جستجو
Close this search box.

بهبود تجربه مشتری با کمک صندوق های فروشگاهی

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

در این مقاله می خواهیم بدانیم که چگونه به کمک صندوق های فروشگاهی، تجربه مشتری را بهبود دهیم؟ امروزه در دنیای تجارت و امر خرید و فروش راه های برقراری ارتباط با مشتری نظم و ترتیب در امور خرید، فروش و رضایت مشتری از اساسی ترین مسائلی می باشد که تولید کنندگان کالا و خدمات و فروشندگان به آن اهمیت می دهند. هر چه این ارتباط صحیح تر و اصولی تر باشد مشتری احساس رضایتمندی بیشتری خواهد داشت. در نتیجه معامله ای دو سر برد می شود. با این مقدمه کوتاه در مقاله پیش رو در مورد مشتریان یک فروشگاه و رضایت و بهبود تجربه شان توضیحاتی خواهیم داد.

فهرست مطالب

صندوق های فروشگاهی

صندوق های فروشگاهی در اصل نوعی رایانه طراحی شده به صورتی متفاوت است. جهت استفاده در فضای فروشگاهی که قابلیت پشتیبانی ازسیستم های عامل ویندوز را داشته باشد. بتوان نرم افزار فروشگاهی را مثل یک رایانه بر روی آن نصب کرده و قابل استفاده باشد. البته در کنار آن می توان از مزایای نرم افزار حسابداری فروشگاهی هم استفاده کرد.  استفاده از این نرم افزار صندوق فروشگاهی باعث سرعت بخشیدن به عمل فروش و سفارش پذیری می شود.

با استفاده از این دستگاه می توانید موجودی کالا در فروشگاه، انبار و میزان فروش را در هر لحظه محاسبه کنید. با استفاده از این نوع صندوق های فروش دیگر احتیاجی به صدور فاکتور دست نویس و حساب و کتاب های طولانی نیست. با نصب این صندوق ها کلیه فاکتورها به صورت مکانیزه صادر شده و باعث رضایتمندی و اطمینان مشتری از یک خرید خوب می شود.

مزایای صندوق های فروشگاهی خوب

از مزایای یک صندوق های فروشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در زمان با انجام عملیات ساده و دقیق حسابداری
  • بهره وری بیشتر
  • کیفیت بهتر
  • کم کردن هزینه ها
  • ارائه دقیق گزارشات مقدار فروش همراه با تحزیه و تحلیل حساب ها
  • افزایش دقت در امر حسابداری و کاهش خطای انسانی در حد صفر
  • بهبود کلی مشتریان

تجربه مشتری و راه های بهبود آن با صندوق های فروشگاهی

در تعریف تجربه مشتری بایستی گفت احساسی است که مشتری به هنگام تعامل با فروشنده در خرید محصول یا خدمات دارد. در واقع زمان، مکان و نحوه برخورد فروشنده با وی در کیفیت این تجربه بسیار مهم است. در ادامه مطلب به چند راهکار برای ایجاد تجربه بهتر موقع خرید با استفاده از صندوق فروشگاهی می پردازیم.

تجربه مشتری و راه های بهبود آن با صندوق های فروشگاهی

راههای متنوع پرداخت

یکی از مهم ترین راه در ارتباط مشتری با فروشنده اطلاع از وضعیت پرداخت وجه کالاست و اینکه مشتری بتواند نحوه پرداخت را انتخاب کند. فروشنده از طریق صندوق های فروشگاهی این امکان را دراختیار مشتری قرار می دهد. چه بخواهد به صورت نقدی و یا استفاده از کارت اعتباری و یا به صورت بخشی نقد بخشی کارت را پرداخت کند. یا واریز مبلغ تخفیف به حساب اشتراکی مشتری که می تواند هر وقت بخواهد از آن استفاده کند.

سرعت در صدور فاکتور

یکی از دغدغه‌های مشتریان در فروشگاه ها و رستوران های بزرگ صف های طولانی برای پرداخت فاکتورها و یا ثبت سفارش می باشد. فروشندگان  با یک تغییر کوچک درسیستم پرداخت می توانند صف های طولانی را از بین ببرند و با تسریع در پاسخگویی به مشتری و بهبود تجربه خرید مشتری باعث جلب اعتماد و وفاداری مشتری نسبت به فروشگاه شوند.

برخی از صندوق ها این امکان را دارند صف بندی و ثبت فاکتور همزمان را داشته باشند. به همین دلیل این امکان می تواند به یک تجربه بهتر برای مشتری فراهم شود. دیگر نیازی نیست در صف انتظار بماند تا صندوقدار یک به یک کالاها را چک در پاکت ها قرارداده و تازه درخواست کارت بانکی کند. صندوقدارمی تواند با امکان تعریف صف بعد از اینکه صدور فاکتور مشتری به اتمام رسید در فاصله پرداخت فاکتور به ثبت کالاهای مشتری دیگر اقدام کند.

دیدن تصویر کالا با صندوق های فروشگاهی

از دیگر امکانات صندوق های فروشگاهی برای بهبود تجربه مشتری این است که امکان دیدن تصویر کالا به هنگام تعریف کالا در نرم افزار موجود است. دراین صورت مشتریان با دیدن تصویرکالا راحت تر می توانند مطابقت کالای اسکن شده توسط بارکد با آنچه در فاکتور قید شده است رامطابقت کنند.

حفظ ارتباط با مشتری

صندوق های فروشگاهی این امکان را دارند که با ثبت مشخصات و شماره تلفن همراه مشتریان امکان ارسال پیام از طریق نرم افزار پنل پیامک  را داشته باشند و درمناسبت های مختلف اقدام به ارسال پیامک کنند.

لیست کالاهای محبوب و مدیریت موجودی کالا

صندوق های فروشگاهی برای بهبود تجربه مشتری می تواند این امکان را فراهم کند که لیست کالاهای محبوب و پر فروش را تهیه اکند. می تواند آن چه بیشتر نظر مشتریان را جلب می کند برای ارائه و فروش در نظر بگیرد. در راه بهبود تجربه مشتری صندوق های فروشگاهی می توانند با مدیریت موجودی کالا اجناس مورد نیاز را لیست و تهیه کنند. در نظر بگیرید مشتری چند بار برای خرید یک کالا مراجعه و شما نداشته باشید. مطمئن باشید در صورت تکرار این مسئله می تواند در وفاداری مشتری تاثیر گذار باشد.

نکته پایانی این که وظیفه یک فروشنده جلب رضایتمندی وجذب مشتری است. در این راه از هر ترفندی می تواند استفاده کند مگر کاری که باعث دلسردی وعدم وفاداری مشتری گردد.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری