جستجو
Close this search box.

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی |ویژگی‌ها و مزایا

نوشته شده توسط مهرداد توکلی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

مقدمه

 صندوق فروشگاهی یا نقطه فروش (پوز) دستگاهی است که مشتریان فروشگاه‌های مختلف در هنگام پرداخت پول برای خرید خود مقابل آن قرار می‌گیرند. صندوق فروشگاهی نقطه‌ای است که فروش در آن انجام می‌شود و پول پرداخته می‌شود. صندوق‌های فروشگاهی سنتی همان دستگاه‌هایی بودند که موقع صدور صورت‌حساب زنگ می‌زدند و محل‌های جداگانه‌ای برای نگهداری انواع اسکناس‌ها داشتند. آن سیستم‌ها دیگر چندان کارایی ندارند و با توجه به حجم بالای محصولات امروزی در فروشگاه‌های مختلف، سیستم‌های مدرن‌ و مجهز‌تری به بازار آمده است. بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی شامل یک سیستم یکپارچه و پیشرفته حسابداری و فروش (و صدور فاکتور) است.

فهرست مطالب

صندوق فروشگاهی محک یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین صندوق‌های فروشگاهی است که به کسب و کارها و فروشگاه‌های مختلف یک سیستم مکانیزه فروش ارائه می‌دهد. در این مطلب ویژگی‌ها و مزایای مختلف صندوق فروشگاهی محک، که یکی از بهترین سیستم‌های مکانیزه فروش است را معرفی می‌کنیم.

نرم افزار صندوق فروشگاهی چیست؟

نرم افزار صندوق فروشگاهی چیست؟

صندوق‌های فروشگاهی سیستم‌های یکپارچه نرم‌افزاری سخت‌افزاری هستند. دستگاه‌های مختلف صندوق فروشگاهی یا نقطه فروش (Point of Sale: پوز) با کارکردها و امکانات متفاوتی برای فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شود. صندوق‌های فروشگاهی مدرن اغلب دارای یک مانیتور برای صندوق‌دار و یک مانیتور برای مشتری، دستگاه‌های مختلف فروش مثل بارکد خوان، پرینتر فاکتور، و کارت‌خوان یا دستگاه پرداخت هستند.

در حالی که سیستم‌‎های سنتی بیشتر شبیه یک ماشین حساب و دستگاه صدور فاکتور عمل می‌کردند، صندوق‌های فروشگاهی جدید به نرم افزار حسابداری فروشگاهی مجهز هستند و انواع عملیات حسابداری مرتبط با موجودی کالا و فروش محصول را به شکلی ساده انجام می‌دهند. به همین دلیل بهترین برنامه صندوق فروشگاهی شامل یک سیستم نرم‌افزاری-سخت‌افزاری جامع می‌شود که انواع امکانات حسابداری را نیز در محاسبات خود در نظر می‌گیرد.

صندوق فروشگاهی محک یک سامانه الکترونیکی یکپارچه است که کلیه اطلاعات مرتبط با محصولات، از موجودی و قیمت گرفته تا میزان مالیات ارزش افزوده و مواردی مانند این را محاسبه و اجرایی می‌کند. این سیستم دارای یک صفحه لمسی است که کاربر به سادگی از طریق آن می‌تواند اطلاعات مختلف را وارد سیستم کند. صندوق فروشگاهی محک یک سیستم یکپارچه است که در عین کوچک بودن و ظرافت در  طراحی، توانایی بسیار زیادی دارد و می‌تواند همزمان جایگزین سیستم‌های حسابداری و صندوق‌ در کسب و کارهای کوچک و متوسط شود.

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

صندوق‌های فروشگاهی پیشرفته سیستم‌های یکپارچه‌ای از انواع دستگاه‌های فروش مثل بارکدخوان، پرینترهای فاکتور و بارکد، دستگاه‌های کارت‌خوان و صندوق هستند. امروزه در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها صندوق‌های فروش برای استفاده مشتریان طراحی می‌شوند. به این ترتیب مشتری بدون روبرو شدن با صندوق، سفارش خود را داده و هزینه آن را پرداخته و آن را روی میز خود تحویل می‌گیرد. صندوق فروشگاهی محک اگر چه برای این نوع استفاده طراحی نشده، اما از لحاظ سادگی استفاده، و نوع ورود اطلاعات از طریق صفحه لمسی، آن را می‌توان مشابه این سیستم‌ها در نظر گرفت.

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی لازم است کلیه وظایف مرتبط با صندوق را به خوبی انجام دهد. این وظایف در فروشگاه‌های مختلف متفاوت هستند، اما سیستم‌های پیشرفته به شکلی مناسب در همه فروشگاه‌ها کاربرد دارد. بهتر است در هنگام انتخاب صندوق فروشگاهی به انواع ویژگی‌ها و امکانات آن توجه کنید. از آنجا که محاسبات حسابداری فقط جمع و تفریق ساده نیستند و جنبه‌های پیچیده‌ای دارند که با توجه به درصدها و ضریب‌های محلی انجام می‌شوند، استفاده از دستگاه‌های صندوق فروشگاهی خارجی، با این وجود که ممکن است امکانات بسیار پیشرفته‌ای ارائه بدهند، چندان مطلوب نیست.

صندوق‌های فروشگاهی خارجی برای محاسبه هزینه‌ها و درصدهای مالیاتی و قانونی محلی تنظیم نشده‌اند و استفاده از آنها نیاز به تخصص بسیار بیشتر، و به این ترتیب هزینه‌ بالاتری از صندوق‌های فروشگاهی داخلی دارد.

انواع امکاناتی که می‌توان از بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی انتظار داشت شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعریف محصولات با معیارهای مختلف و در سطوح مختلف
  • تعریف بارکد و شناسایی محصولات بر اساس بارکد و معیارهای مختلف دیگر
  • امکان صدور فاکتور، پیش‌فاکتور، و اسناد مرتبط با فروش
  • یکپارچه شدن با انواع دستگاه‌های فروش مثل پرینتر، بارکدخوان، و کارت‌خوان
ضرورت استفاده از صندوق فروشگاهی

ضرورت استفاده از صندوق فروشگاهی چیست؟

تا قبل از اینکه سیستم‌های الکترونیکی و پیشرفته حسابداری مطرح شوند، معمولا حسابداری فروشگاه‌ها از طریق دفاتر حسابداری و مالیاتی انجام می‌شد. هنگامی که بحث از اداره مالیات و دارایی می‌شد، تصویر مامورانی که این دفاتر را بررسی می‌کردند تداعی می‌شد. همگام با تغییرات و پیشرفت‌های فنی، امروزه آن دفاتر قدیمی جای خود را به نرم‌افزارها و سیستم‌های مکانیزه الکترونیکی فروش داده‌اند. حالا دیگر اداره مالیات دفاتر فروشگاه‌ها را بررسی نمی‌کند بلکه از آنها می‌خواهد در فروشگاه خود از سیستم‌های مکانیزه فروش استفاده کنند.

صندوق فروشگاهی محک از این دسته سیستم‌ها است که مطابق قوانین جدید مالیاتی و کسب و کارها، همه فروشگاه‌های کوچک و متوسط ملزم به استفاده از آن هستند.

صندوق فروشگاهی محک یک سیستم یکپارچه انبارداری و فروش است که در هنگام فروش، محصول مورد نظر را به صورت خودکار از موجودی آن در انبار کسر می‌کند. این سیستم قابلیت تجهیز به انواع دستگاه‌ها، افزونه‌ها و ماژول‌های مختلف حسابداری را دارد. با استفاده از آن فروشگاه‌ها می‌توانند کلیه امور فروش و حسابداری خود را به شکلی مکانیزه و به سادگی تمام انجام دهند. علاوه بر این کاربردها، صندوق فروشگاهی محک توانایی تولید انواع گزارش مالی مورد تائید اداره مالیات و سازمان‌های مختلف را دارد.

این صندوق که می‌توان آن را بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی در نظر گرفت از  انواع کارکردهای حسابداری پشتیبانی می‌کند. و کاربری آسان آن به فروشندگان و مالکان فروشگاه‌ها امکان می‌دهد از این کارکردها به سادگی استفاده کنند.

طراحی بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی

شرکت‌های نرم‌افزاری که محصولات حسابداری تولید می‌کنند محصولات خود را برای دو دسته از کاربران طراحی می‌کنند:

  • کاربران متخصص یا حسابدار
  • کاربران غیرمتخصص (فروشندگان، مغازه‌دارها و …)

صندوق‌های فروشگاهی جدید به شکلی طراحی می‌شوند که هم برای استفاده کاربران متخصص کارایی دارند و هم برای کاربران غیرمتخصص. این دستگاه‌ها از رابط‌های کاربری ساده و جذاب برای استفاده افراد غیر متخصص استفاده می‌کنند، اما انواع امکانات سیستم‌های حسابداری پیشرفته را در سطوح مختلف به کاربران ارائه می‌دهند. صندوق فروشگاهی محک به عنوان بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی مجموعه امکانات مورد نیاز فروشگاه‌های مختلف را در خود جای داده و کاربران آن از صنف‌های مختلف به سادگی می‌توانند از آن استفاده مناسب داشته باشند.

این صندوق‌ها در عین سادگی، از طراحی بسیار زیبا و جذابی نیز برخوردار هستند. آنها شامل یک مانیتور لمسی می‌شوند که از انواع دستگاه‌های فروش پشتیبانی می‌کند. صندوق فروشگاهی محک از جمله سیستم‌هایی است که  اضافه شدن آن به یک فروشگاه می‌تواند تاثیر زیادی در طراحی فروشگاه داشته باشد. علاوه بر ایجاد اعتماد برای مشتریان، زیبایی این سیستم باعث می‌شود فرایند خرید و پرداخت تا حد زیادی از حالت کسالت‌بار خود خارج شود.

What jobs should use the cash register 2 محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

چه مشاغلی باید از صندوق فروشگاهی استفاده کنند؟

فهرست کامل این مشاغل را می‌توانید در وبسایت گروه نرم‌افزاری محک مشاهده کنید. در اینجا فهرستی از اصلی‌ترین مشاغلی که ملزم به استفاده از صندوق فروشگاهی برای فعالیت کسب و کار خود هستند ارائه می‌شود:

  • مراکز اقامتی (هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مهمان‌خانه‌ها، مسافرخانه‌ها، باغ ویلاها، اقامتگاه‌های بین‌راهی و متل‌ها)
  • نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایط نقلیه موتوری (به استثنای ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی)
  • آرایشگاه‎های مردانه و زنانه
  • آجیل و خشکبار فروشی‎ها، واردکنندگان، قنادی‌‎ها و شیرینی فروشی‎ها، آب میوه فروشی‌ها، بستنی و فالوده فروشی‌ها
  • میوه و تره بار فروش‎های مستقر در میادین میوه و تره بار، بار فروشی های میوه و تره بار، میوه فروشی‎ها
  • مجموعه های فرهنگی و ورزشی
  • لوازم تحریر و نوشت‌افزار فروشی‌ها
  • بازی‎های رایانه‌ای (گیم‌نت‌ها) و کافی‎نت ها
  • دفاتر خدمات ارتباطی (دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه و ثابت و خدمات پستی)
  • دفاتر خدمات الکترونیکی (از جمله دفاتر پلیس+۱۰ ، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونیک قضایی)

این مشاغل اصلی‌ترین صنف‌هایی هستند که مطابق قوانین جدید مالیاتی ملزم به استفاده از صندوق فروشگاهی در محل ارائه خدمات خود هستند. صندوق فروشگاهی محک که بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی را ارائه می‌دهد به خوبی قابلیت استفاده در تمام این مشاغل را دارد.

مزایای نرم افزار صندوق فروشگاهی

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

استفاده از یک صندوق فروشگاهی مناسب در فروشگاه به جلب اعتماد مشتریان کمک قابل توجهی می‌کند. هنگامی که یک فروشگاه از سیستم‌های مکانیزه و پیشرفته استفاده می‌کند مشتریان احساس می‌کنند به آنها احترام گذاشته شده و از این بابت احساس خوبی پیدا می‌کنند. درست عکس این موضوع هم صادق است. فروشگاهی که فاکتور مناسبی در ازای فروش محصولات ارائه ندهد به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

با استفاده از صندوق فروشگاهی محک می‌توانید تا حد زیادی اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. صندوق فروشگاهی محک یک سامانه الکترونیکی یکپارچه با طراحی مدرن است که از زیبایی بالایی نیز برخوردار است. به این ترتیب علاوه بر اعتماد، از نظر زیبایی نیز محیط فروشگاه شما را به محل جذاب‌تری تبدیل می‌کند. بهترین نرم افزار های صندوقداری مانند یک دستیار به شما کمک می‌کند تا امور مربوط به خرید و فروش کالاها را در فروشگاه خود سر و سامان بدهید.

صندوق فروشگاهی محک یک سامانه الکترونیکی مکانیزه است که با جدیدترین متدهای طراحی منطبق است. استفاده از این محصول در بسیاری از فروشگاه‌ها و ارائه دهندگان خدمات از نظر قانونی الزامی است. این صندوق به دلیل داشتن حافظه مالیاتی مورد تائید اداره مالیات است. فروشگاه‌هایی که ملزم به استفاده از صندوق فروشگاهی باشند اما از این کار اجتناب کنند، مطابق قوانین مالیاتی مورد جریمه واقع می‌شوند. این جریمه می‌تواند شامل تا 10% از فروش فروشگاه، یا حداقل 2 میلیون تومان جریمه نقدی شود. علاوه بر این مشاغلی که از نصب این صندوق اجتناب کنند از کلیه تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شوند.

اجزای بهترین نرم افزار صندوق داری فروشگاه

صندوق فروشگاهی محک یک سامانه الکترونیک مکانیزه فروش است که قابلیت یکپارچه شدن با انواع دستگاه‌های فروش را دارد. این سامانه علاوه بر قابلیت صدور فاکتور، از امکاناتی برای ثبت اطلاعات انبار، ثبت حساب‌های مختلف، و انواع عملیات حسابداری مرتبط با فروشگاه‌ها را دارد.

سیستم یکپارچه فروش و انبار

اصلی‌ترین مزیت صندوق فروشگاهی محک به عنوان بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی در ارائه خدمات یکپارچه فروش است. کاربران این صندوق فقط یک بار لازم است که محصولات را در این سیستم تعریف کنند، در زمان فروش و کم شدن محصول، سیستم اطلاعات خود را به روز می‌کند و به این ترتیب در صورتی که مشتری دیگری همان محصول را بخواهد موجودی درست انبار را نمایش می‌دهد. این قابلیت صندوق فروشگاهی محک آن را تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای ایجاد شفافیت مالی در فروشگاه‌ها می‌کند.

پشتیبانی از انواع دستگاه‌های فروش

صندوق فروشگاهی محک یک دستگاه کوچک است که به تنهایی قادر است تمام وظایف مرتبط با نقطه فروش را انجام دهد. این سیستم قابلیت یکپارچه شدن با انواع سخت‌افزارها و دستگاه‌های فروش را دارد. این نکته یکی از مزایای اصلی این دستگاه به نرم‌افزارهای حسابداری فروش محسوب می‌شود. این نرم‌افزارها که معمولا دسکتاپ و در محیط ویندوز اجرا می‌شوند، برای پشتیبانی از دستگاه‌های فروش نیاز به تجهیزات و نرم‌افزارهای زیاد و پیچیده‌ای هستند. صندوق فروشگاهی محک در مقابل، یک سیستم ساده است که به راحتی از انواع دستگاه‌های فروش پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

 بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی یک سامانه جامع و کامل است که توانایی انجام کلیه محاسبات فروشگاه در محل فروش را دارد. در این مطلب صندوق فروشگاهی محک را به عنوان بهترین نمونه موجود در حال حاضر در بازار داخلی معرفی کردیم. این صندوق یک سامانه جامع الکترونیکی است که با طراحی بسیار زیبا و مدرن، و با کارکردهای فراوان با قیمتی بسیار ارزان در دسترس فروشگاه‌های داخل کشور است. برای مشاهده آموزش نرم افزار صندوق فروشگاهی محک، میتوانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

امروزه بسیاری از مشاغل از لحاظ قانونی ملزم به استفاده از صندوق فروشگاهی مکانیزه برای شفافیت مالیاتی هستند. با خرید نرم افزار صندوق فروشگاهی محک به شکلی ساده به قابلیت‌های بسیار زیاد نرم افزار که برای استفاده کاربران غیر متخصص در فروشگاه‌های مختلف طراحی شده است، دست پیدا خواهید کرد. فروشگاه‌ها با داشتن این سیستم می‌توانند کلیه امور حسابداری و مدیریت مالی خود را به شکلی دقیق انجام دهند.

منبع: https://fitsmallbusiness.com/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهرداد توکلی
مهرداد توکلی
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری