جستجو
Close this search box.

ترید چیست ؟ شغل تریدری چیست | ایا تریدری شغل خوبی است؟

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

شغل تریدری جزو مشاغل نوظهوری است که در مدت زمان کوتاهی سود بالایی را نصیب تریدر می‌کند اما برای دستیابی به موفقیت در این شغل می‌بایست دانش و تجربه بالایی را کسب کرد و با تکیه بر استراتژی مشخص عمل کرد. در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس از جمله بازارهای مالی مهمی بودند که سرمایه‌های زیادی را جذب خود کردند. مزایایی از قبیل جذابیت، سود بالا و همچنین قدرت نقدشوندگی در این بازارها باعث شد افراد زیادی تحت عنوان تریدر در این بازارها به معاملات مختلف بپردازند. البته در این زمینه سوالات متداولی هم وجود دارد : تریدر چه شغلی است ؟ ترید یعنی چی؟ تریدر چیست ؟ و …. برای دریافت پاسخ سوالات خود با گروه نرم افزار حسابداری محک همراه باشید.

فهرست مطالب

تریدرها معامله گرانی هستند که در بازارهای مالی مختلف به واسطه دانش و تجربه بالا و تکیه بر استراتژی مشخص اقدام به ترید یا معامله می‌کنند و از این طریق سود کسب می‌کنند. در ادامه این مقاله با شغل تریدری و مزایا و معایب آن در بازارهای مختلف آشنا خواهیم شد.

می‌توانید فایل صوتی مقاله «شغل تریدری چیست و ترید کیست» را گوش کنید

ترید چیست و تریدر کیست

ترید چیست و تریدر کیست (معنی تریدر چیست)

ترید به مبادله داوطلبانه کالا یا خدمات بین بازیگران مختلف اقتصادی اشاره دارد. از آنجایی که طرفین تعهدی به تجارت ندارند، معامله تنها در صورتی انجام می‌شود که هر دو طرف آن را برای منافع خود مفید بدانند.

برای پاسخ روشن به این سوال که تریدر کیست باید در نظر داشته باشیم ترید یکی از واژه‌های پرکاربرد انگلیسی به معنی تجارت یا دادوستد است که در بازارهای مالی از قبیل ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس استفاده می‌شود. درواقع ترید در بازارهای مالی به معنی خرید، فروش و یا تبادل ارزهای دیجیتال، واحدهای پولی، سهام شرکت‌های مختلف و… در مدت زمان مشخص است که هدف آن کسب سود است. از این رو ترید در بازارهای مالی به عنوان یک شغل شناخته می‌شود و معنی تریدر این است که افرادی به داد و ستد در این بازارها میپردازند بنابراین به افرادی که در این بازارها، اقدام به خرید و فروش و معامله می‌کنند تریدر گفته می‌شود.

یک تریدر وضعیت بازارهای مالی را تجزیه و تحلیل قرار داده و با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل خود، اقدام به معامله یا ترید می‌کند. تریدر ممکن است از طرف خود یا به نمایندگی از یک شخص یا شرکت دیگر در این بازارهای مالی فعالیت کند. اگر تریدر برای یک شرکت ترید انجام دهد که در قبال معاملاتی که انجام می‌دهد دستمزد می‌گیرد و اگر برای خود ترید کند از فعالیت بر روی سرمایه خود سود دریافت می‌کند.

تریدر با بررسی بازار و تحلیل آن به شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف، استراتژی‌ها و روندهای کوتاه مدتی را برای سرمایه‌گذاری بر روی دارایی خود در نظر می‌گیرد و از نوساناتی که در بازار به وجود می‌آید بهره می‌برد. یک تریدر حرفه‌ای همواره باید اطلاعات خود را در مورد بازارهای مالی افزایش دهد همچنین اخبار این حوزه را پیگیری کند و با تحلیل و داشتن استراتژی مشخص نسبت به ترید اقدام کند.

تفاوت سرمایه‌گذار و تریدر چیست؟

تفاوت سرمایه‌گذار و تریدر چیست؟

حالا که میدانید تریدر کیست باید در نظر داشته باشید سرمایه‌گذار و تریدر دو رکن اصلی بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس می‌باشند که همواره هدف آن ها دستیابی به سود بیشتر است، اما برای رسیدن به این هدف روش‌های متفاوتی دارند. اولین و شاید مهم‌ترین وجه تمایز یک سرمایه‌گذار و تریدر در رویکرد و شیوه درآمدزایی آن ها از بازارهای مالی است. در معامله‌گری و ترید تحلیل فنی و تکنیکال کاربرد بیشتری دارد و اهداف آن کوتاه مدت است اما در سرمایه‌گذاری تحلیل وضعیت بازار و تحلیل بنیادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه‌گذار با خرید و نگهداری دارایی‌هایی از قبیل ارز دیجیتال، سهام، اوراق قرضه، طلا، دلار و… در یک بازه زمانی طولانی سود کسب می‌کند، اما یک تریدر به طور دائم و در بازه‌های زمانی کوتاه در معامله کرده و سود کسب می‌کند. علاوه بر این یکی دیگر از تفاوت‌های بارز بین سرمایه‌گذار و تریدر ریسک بسیار بالای ترید نسبت به سرمایه‌گذاری است. دلیل آن نیز بسیار ساده است. زیرا که تریدر می‌بایست در مدت زمان کوتاهی نسبت تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش اقدام کند اما سرمایه‌گذار با دقت و تحلیل بهتری می‌تواند تصمیم‌گیری کند و ریسک معامله را کاهش دهد.

انواع تریدر در بازارهای مالی کدام است؟

انواع تریدر در بازارهای مالی کدام است؟

تریدرها انواع گوناگونی دارند که در اینجا به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

تریدر اسکالپر

تریدرهای اسکالپر در بازه‌های زمانی (تایم فریم‌) بسیار کوتاه، در بازارهای مالی معامله می‌کنند. در واقع این نوع تریدرها ممکن است در طی یک روز، چندین بار معامله یا ترید کنند و پس از کسب سود از بازار خارج می‌شوند. تریدرهای اسکالپر توانایی تحلیل بالایی دارند. در این روش از نوسانات سریع و کوتاه مدت بازار استفاده شده تا سود بیشتری حاصل شود. علیرغم سود زیاد، ریسک ترید اسکالپر زیاد است. تریدرهای حرفه‌ای و باتجره شاخص‌های فنی را بررسی کرده و پیش بینی می‌کنند که آیا سهام یا رمزارز موردنظر سود فوری می‌دهد یا به ضرر فوری ختم می‌شود.

تریدر روزانه

تریدرهای روزانه معمولاً روزانه ترید انجام می‌دهند این تریدرها در ابتدای روز وارد بازار شده در پایان روز هم سرمایه خود خارج می‌کنند. تریدرهای روزانه با تحلیل‌های ویژه روزانه یک سبد خرید تشکیل داده و بر اساس آن ترید می‌کنند.

تریدر نوسانی

تریدرهای نوسانی معامله گرانی هستند که از نوسانات بازارهای مالی کسب سود می‌کنند به عبارتی این تریدرها با تشخیص زمانی‌های ورود و خروج مناسب وارد بازار شده و در بازه زمانی یک روز تا یک هفته ترید می‌کنند. تریدرهای نوسانی با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای و همچنین تحلیل‌ها و تکنیک‌های پیشرفته اقدام به نوسان‌گیری از بازار می‌کنند.

تریدر بلند مدت

این نوع تریدرهای استراتژی بلند مدتی در بازارهای مالی دارند و با تحلیل و تشخیص روندهای کلان اقتصادی ترید می‌کنند. به طور معمول این نوع تریدرها ممکن است بین ۱ ماه تا ۱ سال درک معامله باقی بمانند و با سود بسیار بالایی از معامله خارج شوند.

شغل تریدری ارز دیجیتال چگونه است؟

شغل تریدری ارز دیجیتال چگونه است؟

ترید هم می‌تواند روی دارایی‌های فیزیکی مثل طلا و سکه انجام شود و هم شامل دارایی‌های غیرفیزیکی، مثل سهام و ارزهای دیجیتال می‌شود.

ارز دیجیتال نوعی سیستم پولی است که به صورت رمزنگاری شده در بستر اینترنت معامله می‌شود. ارزهای دیجیتال به عنوان بازاری نوظهور شناخته می‌شوند که با ورود ارزهای مانند بیت‌کوین و اتریوم از اهمیت بالایی برخوردار شدند. اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال و تراکنش‌های آن بر روی شبکه‌ای تحت عنوان بلاک‌چین قرار دارد. تریدر ارز دیجیتال فردی است که با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف کسب سود می‌کند. کسی که به عنوان تریدر در این بازار فعالیت می‌کند ابتدا می‌بایست اطلاعات جامع و کاملی از بازار کریپتوکارنسی‌ها به دست آورد و سپس با تعیین هدف و داشتن استراتژی مشخص نسبت به معامله اقدام کند.

مزایای ترید ارز دیجیتال کدام است؟

  • سود حاصل از ترید ارز دیجیتال بسیار زیاد است.
  • در ترید ارز دیجیتال هیچ‌گونه محدودیت زمانی وجود ندارد و معامله طی چند دقیقه تا چند ساعت صورت می‌گیرد.
  • برای انجام معامله نیازی به استفاده از اندیکاتورهای خاص و حرفه‌ای نیست.
  • با سرمایه کم نیز می‌توان به شغل ترید ارز دیجیتال مشغول شد.
  • به دلیل تنوع زیاد ارزهای دیجیتال امکان معامله و خرید و فروش هم زمان چند ارز وجود دارد.
معایب ترید ارز دیجیتال کدام است؟
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

معایب ترید ارز دیجیتال کدام است؟

  • ریسک در شغل ترید ارز دیجیتال بسیار زیاد است.
  • در ترید ارز دیجیتال معاملات غیر قابل پیش‌بینی هستند و امکان تغییر ناگهانی روند وجود دارد.
  • بازار ارزهای دیجیتال، بازاری است که هنوز در بسیاری از کشور‌ها به رسمیت شناخته نشده و قانون مشخص شده‌ای برای آن وجود ندارد.
  • برای موفق شدن در شغل ترید ارز دیجیتال می‌بایست دانش و مهارت بالایی در این زمینه کسب کرد.
  • ترید کردن لحظات پرفراز و نشیبی را در پی دارد که استرس زیادی را به فرد تحمیل می کنند.
  • یک تریدر ممکن است در یک روز تمام یا بخشی از سرمایه خود را از دست دهد.

همه بازارهای مالی ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلف دچار نوسان شوند. بازار ارزهای دیجیتال جدید است در نتیجه همبستگی بسیار کمتری با سایر دارایی‌ها دارد از این رو ترید ارز دیجیتال از جهات مختلفی با ترید در سایر بازارهای مالی تفاوت دارد و عوامل مختلفی بر روی آن اثر می‌گذارد.

عواملی که بر ترید ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند:

  • زمانی که مخالفت از طرف دولت‌ها نسبت به فضای ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می‌کند.
  • حملات هکری به بازار ارزهای دیجیتال که نقص‌ها و شکاف‌های امنیتی را آشکار می‌کند.
  • اخبار و شایعاتی مبنی بر کنترل یا ممنوعیت ارزهای دیجیتال توسط دولت
شغل تریدر فارکس چگونه است؟

شغل تریدر فارکس چگونه است؟

به بازار مالی که در آن ارزهای خارجی معامله می‌شود فارکس گفته می‌شود. ترید در بازار فارکس درواقع نوعی معامله یک ارز با ارز دیگر یا خرید و فروش انواع مختلف ارز است. تریدرها در بازار فارکس به دلایل و اهداف مختلفی فعالیت می‌کنند. بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹ بانک جهانی، متوسط حجم روزانه معاملات بازار فارکس بیش از ۵/۱ تریلیون دلار بوده است.

ترید در بازار فارکس می‌تواند بسیار مخاطره‌آمیز و پیچیده باشد، زیرا که بازار بین بانکی در فارکس تحت کنترل موارد مختلفی است. در بازار فارکس تراکنش‌ها از طریق شرکت‌های واسط یا کارگزاری‌ها انجام می‌شود که به وسیله یک کانال بین بانکی به هم متصل هستند و به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می‌کنند. به طور کلی در بازار فارکس ۵ جلسه معاملاتی وجود دارد که در کشورهای ژاپن، سیدنی، فرانکفورت، نیویورک و لندن قرار دارد. شغل تریدر فارکس جزو مشاغلی است که نیاز به دانش و تخصص بالایی در این زمینه دارد و افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند می‌بایست تسلط کاملی به انواع تکنیک‌ها و استراتژی‌های معاملاتی داشته باشند.

مزایای ترید در بازار فارکس

  • ترید در فارکس بسیار پرسود است.
  • کارمزد تراکنش‌ها در بازار فارکس نسبت به سایر بازارهای مالی پایین است.
  • در بازار فارکس روزانه حدود ۶.۶ تریلیون دلار معامله صورت می‌گیرد.
  • ترید در بازار فارکس از نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار است.
  • ترید در بازار فارکس در هر ساعتی از ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان‌پذیر است.
  • در بازار فارکس اهرم‌های مالی وجود دارد که به کمک آن تریدها می‌توانند سود بیشتری از معاملات کسب کنند.

معایب ترید در بازار فارکس

  • بازار فارکس بسیار پیچیده است و ترید در آن بسیار پرریسک است.
  • ترید در بازار فارکس نیاز به دانش و تخصص بالایی در استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌های معاملاتی دارد.
  • در برخی از کشورها قانون مشخصی برای این نوع فعالیت وجود ندارد.

شغل تریدر بورس چگونه است؟

بازار بورس، بازاری قانونمند است که باعث هدایت جریان‌های مالی به سمت شرکت‌ها و صنایع مختلف می‌شود و به این وسیله شرکت‌ها را تأمین مالی می‌کند. در واقع می‌توان گفت که بورس بازاری است که در آن انواع مختلف دارایی معامله و خرید و فروش می‌شود. در این معاملات سهام و اوراق بهادار شرکت‌های مختلف معامله می‌شوند. امروزه بازار بورس در توسعه اقتصاد کشورها نقش مهمی ایفا می‌کند و به عنوان یکی از ارکان اقتصادی شناخته می‌شود.

شغل تریدر بورس نوعی فعالیت ویژه در بازار بورس است که در آن فرد تریدر به خرید و فروش ارز در بازه‌های زمانی کوتاه مدت با هدف کسب سود می‌پردازد. تریدر بورس نیز همانند تریدر سایر بازارهای مالی می‌بایست دانش و اطلاعات کاملی در مورد تکنیک‌ها و شیوه‌های معاملاتی داشته باشد و با تحلیل‌های دقیق نسبت به ترید اقدام کند.

انواع بازار بورس

به طور کلی بازار بورس در ایران به دو دسته کلی زیر تقسیم می‌شود:

بورس کالا

بورس کالا بازاری است که در آن خرید و فروش انواع مختلف کالا اعم از مواد خام و اولیه شرکت‌ها صورت می‌گیرد این نوع بازار به طور منظم فعال است و شرکت‌ها و افراد مختلفی در آن معامله می‌کنند.

بورس اوراق بهادار

بورس اوراق بهادار بازاری است که در آن انواع مختلف دارایی مانند سهام، اوراق مشارکت و… معامله می‌شود. در چند سال اخیر این بازار در کشور رشد زیادی را تجربه کرد و افراد زیادی به عنوان سرمایه‌گذار یا تریدر وارد این بازار شدند.

مزایای ترید در بازار بورس

  • ترید در بورس سود مناسبی را نصیب افرادی که به عنوان تریدر در این بازار در حال فعالیت هستند می‌کند.
  • بازار بورس نقدشوندگی مناسب برخوردار است.
  • افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند از حمایت‌های ویژه قانونی برخوردار هستند.
  • برای ترید در بورس با سرمایه بسیار کم نیز می‌توان شروع به فعالیت کرد.

معایب ترید در بورس

  • ترید در بورس نیز همانند سایر بازارهای مالی نیاز به دانش و تخصص کافی می‌باشد.
  • تأثیرپذیری بازار بورس از اتفاقات خارج بورس
  • امکان وجود رانت و سفته بازی در بازار بورس
  • امکان انتشار صورت‌های مالی غیر واقعی از شرکت‌ها
ویژگی‌ های یک تریدر حرفه‌ ای

ویژگی‌ های یک تریدر حرفه‌ ای

تریدرهای حرفه‌ای و موفق افرادی هستند که ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری خاصی دارند در واقع این تریدرها همانند سایر افراد هستند اما تفاوتشان در میزان دانش، تجربه و کنترل رفتارشان در فراز و نشیب‌های بازار است. در ادامه با برخی از ویژگی‌های تبدیل‌شدن به یک تریدر حرفه‌ای آشنا می‌شویم.

آموزش: امروزه آموزش به عنوان یک بخش مهم در شروع هر کسب و کاری در نظر گرفته می‌شود در شغل تریدری نیز آموزش اهمیت بسیار بالایی در موفقیت فرد دارد. یک تریدر برای موفقیت و دستیابی به سودهای بالا می‌بایست بخشی از زندگی حرفه‌ای خود در این حوزه را به آموزش اختصاص دهد و تکنیک و استراتژی‌های مختلفی را برای کسب تجربه در این حوزه بیاموزد. درواقع آموزش نوعی سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن در بلند مدت آشکار می‌شود. از این رو می‌توان گفت که آموزش اهمیت بسیار بالایی در موفقیت یک ترید حرفه‌ای دارد.  

رصد اخبار و اتفاقات: یک تریدر حرفه‌ای برای اینکه در بازارهای مالی موفق باشد همواره باید پیگیر اخبار و اتفاقات خارج از بازار باشد زیرا بسیاری از اخبار و شایعاتی که وجود دارند بر روند بازارهای مالی تأثیر گذارند.

پایبندی به حد سود و زیان: یکی از موارد مهم که اکثر تریدرها نسبت به آن بی‌توجه هستند عدم پایبندی به حد سود و زیان است. یک تریدر حرفه‌ای قبل از شروع معامله حد سود و ضرر خود را مشخص کرده و بر اساس استراتژی مشخص نسبت به انجام معامله اقدام می‌کند.

عدم اصرار بر اشتباه: در شغل تریدی همواره خطا و اشتباه وجود دارد یک تریدر حرفه‌ای کسی است که از خطا و اشتباهاتی که حین معاملات انجام می‌دهد درس بگیرد و آن ها را بپذیرد و با کسب دانش و تجربه کافی این اشتباهات را جبران کند.

طمع نکردن: در معاملاتی که یک تریدر انجام می‌دهد همواره مواقعی وجود دارد که نیاز به صبر و تماشا بازار دارد زیرا هر لحظه ممکن است روند بازار تحت تأثیر عوامل مختلف تغییر کند از این رو یک تریدر حرفه‌ای در این مواقع طمع نمی‌کند و در هیچ معامله‌ای بدون تحلیل وارد نمی‌شود. بازارهای مکان انتقال ثروت از افراد عجول به افراد صبور است.

صبوری: تریدر باید صبور باشد و بداند چه موقع وارد یک معامله و از آن خارج شود. تریدر باید منتظر باشد و در زمان مناسب دست به اقدام بزند و در تصمیمات خود شک و شبهه نداشته باشد.

استقلال: قطعا برای افراد تازه کار فراگرفتن و آموزش اولویت بالایی دارد. بسیاری افراد نیز عادت دارند به حرف و نظرات دیگران گوش کنند و طبق شنیده‌های خود دست به اقدام بزنند. اما یک تریدر موفق باید بالاخره روزی مستقل شود و به دانش و تجربه خود تکیه کند. نظرات و پیشنهادات دیگران را بشنوید، اطلاعات جمع کنید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و در آخر خودتان تصمیم بگیرید چه زمانی، چه چیزی را بخرید و بفروشید.

درآمد تریدرها چقدر است؟

درآمد تریدرها چقدر است؟

شغل تریدری یکی از شغل‌های جدید است که در چند سال اخیر به دلیل جذابیت و درآمد بالا افراد زیادی را جذب خود کرده است. بازارهای مالی بازارهای بزرگی هستند که روزانه معاملات بسیار زیادی با مبالغ نجومی در آن در حال انجام است از این رو افراد زیادی هستند که از این بازارها به درآمدهای بالایی می‌رسند.

میزان درآمدی که یک تریدر از فعالیت در بازارهای مالی کسب می‌کند به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد به همین دلیل به طور دقیق نمی‌توان میزان آن را مشخص کرد. اما طبق گزارش‌ها افرادی زیادی بوده‌اند که با سرمایه بسیار کم وارد این بازارها شده و با معاملات مناسب درآمدهای بالایی کسب کرده‌اند. به طور کلی سه فاکتور مهم بر میزان درآمد یک تریدر تأثیر می‌گذارد که عبارت‌اند از:

  • بازاری که در آن ترید انجام می‌شود: بازارهای مختلف از مزایا و معایب متفاوتی نسبت به هم برخوردار هستند از این رو میزان درآمد حاصل از آن ها نیز با هم تفاوت دارد.
  • حداقل میزان سرمایه شروع ترید: هر چقدر که میزان سرمایه اولیه برای شروع کار کم باشد به همان نسبت درآمد نیز کمتر خواهد بود.
  • مدت زمان فعالیت: فعالیت در بازارهای مالی امری زمان بر است و برای موفق شدن در آن می‌بایست زمان زیادی را جهت کسب تجربه و دانش اختصاص داد.

مشکلات شغل یک تریدر چیست؟

فعالیت در بازارهای مالی به عنوان یک تریدر در کنار تمام مزایایی که دارد با مشکلاتی نیز همراه است. مشکلاتی که باعث شده بعضی از تریدرها بعد از مدتی فعالیت در بازارهای مالی از آن خارج شوند. در ادامه با برخی از مشکلات شغل تریدر بازارهای مالی آشنا خواهیم شد.

عدم وجود امنیت شغلی: همواره یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده بسیاری از تریدرها نسبت به این شغل دلسرد شوند عدم وجود امنیت شغلی است. همچنین عدم حمایت‌های دولت از این بازارها موجب شده افراد زیادی از این بازارها با زیان خارج شوند.  

اضطراب زیاد: شغل تریدری در کنار سود بالایی که نصیب تریدر می‌کند بسیار اضطراب‌زا است به نجوی که یک تریدر هر لحظه در فکر از دست ندادن سرمایه خود است.

 عدم وجود قوانین مشخص: در برخی از بازارهای مالی عموماً بازارهای بین‌المللی قوانین مشخصی برای تریدرهای برخی از کشورها وجود ندارد از این رو برخی از این تریدرها به شیوه‌های مختلف در این بازارها فعالیت می‌کنند.

حالا دیگر همه چیز را درباره شغل تریدری می دانید

شغل تریدری نوعی فعالیت در بازارهای مالی است که در آن فرد تریدر با تحلیل بازار و با استفاده از تکنیک‌های معاملاتی وارد یک معامله می‌شود. این معامله ممکن است با سود همراه باشد یا با زیان. اما در صورتی که تریدر حرفه‌ای باشد و با تحلیل صحیح وارد معامله شده باشد با سود همراه خواهد بود. برای اینکه یک فرد در شغل تریدری موفق شود ابتدا باید آموزش‌های لازم در مورد بازاری که قصد فعالیت در آن را دارد ببیند و سپس با آزمون خطا و فعالیت با سرمایه کم، تجربه لازم را کسب کند. علاوه بر این می‌بایست با پیگیری اخبار و اتفاقات مختلف، روند بازار را پیش‌بینی کند و با تکیه بر استراتژی مشخص نسبت به خرید و فروش و معامله اقدام کند.

منبع: targetjobs

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. ایا در مورد درآمد تریدر برای همه بازارها میشه اظهار نظر کرد ؟ یعنی درامد تریدر فارکس بادرامد تریدر رمز ارزها یکسان هست؟

  2. ممنون..مطلب جامعی بود. فقط آیا اصول تریدری در تمام دنیا یکسان هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری