جستجو
Close this search box.

نرم افزار حسابداری موبایل چه ویژگی هایی دارد؟

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

در این مقاله هدف ما پاسخ به این سوال است که نرم افزار حسابداری موبایل چه ویژگی هایی دارد؟ اگر این امر را قبول داشته باشیم همه افراد جامعه در امور مالی خود احتیاج به حساب و کتاب دارند. در انتها به یک عمل حسابداری دقیق مطمئن خواهیم رسید. همه افراد با هر بینش اقتصادی بر این مسئله صحت خواهیم گذاشت که ثبت کلیه امور مالی راهی ست برای اطلاع و آگاهی بیشتر به وضعیت دارایی، هزینه ها و دخل و خرج زندگی. این کار هم با یک حسابداری دقیق و منظم میسر خواهد شد.

فهرست مطالب

با ذکر این چند جمله به عنوان مقدمه در مقاله پیش رو در مورد نرم افزار حسابداری به طور کل و به صورت اخص به نوع نصب شده بر روی موبایل توضیحاتی خواهیم داد.

تعریف حسابداری

به طور کلی می توان  حسابداری را علم ثبت کلیه موارد مالی اعم از خرید، فروش، هزینه ها، امور بانکی و غیره در یک دوره مالی نام برد. این دوره مالی از لحاظ قانون معمولا یک دوره یک ساله منظور می گردد. البته از لحاظ رسمیت و اعتبار قانونی باید این نکته را در نظر گرفت که کلیه مراحل امور حسابداری بایستی تحت نظارت وزارت دارایی باشد تا جنبه قانونی بگیرد. برای این که بدانیم نرم افزار حسابداری موبایل چه ویژگی هایی دارد در ادامه به بررسی دقیق حسابداری نوین می پردازیم.

حسابداری نوین چیست؟

با توجه به پیشرفت روزافزون علم اقتصاد و صنعت این نیاز احساس می شود که بایستی جهت دقت بیشتر و خطای کمتر همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه از فناوری های علنی استفاده بیشتری گردد. به همین دلیل مؤسسات حسابداری به فکر راه هایی افتادند تا این امر را سرعت ببخشند. این که بدانیم نرم افزار حسابداری موبایل چه ویژگی هایی دارد ، می تواند ما را در مسیر اطلاعات دقیق پیش ببرد.

با توجه به ورود اینترنت به جامعه یکی از راه های تسریع بخشیدن به امور حسابداری استفاده از نرم افزارهایی است که این امور را با دقت بسیار و بدون اشتباه انجام می دهد. البته لازم به ذکر است در صورتی که این نرم افزار از لحاظ کارایی و برنامه قوی باشد همچنین اطلاعات به غلط وارد و ثبت نشود صحت آن تائید می شود. در غیر این صورت نسبت به صحت همه ثبت ها بایستی دقت و وارسی دوباره کرد.

نرم افزارهای حسابداری – نرم افزار حسابداری موبایل چه ویژگی هایی دارد؟

همانگونه که گفتیم مؤسسات حسابداری جهت بسط و گسترش این علم و استفاده بیشتر از آن روی به تهیه و ساخت نرم افزارهای حسابداری آوردند. آن ها با طراحی بهترین، علمی ترین و دقیق ترین نوع آن کمکی شایان به افرادی که به آن نیازمند هستند انجام می دهند.

استفاده از این نرم افزارها احتیاج به کمی دقت دارد. نهایتا این که با طی یک دوره آموزش چند ساعته بتوان استفاده از آن را آموخت. یکی از این نرم افزارها که امروزه کاربرد زیادی نیز دارد نمونه ایست که بر روی تلفن همراه خود می ‌توانید نصب کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهید از وضعیت مالی خود با خبر شوید، بدانید که پولهای تان را کجا و چگونه خرج می کنید حتما نیازمند نصب یکی از این نرم افزارها بر روی گوشی خود هستید.

نرم افزار حسابداری موبایل

افرادی که استفاده از این نرم افزار برای شان مفید است.

برای این که بدانیم نرم افزار حسابداری موبایل چه ویژگی هایی دارد ، لازم است بفهمیم که برای چه افرادی مفید است؟ افرادی که می توانند بهترین استفاده از نرم افزار های موبایل ببرند عبارتند از:

  • کلیه افراد شاغل و غیر شاغل  برای اطلاع ازحساب دخل و خرج، موجودی جیب، آگاهی از حساب های بانکی، در آمدها، هزینه ها، مطالبات و بدهی ها به افراد.
  • دانشجویان و محصلین برای اطلاع و مدیریت هزینه ها.
  • خانم های خانه دار برای پایش و اطلاع از هزینه های منزل.
  • مدیران ساختمان ها و مجتمع های تجاری مسکونی برای اطلاع از میزان هزینه کردها و بدهی واحدها.
  • رانندگان تاکسی ها، سرویس ها و خودروهای همگانی برای اطلاع از وضعیت هزینه ها و عملکرد مالی.
  • مغازه ها و واحد های خدماتی کوچک جهت کنترل هزینه ها، میزان فروش و غیره که بخواهند از کلیه ماوقع مالی خود مطلع گردند.

نرم افزار حسابداری موبایل چه ویژگی هایی دارد و مزایای آن چیست؟

از مزایای این نرم افزار حسابداری بر روی موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وارد کردن کلیه امور مالی از جمله خرید ها و هزینه های روزمره.
  • ثبت امور بانکی و اطلاع از وضعیت حساب ها، پرداخت قبوض و ثبت آن.
  • ·          اطلاع از اقساط بانکی و دیگر امور.
  • اطلاع دقیق از خرج کرد ها و مانده موجودی حساب.
  • مشخص شدن مسیر هزینه ها و اینکه در چه راه و به چه مبلغی هزینه کرده اید.
  • اطلاع از وضعیت پس انداز مالی خود.

نکته پایانی اینکه استفاده از این نرم افزارها و برنامه حسابداری مانند نرم افزار حسابداری فروشگاهی شاید برای شما اندکی هزینه به همراه داشته باشد. اما اطلاع از دخل و خرج بزرگ ترین منفعت آن این است که با مدیریت صحیح می ‌توانید کنترل خوبی بر آن داشته و به خوبی آن را مدیریت کنید. با این که نرم افزار حسابداری موبایل چه ویژگی هایی دارد می توان بهترین مسیر های مالی را پیش برد.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری