جستجو
Close this search box.

بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید در سال 2022

نوشته شده توسط علیرضا مهاجر تهرانی
زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه

با اینکه برنامه‌های حسابداری اندروید به اندازه برنامه‌های نرم‌افزاری تحت وب و تحت دسکتاپ قدرتمند و انعطاف‌پذیر نیستند، اما راحتی و در دسترسی بودن آن‌ها، این اپلیکیشن‌ها را به یک دارایی‌ ارزشمند برای کارآفرینان پرمشغله و صاحبان کسب و کارها تبدیل می‌کند. به کمک نرم افزارهای حسابداری اندروید می‌توانید کسب ‌و کار خود را در هر زمانی  از هر جایی، چه در خانه، محل کار یا حتی در سفر، زیر نظر داشته باشید و به حساب و کتاب و مدیریت امور مالی و حسابداری خود بپردازید. در این مطلب با بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید در سال 2022 آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب

تفاوت نرم افزار حسابداری موبایل با اپلیکیشن های حسابداری شخصی

به این نکته دقت داشته باشید که در ایران بیشتر اوقات نرم افزار حسابداری موبایل با اپلیکیشن های حسابداری شخصی اشتباه می‌شوند. وقتی از اپلیکیشن حسابداری شخصی که بعضا با عنوان کیف پول هم شناخته می‌شوند صحبت می‌کنیم منظور برنامه‌هایی هستند که برای مدیریت مالی امور شخصی مثل ثبت و ذخیره هزینه و درآمد، مدیریت اقساط، ثبت تراکنش‌های بانکی، ابزار بودجه بندی و موارد این چنینی کاربرد دارند. شکی نیست که این اپلیکیشن‌ها بسیار کاربردی و مفید هستند و استفاده از آن‌ها برای تک تک ما می‌تواند کارساز و حتی ضروری باشد.

اما نرم افزارهای حسابداری موبایلی یا تحت موبایل، برنامه‌های کامل‌تر و جامع‌تری هستند و علاوه بر مدیریت حسابداری شخصی می‌توانند حسابداری کسب و کار شما را پوشش دهند. نرم افزارهای حسابداری موبایل هم برای گوشی‌های اندروید و هم آیفون تولید می‌شوند و هر کدام با دیگری تفاوت دارند. برخی از این نرم افزارها امکانات و ویژگی‌های ابتدایی دارند و برای مدیریت امور روزمره (همانند امکاناتی که در برنامه های حسابداری شخصی وجود دارند) مناسب هستند.

از طرف دیگر، برخی از نرم افزارهای حسابداری موبایل دارای امکانات فزاینده و ویژگی‌های پیچیده‌ای هستند و برای شما امکان تطبیق تراکنش‌ها، ایجاد و ارسال فاکتور، تهیه گزارشات مالی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و موارد بسیار دیگر را امکان‌پذیر می‌کنند. در این مطلب، ما در مورد این دسته از نرم افزارهای حسابداری صحبت می‌کنیم و شما را با 10 مورد از بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید در جهان آشنا می‌کنیم. انتخاب این نرم افزارها بر مبنای ویژگی‌ها و امکانات کاربردی، قدرت نرم افزار، به روز رسانی منظم، تعداد کاربران و میزان رضایت آن‌ها می‌باشد.

چرا از نرم افزارهای حسابداری اندروید استفاده کنیم؟

چرا از نرم افزارهای حسابداری اندروید استفاده کنیم؟

در شیوه‌های سنتی حسابداری مجبور بودید یک دفترچه یادداشت داشته باشید و تمام معاملات و فاکتورها را در آنجا یادداشت کنید. شما باید صفحات را بارها و بارها بررسی می‌کردید تا فاکتورهای پرداخت نشده را پیدا کنید و مطابق آن از مشتریان خود پیگیری کنید. در پایان سال هم، مالیات فروش خود را به سختی و با صرف زمان زیاد محاسبه کنید. تازه اگر این دفترچه یادداشت را گم می‌کردید دیگر دستتان به هیچ‌جا بند نبود. این شیوه خسته‌کننده و نا ایمن دیگر منسوخ شده است.

سبک زندگی امروز کسب و کارها و اشخاص را مجاب می‌کند تا با سرعت و دقت کارهای خود را انجام دهند. شما می‌توانید یک حسابدار استخدام کنید و به او اجازه دهید امور مالی شما را به جای شما مدیریت کند. البته این راهکار هم هزینه‌های خاص خود را دارد و شاید برای کسب و کارهای کوچک و نوپا به صرفه نباشد.

حالا به لطف نرم افزارهای حسابداری اندروید می‌توانید به موبایل خود اجازه دهید همه این کارها را تنها با چند کلیک انجام دهد! بنابراین استفاده از یک برنامه حسابداری اندروید می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های شما، به بالا رفتن سرعت و دقت و افزایش بهره‌وری کسب و کار شما کمک کند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

بهترین اپلیکیشن حسابداری اندورید باید چه امکاناتی داشته باشد؟

حتما می‌دانید که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های حسابداری زیادی در بازار وجود دارند. مدیریت امور مالی و حسابداری از حساسیت بالایی برخوردار است و شما نمی‌توانید به هر نرم افزاری اعتماد کنید. در وهله نخست، نرم افزار حسابداری اندروید شما باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که درگاه‌های پرداخت شما به درستی به حساب‌های بانکی متصل شده‌اند و سابقه تمام تراکنش‌ها درست و دقیق ثبت و ذخیره می‌شوند.

از طرف دیگر، قوانین مالیاتی کسب و کارها را ملزم به ثبت دقیق تراکنش‌ها در سامانه مالیاتی کشور می‌کنند. بنابراین، یک نرم افزار حسابداری خوب باید موردتایید سازمان دارایی و امور مالیاتی کشور باشد.

این نرم افزارها باید قابلیت اتصال و یا ادغام با سایر نرم افزارهای کاربردی ابری را داشته باشند، بتوانند کارهای روزمره و تکراری را خودکارسازی کنند و گزارشات و تحلیل‌های درست و دقیق ارائه نمایند. تمامی این امکانات را می‌توانید در نسخه‌های تحت وب و یا دسکتاپ نرم افزارهای حسابداری نیز بیابید. پشتیبانی از همین امکانات در نسخه اندروید یک نرم افزار نشان‌دهنده قدرت و کامل بودن یک نرم افزار حسابداری موبایل است.

علاوه بر امکاناتی که ذکر شد، یک نرم افزار حسابداری اندروید خوب باید رابط کاربری جذابی داشته باشد و کار کردن با آن ساده باشد، به نحوی که هر کسی با هر میزان دانش حسابداری، قادر باشد به راحتی با نرم افزار کار کند.

بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید

بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید

اگر صاحب کسب و کار شخصی خود هستید یا مجبورید مدام در رفت و آمد باشید و نمی‌توانید برای رسیدگی به امور مالی و حسابداری خود پشت رایانه بنشینید، پس باید به سراغ نرم افزارهای حسابداری اندورید بروید. این نرم افزارها که مبتنی بر رایانش ابری هستند شما را قادر می‌سازند تا کلیه امور مالی و حسابداری کسب و کار خود را کف دست‌تان داشته باشید! اما، با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که برای یک نرم افزار حسابداری خوب برشمردیم، بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید در جهان کدامند؟

1. QuickBooks Online

نرم افزار QuickBooks با 28 سال فعالیت در این صنعت، توانسته است به کسب و کارهای زیادی در جهت موفقیت و رسیدن به اهداف تجاری آن‌ها کمک کند. در حال حاضر، این نرم افزار بیش از 7 میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد. با QuickBooks می‌توانید هزینه‌ها و درآمدهای خود را ردگیری، رسیدها و فاکتورها را ساماندهی، جریان نقدینگی را مدیریت و انواع صورتحساب‌ها را صادر کنید. رابط کاربری ساده از دیگر مزایای این نرم افزار محسوب می‌شود.

این نرم افزار در بسته‌های مختلف با امکانات متفاوت به کاربران عرضه می‌شود. در بسته‌های پیشرفته‌تر، امکاناتی همچون مدیریت انبار و انبارداری، ارائه گزارشات تکمیلی از وضعیت کلی کسب و کار، صورت‌حساب‌های دسته‌ای، خودکارسازی روندکار و پشتیبانی یک تیم مجرب حسابداری گنجانده شده است. همچنین می‌توانید از نسخه آزمایشی 30 روزه آن استفاده کنید و امکانات و قابلیت‌های آن را بسنجید. این نرم افزار هم در نسخه اندروید و هم IOS تولید و عرضه می‌شود.

2. Xero

نرم افزار حسابداری Xero یک شریک تجاری همه‌منظوره محسوب می‌شود. این نرم افزار از پرداخت به موقع صورت‌حساب‌ها گرفته تا تولید فاکتور و انجام تراکنش‌های بانکی، همگی را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد. این نرم افزار بیش از 2 میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد. خدمات این نرم افزار شامل پرداخت صورت‌حساب، مطالبه هزینه‌ها، اتصال حساب‌های بانکی، پذیرش پرداخت و ردیابی پروژه‌ها و غیره می‌باشد. پشتیبانی تمام وقت به کاربران کمک می‌کند تا بدون نگرانی از بروز اشتباه و یا وقفه به مدیریت امور مالی و حسابداری خود ادامه دهند.

نرم افزار Xero نیز به شما امکان استفاده 30 روزه را می‌دهد تا امکانات آن را بسنجید و در نسخه اندروید و IOS موجود می‌باشد.

3. FreshBooks

نرم افزار FreshBooks  راه حل‌هایی مانند تولید فاکتور، پذیرش امضای الکترونیکی، پذیرش سپرده‌ها، زمان بندی هزینه تاخیر، تخمین و پیگیری هزینه‌های مالی و زمان و موارد بسیار دیگری را ارائه می‌دهد. با این نرم افزار حسابداری می‌توانید همزمان چندین مشتری را مدیریت کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا به سایر اپلیکیشن‌های تجاری کاربردی مثل Gmail، Slack و Mailchimp متصل شوید و سیستم حسابداری خود را یکپارچه کنید. در حال حاضر، این نرم افزار 24 میلیون کاربر در بیش از 60 کشور جهان دارد.

نرم افزار FreshBooks می‌تواند رسید و فاکتورهای دیجیتالی تولید و صادر کند. این برنامه نیز نسخه آزمایشی 30 روزه ارائه می‌کند و در نسخه اندروید و IOS قابل دسترس است.

4. Sage Accounting

از خودکارسازی تراکنش‌ها گرفته تا تولید فاکتور و حتی رسیدگی به امور مالیاتی، نرم افزار حسابداری Sage می‌تواند به شما از طرق مختلف کمک کند. با این نرم افزار به راحتی می‌توانید حساب ایجاد کنید، نحوه کار با آن را پیکیربندی نموده و فاکتورها و رسیدهای خود را پیگیری کنید. می‌توانید با یک کلیک ساده نگاهی اجمالی به تمام جزئیات جریان نقدینگی خود داشته باشید. پشتیبانی تمام وقت به شما امکان می‌دهد تا بدون دغدغه کار کنید و در صورت بروز مشکل، از تیم مشاوره Sage راهنمایی دریافت کنید. این نرم افزار نیز در دو نسخه اندروید و IOS موجود است.

5. Zoho Books

در طی ده سال اخیر، Zoho Books توانسته خود را به عنوان یک دستیار حسابداری در بین کاربران جا بیاندازد و انتظارات آن‌ها را برآورده کند. این نرم افزار حسابداری کلیه فعالیت‌های مربوط به مدیریت تراکنش‌های روزانه و خودکارسازی جریان کار را به راحتی ممکن می‌‎سازد و به کاربران اجازه می‌دهد تا ثبت اطلاعات معاملاتی، تولید فاکتور، محاسبه دیون مالیاتی و حتی تهیه گزارشات حسابرسی را انجام دهند.

اگر کسب و کار شما به گونه‌ای است که نیاز به اتصال و یکپارچه‌سازی با سایت‌ها و پلتفرم‌های محبوب مثل Ofiice365، G Suite، Stripe و اپلیکیشن‌های دیگر را دارید، Zoho یک طرح ادغام عالی ارائه می‌دهد. Zoho را می‌توان یک جایگزین مناسب به جای حسابدار رسمی دانست. این نرم افزار حسابداری نیز در دو نسخه اندروید و IOS عرضه می‌شود.

6.Wave

نرم افزار حسابداری Wave را می‌توان یک شریک حسابداری مجازی برای کسب و کارها برشمرد. صاحبان کسب و کارها مدیریت آسان جریان نقدینگی و حفظ جزئیات دقیق حساب‌ها را یک دردسر بزرگ می‌دانند. ضمن اینکه ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌تواند مشکل را چند برابر کند. نرم افزار حسابداری Wave با اتصال به حساب های بانکی، تمامی هزینه‌ها، درآمدها و پرداختی‌ها را مرتب و سازماندهی می‌کند. حتی برندهای تجاری بزرگ نیز برای ردیابی اطلاعات مالیاتی و معاملات خود به یک دستیار مجازی مثل Wave نیاز دارند.

از طرف دیگر، ثبت چنین اطلاعات مهمی به صورت آنلاین ممکن است تردیدهایی در خصوص امنیت به همراه داشته باشد. نرم افزار Wave با درک این موضوع، داده‌های مرتبط با بانک را به صورت کدهای 256 بیتی SSL رمزگذاری می‎‌نماید و این داده‌ها را در قالب فقط خواندنی تنظیم می‌کند. نرم افزار Wave نسخه رایگان نیز دارد که البته امکانات محدودتری ارائه می‌نماید. کاربران می‌توانند از خدمات مربوط به فاکتور، اسکن رسید و نیازهای ابتدایی حسابداری، در نسخه رایگان Wave و برای مدت نامحدود استفاده کنند. سرعت بالای این نرم افزار نیز یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. نرم افزار Wave در نسخه اندروید و IOS در دسترس است.

7. FreeAgent

نرم افزار حسابداری FreeAgent مخصوص آزادکاران و فریلنسرها، کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک طراحی شده است تا بتواند در بین مشغله زیاد و برنامه کاری پیچیده آن‌ها، باری از دوش بخش حسابداری بردارد. بیش از 100هزار کسب و کار مختلف در جهان توانسته‌اند با کمک این نرم افزار حسابداری به امور مختلف مالی خود مثل محاسبات مالیاتی، صدور فاکتور، ردیابی هزینه‌های یک پروژه و غیره سروسامان دهند.

FreeAgent یک نرم افزار حسابداری رایگان و قابل اعتماد است که خدمات مناسبی نیز ارائه می‌نماید. با این نرم افزار می‌توانید فاکتورهای معوقه را به صورت مکرر ارسال کنید، بنابراین نیازی نیست وقت و انرژی خود را صرف پیگیری فاکتورها از مشتریان بدحساب کنید. داشبورد ساده این نرم افزار به شما امکان می‌دهد تا وضعیت مالی کسب و کار خود را به صورت دقیق و فوری مشاهده و درک کنید.

این نرم افزار قالب‌های متعددی دارد و شما می‌توانید به سادگی هزینه‌های یک پروژه را ارزیابی کرده و برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید. با اتصال به حساب بانکی می‌توانید درجا و بی‌درنگ جریان نقدینگی خود را ملاحظه کنید. البته برای دسترسی به امکانات پیشرفته باید هزینه پرداخت کنید. این نرم افزار نیز نسخه آزمایشی 30 روزه دارد که می‌توانید توانایی‌های آن را بسنجید. یکی از بزگ‌ترین مزایای این نرم افزار حسابداری این است که در هنگام ثبت نام و عضویت، نیازی به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ندارد. FreeAgent در دو نسخه اندورید و IOS قابل دریافت است.

8. Kashoo

شاید بررسی امکانات پیشرفته اما تکراری چند نرم افزار بزرگ جهان شما را خسته کرده باشد و نیاز به یک ویژگی جدید داشته باشید. پس بگذارید یک نرم افزار ساده و آسان را بررسی کنیم. نرم افزار حسابداری Kashoo نرم افزاری است که سادگی در استفاده را سرلوحه کار خود قرار داده است. اگر کسب و کاری دارید که کمتر از 500 تراکنش در روز انجام می‌دهید، Kashoo بهترین گزینه برای رسیدگی و مدیریت امور مالی و حسابداری شما محسوب می‌شود. یک نرم افزار جمع و جور با قیمت کم که نیازهای اساسی حسابداری کسب و کار شما را برآورده می‌سازد.

کافی است حساب بانکی و اطلاعات کارت خود را به نرم افزار معرفی کنید تا Kashoo بقیه کارهای حسابداری و مالیاتی شما را به طور خودکار انجام دهد. این نرم افزار صدها قالب و منبع مختلف دارد تا به طرق مختلف از کسب و کار شما پشتیبانی کند. اگر در کسب و کار خود فقط به تولید فاکتور نیاز دارید، Kashoo این سرویس را به طور رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دریافت امکانات بیشتر و پیشرفته‌تر باید ماهانه هزینه بپردازید.

برای ارزیابی امکانات و قابلیت‌های این نرم افزار می‌توانید از نسخه آزمایشی 14 روزه آن استفاده کنید.

9. Sunrise

نرم افزار حسابداری Sunrise یک نرم افزار چندمنظوره است و مخصوص کسب و کارهای کوچک طراحی شده است. این نرم افزار می‌تواند به مسائل و مطالبات مالیاتی کمک کند، موجودی انبار را رصد نماید و جریان نقدینگی را مدیریت کند. با این نرم افزار می‌توانید مالیات را تخمین زده و بر اساس آن جریان نقدی را مدیریت و تنظیم کنید.

نصب این نرم افزار حسابداری بسیار آسان است. فقط باید طی سه مرحله، برنامه را نصب، حساب خود را ایجاد و به بانک متصل کنید. حالا می‌توانید شروع به تولید فاکتور کنید. تهیه صورت سود و زیان با Sunrise بسیار ساده است و به شما کمک می‌کند تا درک درست و دقیقی از وضعیت کسب و کار خود داشته باشید و برای آینده برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید ارسال فاکتورهای معوقه به مشتریان بدحساب را خودکارسازی کنید و در و قت و انرژی خود صرفه جویی نمایید. قالب‌های این نرم افزار امکان سفارشی سازی دارند و می‌توانید آن‌ها را متناسب با طرح برند خود تغییر دهید.

10. Mahak

نرم افزار حسابداری Mahak یک نرم افزار ایرانی است و مطابق با نیازهای کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده است. می‌توان ادعا کرد که این نرم افزار مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید را در خود جای داده است. شعار گروه نرم افزاری محک “خلق طعم جدیدی از نرم افزارهای مالی و مدیریتی در ابعاد جهانی” است. نرم افزار حسابداری محک با استفاده از بهترین و در عین‌ حال، قابل‌ اطمینان‌ترین تکنولوژی‌های روز، محصولات ساده و نوآورانه ای را برای ساده‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر شدن امور مالی و مدیریتی کسب‌ وکارها و کاربران سرتاسر کره زمین تولید می‌نماید.

نرم افزار محک، نیازهای اساسی عملیات‌های مالی و حسابداری، مدیریت انبار، خودکارسازی رویه‌های کاری و غیره را برآورده می‌سازد و موردتایید سازمان امور مالیاتی کشور است. افزونه‌های حسابداری محک با امکانات مازادی که برای کاربران فراهم می‌کنند، می‌توانند پاسخگوی نیازهای کسب و کارهای مختلف با حداقل هزینه ممکن باشند. برای آشنایی بیشتر با امکانات و ویژگی‌های این نرم افزار، به سایت نرم افزار حسابداری محک مراجعه نمایید و در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان گروه نرم افزاری محک تماس بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب با بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید آشنا شدیم. حالا می‌دانیم که از یک نرم افزار حسابداری خوب باید چه انتظاراتی داشته باشیم. قطعا استفاده از نرم افزار حسابداری به آسان‌تر شدن امور مالی و حسابداری ما کمک می‌کند، باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کسب و کار می‌گردد و به رونق بیشتر مشاغل و سودسازی بیشتر آن‌ها منجر می‌شود.

منبع: https://www.softwareworld.co/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا طهرانی در یک روز گرم تابستانی به دنیا اومده و اهل افراط و تفریطه... مدرک کارشناسی ارشد رو از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان انگلیسی گرفته و چون به نوشتن علاقه داره وارد دنیای تولید محتوا شده.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری