتقد موسیقی

یکی از سرگرم کننده‌ترین مشاغل آنلاین دریافت دستمزد برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خودتان است. شرکت‌هایی هستند که افرادی را برای بررسی آهنگ‌ها و قطعات موسیقی، آزمایش سمپل‌ها و نمونه‌های کوتاه موسیقی یا رتبه بندی آلبوم‌های جدید استخدام می‌کنند. بازخوردی که شما به عنوان یک منتقد موسیقی به هنرمندان و استودیوهای ضبط موسیقی می‌دهید، کمک می‌کند تا قبل از پخش انبوه آلبوم مواردی مثل تنظیم، میکس و غیره را بازبینی کرده و کیفیت محصول نهایی را بهبود دهند.

20. پشتیبانی فنی از راه دور

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در بودجه خود جایی برای استخدام یک کارمند تمام وقت فناوری اطلاعات ندارند، بنابراین زمانی که سیستم‌های آن‌ها رو به ارتقا است، معمولاً با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده که آشنا به کامپیوتر است تماس می‌گیرند. اگر از علوم رایانه‌ای سر درمی‌آورید و تجربه کار بر روی رایانه و شبکه را دارید، می‌توانید با ارائه کمک‌های فنی فوری از راه دور، نیاز آن‌ها را برطرف کنید.

هر چه زودتر شغل پر درآمد خانگی مورد نظرتان را انتخاب کنید !

راه اندازی مشاغل خانگی اینترنتی رویه‌ای است که تازه شروع شده و جای زیادی برای ارتقا و ظهور مشاغل جدید دارد. مهم‌ترین عامل برای شروع یک کسب و کار خانگی آنلاین برخورداری از تخصص و مهارت‌های خاصی است که با نیازهای تجاری امروز و فناوری‌های جدید تناسب داشته باشد. مزایای زیاد مشاغل خانگی اینترنتی باعث شده تا هم شرکت‌ها و کسب و کارها به به‌کارگیری نیروهای متخصص برون سازمانی تمایل پیدا کنند و هم تک تک افراد ترجیح بدهند تا از مهارت‌های خود استفاده‌های بهینه‌تری کنند.

قطعا روزبه‌روز به تعداد فرصت‌های شغلی و مشاغلی که قابل پیاده‌سازی و انجام در خانه هستند اضافه می‌شود. هر کسی با هر سنی و با هر سطح دانش و تخصصی می‌تواند شغل موردعلاقه خود را از خانه دنبال کند. موارد ذکرشده تنها بخش کوچکی از مشاغل خانگی اینترنتی هستند. اگر شما هم در زمینه خاصی مشغول به کار در منزل هستید و دوست دارید دیگران را نیز مطلع و راهنمایی کنید حتما زیر همین پست دیدگاه و نظر خود را بنویسید.

منبع: https://www.oberlo.com/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا طهرانی در یک روز گرم تابستانی به دنیا اومده و اهل افراط و تفریطه... مدرک کارشناسی ارشد رو از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان انگلیسی گرفته و چون به نوشتن علاقه داره وارد دنیای تولید محتوا شده.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. سلام . به عنوان یه شغل خانگی اینترنتی اگر کارهای هنری میکنید مثل نقاشی یا صنایع دستی خیلی خوب می تونید به صورت آنلاین اونها رو بفروشید.

  2. سلام. اگر کارهای هنری مثل نقاشی و ساخت صنایع دستی انجام میدید به راحتی میتونید به صورت آنلاین کارهاتون رو بفروشید. اینم یکی دیگه از مشاغل خانگی هست که به اینترنت و ابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری