جستجو
Close this search box.

راه اندازی عینک فروشی + صفر تا صد مغازه عینک فروشی

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی عینک فروشی، به علت تقاضای زیاد انواع عینک آفتابی و طبی ایده‌ای پر سود به حساب می‌آید. امروزه استفاده از انواع عینک‌ها در فریم‌های کوچک و بزرگ، طبی، دودی، فانتزی در جامعه فراگیر شده است. این ابزار بینایی سنجی با ارزش کمک فراوانی به بهبود دید افراد می‌کند و هر فردی عینک را با هدف خاصی استفاده می‌کند. برخی برای محافظت از چشم در برابر انواع اشعه‌های مضر و برخی دیگر برای رفع ضعف بینایی خود، عینک روی چشم می‌گذارند. در این مقاله از گروه نرم افزاری محک به بررسی مراحل راه اندازی مغازه عینک فروشی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

راه اندازی عینک فروشی در 8 مرحله

راه اندازی عینک فروشی در 8 مرحله :

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس آماده برداشتن قدم بعدی هستید. فرایند راه اندازی عینک فروشی چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. گروه نرم افزاری محک، مراحل راه اندازی عینک فروشی را برای شما گردآوری کرده است. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1: برنامه ریزی برای کسب و کار

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که باید بررسی شوند، عبارت‌اند از:

  1. هزینه‌های راه اندازی عینک فروشی چقدر است؟
  2. بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟
  3. مغازه عینک فروشی چگونه کسب درآمد می‌کند؟

هزینه‌های راه اندازی عینک فروشی چقدر است؟

هزینه راه اندازی عینک فروشی بسته به مدل کسب و کار بسیار متفاوت است اما تقریباً برای هر فرد با هر بودجه‌ای جایی در صنعت عینک وجود دارد. با مشورت و استفاده از تجربیات افراد کارکشته در زمینه راه اندازی مغازه عینک فروشی، می‌توان سرمایه اولیه عینک فروشی را 500 میلیون تومان برآورد کرد . جزئیات هزینه‌های موردنیاز برای راه اندازی عینک فروشی به شرح زیر است:

  • هزینه اجاره و رهن یک مغازه مناسب: انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی عینک فروشی از واجبات است. گروه نرم افزاری محک پیشنهاد می‌کند زمان خود را به یافتن مکانی اختصاص دهید که روزانه عابران زیادی از آنجا تردد کنند. اکثر مشتری‌ها به مکانی نیاز دارند تا در آنجا زمان کافی برای بررسی عینک‌های مختلف داشته باشند. نرخ اجاره مغازه عینک فروشی در سال 1400 تقریباً بین 4 تا 10 میلیون تومان متغیر است.
  • هزینه خرید تجهیزات و لوازم: برای راه اندازی عینک فروشی باید مقداری از سرمایه خود را برای خرید عدسی‌ها و فریم‌های عینک در نظر بگیرید. همچنین خرید لوازم برای تراش دادن عدسی‌ها و تعمیرات انواع فریم عینک از واجبات است. می‌توانید برای کاهش هزینه‌های اولیه، بسیاری از تجهیزات را اجاره کنید و یا حتی دست دوم آنها را بخرید. به طور کلی به مقدار 30 تا 50 میلیون تومان برای خرید لوازم و تجهیزات جدید نیاز دارید. همچنین مقداری از سرمایه خود را برای خرید تجهیزات کاربردی دیگر مانند نرم افزار حسابداری، دستگاه کارت‌خوان، کامپیوتر کنار بگذارید.
  • هزینه دکوراسیون داخلی عینک فروشی:دکوراسیون داخلی عینک فروشی بیشترین تأثیر را در جذب مشتری دارد و باعث می‌شود حتی افرادی که به عینک نیازی ندارند به صورت نا خودآگاه وارد مغازه شوند و نگاهی به فریم‌ها بیندازند. همه مشتریان برای گشتن در مغازه و انتخاب بهترین فریم به زمان برای تصمیم گیری احتیاج دارند. مکانی بدون استرس برای نشستن و مشاوره دادن به مشتری در نظر بگیرید تا مشتری با خیال راحت عینک مورد پسند خود را انتخاب کند. بهترین دکور برای عینک فروشی طراحی دیوار دو طرفه پر از عینک و ایجاد راهروی عریض برای قدم زدن مشتری است. برای این کار 20 تا 25 میلیون تومان کنار بگذارید.

نقش آینه‌ها در دکوراسیون مغازه عینک فروشی

فضای عینک فروشی به کمک آینه‌های کوچک و بزرگ می‌تواند توجه مشتری را جلب کند. مشتری باید بتواند، عینک‌های انتخابی خود را بر روی صورتش تست کند و برای این کار به آینه نیاز دارد .

نورپردازی در مغازه عینک فروشی

نورپردازی مناسب برای نشان دادن طرح‌های عینک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با داشتن نورپردازی عمیق و حرفه‌ای می‌توانید ظرافت عینک‌ها را به رخ بکشید و نظر مشتری را به سمت آن جلب کنید.

هزینه‌های ثابت عینک فروشی چقدر است؟

هزینه‌های ثابت مغازه عینک فروشی چقدر است؟

شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد خدمه فروش، طراحی و تحویل خود در نظر بگیرید. هزینه آب و گاز و برق نیز جز هزینه‌های ثابت عینک فروشی هستند. گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟

طبق تحقیقات اعلام شده تقریباً 75 درصد از بزرگسالان به اصلاح بینایی نیاز دارند. 64 درصد از افراد که ضعف بینایی دارند، عینک را به استفاده از لنزهای طبی ترجیح می‌دهند. کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند از مشتریان شما باشند.

درآمد مغازه عینک فروشی چقدر است ؟

یکی از سوالاتی که بسیار از افراد علاقه مند به راه اندازی عینک فروشی دارند این است که درآمد عینک فروشی چقدر است؟ همانطور که می دانیم عینک فروشی از طریق فروش عینک درآمدزایی می‌کند. اما این تنها راه درآمد زایی عینک فروشی نیست. اکثر صاحبان عینک فروشی برای ارائه خدمات پس از فروش مانند تنظیم عینک هزینه دریافت می‌کنند. به پیشنهاد گروه نرم افزاری محک، اگر یک اپتومتریست حرفه‌ای استخدام کنید، افراد می‌توانند برای معاینه چشم‌های خود نیز به مغازه عینک فروشی شما رجوع کرده و برای شما درآمدزایی کنند .

هـرچـقـدر میزان سرمایه‌گذاری شما بالاتر رود و دستگاه‌های بهتری را برای کار خود خریداری کنید، کیفیت و دقت و سرعت کار شما بالاتر خواهد رفت و شما به این طریق می‌توانید پاسخگوی مشتریان بیشتری باشید و به درآمد بیشتری برسید. میزان درآمد عینک فروشی بسته به میزان فروش و محل احداث آن متغیر است اما به طور کلی ماهانه بین 10 تا 12 میلیون تومان برآورد شده است.

سود مغازه عینک فروشی چقدر است؟

در صنف عینک فروشان، سودی معادل 15 درصد برای هر محصول در نظر گرفته شده است. قطعاً این میزان سود برای فردی که ماهیانه 20 میلیون تومان اجاره بها پرداخت می‌کند، خیلی کم است. به همین علت بسیاری از افراد در صنف عینک فروشی، درصدهای کلان روی محصولاتشان اعمال می‌کنند و گاهی 100 درصد سود می‌کنند.

مرحله 2: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 3: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی عینک فروشی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از فروشگاه شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

خرید نرم افزار حسابداری عینک فروشی

مرحله 4: خرید نرم افزار حسابداری عینک فروشی

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری عینک فروشی محک می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 5 : مجوزهای لازم را کسب کنید

عدم دریافت مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما گردد. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی عینک فروشی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

چطور پروانه کسب عینک فروشی را بگیریم؟

به نقل از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی طی کردن مراحل زیر برای صدور مجوز عینک فروشی الزامی است:

الف) ارائه تقاضا نامه کتبی امضا شده توسط متقاضی که به امضا معاونت درمان و مدیریت درمان دانشگاه رسیده و ثبت در دفتر دبیرخانه گردیده باشد .

ب) ارائه مدارک به شرح ذیل :

– گواهی انجام یا معافیت از طرح لایحه نیروی انسانی جهت کارشناسان بینائی سنجی

– گواهی موفقیت از آزمون عینک طبی سال‌های 52 یا 59 یا 68 جهت عینک سازان

– گواهی انجام معافیت از خدمت نظام وظیفه جهت آقایان

– گواهی عدم سوء پیشینه کیفری یا آخرین حکم استخدام رسمی جهت کارکنان دولت

– گواهی عدم اعتیاد

– تصویر شناسنامه صفحه اول و صفحه آخر در صورت داشتن توضیح

– تکمیل فرم مشخصات که توسط واحد صدور پروانه‌ها پس از دریافت درخواست کتبی به متقاضی ارائه می‌گردد .

– یک قطعه عکس 4*3 جهت گواهی عدم سوء پیشینه

– ارائه تصویر یِا شماره کد ملی

– تصویر دانشنامه یا تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان

ج) ارسال مدارک به کمیسیون قانونی ماده 20 وزارت متبوع

د) پس از تأیید صلاحیت متقاضی توسط کمیسیون و اعلام آن به متقاضی و مراجعه وی به واحد صدور پروانه جهت

امضا فرم قرارداد تأسیس و ارائه فیش بانکی :

– طبق مقررات مربوطه (مبلغ و شماره حساب از طریق کارشناسان واحد صدور پروانه به متقاضی اعلام خواهد شد، مبلغ جهت تهران و سایر شهرستان‌ها متفاوت می‌باشد).

ه) صدور موافقت اصولی و ارسال آن به متقاضی

بدیهی است فعالیت به منظور ساخت و فروش عینک طبی با موافقت اصولی مجاز نمی‌باشد و ضروری است

نسبت به اخذ مجوز بهره برداری و پروانه تأسیس و مسئولین فنی اقدام گردد .

و) مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه‌های تأسیس و مسئولین فنی

– پیشنهاد مکان جهت احداث به صورت کتبی (با ذکر دقیق آدرس، کروکی، تلفن تماس) که توسط متقاضی مهر و

امضا شده و ثبت دفتر دبیرخانه گردیده است .

– انجام بازدید از مکان پیشنهادی و تجهیزات توسط کارشناسان دانشگاه

– ارائه مدارک معتبر مربوط به مالکیت یا اجاره محل با پلاک ثبتی

– اعلام نشانی دقیق و ساعات فعالیت مؤسسه

ژ) پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی ارسال پرونده به کمیسیون قانونی ماده 20 وزارت متبوع

ح) پس از تأیید کمیسیون قانونی ماده 20 ارائه فیش بانکی (مبلغ و شماره حساب از طریق کارشناسان واحد صدور پروانه به متقاضی اعلام خواهد گردید، مبلغ جهت شهر تهران و سایر شهرستان‌ها متفاوت می‌باشد.)

ت) صدور پروانه‌های تأسیس و مسئول فنی وزارت متبوع و ارسال آْن به معاونت درمان دانشگاه

ی) تحویل پروانه‌های صادره به مؤسس

تبصره: پروانه‌ها فقط به شخص مؤسس تحویل داده می‌شود.

مرحله 6: تشکیل پرونده بیمه برای مغازه عینک فروشی

فروشگاه شما علاوه بر جواز کسب به بیمه هم برای ادامه فعالیت ایمن احتیاج دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که یک فروشگاه تازه‌تأسیس باید انجام دهد امور بیمه‌ای و تشکیل پرونده بیمه فروشگاه تازه‌تأسیس است. گرفتن کد کارگاهی اولین مرحله برای انجام امور بیمه‌ای مغازه عینک فروشی تازه‌تأسیس شما است. پس از آنکه کارفرما کد کارگاهی دریافت کرد می‌تواند با معرفی افراد شاغل در فروشگاه خود، لیست بیمه آنها را رد کند.

مرحله 7: تبلیغ مغازه عینک فروشی تازه تاسیس

مؤثرترین راه برای تبلیغ و بازاریابی عینک فروشی، استفاده از بازاریابی شبکه‌ای است. در این نوع از بازاریابی شما تعدادی از عینک‌های شرکت‌های تولید کننده را خریداری کرده و آنها را به فروش می‌رسانید و در ازای آن سود دریافت می‌کنید. در این شیوه شما به عنوان صاحب عینک فروشی نیز می‌توانید عینک‌های شرکت تولیدی را بازاریابی کنید.

با پزشکان، تعمیرکاران عینک در نزدیکی محل کسب خود ارتباط برقرار کنید تا آنها مشتریانشان را به مغازه عینک فروشی شما ارجاع دهند. عینک‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام بفروشید. میلیون‌ها ایرانی در هر سن و سلیقه‌ای در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. پس با راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک فروشی در اینستاگرام می‌توانید مغازه تازه تأسیس خود را به افراد زیادی معرفی کنید و عینک‌های متنوع خود را از این طریق به آنها بفروشید. پیج اینستاگرام خود را در صفحاتی که دنبال کنندگان بالایی دارند تبلیغ کنید تا به درآمد برسید.

مرحله 8 : راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عینک

مرحله 8 : راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عینک

وب سایت در حقیقت همانند یـک تابلوی مغازه و یا ویترین مغازه عینک فروشی شما اســت و کسب و کار شما توسط وب سایت در معرض عموم مشتریان قرار می‌گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است کـه مشتریان شـما از یک محله و یا حتی یک شهر نخواهد بود بلـکه تمام کسانی که از بستر اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند مشتریان کسب و کار شـما باشند. وب سایت فروشگاه عینک باعث افزایش تعداد مشتریان شده و به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. البته پیشنهاد می‌شود حتماً در کنار سایت، صفحه اینستاگرام خود را نیز داشته باشید.

عینک‌ها را از کجا تأمین کنیم؟

عینک‌هایی که می‌توانید در مغازه عینک فروشی خود بفروشید شامل عینک طبی، آفتابی، لنز، عدسی و تجهیزات جانبی هستند. اکثر عینک‌های موجود در بازار وارداتی هستند. با یک واردکننده مذاکره کنید و از آنها محصولاتشان را برای پر کردن مغازه خود خریداری کنید. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک هم می‌توانید تعدادی عینک از مغازه‌های عینک فروشی بازار تهیه کنید.

بازار عینک تهران کجاست؟

اگر می‌خواهید با واردکنندگان عینک آشنا شود و یا به‌صورت عمده عینک بخرید سری به راسته عینک واقع در خیابان فلسطین بزنید. مغازه‌های عینک فروشی از خیابان بزرگمهر تا خیابان جمهوری ادامه دارند. هر مدل عینک اعم از بچه‌گانه، مردانه، زنانه در این راسته پیدا می‌شود.

نکات مهم برای راه اندازی عینک فروشی

افرادی در زمینه راه اندازی عینک فروشی موفق‌اند که نکات زیر را در نظر بگیرند:

  1. اجازه دهید مشتریان به راحتی عینک‌های چیده شده در قفسه‌ها را بر روی صورت خود امتحان کنند.
  2. موجود ی عینک‌های خود را مطابق با سلیقه‌های مختلف موجود کنید.
  3. برای عینک‌ها بسته بندی و جعبه زیبا و شکیل در نظر بگیرید.
  4. یک وارد کننده و یا تولید کننده قابل اعتماد پیدا کنید.
  5. بیشتر تمرکز خود را روی فروش اینترنتی عینک بگذارید.
  6. عینک‌های مناسب برای افراد مختلف را موجود کنید
  7. مشاوره رایگان به مشتریان را فراموش نکنید.

مزایا و معایب راه اندازی عینک فروشی چیست؟

از مزایای راه اندازی عینک فروشی، سود دهی بالای آن و تنوع تعداد محصولات است و از معایب آن نیز می‌توان به نیاز به سرمایه بالای اولیه، وجود عینک‌های غیر اصل در بازار اشاره کرد.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری عینک فروشی محک

همیشه مدیریت هزینه‌ها در  مغازه عینک فروشی برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود فروش، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. با استفاده از نرم افزار حسابداری عینک فروشی محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در عینک فروشی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی عینک فروشی ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری فروشگاه خود نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: howtostartanllc

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. سلام و سپاس. مفید بود استفاده کردم. در فکر ایجاد کسب و کاری کوچک و با کلاس برای جلوگیری از افسردگی برای یکی از عزیزانم هستم. فکر کنم خوب باشه. مقاله شما خیلی برام مفید بود.

  2. درامد عینک فروشی بالای ماهی ۱۵۰ میلیونه
    من کلی فروشم همسایم عینک فروشه هر عینک تا۵۰۰ تا ۸۰۰ براش سود داره روزی ۱۰ تا رو میزنه تازه شهر کوچیک
    من با این همه سرمایه هیچی ولی اون ۴ تا خونه و شاسی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری