جستجو
Close this search box.

چطور مربی ورزشی آنلاین شویم؟ | مربیگری مجازی یکی از مشاغل خانگی پولساز

نوشته شده توسط علیرضا مهاجر تهرانی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

به جرات می‌توان گفت الان بهترین زمان برای شروع مربیگری مجازی است، چراکه هم به واسطه پیشرفت فناوری‌های اینترنتی و ارتباطی امکان ارائه انواع آموزش به صورت آنلاین و از راه دور وجود دارد و هم به دلیل همه‌گیری کرونا فعالیت افراد کم شده و همه برای حفظ سلامتی جسمی و روحی خود نیاز به تمرینات و فعالیت‌های جسمانی، آن هم در خانه دارند. در این مطلب در مورد اینکه چطور مربی ورزشی آنلاین شویم صحبت می‌کنیم و مراحل و ملزومات مربیگری مجازی را بررسی می‌نماییم. قطعا مربیگری آنلاین یکی از ایده‌آل‌ترین و پولسازترین مشاغل خانگی و کسب و کارهای اینترنتی محسوب می‌شود.

فهرست مطالب

ورزش‌هایی مثل بدنسازی و فیتنس، ایروبیک، یوگا، هنرهای رزمی و موارد مشابه قابلیت آموزش و تمرین به صورت غیرحضوری و آنلاین را دارند. در برخی کشورها، مربیان ورزش‌هایی مثل گلف و تیراندازی نیز به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به هر حال می‌توانید با توجه به رشته ورزشی که در آن تخصص دارید راه‌های خلاقانه‌ای برای انتقال تجربیات و دانش خود به دیگران ابداع کنید و البته درآمد قابل‌توجهی کسب کنید.

ملزومات مربی ورزشی آنلاین چیست؟

ملزومات مربی ورزشی آنلاین چیست؟

برای اینکه بتوانید به عنوان یک مربی ورزشی آنلاین فعالیت داشته باشید باید علاوه بر تخصص ورزشی، مهارت‌های دیگری نیز داشته باشید. به این نکات توجه کنید:

مدرک مربیگری اخذ کنید

اصولا قبل از اینکه بتوانید به صورت آنلاین به دیگران آموزش و تمرین دهید باید مربی ورزشی باشید و برای این کار باید مدرک یا کارت مربیگری بگیرید. رشته‌های مختلف ورزشی مراحل متفاوتی برای اعطای مدرک مربیگری دارند. شما می‌توانید با مراجعه به هیئت یا فدراسیون ورزشی استان خود از شرایط و مدارک موردنیاز برای اخذ گواهی مربیگری مطلع شوید. طبیعتا باید در برخی دوره‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌ها شرکت کنید و امتیازات لازم را کسب کنید تا شایسته دریافت مدرک مربیگری در یک رشته ورزشی شوید.

مباحثی مثل آناتومی، تغذیه، مبانی تربیت بدنی، اصول تمرین و ایمنی و غیره جزو رشته‌هایی هستند که عمومیت دارند و هر مربی ورزشی باید با آن‌ها آشنا باشد. با این حال، مباحث تخصصی هر رشته ورزشی با دیگری متفاوت است و در این خصوص هیئت ورزش یا فدراسیون شما را راهنمایی می‌کند. داشتن تحصیلات و مدارک دانشگاهی برای اخذ مدرک مربیگری الزامی نیست، اما بعدها می‌تواند به درجه اعتبار شما به عنوان یک مربی بیفزاید.

برای مربیگری مجازی تجربه کسب کنید

شاید شما تجربه چند سال مربیگری به صورت حضوری و در باشگاه ورزشی را داشته باشید، اما مربیگری مجازی با شیوه‌های سنتی مربیگری تفاوت دارد. بهتر است قبل از اینکه شروع به تمرین دادن افراد جدید به صورت آنلاین کنید، با یکی از شاگردان قدیمی خود مربیگری آنلاین را تمرین کنید. در حوزه مربیگری مجازی الگویی به نام «الگوی مربیگری خصوصی ترکیبی» وجود دارد که تلفیقی از مربیگری سنتی (حضور مربی و شاگرد) و مربیگری آنلاین است.

به عنوان مثال، برای یکی از شاگردان خود که به صورت حضوری با او تمرین می‌کردید یک برنامه تمرینی بنویسید و در قالب یک فایل PDF این برنامه را برای او ارسال کنید. سپس از طریق ابزار و برنامه‌های ارتباطی آنلاین، تلفن، ایمیل، برنامه‌های پیام رسان و غیره با او در ارتباط باشید، او را راهنمایی و پیشرفت او را ارزیابی کنید.

با این کار هم متوجه مشکلات احتمالی می‌شوید که باید به مرور زمان برای رفع آن‌ها راه حل پیدا کنید و هم رفته رفته شیوه‌ای مناسب برای تعیین قیمت هر دوره و نحوه دریافت حق عضویت از شاگردان مجازی خود پیدا می‌کنید.

با فناوری‌های جدید مربوط به مربیگری مجازی آشنا شوید

با فناوری‌های جدید آشنا شوید

برای اینکه بتوانید یک مربی ورزشی آنلاین باشید باید از ابزار، برنامه‌ها و فناوری‌های آنلاین و دنیای مجازی استفاده کنید. اولین ابزاری که برای مربیگری مجازی احتیاج دارید یک گوشی موبایل، تبلت یا لپ تاپ مجهز به دوربین است. این دوربین پل ارتباطی شما با شاگردان و مشتریان شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید دوره‌های خود را به صورت فایل ویدئویی ضبط کنید و این ویدئوها را در پلتفرم‌های مختلف، مثل یوتیوب و آپارات منتشر کنید و از همین راه درآمد کسب کنید. همچنین با برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی که امکان ارتباط مستقیم تصویری دارند کلاس‌های زنده برگزار کنید.

شما باید بتوانید با برنامه‌های پردازش کلمات مثل اکسل و ورد کار کنید، اطلاعات و داده‌های هر یک از اعضا را با تمام جزئیات ثبت کنید، برای هر یک از اعضا برنامه تمرین بنویسید و فایل آن را در اختیار شاگردان قرار دهید.

تجهیزات ورزشی لازم را تهیه کنید

با توجه به رشته ورزشی که قصد ارائه و آموزش آن را دارید، لوازم و تجهیزات لازم را فراهم کنید. برخی رشته‌ها مثل ایروبیک به لوازمی مثل مت تمرین، حلقه ایروبیک، دمبل‌ و وسایل سبک و نه چندان جاگیر نیاز دارند. اما ممکن است برای تمرینات بدنسازی سنگین‌تر و حرفه‌ای نیاز به تجهیزات بزرگ‌تر و جاگیرتر داشته باشید. در کل سعی کنید هر وسیله‌ای که کاربرد زیادی دارد، در فضای کار شما جا می‌گیرد و توان خرید آن را دارید تهیه کنید.

در ضمن سعی کنید از تجهیزات و لوازم ورزشی با رنگ‌های متنوع استفاده کنید تا هم از لحاظ بصری جذاب‌تر باشد و هم در ویدئوها یا کلاس‌های زنده به خوبی قابل دیدن باشند. مثلا، دمبل‌های سیاه و خاکستری ممکن است با رنگ پس زمینه ادغام شوند و هنگام حرکت دادن آن‌ها در ویدئوها خوب دیده نشوند.

محل مناسبی برای تمرینات ورزشی تصویری مهیا کنید

محل مناسبی برای تمرینات تصویری مهیا کنید

حالا که می‌توانید شاگردان خود را از هر جایی و در هر زمانی راهنمایی کنید، بهتر است محل و فضایی تمیز و مرتب برای تمرین و ورزش فراهم کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام قسمت خانه را برای کار آماده کنید به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا این اتاق فضای کافی برای اجرای حرکات ورزشی را دارد؟
  • آیا تمام وسایل و تجهیزات ورزشی من اینجا جا می‌گیرد؟
  • آیا این محیط حرفه‌ای، مرتب و تمیز است و چیزی باعث حواس‌پرتی من یا شاگردانم نمی‌شود؟
  • آیا این محل جایی برای نشستن پشت کامپیوتر، نوشتن برنامه تمرین و نظارت روی عملکرد مشتریانم دارد؟
  • آیا این فضا نور کافی دارد تا در هر ساعتی از شبانه روز بتوانم به مشتریانم تمرین و آموزش دهم؟

هنگامی که به صورت آنلاین تمرین می‌دهید باید به نور محیط توجه خاصی داشته باشید. شاگردان شما دوست دارند تجربه خوبی از جلسات آنلاین داشته باشند، پس کیفیت خوب تصویر می‌تواند عامل بسیار مهمی محسوب شود. حتما از دوربین‌ باکیفیت استفاده کنید. دقت کنید که پشت به پنجره یا منبع نور نایستید، وگرنه تصویر شما تاریک و سایه دار می‌شود. پس پنجره‌ها را با پرده یا کرکره مناسب پوشش دهید و نور و روشنایی محیط تمرین را با چراغ‌های روشنایی مناسب تامین کنید.

مربیان حرفه‌ای در هنگام جلسه تمرین هیچ وقت باشگاه یا زمین تمرین را ترک نمی‌کنند. شما هم به عنوان یک مربی ورزشی آنلاین حرفه‌ای نباید در حین نمایش تمرینات و حرکات ورزشی در مقابل دیدگان شاگردان و مشتریان، آن هم به دلیل مسائل پیش پاافتاده مثل ورود بچه‌ها به اتاق، کادر دوربین را ترک کنید.

دقت داشته باشید که مشتریان شما هزینه می‌کنند و بنابراین انتظار ندارند در حین جلسه تمرین، وقت کلاس به خاطر جابه‌جایی تجهیزات ورزشی یا دستگاه‌های ارتباطی و ضعیف بودن اینترنت و عوامل این چنینی هدر برود.

به عنوان یک مربی ورزش آنلاین بهتر است ویدئو بسازم یا برنامه‌های از پیش نوشته شده آماده کنم؟

بهتر است از هر دو شیوه ویدئویی و برنامه‌های تمرینی از پیش نوشته شده استفاده کنید. با این کار می‌توانید محتوای خود را در پلتفرم‌های مختلف انتشار دهید. از طرف دیگر، شاید برخی از شاگردان شما ترجیح بدهند در ساعاتی خاص تمرین و ورزش کنند و امکان تماشای ویدئو نداشته باشند یا به اینترنت دسترسی ندارند و نمی‌توانند در کلاس‌های زنده حاضر شوند، بنابراین می‌توانند برنامه‌های تمرینی را که از قبل نوشته شده دنبال کنند.

مزایا و معایب مربیگری مجازی و ورزش آنلاین
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مزایا و معایب مربیگری مجازی و ورزش آنلاین

یک مربی ورزشی آنلاین نیز مانند هر حرفه دیگری با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود. بهتر است مزایا و معایب حرفه مربیگری مجازی را مدنظر داشته باشید.

مزایای مربیگری و ورزش آنلاین

  • با مربیگری آنلاین می‌توانید به طیف وسیعی از مخاطبین دسترسی داشته باشید.
  • ورزش آنلاین می‌تواند هزینه کمتری نسبت به باشگاه برای اعضا داشته باشد، بنابراین بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.
  • در ورزش آنلاین هر کسی از هر جایی می‌تواند با هر مربی در هر نقطه‌ای از جهان تمرین کند.
  • ورزشکاران نیازی به حمل وسایل ورزشی خود و نیز رفت و آمد ندارند.

معایب مربیگری و ورزش آنلاین

  • شاید برخی افراد تمرین کردن با حضور فیزیکی مربی و در باشگاه ورزشی را ترجیح دهند.
  • ورزشکاران حرفه‌ای نیاز به تجهیزات و وسایلی دارند که امکان تهیه آن‌ها در ورزش آنلاین وجود ندارد.
  • هم مربی و هم ورزشکاران به اینترنت پرسرعت نیاز دارند تا در حین جلسات با مشکل قطعی و کندی اینترنت مواجه نشوند.

برای دوره‌های ورزشی آنلاین چقدر حق عضویت بگیریم؟

به یاد داشته باشید که شما به عنوان یک مربی ورزشی آنلاین سرویسی با ارزش و مفید به مشتریان خود ارائه می‌دهید، بنابراین هرگز ارزش خود را دست کم نگیرید.

بهتر است برای دوره‌های ورزشی آنلاین، هزینه یا حق عضویت افراد را 20 الی 25 درصد کمتر از جلسات حضوری و در باشگاه در نظر بگیرید. این کار شاگردان شما را تشویق می‌کند تا بیشتر به سمت جلسات غیرحضوری و آنلاین تمایل پیدا کنند و راه خوبی برای بیشتر شدن مشتریان شما خواهد بود. هر نرخی که برای عضویت در دوره‌ها تعیین می‌کنید، آن را برای تمام افراد به طور یکسان اعمال کنید و ارزش خود را با تخفیفات زیاد یا حق عضویت بیش از حد متعارف زیر سوال نبرید.

سیاست‌های مالی خود را تعیین نموده و همیشه آن را رعایت کنید. روش‌های پرداخت هزینه را دقیق و واضح در اختیار همه اعضا قرار دهید. سعی کنید حق عضویت اعضا را همیشه یک جلسه زودتر از آنها دریافت کنید تا بعدا با مشکلات کنسل کردن دیرهنگام دوره از طرف مشتریان مواجه نشوید.

چطور اعضای بیشتری برای باشگاه ورزشی مجازی خودم جذب کنم؟

چطور اعضای بیشتری برای باشگاه ورزشی مجازی خودم جذب کنیم؟

برای اینکه کسب و کار مربیگری آنلاین شما به موفقیت بیشتری برسد راه‌های زیادی پیش رو دارید:

  1. با توجه به تخصص خود و با انجام تحقیقات، مخاطبان هدف خود را تعیین کنید.
  2. همیشه به فکر افزایش دانش و تخصص در رشته فعالیت خود باشید.
  3. رقبای خود را شناسایی کنید و سعی کنید از آن‌ها متمایز شوید. نقاط قوت خود را پیدا کنید و در بازاریابی خدمات خود آن‌ها را پررنگ‌تر کنید.
  4. از روز اول دنبال ساخت برند خودتان باشید.
  5. دو یا سه دسته از مشتریان را جدا کنید و روی همان افراد تمرکز کنید.
  6. بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات در شبکه‌های مجازی را با قدرت پیگیری کنید.
  7. برای تبلیغات بیشتر هزینه کنید.
  8. در رویدادهای ورزشی مهم شرکت کنید و فیلم این رویدادها را در معرض نمایش بگذارید.
  9. با سایر مربیان آنلاین در ارتباط باشید.
  10. برای بازاریابی خدمات خود از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.
  11. برای جذب مشتریان جدید پیشنهاد و آفرهای جذاب طرح کنید.
  12. برای اعضای باشگاه مجازی خود تجربه‌ای مثبت خلق کنید تا آن‌ها نیز با تبلیغ دهان به دهان به جذب افراد بیشتر کمک کنند.
  13. دانش خود نسبت به فناوری‌های جدید و اینترنتی را به روز نگه دارید.
  14. از دوره‌های آموزشی خود، چه ویدئویی و چه برنامه‌های تمرینی نوشته شده، یک دیتابیس و بایگانی قوی و مفصل بسازید.
  15. گواهی‌نامه‌ها و مدارک معتبر بیشتری در رابطه با رشته ورزشی تخصصی خود اخذ کنید.

منبع: https://blog.nasm.org/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا طهرانی در یک روز گرم تابستانی به دنیا اومده و اهل افراط و تفریطه... مدرک کارشناسی ارشد رو از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان انگلیسی گرفته و چون به نوشتن علاقه داره وارد دنیای تولید محتوا شده.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری