جستجو
Close this search box.

چگونه یک نویسنده آنلاین یا فریلنسر شویم؟

نوشته شده توسط علیرضا مهاجر تهرانی
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

این روزها بازار مشاغل خانگی آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی بسیار گرم است. یکی از این مشاغل آنلاین حرفه نویسندگی آنلاین است که با عناوین نویسنده فریلنسر یا نویسنده آزادکار نیز شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم الزامات و نیازهای یک نویسنده آنلاین را بررسی کنیم و به روش‌های مختلفی که یک نویسنده فریلنسر می‌تواند از طریق آن‌ها درآمد خوبی کسب نماید نگاهی بیندازیم.

فهرست مطالب

شاید تا چند وقت پیش، حیطه فعالیت نویسندگان آزادکار معطوف و محدود به نوشتن محتوا برای سئوی سایت‌ها و صفحات می‌شد. به این صورت که نویسنده آنلاین کلمات کلیدی و پرجستجو را پیدا می‌کرد و محتوایی در حد 300 الی 500 کلمه می‌نوشت و گوگل هم به آن مطلب رتبه خوب و قابل قبولی می‌داد. اما حالا با تغییر الگوریتم‌های گوگل و پیچیده‌ترشدن بحث سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو نمی‌توان انتظار داشت محتواهای معمولی رتبه خوبی بگیرند. از طرف دیگر، کار یک نویسنده آنلاین تنها به نوشتن محتوا صرفا برای موتورهای جستجو و سئوی سایت‌ها محدود نمی‌شود.

حالا راه‌های زیادی برای کسب درآمد از نویسندگی آنلاین وجود دارد. به عنوان یک نویسنده آنلاین می‌توانید برای موضوعات مختلف و برای مشتریانی که دوست دارید تولید محتوا کنید و مطلب بنویسید.

انواع محتوای نوشتاری آنلاین | نویسنده آنلاین یا فریلنسر

انواع محتوای نوشتاری آنلاین

اگر می‌خواهید یک نویسنده آنلاین شوید، اول باید این را بدانید که نویسندگی آنلاین و محتواهای نوشتاری که قابل استفاده در فضای اینترنت هستند انواع و اقسام مختلفی دارند. برای نمونه، نویسندگی سئومحور، بلاگ نویسی، کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی)، نگارش فنی، نگارش B2B، سوشال نویسی، نویسندگی مطبوعات آنلاین و … همگی مدل‌های مختلفی هستند که شما می‌توانید با توجه به علایق و تخصص خود یک یا چند روش را انتخاب نموده و به طور حرفه‌ای در آن حوزه فعالیت کنید.

یکی از مزایای نویسندگی فریلنسری همین است که حداقل برای شروع، راه‌های زیادی پیش روی شما باز است. ضمنا، علاوه بر شیوه‌های مختلف نویسندگی، مخاطبان زیادی وجود دارند که شما می‌توانید بنابر سلیقه و علاقه هر گروه، محتوای باکیفیت، آموزنده و جذابی بنویسید. البته این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که گاهی اوقات نویسندگی آنلاین صرفا نوشتن خالی نیست و باید مهارت‌های فنی دیگری نیز داشته باشید. مثلا کدنویسی، آشنایی با الگوریتم‌های سئو، عکاسی، گرافیک یا تخصص فنی در یک یا چند حوزه خاص و پرمخاطب می‌تواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند.

در ادامه متداول‌ترین مدل‌های نویسندگی آنلاین را یکی یکی بررسی می‌کنیم.

نویسندگی سئو محور یا سئو نویسی چیست؟

به زبان ساده، سئو (SEO) یا بهینه سازی موتورهای جستجو کلیه اعمالی است که برای بیشتر دیده شدن در موتورهای جستجو، مثل گوگل انجام می‌شود. مبحث سئو بسیار گسترده است و حیطه‌های مختلفی مثل برنامه‌نویسی و کدنویسی، گرافیک، مسائل فنی مثل سرعت سایت و … در آن دخیل هستند. یکی از مهم‌ترین عناصر سئو، محتوایی است که روی سایت قرار می‌گیرد و طبق الگوریتم‌های جدید گوگل، از اهمیت بسیار بالایی، حتی بیشتر از گذشته، برخوردار است.

به عنوان یک سئونویس باید این نکته را مدنظر داشته باشید که هدف شما از سئو نویسی این است که با جذب مخاطب بیشتر و درگیر کردن مخاطب با محتوا ترافیک سایت را بالا و بالاتر ببرید.

یکی از موثرترین استراتژی‌های سئو مقاله نویسی و بازاریابی محتوا است. شما به عنوان یک نویسنده آنلاین سئو نویس روی موضوعی خاص یا کلمات کلیدی مشخص و مرتبط با یک موضوع تمرکز می‌کنید، مطلبی باکیفیت می‌نویسید که به رفع نیازها یا حل مشکلات مخاطبان هدف شما کمک می‌کند و آن را در سایت مبدا منتشر می‌کنید. سپس این محتوای خوب را در شبکه‌های مجازی، سایر وبلاگ‌ها، فوروم‌ها و هر جایی که بتوانید پست کرده و از آن‌ها به صفحه مبدا لینک می‌دهید.

تصور کنید با وجود این همه سایت که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و همگی برای رتبه بهتر و بیشتر دیده شدن در فضای وب و اینترنت در حال جنگ هستند چه فرصت‌های شغلی زیادی برای نویسندگان محتوای سئو محور وجود دارد. پس قطعا یکی از بهترین حوزه‌های فعالیت برای یک نویسنده آنلاین همین سئو نویسی است. دقت داشته باشید که طبق آخرین الگوریتم‌های گوگل، مخاطبان شما انسان‌ها هستند نه ربات‌ها. پس طوری بنویسید که علاوه بر معیارهای ماشین‌ها و بات‌های گوگل، نیاز مخاطبان هدف خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید.

وبلاگ نویسی چیست؟

یکی از پردرآمدترین و رایج‌ترین فعالیت‌های نویسندگان فریلنسر وبلاگ نویسی است. وبلاگ نویسی جزء جدایی‌ناپذیر بازاریابی محتوا است. در فضای وب می‌توانید پیرامون هر موضوع، رشته یا فنی وبلاگ داشته باشید. آموزش در هر زمینه‌ای، نقد فیلم و سینما، حوزه‌های سرگرمی و طنز، صنایع، مهارت‌های زندگی و هر موضوعی که به ذهن شما برسد می‌تواند مخاطبان و دنبال‌کنندگان خاص خود را داشته باشد.

به عنوان یک نویسنده فریلنسر هم می‌توانید وبلاگ شخصی خود را راه اندازی کنید و هم می‌توانید برای وبلاگ‌های دیگر تولید محتوا کنید. اگر دوست دارید وبلاگ شخصی خود را داشته باشید باید چند مهارت پایه‌ای داشته باشید.

  • اول اینکه یک وب سایت ساده (مثلا سایت وردپرسی) را بالا بیاورید.
  • دوم باید با مبانی سئو آشنا باشید.
  • سوم اهمیت کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) و تولید محتوای با کیفیت که ارزش به اشتراک گذاشتن داشته باشد درک کرده باشید.
  • چهارم با شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید.

در کنار این‌ها، اگر کدنویسی و گرافیک هم بدانید بهتر است. هرچند، برای هر یک از این موارد می‌توانید به متخصصان و افراد باتجربه مراجعه کنید و بخشی از کار را به آن‌ها بسپارید.

وبلاگ‌های موجود در فضای وب نیز حاضر هستند به نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا پول بدهند. با کمی جستجو در فضای اینترنت می‌توانید لیست بلند بالایی از این نوع وبلاگ‌ها یا کسب و کارهایی که بلاگ خاص خود را دارند و در زمینه‌های مختلف فعال هستند پیدا کنید. حتما شرایط عضویت و نحوه پرداخت هر کدام را مطالعه و مقایسه کنید و با توجه به علایق، تجربیات و تخصص خود حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید.

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی چیست؟

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی شیوه‌ای از نویسندگی و تولید محتوا محسوب می‌شود که هدف نویسنده آن ترغیب مخاطب به خرید یک محصول یا سرویس است. تبلیغ نویسی نیاز به تمرین و کسب تجربه زیادی دارد. به عنوان یک نویسنده آنلاین باید با مهارت‌های فروش آشنا باشید و بتوانید محتوای نوشتاری خاص و ترغیب‌کننده بنویسید. البته درآمد این نوع نویسندگی نیز بیشتر است.

شاید به عنوان یک نویسنده فریلنسر تازه کار ورود به این حوزه کمی سخت باشد. می‌توانید با کار حضوری و کسب تجربه خود را برای تبلیغ نویسی آماده کنید و بعد از کسب مهارت‌های لازم تبلیغ نویس فریلنسر شوید.پ

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

نگارش فنی چیست؟

نگارش فنی به فرایندهای مستندسازی مربوط می‌شود. معمولا حوزه‌های مهندسی و فناوری اطلاعات (IT) استفاده زیادی از این نوع تخصص می‌کنند. برای مثال، دستورالعمل‌ها یا دفترچه راهنمایی که همراه دستگاه‌ها، وسایل برقی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات پیچیده‌تر به کاربر و خریدار ارائه می‌شود توسط یک نویسنده فنی نگاشته شده است.

این شیوه نویسندگی آنلاین قطعا نیاز به تخصص‌های خاص دارد و هر کسی نمی‌تواند از عهده آن برآید. از طرف دیگر، کمبود تخصص فنی در کنار مهارت‌های نویسندگی باعث می‌شود تقاضا برای این حرفه زیاد و در نتیجه درآمد حاصل از آن نیز چشمگیر باشد.

امروزه، نگارش فنی بخش‌های دیگری مثل تهیه گزارش و صورت جلسه، یا خلاصه‌نویسی را نیز شامل می‌شود و وارد حوزه‌های نرم افزار و شبکه‌های اجتماعی نیز شده است. اگر تجربه و تخصص فنی خاصی دارید و به ارائه جزئیات علاقه دارید، حوزه نگارش فنی گزینه خوبی است.

نویسندگی B2B چیست؟

در شیوه نویسندگی B2B، شما از زبان یک برند یا کسب و کار با کسب و کارها و شرکت‌های دیگر صحبت می‌کنید. در واقع این روش تجارت محور است.

برای مثال، در سایت شرکت زیراکس قسمتی وجود دارد که محتوای آن به شیوه B2B نوشته شده است. در این بخش زیراکس مشتریان خود را که شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ هستند و محصولات زیراکس را در سطح عمده یا برای دفاتر کاری خود خریداری می‌کنند مخاطب قرار داده است.

در مقابل شیوه نویسندگی B2B، نوسیندگی B2C قرار می‌گیرد که در آن برند یا شرکت فروشنده، مصرف‌کنندکان یا کاربران نهایی را مخاطب قرار داده و محتوای نوشتاری بر اساس نیازهای این مصرف‌کنندگان تهیه و تدوین می‌شود.

به عنوان یک نویسنده آنلاین می‌توانید ترکیبی از این روش‌ها را به کار بگیرید. مثلا، یک بلاگ نویس B2B یا تبلیغ نویس B2C باشید و در عین حال اطلاعات و مشخصات فنی محصولات یک شرکت نرم افزاری را روی سایت فروشگاهی یا بلاگ آن شرکت بنویسید.

نویسنده آنلاین از کجا باید شروع کند؟

نویسندگی آنلاین چیست ؟

نویسندگی آنلاین در واقع یک نوع خاص از نگارش محسوب می شود که شما در مورد چیزی که پیرامون آن اطلاعات جامعی دارید، محتوا تولید می کنید و مانند نویسنده عادی از نوشتن لذت برده و اکثر مواقع هم در آمد کسب می‌نمایید. اما این فقط یکی از تعاریف نویسندگی آنلاین محسوب می شود. نویسنده آنلاین یک تفاوت اساسی با نویسنده عادی دارد. نویسنده آنلاین شخصی است که تعاملات و ارتباطات زیادی با مخاطبینش داشته و نویسنده عادی به طور معمول نمیتواند چنین ارتباطاتی را ایجاد نماید.

نویسنده آنلاین از کجا باید شروع کند؟ (چگونه نویسندگی را شروع کنیم؟ )

توصیه نویسندگان آنلاین و فریلنسرهای باتجربه این است که قبل از ورود به این حرفه ابتدا خوب تحقیق کنید، بازار کار، مخاطبان هدف و مهارت‌های خود را بشناسید و بعد مرحله به مرحله به یک نویسنده آنلاین حرفه‌ای تبدیل شوید. مراحلی که برای تبدیل شدن به یک فریلنسر و نویسنده آنلاین موفق باید طی کنید از این قرار هستند:

1- مهارت‌های فعلی خود را فهرست کنید

به گفته رند فیشکین، یکی از موسسان Moz، «محتوای بهتر به محتوای بیشتر ارجحیت دارد»، یعنی اینکه محتوایی که شما به عنوان یک نویسنده تولید می‌کنید باید استانداردهای بالایی داشته باشد. برای اینکه یک نویسنده آنلاین متمایز باشید مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

به موضوعاتی که از آن سررشته دارید فکر کنید. از تجربیات کاری و حرفه‌های مختلفی که داشته‌اید، نرم افزارها و ابزارهایی که با آن‌ها کار کرده‌اید، رشته تحصیلی، دوره‌هایی که گذرانده‌اید، حتی تفریحات و سرگرمی‌هایی که دارید یک فهرست تهیه کنید و ببینید چه ایده‌هایی به ذهن شما خطور می‌کند. بعد کمی بیشتر تمرکز کنید و به این سوالات پاسخ دهید:

  • در چه زمینه‌ای تجربه بیشتری دارم؟
  • در چه زمینه‌ای تخصص بیشتری دارم؟
  • آیا تمام این مواردی که لیست کردم دوست دارم؟
  • آیا اگر در این زمینه یا صنعت مشغول شوم درآمد خوبی کسب می‌کنم؟ (برخی صنایع بیشتر از بقیه درآمد عاید نویسنده می‌کنند)
  • اگر قرار باشد امروز یک موضوع انتخاب کنم و 1000 کلمه درباره آن بنویسم چه موضوعی را ترجیح می‌دهم؟

برای شروع، اگر موضوعی را انتخاب کنید که در آن تجربه یا تخصص دارید خیلی راحت‌تر خواهید بود. اگر تخصص حسابداری دارید اما دوست دارید درباره رمز ارزها بنویسید مشکلی نیست، اما اول یاد بگیرید بعد بنویسید. برای خوب نوشتن باید زیاد مطالعه کنید.

2- مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

بعد از اینکه بنابر مهارت و علاقه خود مشخص کردید که دوست دارید وارد کدام حوزه شوید و درباره چه چیزهایی بنویسید، مخاطبان خود را شناسایی کنید. هر حوزه‌ای ممکن است چند نوع مخاطب عام و خاص با سلایق و علایق متفاوت داشته باشد. پس اول مخاطب نیچ (گروه کوچک و خاصی از مخاطبان) خود را پیدا کنید و برای آن‌ها بنویسید.

برای مثال، می‌خواهید در مورد حسابداری بنویسید، درباره نرم افزار حسابداری یا حتی به طور اخص، نرم افزارهای حسابداری ابری بنویسید. به حوزه سلامت علاقه دارید، سراغ سلامت پوست و زیبایی بروید و درباره محصولات مربوط به این حوزه مطلب بنویسید. به سینما علاقه دارید، خب می‌توانید به نقد فیلم‌های ژانر تخیلی بپردازید.

با این دیدگاه، بی‌اندازه موضوع با کلی مخاطبان خاص خواهید داشت و می‌توانید با نوشتن محتوای خوب تبدیل به یک برند شوید. اما اول سعی کنید نیازها، سلایق و علایق مخاطبان خود را بشناسید. این شناخت به مرور زمان و با کسب تجربه بیشتر و دقیق‌تر می‌شود.

3- مشتری هدف خود را تعیین کنید

منظور از مشتری هدف، برند یا فرد ایده‌آلی است که دوست دارید با او کار کنید یا برای او بنویسید. از خود بپرسید که این مشتریان چه کسانی هستند؟ چه کار می‌کنند؟ چه مشکلات یا نیازهایی دارند که برای حل آن‌ها به کمک من نیاز دارند؟

پرسنای مشتریان خود را مشخص کنید. منظور از پرسونا یک شخصیت نیمه خیالی است که می‌تواند مشتری ایده‌آل و مطلوب شما باشد.

4- برای بلاگ سایت خودتان بنویسید

به عنوان یک فریلنسر و نوسینده آنلاین می‌توانید برای بلاگ خودتان بنویسید. سایت شما جایی است که مشتریان بالقوه شما می‌توانند شما را از طریق آن پیدا کنند، نمونه نوشته‌های شما را ببینند و به شما سفارش کار دهند.

راه اندازی یک بلاگ ساده وردپرسی کار سختی نیست. در نهایت می‌توانید با یک هزینه کم این کار را به توسعه دهندگان وب واگذار کنید و بعد از بالا آمدن سایت کار شما، یعنی تولید محتوا آغاز می‌شود. در کنار محتوای خوب و باکیفیت باید روی سئوی سایت و صفحات سایت کار کنید. در این زمینه هم می‌توانید از کارشناسان سئو کمک بگیرید. اگر هم علاقه‌ یا حوصله راه اندازی سایت شخصی خودتان را ندارید بلاگ‌ها و کسب و کارهای زیادی هستند که مایلند در ازای تولید محتوا به شما پول بدهند.

5- برای محتوای خود بازاریابی و تبلیغ کنید

چه برای بلاگ شخصی خودتان چه برای بلاگ‌های دیگر، برای محتواهای خوب و ارزشمند خود بازاریابی و تبلیغ کنید. شبکه‌های مجازی جای خوبی برای ترویج و به اشتراک گذاری محتوا هستند. دقت داشته باشید که هر محتوا و نوشته‌ای ارزش تبلیغ کردن ندارد و اگر انتظار به اشتراک گذاری محتوای تولیدشده خود به دست مخاطبان را دارید نیز باید محتوای ارزشمند و با استاندارد بالا تولید کنید. پست‌های آموزشی و همچنین سرگرم‌کننده قدرت بالایی برای وایرال شدن دارند.

6- نرخ مناسبی برای خدمات خود معین کنید

به یاد داشته باشید که کاری که شما به عنوان یک نویسنده آنلاین انجام می‌دهید بسیار ارزشمند است. پس خود را دست کم نگیرید.

از طرف دیگر، واقعیت این است که نرخ استاندارد و مشخصی برای نویسندگی آنلاین تعریف نشده است، هرچند به صورت عرفی مبالغی پیشنهاد و بعد از چانه‌زنی دو طرف تثبیت می‌شود. به این نکته دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید از بقیه نویسندگان متمایز باشید و بهای بالاتری برای کار خود طلب کنید باید کیفیت و سطح بالای کار خود را در عمل و در نمونه کارهای خود به رخ بکشید. تجربه، تخصص، سبک نوشتن، هزینه‌های شخصی، مخارج زندگی و عوامل دیگر تعیین کننده حد و حدود دستمزد شما هستند.

صرف‌نظر از این عوامل، اگر نویسنده آنلاین خوبی هستید و مشتریان زیادی هم دارید، برای تعیین دستمزد این چند نکته را همیشه گوشه ذهن خود داشته باشید:

  • نرخ پایه‌ای تعیین کنید که هیچ‌وقت از آن پایین‌تر نمی‌آیید
  • با افزایش مشتریان جدید، نرخ دستمزد خود را نیز افزایش دهید
  • این را بدانید که در بیشتر موارد کم‌تر از آنچه حق شماست هزینه می‌گیرید
  • اشکالی ندارد اگر دست رد به سینه مشتریانی بزنید که حاضر به پرداخت نرخ پایه شما نیستند
  • به مهارت‌ها و تخصص خود اطمینان داشته باشید

7- همیشه دنبال یادگیری مهارت‌های تکمیلی باشید

مسلما برای یک نویسنده آنلاین مهم‌ترین توانایی، مهارت خوب نوشتن است. اما چیزی که بیشتر نویسندگان آنلاین از آن غافل هستند یادگیری مهارت‌های تکمیلی است. به عنوان یک نمونه بارز می‌توان به تخصص سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اشاره کرد. اگر شما حداقل با مبانی سئو آشنا باشید و این اصول را در محتوای آنلاینی که می‌نویسید رعایت کنید قطعا نتیجه بسیار بهتری می‌گیرید. صفحات سئوشده شما رتبه بالاتری می‌گیرند و بیشتر دیده می‌شوند. این موضوع به اعتبار شما به عنوان یک نویسنده آنلاین اضافه می‌کند.

چطور فریلنسر و نویسنده آزادکار بهتری شویم؟

چطور فریلنسر و نویسنده دورکار بهتری شویم؟

برای اینکه نویسنده آنلاین و فریلنسر بهتری شوید به این چند نکته دقت کنید:

  1. بیشتر مطالعه کنید.
  2. توقعات بی‌جا از خود نداشته باشید و دنبال کمال مطلوب نباشید.
  3. مخاطب خود را بشناسید.
  4. برای اینکه نویسنده آنلاین بهتری شوید زیاد تحقیق و جستجو کنید.
  5. برای اینکه نوشته‌های شما تاثیرگذار باشند، با اطمینان و اعتمادبه نفس بنویسید.
  6. طوری بنویسید که خواننده راحت بخواند – به جای جملات پیچیده و کلمات قلنبه سلنبه، از جملات و کلمات ساده و قابل فهم استفاده کنید.
  7. خلاق و ریسک پذیر باشید.
  8. برای تاثیر بیشتر کلام، از تصاویر و ویدئوها کمک بگیرید.
  9. هنگام نوشتن، خودتان باشید.
  10. اگر امکان نوشتن ایده‌های ناگهانی را نداشتید، صدای خود را ضبط کنید.
  11. نوشته‌های خود را با صدای بلند بخوانید.
  12. تا می‌توانید تجربیات مختلف کسب کنید.
  13. در فضای آنلاین، همیشه موتورهای جستجو را مدنظر قرار دهید.
  14. به اصل موضوع بپردازید و با زیاده نویسی باعث خستگی خواننده نشوید.
  15. در نوشته‌های خود از ترکیب جملات کوتاه، متوسط و طولانی استفاده کنید.

تولید محتوای متنی را از همین الان شروع کنید

در عصر فناوری، جایی که سبک زندگی و شیوه کسب و کار ما با فضای مجازی و اینترنت گره خورده است فرصت‌های زیادی برای مشاغل خانگی و کسب و کارهای اینترنتی فراهم شده است. حرفه نویسندگی آنلاین یکی از مشاغلی است که نیاز به مهارت‌ و تخصص‌های خاص، از جمله هنر نوشتن دارد. در کنار این هنر، یک نویسنده آنلاین خوب اگر با مهارت‌های دیگری مثل سئو، کدنویسی، بازاریابی و… آشنا باشد می‌تواند موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

در دنیای اینترنت و تجارت آنلاین، نوشته خوب یعنی ترافیک بیشتر برای سایت، به اشتراک‌گذاری بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و در نهایت جذب مشتری بیشتر و نوشتن بد یعنی نادیده گرفته شدن!

منبع: https://www.locationrebel.com/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا طهرانی در یک روز گرم تابستانی به دنیا اومده و اهل افراط و تفریطه... مدرک کارشناسی ارشد رو از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان انگلیسی گرفته و چون به نوشتن علاقه داره وارد دنیای تولید محتوا شده.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

4 پاسخ

  1. من از اینترنت چیزی نمی فهمم و دوست دارم همه چیزش رو یاد بگیرم اما حیف سنم برا یاد گیری خیلی زیاده و پیر شدم

    1. هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست .کافیه در کلاس های مربوطه شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری