جستجو
Close this search box.

راه اندازی مغازه لوازم قنادی در 9 مرحله

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی مغازه لوازم قنادی، ایده‌ای است که به دلیل افزایش تقاضا از طرف میلیون‌ها ایرانی علاقه‌مند به شیرینی و شکلات، روند روبه‌رشدی دارد. اگر از آن دسته افراد علاقه‌مند به پختن شیرینی و انواع شکلات باشید، حتماً بارها به مغازه لوازم قنادی سر زده‌اید. شیرینی پزی روشی فوق‌العاده برای لبخند آوردن به لب‌ کسانی است که دوستشان داریم. در این مقاله از گروه نرم افزاری محک به بررسی مراحل راه اندازی مغازه لوازم قنادی و همچنین معرفی لیست لوازم قنادی برای مغازه می‌پردازیم با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مغازه لوازم قنادی کجاست؟

هیچ کس نمی‌داند اولین شیرینی چه زمانی و کی پخته شده است. شاید مادری مهربان برای خوشحال کردن بچه‌اش، مقداری خمیر را با آب، آرد، روغن و کمی شکر یا شیره خرما مخلوط کرده و آن را در اجاق پخته است. شاید نانوایی برای تغییر ذائقه و جذب مشتری بیشتر، مقداری مواد قندی به نان‌هایش اضافه کرده باشد. اما آن چیزی که اهمیت دارد، جایگاه انواع شیرینی‌های خوشمزه در مراسم‌ها و زندگی مردم است. قطعاً پختن کیک و شیرینی‌های مختلف نیز به وسایل و لوازم مخصوصی نیاز دارد تا با استفاده از آنها کار قنادی راحت‌تر شود. هدف از راه اندازی مغازه لوازم قنادی نیز ارائه انواع مختلف لوازم و مواد اولیه قنادی به علاقه‌مندان هنر آشپزی است.

راه اندازی مغازه لوازم قنادی

راه اندازی مغازه لوازم قنادی در 9 مرحله:

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار در دست دارید. پس برای برداشتن قدم‌های بعدی نیز آماده‌اید. فرایند راه اندازی مغازه لوازم قنادی چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. گروه نرم افزاری محک مراحل راه اندازی مغازه لوازم قنادی را برای شما گردآوری کرده است. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه‌ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1: برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در این راستا در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های مغازه لوازم قنادی چقدر است؟
  • بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟
  • نام مغازه لوازم قنادی خود را چه خواهید گذاشت؟
هزینه‌ راه‌اندازی مغازه لوازم قنادی چقدر است؟

هزینه‌ راه‌اندازی مغازه لوازم قنادی چقدر است؟

هزینه راه اندازی مغازه لوازم قنادی بسته به مدل کسب و کار بسیار متفاوت است اما تقریباً برای هر فرد با هر بودجه‌ای جایی در این صنعت وجود دارد. با مشورت و استفاده از تجربیات افراد کارکشته در زمینه راه اندازی مغازه لوازم قنادی، هزینه کلی راه اندازی مغازه به طور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است. به طور میانگین درآمد این شغل می ‌تواند حدود 4.5 میلیون تومان در ماه باشد.

جزئیات هزینه‌ها راه اندازی مغازه لوازم قنادی به شرح زیر است:

  • هزینه اجاره و رهن یک مغازه مناسب: انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی مغازه لوازم قنادی از واجبات است. گروه نرم افزاری محک پیشنهاد می‌کند مکانی را انتخاب کنید که به اندازه ۴۵ تا ۶۰ متر متراژ داشته باشد و دارای آب، برق، گاز و از همه مهم‌تر لوله کشی شهری باشد. موقعیت مکانی ویترین مغازه شما نکته‌ای مهم برای موفقیت در کسب و کار است. باری آن نیز برنامه ریزی کنید.
  • هزینه خرید تجهیزات و لوازم قنادی: همان‌طور که می‌دانید، برای پخت کیک و انواع شیرینی مانند شیرینی‌های مخصوص، به مهارت و تخصص بالایی نیاز است. این شیرینی‌ها با استفاده از ابزارهای مخصوص درست می‌شوند و کار را بسیار آسان می‌کنند. هدف از راه اندازی مغازه لوازم قنادی نیز فروش همین تجهیزات در شمار بالا و دادن اطلاعات درباره آنها به مشتریان است. در ادامه، به بررسی هرکدام از این ابزارها و کاربردشان می‌پردازیم:

لیست لوازم قنادی برای مغازه

برای راه اندازی مغازه لوازم قنادی می بایست ابتدا لیست کاملی از لوازم را داشته باشید. و با توجه به آن از مراکز و عمده فروشیهای معتبر اقدام به خرید تجهیزات و لوازم قنادی کنید. لیست لوازم قنادی برای مغازه شامل موارد مختلفی می شود. لیست لوازم قنادی برای مغازه عبارتند‌اند از:

  • سینی فر

از جمله ابزارهای مورد نیاز برای قنادان و شیرینی‌پزان، سینی فر می‌باشد. این سینی در جنس‌های مختلفی مانند تفلون و گالوانیزه، در بازار عمده عرضه می‌شوند. شما می‌توانید به عنوان خریدار عمده، آنها را در سایزهای مختلف از بازار خریداری کنید.

  • انواع ماسوره و قیف

 استفاده از انواع قیف و ماسوره در تزیین کیک تولد و تزیین حلوا کاربرد دارد. معمولاً ماسوره و قیف‌ها از دو جنس پلاستیکی و فلزی در بازار موجود هستند و در طرح‌ها و انواع مختلف به فروش می‌رسند.

  • ابزار ژل تزریقی

امروزه هنرمندان برای ایجاد کردن طرح گل و یا طرح‌های دیگر در انواع ژله‌های تزریقی، از ابزار ژل تزریقی یا سرنگ مخصوص این کار استفاده می‌کنند. این ابزارها در طرح‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند و شما می‌توانید آنها را از مغازه‌های لوازم قنادی دیگر نیز تهیه کنید.

  • همزن

بدیهی است که یکی از اساسی‌ترین ابزارهای مورد استفاده برای تهیه شیرینی و کیک، همزن است که در دو نوع همزن دستی و همزن برقی در بازار به فروش می‌رسند.

  • پیمانه

برای اندازه‌گیری مواد استفاده شده در انواع دستور پخت شیرینی و کیک، از پیمانه‌‌های استاندارد استفاده می‌کنند. برای تهیه این نوع از پیمانه‌ها نیز باید به بازار رجوع کنید.

  • الک

برای سبک کردن آرد و همچنین جداکردن مواد خرد شده در تهیه انواع شیرینی و کیک، الک را بکار می‌برند.

  • پالت

معمولاً برای صاف کردن سطح کیک و شیرینی از پالت‌های مخصوص استفاده می‌شود. این پالت‌ها در دو نوع صاف و شکسته در بازار موجود هستند و سایز‌های گوناگونی دارند.

  • کاتر

کاترها در اشکال و سایزهای متنوع، مناسب‌ترین ابزار برای شکل دادن به انواع شیرینی و خمیر آندانت هستند. معمولاً این کاترها دارای شکل قلب، گل، ستاره و دایره و از جنس استیل مرغوب است و امکان شستشوی آن‌ها در ماشین ظرف‌شویی نیز وجود دارد.

  • ابزار فوندانت

امروزه خمیر فوندانت از رایج‌ترین روکش‌ها برای تهیه کیک است و ابزارهای مختلفی از جمله انواع کاتر فوندانت، مهر فوندانت، اتو فوندانت، وردنه مخصوص فوندانت و تکسچر فوندانت نیز برای شکل دهی به این نوع خمیر در بازار موجود است.

  • پایه گردان کیک

یکی از ابزارهای مهم کیک پزی، پایه گردان کیک برای تزیین کیک می‌باشد. پایه گردان به شما کمک می‌کند تزیین کیک را به راحتی انجام دهید. پایه کیک معمولاً با جنس‌های مختلف و در طرح و سایزهای مختلفی در بازار موجود است.

  • کپسول کاغذی

کپسول‌های کاغذی کیک با هدف نچسبیدن مواد کیک به قالب توسط مشتریان خریداری می‌شود. 

  • وردنه

یکی از ابزارهای مهم و اساسی در شیرینی‌پزی، وردنه است. با استفاده از این ابزار می‌توانید خمیر مورد نظر خود را به ضخامت دلخواه و لازم برسانید. وردنه در جنس‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد که یکی از محبوب‌ترین جنس‌های این ابزار، وردنه چوبی است.

  • لیسک و فرچه

از ابزار لیسک برای فولد کردن (زیر و رو کردن دورانی) مواد شیرینی و کیک و از فرچه برای چرب کردن قالب‌‌های کیک و شیرینی استفاده می‌شود. جنس این ابزارها، سیلیکونی است.

  • کاغذ روغنی

یکی از لوازم اساسی برای تهیه انواع شیرینی و کیک، کاغذ روغنی است. با استفاده از کاغذ روغنی دیگر نیازی به چرب کردن قالب یا سینی فر ندارید و با خیال راحت می‌توانید مواد خود را درون قالب بریزید، بدون اینکه نگران چسبیدن آن به قالب پخت باشید. کاغذ روغنی با کیفیت مرغوب را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی در بازار پیدا کنید.

  • انواع قالب کیک و شیرینی پزی

استفاده از قالب‌های شیرینی‌پزی برای تهیه انواع کیک و شیرینی، به شیرینی پزان کمک خواهد کرد تا کیک یا شیرینی خود را با شکل نهایی دلخواه تهیه کنند. نکته قابل توجه آن است که قالب‌های تفلون و سیلیکون، معمولاً گران‌قیمت‌تر و حتی بادوام‌تر از قالب‌های فلزی و آلومینیومی هستند. برخی از معروف‌ترین و پرکاربردترین قالب‌های شیرینی‌پزی به شرح زیر است:

  1. قالب مافین
  2. قالب لوف
  3. قالب کمربندی
  4. قالب سیلیکونی
لوازم قنادی عمده از کجا بخرم؟

لوازم قنادی عمده از کجا بخرم؟

عموماً در هر شهری که باشید لوازم قنادی‌هایی که به صورت عمده کار می‌کنند زیاد نیستند. در شهرهای کوچک، تنها یک لوازم قنادی وجود دارد که اکثر شیرینی فروشی‌ها از آن خرید می‌کنند. بزرگ‌ترین لوازم قنادی فروشان در تهران در منطقه بازار و در چهار راه سیروس مشغول به فعالیت هستند. مغازه‌های لوازم قنادی عمده این منطقه معمولاً لوازم موردنیاز خیلی از شهرهای کوچک اطراف تهران را نیز تأمین می‌کنند. در شیراز نیز می‌توانید لوازم قنادی عمده مورد نیاز خود را از حدفاصل چهار راه هنگ و چهار راه فرشته تهیه کنید.

هزینه‌های ثابت یک مغازه لوازم قنادی چیست؟

بسته به مدل کسب و کار خود، باید ماهانه هزینه‌ای را برای اجاره، آب و برق و نیروی کار در نظر بگیرید. شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد خدمه فروش کنار بگذارید. پیشنهاد می‌شود برای داشتن پس‌انداز، تعدادی از تجهیزات خود را در انبار نگهداری کنید تا در روز مبادا برای تأمین بودجه به فروش برسانید.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل نیز بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین خطاهای محاسباتی نیز رخ می‌دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان طی کرده و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟

پس از آنکه تصمیم گرفتید کدام لوازم قنادی را در مغازه خود بفروشید، نوبت به پیدا کردن مخاطبان هدفتان می‌رسد. قبل از راه اندازی مغازه لوازم قنادی، باید مشتریان هدف خود را بشناسید. به عنوان یک تأمین کننده، شناخت مشتری هدف خود بسیار مهم است.

آیا می‌خواهید لوازم قنادی خود را فقط به قنادی‌ها بفروشید و یا به فکر پخش زنجیره‌ای لوازم قنادی برای استفاده عموم مردم علاقه‌مند به هنر شیرینی پزی هستید؟ به پیشنهاد گروه نرم افزاری محک، از تأمین لوازم قنادی‌های کوچک شروع کنید و پس از مدتی کار خود را گسترش دهید. فروش تجهیزات به افرادی که قصد راه اندازی قنادی را دارند نیز بسیار سودآور است. حتی افرادی که از پخت شیرینی و مواد قندی لذت نمی‌برند هم میتوانند جذب ویترین مغازه شما شوند.

نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟

قبل از راه اندازی مغازه لوازم قنادی باید بدانید که انتخاب نام مناسب بسیار مهم و چالش برانگیز است. اگر قبلاً نامی برای مغازه خود انتخاب نکرده‌اید از صاحبان دیگر مغازه‌های لوازم قنادی کمک بگیرید. هنگام راه اندازی مغازه لوازم قنادی و ثبت آن، توصیه می‌کنیم نامی انتخاب کنید که در پلتفرم‌های زیر موجود باشند و کسی آن را انتخاب نکرده باشد:

  • در دسترس بودن نام در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی
  • در دسترس بودن نام مغازه لوازم قنادی در دامنه وب

مرحله 2: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 3:ایجاد حساب بانکی تجاری و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی مغازه لوازم قنادی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از مغازه لوازم قنادی شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

خرید نرم افزار حسابداری لوازم قنادی

مرحله 4: خرید نرم افزار حسابداری لوازم قنادی

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری قنادی محک می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

ارسال مبلغ فاکتور فروش لوازم قنادی بر روی دستگاه کارت خوان امکانی است که جلوی ورود مبالغ اشتباه را می‌گیرد. به کمک نرم افزار حسابداری محک، رسید دریافت وجه نیز به‌صورت خودکار بر روی فاکتور شما ثبت می‌گردد. به این ترتیب ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در مغازه لوازم قنادی شما بیشتر شده و اعتماد مشتری نیز جلب می‌شود.

مرحله 5: مجوزهای لازم را کسب کنید

عدم دریافت مجوزها و مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما شود. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی مغازه لوازم قنادی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

چطور جواز کسب مغازه لوازم قنادی را بگیریم؟

برای دریافت مجوز فروش لوازم قنادی از اتحادیه می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید
  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدوداً ۱۰ روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تأییدیه دریافت جواز کسب و جواز راه اندازی مغازه لوازم قنادی را به او ارائه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود.
  • در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید.

مرحله 6: تشکیل پرونده بیمه برای مغازه لوازم قنادی

مغازه لوازم قنادی شما علاوه بر جواز کسب به بیمه هم برای ادامه فعالیت ایمن احتیاج دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که یک مغازه تازه تأسیس باید انجام دهد امور بیمه‌ای و تشکیل پرونده بیمه است. گرفتن کد کارگاهی اولین مرحله برای انجام امور بیمه‌ای مغازه لوازم قنادی است. پس از آنکه کارفرما کد کارگاهی دریافت کرد می‌تواند با معرفی افراد شاغل در مغازه لوازم قنادی خود، لیست بیمه آنها را رد کند.

مرحله 7: راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم قنادی

وب سایت در حقیقت همانند یـک تابلوی مغازه و یا ویترین مغازه لوازم قنادی  شما عمل می‌کند و کسب و کار شما توسط وب سایت در معرض عموم مشتریان قرار می‌گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است کـه مشتریان شـما از یک محله و یا حتی یک شهر نخواهد بود بلـکه تمام کسانی که از بستر اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند مشتریان کسب و کار شـما باشند. طراحی سایت باعث افزایش تعداد مشتریان شده و به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

مرحله 8: تلفن مغازه لوازم قنادی خود را راه اندازی کنید

راه‌اندازی تلفن برای کسب‌وکارتان یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به جدایی و خصوصی نگه داشتن زندگی شخصی و زندگی تجاری شماست. این تنها مزیت نیست؛ راه اندازی تلفن به کسب و کار شما مشروعیت می‌بخشد. تماس مشتریان با شما در جلب اعتماد مشتریان بالقوه نیز تأثیرگذار است.

آیا راه اندازی مغازه لوازم قنادی برای شما مناسب است؟

افرادی که علاقه زیادی به شیرینی‌پز شدن یا شکلات پز شدن دارند و از به اشتراک گذاشتن خلاقیت‌های مختص خود با دیگران لذت می‌برند، برای این سرمایه‌گذاری در این تجارت مناسب هستند. شما با کسب اطلاعات به روز درباره لوازم قنادی و بکار بردن اصول بازاریابی، می‌توانید مشتری جذب کنید.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری مغازه لوازم قنادی محک

در این مقاله با نحوه راه اندازی قنادی، نکات مهم آن و همچنین لیست لوازم قنادی برای مغازه آشنا شدیم. مدیریت هزینه‌ها بعد از راه اندازی مغازه لوازم قنادی برای فعالان این صنف چالش‌های بسیار زیادی همراه دارد و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود فروش، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه مشکل است.

با استفاده از نرم افزار حسابداری لوازم قنادی محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در مغازه لوازم قنادی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی مغازه لوازم قنادی ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری مغازه خود نهایت استفاده را داشته باشید.

منبع:howtostartanllc

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

4 پاسخ

  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون. من لیست لوازم مغازه قنادی که معرفی کردین رو نوشتم اما هزینه ای که برآورد کردم برای خریدشون خیلی زیاد بوده الان موندم چیکار کنم . چون از طرفی همشون برای مغازه نیازه و از طرفی هزینه خریدشون بالاستدر حال حاضر هم در اون حد سرمایه ندارم که بخوام برای مغازه این همه لوازم بخرم. به نظر شما چیکار کنم؟

    1. باسلام.شما می توانید از خرید محصولات پر فروش شروع کنید و سپس با سود حاصل از فروش آنها باقی محصولات رو بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری