جستجو
Close this search box.

چگونه طراح سایت شویم؟ | مهارت های فنی مورد نیاز برای طراحی سایت

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

طراحی سایت حرفه ای با هدف افزایش فروش، اولین دغدغه و خواسته هر کسب و کار نوپا و یا قدیمی است. اگرچه در زمینه کسب و کار آنلاین توصیه‌ها و نکات زیادی مطرح شده است اما در اغلب موارد این نکات جنبه تخصصی ندارند. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به سراغ نکات کلیدی یکی از بهترین ایده‌های پولساز خانگی یعنی طراحی سایت حرفه ای می‌رویم. همچنین به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه طراح سایت شویم؟ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

چرا طراحی سایت یاد بگیریم؟

چرا طراحی سایت یاد بگیریم؟

یادگیری طراحی سایت به‌عنوان یکی از مشاغل خانگی پردرآمد سال 1400 شناخته می‌شود. چرا که داشتن یک وب سایت قدرتمند با ظاهری خاص برای هر صاحب کسب و کاری ضروری است. در واقع اکثر کسب و کارهای جدید می‌توانند در کنار ساخت برند خود، با یک سایت یا وبلاگ به رشد کسب و کار خود کمک کنند. برخلاف محدودیت‌هایی که در دنیای اینترنت وجود دارد، وب سایت‌ها می‌توانند بیشترین تعداد مخاطبان هدف را جذب کنند. مشتریان و بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی با هر دستگاهی، از رایانه گرفته تا تلفن همراه محتوای شما را از طریق مرورگر وب دنبال کنند. یادگیری طراحی سایت یکی از بهترین گزینه‌های درآمدزایی محسوب می‌شود و دلایل زیر شما را برای ورود به این حرفه متقاعد خواهد کرد:

1.درآمد مناسب:

طراحان سایت حرفه‌ای می‌توانند طبق الگوی توسعه مشاغل خانگی به کسب درآمد بپردازند. می‌توانید برای صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ ، سایت طراحی کنید و به سادگی به درآمدزایی بپردازید.

2.آینده خوب و پرسود:

حقیقت این است که هرچقدر به سمت آینده پیش می‌رویم، اهمیت داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری بیشتر می‌شود. امروزه اکثر مردم خریدهای خود را از فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌دهند.

3.شغلی پر تقاضا:

تنها تعداد کمی از مشاغل مرتبط با فناوری وجود دارد که برای همیشه در صنعت و بازار باقی می‌مانند . طراحی سایت حرفه ای یکی از مشاغل پر طرفدار و آینده دار در ایران می باشد.

4.امکان دورکاری:

از مزیت‌های شغل طراحی سایت آن است که شما فقط با داشتن یک لپ تاب و اینترنت می‌توانید هر کجا که هستید، پروژه طراحی خود را پیش ببرید.

آشنایی با انواع روش‌های طراحی سایت

سایت‌های اینترنتی از نظر روش طراحی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • طراحی سایت استاتیک
  • طراحی سایت داینامیک

دسته اول: طراحی سایت استاتیک به شکلی است که بعد از اتمام طراحی، مدیر سایت نمی‌تواند اطلاعات سایت را دستخوش تغییر کند. در اصل این سبک از وب‌سایت‌ها برای اینکه تغییراتی را ایجاد کنند به شرکت طراح وابسته می‌باشند. به این ترتیب طراحی و ساخت وب‌سایت‌های استاتیک با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی انجام می‌شود.

دسته دوم: پس ازطراحی سایت‌های داینامیک، مدیر سایت می‌تواند آن را دستخوش تغییر کند و این کار بدون داشتن دانش عمیق فنی نیز امکان‌پذیر خواهد بود. امروزه روش طراحی سایت استاتیک منسوخ شده است و فقط از این روش برای طراحی سایت‌هایی استفاده می‌شود که پس از وارد کردن اطلاعات نیازی به تغییر آنها نباشد. طراحی و ساخت وب سایت‌های داینامیک با نرم افزار تولید محتوای تحت وب (cms) مانند وردپرس انجام می‌گیرد.این روزها سایت‌های داینامیک (وردپرسی) طرفداران بیشتری دارند زیرا همهٔ افرادی که اقدام به طراحی سایت برای خودشان می‌کنند پس از مدتی به فکر تغییرات وب سایت هستند.

چگونه طراحی سایت را شروع کنیم؟

چگونه طراح سایت شویم؟

در پاسخ به این سوال که چگونه طراح سایت شویم؟ باید بگوییم درهر کاری برداشتن قدم های اول سخت است. در زمینه یادگیری طراحی سایت حرفه ای نیز شما نیازمند یک نقشه راه هستید تا به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید:

1. آموختن تئوری طراحی سایت:

اولین قدم برای تبدیل شدن به طراح سایت، یادگیری تئوری طراحی سایت است. برای ایجاد یک وب سایت خوب توجه به اصول اساسی از جمله تجربه کاربری، ساختار و نظریه رنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های مختلفی برای یادگیری تئوری‌های طراحی وب وجود دارد. یکی از روش‌های متداول آموختن، شرکت در دوره طراحی سایت حرفه ای است. در حقیقت یک طراح وب خوب متعهد به یادگیری مداوم و افزایش مهارت می‌باشد.

2.آموختن زبان‌های نشانه‌گذاری:

آموختن زبان های نشانه گذاری برای موفقیت هر فردی که به‌تازگی وارد این کسب و کار خانگی ضروری است، که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • زبان HTML

اولین چیزی که هر طراح سایتی باید یاد بگیرد، زبان نشانه گذاری HTML است. اگر نگاهی به اولین سایت‌های منتشر شده در دنیای وب بیندازیم، متوجه خواهیم شد که صفحات آنها را چند المان ساده و ابتدایی تشکیل داده‌اند. از زبان HTML برای ایجاد بدنه و ساختار اصلی صفحات وب استفاده می‌شود. زبان HTML مخفف Hyper Text Markup Language است. این زبان با تگ‌ها سروکار دارد و این تگ‌ها هستند که مشخص می‌کنند در صفحه وب از چه عناصری استفاده شود. تگ‌های بکار برده شده بسته به نوع فراخوانی‌شان نقش‌های گوناگونی را ایفا می‌کنند. شما می‌توانید برای فراگیری این زبان کاربردی آموزش مجازی را انتخاب کنید و یا در دوره‌های آموزشی حضوری معتبر شرکت کنید.

  • زبان CSS

دومین مهارت برای کسی که قصد دارد به طراحی سایت بپردازد، CSS است. با استفاده از زبان HTML شما تنها توانایی ساختن ساختار کلی صفحات را دارید. هنگامی که برای ساخت صفحات وب فقط از زبان HTML استفاده می‌کنید، دسترسی شما به تعداد محدودی از عناصر زبان HTML محدود می‌شود. اینجاست که نیاز به ابزاری بهتر نظیر CSS  برای زیبا سازی و فرم دهی به صفحات وب حس می‌شود. CSS زبان نشانه گذاری دیگری است که به کمک آن رنگ‌ها، فونت‌ها، نحوه چیدمان عناصر مشخص می‌شود.

3. شناخت ابزارهای کلیدی طراحی سایت:

قبل از شروع به کار به‌عنوان طراح سایت، باید با مجموعه‌ای از ابزارهای طراحی سایت حرفه ای آشنا شوید. نمونه‌ای از این ابزارها به شرح زیر است:

  • وردپرس

کاربرانی که پا به عرصه طراحی سایت می‌گذارند با سیستم‌های مدیریت محتوا آشنایی پیدا می‌کنند. در این میان وردپرس با محبوبیت بسیار بالا توانسته 27 درصد از کل وب‌سایت‌های اینترنتی جهان را در اختیار بگیرد. اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی وردپرس بپردازیم، باید بگوییم وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وب‌سایت و وبلاگ بپردازید. این سیستم مدیریت محتوا دارای بیش از 1000 تم و افزونه داخلی می‌باشد که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌ها را به‌راحتی ساخته، ویرایش و سفارشی سازی کنید و حتی ارتقا دهید .

  • فتوشاپ

تمامی طراحان وب باید بتوانند تصاویری جذاب و خلاقانه بسازند. به همین دلیل Photoshop یکی از بهترین برنامه‌های اصلاح تصاویر برای طراحان وب است.

4. ارائه نمونه کار قوی:

هنگامی که تمام مهارت‌های لازم برای طراح سایت شدن را فرا گرفتید، برای توسعه و تثبیت آموزه‌های خود باید شروع به طراحی سایت حقیقی کنید. هنگامی که سایت طراحی می‌کنید، سعی کنید با کاربران ارتباط برقرار کنید. مجموعه‌ای عالی که استعداد شما را در زمینه طراحی وب نشان می‌دهد، بهترین ابزار شما برای درخواست شغل به‌عنوان طراح وب است. برای داشتن یک نمونه کار خوب، باید بدانید چه چیزی شما را به‌عنوان یک طراح وب منحصربه‌فرد می‌کند. پروژه‌ای را به دست بگیرید و بر نقاط قوت آن تأکید کنید. همچنین هنگام ارائه نمونه کار دقت کنید UI و UX هر پروژه باید کامل باشد.

5.اشتغال در زمینه طراحی سایت:

عنوان‌های شغلی زیادی در زمینه طراحی وب وجود دارد. شخصی که دارای مهارت طراحی سایت حرفه ای و ترکیب مناسب آموزش و تجربه باشد می‌تواند رزومه و نمونه کارهای خود را به دست یک استخدام‌کننده برساند و در نهایت برای هر یک از مشاغل زیر واجد شرایط باشد:

  • طراح وب
  • توسعه‌دهنده Front-End
  • طراح Front-End
  • طراح UX/UI
  • مدیر تولید
  • طراح بصری
  • طراح تعامل
  • توسعه‌دهنده تلفن همراه
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

اصول طراحی سایت چیست؟

وب سایت یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کار یا هویت برند است. از این گذشته، اولین نگاه مشتری بالقوه به کسب و کار شما، وب‌سایت می‌باشد بنابراین بسیار مهم است که از کاربردی و کاربر پسند بودن وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.

اگر شما به دنبال طراحی وب سایت جدید هستید، ممکن است اطلاع از نحوه انجام آن نداشته باشید. دانستن این سوالات که آیا شما توانایی انجام برنامه نویسی را دارید یا قرار است افراد دیگری این کار را برای شما انجام دهند؟ چگونه می توانم یک وب سایت طراحی کنم که توجه سرمایه گذاران جلب شود؟ این ها همه سوالات معتبری هستند که پاسخ آنها مورد به مورد متفاوت است. اما قبل از شروع طراحی سایت، بهتر است نگاهی به برخی از اصول اساسی طراحی وب سایت داشته باشیم.

اهمیت تست رفتار کاربران

پیش بینی این موضوع که چه اتفاقی در وب سایت شما رخ می‌دهد یا کاربران چگونه با سایت شما تعامل برقرار می‌کنند، تا زمانی که واکنش آنها را نسبت به وب سایت خود متوجه نشده باشید، تقریبا غیر ممکن است. به همین دلیل یک از نیاز های همیشگی برای طراحی سایت در نظر داشتن تست A / B می‌باشد.

اگر می خواهید یک وب سایت طراحی کنید که هم کاربر پسند و هم کاربردی باشد، باید نسخه های مختلف از طراحی آن را امتحان کرده و موردی که دارای نتیجه بهتری می‌باشد را انتخاب کنید. پس از آن می توانید اطمینان حاصل کنید که زمانی که یک کاربر سایت شما را می‌بیند، نه تنها آن را درک خواهد کرد بلکه استفاده از آن نیاز برای وی آسان تر است.

سادگی در طراحی سایت

سادگی در وب‌سایت یکی از اصول حائز اهمیت در طراحی می‌باشد که رعایت آن از جانب طراح سایت باعث ایجاد یک محیط مینیمالیست می‌شود. از ویژگی های محیط مینیمالیست می‌توان به این مورد اشاره نمود که کاربر به جای اتلاف وقت در جستجوی دکمه، منو یا پیوندی که در قسمتی از صفحه پنهان است، می تواند بر روی آنچه که قرار است انجام دهد تمرکز کند.

به همین دلیل است که شما باید وب سایت خود را تا حد ممکن ساده نگه دارید؛ هرچه اطلاعات کمتری در صفحه وجود داشته باشد، تعامل در آن آسان تر می‌شود.

طراحی واکنش گرا

طراحی یک وب سایت که انعطاف پذیر و آسان برای استفاده در دستگاه های مختلف یکی دیگر از الزامات طراحی سایت حرفه ای است. اگر می خواهید وب سایت در هر دستگاه، به هر اندازه صفحه نمایش یا مرورگر عالی به نظر برسد، باید یک وب سایت واکنش گرا داشته باشید.

دلیل اهمیت این موضوع این است که اندازه های مرورگرها یا صفحه های نمایش یکسان نبوده و اگر شما یک وب سایت واکنش گرا طراحی نکنید، سایت شما در تمام مرورگرها و برنامه های تلفن همراه به طور یکسان اجرا نخواهد شد.

در آخر گزینه ای که می‌تواند در سئو سایت شما نیز تاثیر داشته باشد، چند زبانه بودن سایت است. شما می‌توانید یک سایت چند زبانه طراحی کنید تا مخاطبان جهانی را نیز جذب کرده و از بالا رفتن نرخ بازدید در موتور های جستجو بهره مند شوید.

بازار کار طراح سایت چگونه است ؟

بازار کار طراح سایت چگونه است ؟

امروزه افراد جامعه قبل از هرگونه خرید، خدمات و کالا‌های موردنیاز خود را در اینترنت جستجو می‌کنند. به همین دلیل بستر اینترنت فرصت مناسبی برای ارائه خدمات یا فروش محصولات است؛ بنابراین بازار کار طراحان سایت نیز به همان نسبت گسترش‌یافته است. تقاضا برای طراحان بااستعداد وب با سرعت زیادی در هر صنعتی در حال افزایش است. در نتیجه، کمبود مشاغل برای طراحان وب ماهر وجود ندارد. طراحان سایت می‌توانند در شرکتی استخدام شوند و یا به‌صورت فریلنسر پروژه خود را پیش ببرند.

  • طراحان سایت فریلنسر:

طراحان سایت فریلنسر اساساً دارای مشاغل آزاد هستند، بدین معنی که آنها باید در کنار کار شخصی خود، شغل فریلنسری را نیز پیش ببرند. فریلنسر کسی است که خدمات خود را در برابر دریافت مبلغی و از راه دور ارائه می‌دهد و لزوماً مشتریان دائمی ندارد، هرچند که رابطه کاری می‌تواند پس از اتمام پروژه نیز ادامه داشته باشد. این نوع از خوداشتغالی، نوعی کسب‌وکار خانگی محسوب می‌شود. با این تفاوت که، فریلنسر (آزادکار یا دورکار) می‌تواند برخلاف کسب‌وکار خانگی، به‌عنوان پیمانکار و کارفرما نیز عمل کند.

  • طراحان سایت شرکتی:

کار در یک شرکت به شما امنیت و حصول اطمینان از حقوق به‌موقع را می‌دهد. کارکردن در شرکت‌های بزرگ به شما کمک می‌کند تا مفاهیمی مثل فرایندها و مفاهیم تخصصی را بهتر درک کنید.

چگونه می‌توان طراح سایت فریلنسر شد؟

برای تبدیل‌شدن به یک طراح سایت فریلنسر، باید مهارت‌های لازم و نمونه کارها را جمع‌آوری کنید و شروع به شناخت مشتریان هدف کنید. داشتن برنامه منعطف و درآمد نسبتاً بالا از مزایای فریلنسر بودن است. کار به‌عنوان یک فریلنسر مستلزم نظم، فداکاری و سخت‌کوشی است. بسیاری از طراحان سایت دارای نوعی آموزش رسمی در این زمینه هستند، خواه مدرک دانشگاهی یا دیپلم هنرهای زیبا یا طراحی گرافیک یا شرکت در یک دوره آموزشی با دریافت گواهینامه معتبر .

 به طور معمول، این آموزش شامل تئوری طراحی، طراحی وب‌سایت، طراحی واکنش‌گرا و تحقیقات کاربران و همچنین جنبه‌های فنی کار طراح سایت، از جمله برنامه‌ها، ابزارها و سایر شایستگی‌های یک طراح وب مدرن برای پیشرفت است. برخی از طراحان سایت تصمیم می‌گیرند برای آموختن این آموزش‌ها، ابتدا در یک شرکت کارآموزی کنند و نمونه کار جمع‌آوری کنند. اگرچند سال فرصت دارید تا مشتری ایجاد کنید، مهارت‌های خود را با کارآموزی در شرکت‌های مختلف ارتقا دهید و پول را کنار بگذارید تا در نهایت کسب‌وکار خانگی خود را راه‌اندازی کنید.

حقوق یک طراح سایت چقدر است؟

اگر بخواهیم خیلی ساده این سؤال را پاسخ دهیم باید بگوییم که هیچ تعرفه مشخصی برای این کار وجود ندارد. هزینه‌ها در بازار طراحی سایت شفاف نیستند! یعنی برخی شرکت‌ها ممکن است برای طراحی یک سایت ساده از شما 30 میلیون تومان پول دریافت کنند و برخی دیگر همان سایت را با 3 میلیون تومان راه‌اندازی کنند. پس درآمد شما به‌عنوان یک طراح سایت، مقدار مشخصی نیست. اما اگر در یک شرکت طراحی سایت حرفه ای استخدام شوید، حقوق ماهانه تقریباً مشخصی بین 10 تا 20 میلیون تومان دریافت خواهید کرد.

درآمد دلاری از طراحی سایت

درآمد دلاری از طراحی سایت

یادتان نرود برای آغاز هر کسب‌وکاری اعم از طراحی سایت، تنها داشتن ایده و چشم‌انداز زیبا کافی نیست. باید بتوانید برای تخصص خود مدل کسب‌وکار معرفی کنید و بر اساس آن به درآمدزایی بیشتر برسید. اگر به دنبال درآمد عالی و دلاری در حیطه طراحی سایت هستید یا می‌خواهید به‌صورت بین‌المللی کار کنید باید حساب ارزی ایجاد کنید. این وب‌سایت‌ها مناسب فعالیت فریلنسری شما هستند:

امروزه کسب درآمد از (ENVATO) به‌عنوان فریلنسر بسیار رواج پیدا کرده است. (Envato) شبکه‌ای است متشکل از بازارهای آنلاین است که محصولات خلاقانه و با کیفیتی عالی را برای طراحان وب ارائه می‌دهد. پروفایل حرفه‌ای خود را راه‌اندازی کنید و به کسب درآمد بپردازید.

شما می‌توانید در این سایت نمونه کارهای قوی خود را قرار دهید و پروفایل حرفه‌ای برای خودتان بسازید تا پروژه‌های خوب به شما معرفی شود و در ازای انجام آنها به دلار کسب درآمد کنید.

در این سایت می‌توانید برای پروژه‌های مشابه با تخصص خودتان، درخواست ارسال کنید تا بتوانید در صورت تأیید به دلار کسب درآمد کنید.

 طراحی سایت حرفه ای راهی برای پیشبرد اهداف شما!

برای اینکه یک کسب‌وکار اینترنتی پردرآمد مثل طراحی سایت داشته باشید فقط باید شروع کنید! باید یاد بگیرید که از کجا شروع کنید! مطمئن باشید در ایران بهترین فرصت ممکن برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی مهیا است. بسیاری از مفاهیمی که برای شروع فرایند طراحی سایت گفته شد، در طراحی شما تأثیرگذار است. به یاد داشته باشید، تمام سایت‌هایی که شما طراحی می‌کنید بخشی از داستان نام تجاری و یا شرکت شما هستند. طراحی سایت خوب چشم اندازی منحصربه‌فرد برای شرکت شما ایجاد می‌کند؛ بنابراین بهتر است قبل از شروع به طراحی سایت تمامی موارد بالا را در نظر داشته باشید و در بااراده‌ای محکم به‌سوی اهداف خود قدم بردارید.

منبع: brainstation

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری