جستجو
Close this search box.

راه اندازی قنادی + تجهیزات لازم برای کارگاه شیرینی پزی

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی قنادی به سرمایه اولیه نسبتاً بالایی نیاز دارد اما با توجه به میزان درآمد بالای این شغل و بازگشت سریع سرمایه می‌توان آن را شروع کرد. کسب‌وکارهای مختلفی در جهان هستند که قدمتی به درازای تاریخ دارند. قنادی‌ها مشاغلی هستند که از دیرباز تاکنون وجود داشته‌اند و طی تغییر نسل‌ها همچنان باقی‌مانده‌اند.

فهرست مطالب

افرادی که اقدام به راه اندازی کارگاه شیرینی پزی می‌کنند قبل از شروع کار می‌بایست تحقیقات و بررسی‌های لازم در این مورد را انجام دهند و با آمادگی کافی وارد این کار شوند مواردی از قبیل تخمین سرمایه اولیه، خرید یا اجاره مغازه قنادی، خرید تجهیزات، دریافت مجوزها و… از مواردی هستند که می‌بایست قبل از شروع کار به آن توجه شود. اگر قصد راه اندازی شیرینی فروشی را دارید با ادامه این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک با ما همراه باشید تا به بررسی صفر تا ۱۰۰ راه اندازی قنادی بپردازیم.

تاریخچه قنادی در ایران

قنادی‌ها از قدمت بسیار بالایی در ایران برخوردار هستند و برای بررسی این قدمت و پیشینه ابتدا باید به اصل و اساس نام قنادی بپردازیم. در گذشته قنادی‌ها، مغازه‌هایی بودند که در زمینه فروش قند، نبات، نقل و شیرینی فعالیت می‌کردند. در واقع شیرینی، جزو محصولات اصلی این مغازه‌ها بود. در آن زمان قندهایی که در کشور تولید می‌شد کیفیت مناسبی نداشت به همین ناصرالدین شاه تصمیم گرفت که یک کارخانه قندسازی ایجاد کند اما این کارخانه مدت زیادی فعالیت نکرد.

بعدها با فراوان شدن قند و شکر، شیرینی‌ها محبوبیت زیادی پیدا کردند و افرادی زیادی جهت تولید شیرینی اقدام به راه اندازی قنادی کردند. کارگاه‌های شیرینی پزی از جمله کسب و کارهایی بودند که با گذشت زمان رشد کردند اما با آغاز جنگ جهانی و کمیابی قند و شکر برای مدتی تعطیل شدند ولی پس از پایان جنگ دوباره به فعالیت خود ادامه دادند.

قنادی چیست و اصولا چه ماهیتی دارد؟

قنادی چیست و اصولا چه ماهیتی دارد؟

قنادی‌ها فروشگاه‌هایی هستند که در آن ها انواع شیرینی، کیک، شکلات و… تهیه و به فروش می‌رسد. امروزه قنادی‌ها در تمام شهرها و استان‌های کشور به وفور یافت می‌شوند زیرا شیرینی‌ها جزو پرمصرف‌ترین محصولات هستند. مغازه‌های قنادی با توجه به قدمت بالایی که دارند طی نسل‌ها خود را حفظ کرده‌اند از این رو شاهد این هستیم که در برخی مناطق قنادی‌هایی وجود دارند که در آن ها شیرینی‌هایی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال پخته می‌شود.

آیا می دانید کسب‌وکار قنادی به چند نوع تقسیم می‌شود؟ اصولاً قنادی‌ها ماهیت تولیدی دارند اما می‌توان آن ها را به دو نوع کارگاهی و فروشگاهی تقسیم کرد از این رو افرادی که قصد راه اندازی کارگاه قنادی دارند در ابتدای کار می‌بایست به این مورد توجه کنند.

  • قنادی‌ های کارگاهی: بیشتر جنبه تولید و فروش عمده شیرینی‌ها به مغازه شیرینی فروشی را دارند. از این رو این نوع قنادی‌ها در یک مکان کارگاهی و بسیار بهداشتی فعالیت می‌کنند.
  • قنادی‌ های فروشگاهی: در کنار پخت انواع شیرینی، می توان به فروش مستقیم آن نیز مشغول شد. در کنار یک قنادی فروشگاهی، همیشه یک کارگاه تولیدی شیرینی نیز وجود دارد.

قنادی‌ها را با نام شیرینی فروشی نیز می‌شناسند و اغلب آن ها را به جای هم به کار می‌برند اما باید گفت که این دو با هم تفاوت‌هایی دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تفاوت بین قنادی و شیرینی فروشی چیست؟

همان طور که گفتیم مغازه شیرینی فروشی را با نام شیرینی فروشی نیز می‌شناسند هنگامی که صحبت از مغازه شیرینی فروشی می‌شود، ممکن است خبری از کارگاه قنادی یا کارگاه شیرینی پزی نباشد. درواقع هدف از راه اندازی کارگاه قنادی، داشتن فروشگاه‌هایی است که در آن ها تولیدات قنادی‌ها یا سایر کارگاه‌های پخت شیرینی به فروش می‌رسد. راه اندازی شیرینی فروشی ممکن است به دو حالت اتفاق بیافتد :

  • در حالت اول تنها به عنوان یک مغازه شیرینی فروشی فعالیت کند و از قنادی‌ها یا سایر کارگاه‌های تولیدی شیرینی‌ها را تهیه و به فروش برساند.
  • در حالت دوم علاوه بر اینکه یک فروشگاه است دارای یک کارگاه تولیدی نیز هست به این صورت که در کارگاه تولیدی خود شیرینی‌ها را تولید و در بخش فروشگاهی آن به فروش می‌رساند.
فرق قنادی با کافه قنادی چیست؟

تفاوت قنادی با کافه قنادی چیست؟

گفته می‌شود اولین کافه قنادی در سال 1321 در ایران شروع به کار کرده است. این کافه قنادی که توسط یک خانواده ارمنی شوروی الاصل اداره میشده است اول با پخت نان و بیسکوییت کارش را آغاز کرد و به مرور انواع شیرینی ها را هم به منو اضافه کردند.

از عمده تفاوت قنادی با کافه قنادی این است که شما در قنادی باید کیلویی سفارش بدید و در منزل شیرینی را میل کنید ولی در کافه قنادی مثل ساندویچی ها چند میز و صندلی قرار داده شده و شیرینی دلخواهتان را سفارش می دهید و با چای یا قهوه میل می کنید.

از مزایای راه اندازی کافه قنادی این است که بسیاری از آن ها شیرینی های خانگی عرضه می کنند که به مراتب خوشمزه تر و سالم تر از شیرینی های داخل برخی از قنادی هستند. سالم تر به این دلیل که در برخی از قنادی ها شیرینی هایی که به فروش نرفته اند و یک هفته از ماندن شان در یخچال گذشته، دوباره به قسمت پخت مرجوع شده و پس از خمیر شدن و استفاده از نگهدارنده های شیمیایی دوباره از آنها برای شیرینی تازه بهره برداری می شود اما شیرینی های کافه قنادی چون به تعداد کمتری عرضه می شوند اغلب اوقات تمام شان فروخته شده و به مرحله بازیابی نمیرسند.

البته شما میتوانید در کافه قنادی ها یک تیر و چند نشان برنید، چرا که ممکن است از یک شیرینی که میل کردین خوش تان بیاید بنابراین می توانید بصورت کیلویی هم سفارش داده و با خود به منزل ببرید. این مورد در قنادی ها امکان پذیر نیست. همچنین در کافه قنادی ها می توانید به همراه شیرینی، انواع بستنی و یا نوشیدنی های گرم و سرد مانند شیرکاکائو یا آب میوه هم سفارش دهید.

مزایای راه اندازی کارگاه قنادی چیست؟

برخی از مزایا راه اندازی کارگاه قنادی یا کارگاه شیرینی پزی عبارتند از:

  • محبوبیت و مصرف بالای شیرینی در ایران
  • نیاز به شیرینی در ایام و اعیاد مختلف
  • بازگشت سرمایه سریع
  • سوددهی بسیار بالا
  • تنوع زیاد محصول
  • نقدشوندگی بالا

معایب راه اندازی کارگاه قنادی چیست؟

برخی از معایب راه اندازی کارگاه قنادی یا کارگاه شیرینی پزی عبارتند از:

  • وجود سختی کاری بالا
  • نیاز به نیرو ماهر
  • نیاز به دریافت مجوزهای بهداشتی
  • تاریخ انقضای پایین محصولات
  • نیاز سرمایه اولیه بالا
  • نیاز به تجهیزات زیاد

تحصیلات لازم برای راه اندازی کارگاه قنادی چیست؟

راه اندازی قنادی جزو کسب و کارهایی است که افراد علاقه‌مند با هر میزان تحصیلاتی قادر به راه اندازی آن هستند. در راه اندازی قنادی موارد مختلفی وجود دارد که ارتباطی با تحصیلات فرد ندارند اما این بدین معنی نیست که تحصیلات در این شغل اهمیت ندارد چرا که داشتن تحصیلات در هر شغلی در موفقیت آن بی‌تأثیر نیست و موجب کسب دانش و مهارت‌های حرفه در آن نیز می‌شود.

در این شغل داشتن مهارت و تجربه حرف اول را می‌زند چه بسا افرادی هستند که بدون هیچ دانشی تنها با تجربه و مهارت توانسته‌اند در این شغل موفق شوند. علاوه بر این افرادی که قصد ورود حرفه‌ای به این حوزه کاری را دارند می‌توانند با شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف دانش و مهارت لازم برای راه اندازی قنادی را به دست آورند.

مهارت‌ های مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

چه مهارت‌ هایی برای راه اندازی قنادی مورد نیاز است؟

برخی از مهارت های مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه شیرینی پزی عبارتند از:

  1. آشنایی با مواد اولیه
  2. آشنایی با نحوه کار تجهیزات قنادی
  3. آشنایی با نحوه پخت انواع شیرینی
  4. آشنایی با نحوه فروش و بازاریابی
  5. آشنایی با نحوه قیمت گذاری
  6. کنترل موارد و نکات بهداشتی
  7. احترام و رضایت مشتری

مهارت های قنادی را از کجا یاد بگیریم؟

یادگیری مهارت های قنادی از طریق یکی از روش های زیر امکان پذیر است :

  • آموزشگاه‌های آموزش قنادی
  • کلاس‌های آموزش قنادی
  • دوره‌های مجازی آموزش قنادی

مکان مناسب برای راه اندازی قنادی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

قبل از راه اندازی کارگاه قنادی باید یک مکان مناسب و متناسب با اصول بهداشتی برای شروع کار اجاره یا خرید کرد. این مکان قبل از صدور پروانه کسب توسط کارشناسان اداره بهداشت بررسی می‌شود و در صورت عدم تأیید پروانه کسب صادر نمی‌شود. مساحت مکان راه اندازی قنادی حداقل ۴۰ متر مربع می‌باشد. علاوه بر این یکی از مواردی که در بازاریابی و فروش اهمیت دارد موقعیت مکانی قنادی است. اگر مکان راه اندازی قنادی در مرکز شهر یا در یک محل شلوغی باشد از لحاظ بازاریابی و فروش بسیار حائز اهمیت است.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

شرایط تاسیس قنادی چیست؟

  • اجاره یا خرید مکان مناسب راه اندازی قنادی
  • تائید مکان قنادی توسط کارشناسان ادارۀ بهداشت
  • حداقل مساحت لازم برای کارگاه قنادی 40 متر مربع و برای شیرینی فروشی 18 متر مربع
  • مکان کاملاً بهداشتی و تمیز بودن مکان تجاری مورد نظر برای تاسیس قنادی

تعداد پرسنل مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

یکی از سوالات مهمی که در راه اندازی قنادی باید به آن توجه کرد این است که به چه تعداد پرسنل برای راه اندازی قنادی نیاز است؟ تعداد پرسنل موردنیاز برای شروع کار ارتباط مستقیمی با میزان سرمایه اولیه، میزان فروش و دانش و مهارت شما دارد. به طور کلی در راه اندازی قنادی حداقل به ۴ نفر نیروی ماهر و باتجربه برای پخت و پز، فروش، حسابداری و… نیاز است.

اگر سرمایه کافی یا فروش بالایی دارید یا اگر مهارت بالایی ندارید با استخدام نیرو ماهر رشد و پیشرفت خود را سریع‌تر کنید. نیروی متخصص و ماهر در موفقیت یک کسب و کار تأثیر بسیار زیادی دارد از این رو بسیاری از مدیران کسب و کارها در استخدام پرسنل خود دقت زیادی به خرج می‌دهند.

مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

امروزه قبل از شروع هر کسب و کاری باید تحقیقات زیادی در مورد آن شغل انجام داد یکی از مواردی که می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشت دریافت مجوزهای موردنیاز برای شروع کار است. در راه اندازی قنادی نیز می‌بایست قبل از شروع کار نسبت به دریافت مجوزهای شروع کار اقدام کرد. یکی از مجوزهای لازم برای راه اندازی قنادی، پروانه کسب است که اتحادیه صنف قنادان صادر می‌کند.

صدور پروانه کسب قنادی به دلیل ارتباط مستقیم آن با سلامتی با کنترل بیشتری صورت می‌گیرد و یکی از الزامات آن کارت بهداشت است. برای دریافت پروانه کسب باید تجربه کاری و مهارت کافی در زمینه قنادی داشت و سپس با مراجعه به سازمان‌های مربوطه نسبت به دریافت آن اقدام کرد. برای دریافت مجوز کافه قنادی نیز طی کردن این مراحل الزامی است.

مدارک لازم برای دریافت پروانه کسب قنادی شامل چه مواردی است؟

  • کپی از کلیه صفحات شناسنامه
  • کپی از کارت ملی
  • کپی از مدرک تحصیلی
  • 12 قطعه عکس 3*4
  • کپی سند مالکیت متقاضی
  • کپی اجاره نامه رسمی
  • فیش واریزی حق ورودی
  • ارائه گواهی بهداشت
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گذراندن دوره آموزشی
  • گواهینامه مهارت فنی
حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی قنادی چه قدر است؟

یکی از سؤالات مهمی که قبل از راه اندازی شیرینی فروشی پرسیده می‌شود، این است که چقدر سرمایه برای راه‌اندازی این کسب‌وکار لازم است؟ در بررسی این مورد باید قبل از شروع کار تحقیقات لازم در این مورد را انجام داد. مواردی از قبیل مکان قنادی، تجهیزات مورد نیاز، سرمایه اولیه لوازم قنادی، تعداد پرسنل، دکوراسیون داخلی و… در تعیین میزان سرمایه اولیه تأثیر گذارند.

هر چه قدر مکانی که برای شروع کار در نظر گرفته باشید بزرگ باشد یا در موقعیت مکانی بهتری مانند مرکز شهر باشد طبیعتاً میزان سرمایه اولیه شروع کار نیز بالاتر خواهد بود. همچنین استخدام پرسنل زیاد در ابتدای کار باعث بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود از این رو توصیه می‌شود کار را با تعداد کمی نیرو متخصص و ماهر شروع کنید و با پیشرفت کار نیروهای جدید استخدام کنید.

علاوه بر این تهیه و خرید تجهیزات لازم برای راه اندازی کارگاه قنادی نیز به سرمایه نیاز دارد. به طور کلی با بررسی موارد بالا می‌توان گفت که قنادی جزو کسب و کارهایی است که برای شروع آن نیاز به سرمایه نسبتاً بالایی است اما افرادی هستند که به علت درآمد بالای ای شغل و بازگشت سریع سرمایه آن، ریسک کرده و اقدام به راه اندازی قنادی می‌کنند.به طور کلی باید برای تاسیس شیرینی فروشی حداقل 300 تا 800 میلیون تومان کنار بگذارید.

درآمد حاصل از راه اندازی شیرینی فروشی چقدر است؟

درآمد همیشه یکی از مهم‌ترین معیارهایی بوده که افراد در راه اندازی هر کسب و کاری به آن توجه می‌کنند. در بخش‌های قبل اشاره کردیم که یکی از مزیت‌های راه اندازی شیرینی فروشی درآمد بالای آن است و افرادی زیادی تنها با توجه به این مورد وارد این کار می‌شوند. به طور کلی در شروع هر کاری عوامل زیادی بر روی میزان درآمد حاصل تأثیر می‌گذارد که باید آن ها را بررسی کرد تا میزان درآمد را تخمین زد.

اما در راه اندازی شیرینی فروشی مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد رقابت بالای موجود در حوزه قنادی و شیرینی فروشی است. برای اینکه بتوانید در این شغل موفقیت‌های لازم را به دست آورید و از رقبا پیشی بگیرید، می‌بایست کیفیت تولیدات شما بالا باشد و از تنوع و نوآوری زیادی برخوردار باشد. همه این موارد در کنار یک بازاریابی حرفه‌ای، باعث می‌شود درآمد حاصل از شغل بسیار بالا باشد.

حاشیه سود قنادی چقدر است؟

اگر یک قنادی در یک شهر بزرگ، در روز بین 50 تا 100 کیلو فروش داشته باشد، سودی 20 تا 50 درصدی کسب خواهد کرد. این میزان از فروش محصولاتی مانند انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، شکلات‌ها، بستنی و آجیل و … به دست می آید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی مغازه لوازم قنادی شامل موارد زیر است:

  • یخچال صنعتی
  • یخچال ویترینی
  • فر برگ قنادی
  • میکسر بزرگ صنعتی
  • انواع مختلف قالب شیرینی‌پزی
  • همزن برقی
  • دستگاه خمیرکن
  • میز کار استیل
  • و…

مواد اولیه مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

  • آرد مخصوص شیرینی‌پزی
  • شكر سفيد و شكر قهوه‌ای
  • قهوه
  • شكلات
  • شير
  • وانيل
  • زعفران
  • انواع پودر ژله
  • انواع اسانس‌ها
  • بیکینگ‌پودر
  • انواع مغزهاي آجيل
  • انواع ميوه خشك
  • خامه
  • انواع ميوه تازه
  • پودر قند و …

چه چالش‌ها و مشکلاتی در راه اندازی قنادی وجود دارد؟

راه اندازی شیرینی فروشی نیز مانند هر کسب و کار دیگری با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است. مشکلاتی که باید در مرحله تحقیق و بررسی پیش از شروع کار برای آن چاره‌ای اندیشید. مواردی از قبیل وابستگی نسبی این شغل به زمان و مناسبت‌های خاص، خرید مواد اولیه با نرخ آزاد از جمله مهم‌ترین مشکلاتی هستند که بعد از شروع کار با آن مواجه خواهید شد. این شغل از ایام و مناسبت‌های مختلفی در طول سال تأثیر می‌پذیرد.

برای مثال یک قنادی در ماه‌های محرم و صفر میزان فروش پایینی دارد اما در اعیادی مانند نوروز میزان فروش بسیار بالایی دارد. مواد اولیه‌ای که قنادان استفاده می‌کنند اغلب با نرخ آزاد خریداری می‌شود و هیچ قیمت گذاری دولتی بر روی آن وجود ندارد اما این در حالی است که فروش شیرینی می‌بایست بر اساس نرخ دولتی باشد.

به طور کلی کارگاه قنادی یا کارگاه شیرینی پزی را نمی‌توان به عنوان یک کسب و کار پر ریسک تعریف کرد زیرا اصولاً افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اغلب بر اساس علاقه وارد این شغل شده‌اند که این موضوع ارتباط مستقیمی با موفقیت آنان دارد. نکته قابل توجه این است که این کار به 80 درصد تجربه و 20 درصد دانش نیاز دارد.

  آینده مغازه قنادی چگونه است؟

از قدیم تا به امروز، قنادی ها و شیرینی فروشی ها در نقاط مختلف کشور وجود داشته اند. به مرور با افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات و ملک، کمتر کسی به فکر خرید مغازه قنادی می افتد و اکثر شیرینی پزی ها ترجیح می دهند به صورت اینترنتی و از طریق سایت و اینستاگرام اقدام به فروش شیرینی های خود کنند.

نرم افزار حسابداری قنادی محک

حالا که با چالشهای راه اندازی شیرینی فروشی آشنا شدید باید در نظر داشته باشید که یکی از نکات مهم و بسیار حیاتی بعد از اینکه تصمیم قاطع در این زمینه گرفته شد، انتخاب یک نرم افزار حسابداری قنادی و شیرینی فروشی مناسب است که علاوه بر ساده بودن استفاده از آن، پشتیبانی قوی داشته باشد. نرم افزار حسابداری محک علاوه بر کارایی بالا، از لحاظ رقابت قیمتی با سایر برندهای موجود، گوی سبقت را از رقبا ربوده است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی + نحوه محاسبه

مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی + نحوه محاسبه

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی یکی از پایه‌های اصلی درآمدهای مالیاتی دولت‌ها محسوب می‌شود. این نوع مالیات از سود و درآمد شرکت‌ها و مؤسسات مختلف اخذ می‌شود و نقش مهمی در تأمین منابع مالی دولت برای ارائه خدمات عمومی ایفا

اطلاعات بیشتر
راهنمای دریافت وام با جواز کسب در سال 1403

راهنمای دریافت وام با جواز کسب در سال 1403

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه در دنیای امروز، کسب و کارها برای توسعه و پیشرفت خود به منابع مالی نیاز دارند. یکی از راه‌های تأمین این منابع، دریافت وام از بانک‌ها و مؤسسات مالی است. وام با جواز کسب یکی از انواع وام‌های بانکی است

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر

7 پاسخ

  1. من خیلی به پخت شیرینی علاقه دارم .عالی بود ممنون ولی بنظرم با سرمایه کمتر هم میشه شروع کرد .

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از نظر مفیدتون. بله درسته میشه با سرمایه کم هم اقدام به راه اندازی کارگاه قنادی کرد.

  2. بنظرم اگه تو پخت کیک خونگی هم مهارت داشته باشیم میتونیم با اجاره یک مغازه کوچیک شروع کنیم .ممنونم خیلی جامع بود .

    1. سلام دوست عزیز
      بله درسته در حال حاضر افراد زیادی هستند که با پخت کیک خونگی تو نستن کار خودشون رو شروع کنن.

      1. سلام واسه منكه بخوام فاكتور داشته باشم بايد چيكار كنم ؟؟توى خونه كار ميكنم و قنادي بم گفته كه بايد فاكتور داشته باشي كه از وزارت بهداشت بهت گير ندن ????

        1. سلام. تا آنجایی که بنده اطلاع دارم برای داشتن فاکتور نیازی به تاییدیه ی وزارت بهداشت نخواهید داشت. فقط برای دریافت فاکتور رسمی باید از وزارت امور اقتصاد و دارایی تاییدیه دریافت کنید. برای دریافت فاکتور غیر رسمی نیز نیازی به تاییدیه اداره دارایی نمی باشد.

  3. با سلام خدمت تمام دوستان
    بنده ساکن اسلام آباد غرب و یک باب مغازه دویست متری شیک و بهداشتی در بهترین جای شهر دارم که میخواهم مغازه قنادی بزنم دنبال استاد کار ماهر برای شراکت میگردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری