جستجو
Close this search box.

نحوه تاسیس قصابی | صفر تا صد راه اندازی قصابی در5 مرحله

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی قصابی یکی از پرسودترین ایده‌ها برای کارآفرینان است. حتماً تابه‌حال دیده‌اید که یک قصابی تازه تأسیس به طور ناگهانی محبوبیت و موفقیت به دست می‌آورد. تقریباً همهٔ خانواده‌ها به قصابی‌ها به عنوان یکی از مراکز مهم تأمین پروتئین نگاه می‌کنند. اما این آقایان ساطور به دست چه رازهایی در کارشان دارند؟
راه اندازی قصابی به‌آسانی که فکر می‌کنید نیست، بلکه مستلزم مقدار زیادی کار، صبر، اشتیاق و استراتژی‌های دقیق است. شغل قصابی یکی از کارهایی است که همیشه مشتری‌های خود را حفظ کرده و پتانسیل بسیار بالایی در بازار دارد. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به بررسی صفر تا صد قصابی و همچین نکات مهم و ترفندهای قصابی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

قصاب کیست؟

قصاب کسی است که گوشت تازه را از کشتارگاه تهیه می‌کند و به تکه کردن اصولی آن می‌پردازد. در شناخت اقسام گوشت مهارت دارد و می‌داند که هر قسمت از گوشت مناسب چه نوع غذایی است.
از دیگر وظایف او پاک کردن گوشت و زدودن چربی‌های اضافه و پاک کردن مو از سطح و بدنۀ گوشت حیوان می‌باشد. رسیدگی به سفارشات مشتریانی که وارد مغازۀ قصابی می‌شوند نیز برعهده قصاب است.

وظایف قصاب به محل کار بستگی دارد. در اکثر مؤسسات خرده فروشی، قصاب وظیفه دریافت و نگهداری فرآورده‌های گوشتی بر اساس مقررات بهداشتی را بر عهده دارد. برش‌های گوشت پس از برش، بسته بندی و قیمت گذاری می‌شوند.

مغازه قصابی کجاست؟

مغازه قصابی یک فروشگاه خرده فروشی است که در آن محصولات گوشت و مرغ می‌فروشند، اما ممکن است محصولات دیگری مانند ماهی نیزدر آن بفروش برسد. قصابی‌ها گوشت را در محل پردازش و بسته بندی می‌کنند و در نتیجه محصولات تازه و با طعم عالی تولید می‌شود. قصابی‌ها معمولاً کشتارگاهی در محل ندارند و گوشت تازه را از منبع دیگری خریداری می‌کنند. راه اندازی قصابی ایده‌ای عالی است زیرا تقریباً همهٔ خانواده‌ها به قصابی‌ها به عنوان یکی از مراجع مهم تأمین پروتئین خانواده نگاه می‌کنند و برای به دست آوردن قطعات گوشت باکیفیت به آنجا می‌روند.

راه اندازی قصابی

از مزایای شغل قصابی چه می‌دانید؟

از مزایای شغل قصابی می‌توان به این موارد اشاره کرد که شغلی است که تقاضای بالایی دارد اما نسبت به سایر کسب‌وکارها و تقاضای موجود، رقابت و بازار کار کمتری دارد. به این دلیل که هرکسی در این شغل وارد نیست و با نحوه راه اندازی قصابی آشنایی ندارد.
از طرف دیگر محصولات پروتئینی جزء محصولات خوراکی بوده که همیشه موجود می‌باشد. مگر در موارد معدودی که ممکن است برای هر محصولی اتفاق بیفتد.

معایب راه اندازی مغازه قصابی چیست؟

هرچند هر کسب‌وکاری با معایبی همراه است اما مغازه قصابی دارای موارد ویژه‌ای است که دانستن آنها قبل یا حین راه اندازی و پیداکردن راهکار برای آن می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. از معایب راه اندازی مغازه قصابی می‌توان به این موارد اشاره کرد که یکی از کارهای نسبتاً سخت می‌باشد که تمام سروکار با ساطور داشته که اگر وارد بر این کار نباشید ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.
از دیگر معایب شغل قصابی این است که به دلیل اینکه دائماً باید هوا سرد و مرطوب باشد تا شرایط برای حفظ و نگهداری گوشت محیا باشد. ازاین‌رو هم قصاب باید در محیطی نسبتاً سرد کار کند هم اگر محیط به‌اندازه کافی سرد نباشد ممکن است یخچال یا گوشت‌های داخل آن خراب شده و حتی خود قصاب نیز به بیماری‌های پوستی و زمینه‌ای گرفتار شود.
هرچند اگر چندین روز محصولات گوشتی فروش نروند امکان سیاه یا خراب‌شدن آنها وجود دارد. به همین دلیل باید همیشه گوشت تازه و به‌روز داشته باشید. همچنین از طرف دیگر گرانی محصولات گوشتی یا دام و طیور باعث گرانی گوشت شده، قدرت خرید مردم کمتر شده و رونق بازار کمتر می‌شود.
اگرچه نظارت صنف مربوطه روی قصابی نسبت به سایر شغل‌ها بالاتر است که این خود باعث اعمال سخت‌گیری بر روی فروش محصولات می‌شود.

مهارت‌های موردنیاز برای راه اندازی قصابی چیست؟

از جمله مهارت‌های مورد نیاز برای آموزش شغل قصابی به شرح زیر است:

  • درک خوب شیوه‌های بهداشتی
  • دایره دید خوب و عمیق
  • هماهنگی دست و چشم
  • تمرکز و توانایی بالا در اجرایی کردن وظایف
  • سلامتی کامل فیزیکی
  • استقامت و قدرت ایستادن برای ساعات طولانی و بلند کردن تکه‌های سنگین گوشت
  • توانایی کار به صورت مستقل و گروهی
  • قادر به برقراری ارتباط با مشتریان، سرپرستان و همکاران.

مراحل راه اندازی قصابی در 5 مرحله:

راه اندازی قصابی در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما تقسیم این فرایند به مراحل جداگانه همه چیز را آسان می‌کند. گروه نرم افزار حسابداری محک  5 مرحله برای راه‌اندازی قصابی معرفی کرده است که باید قبل از شروع کسب‌وکار خود به آن توجه کنید:

1. نوع قصابی خود را مشخص کنید:

انتخاب نوع قصابی که می‌خواهید افتتاح کنید، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند برنامه ریزی، مشخص می‌کند که بازار هدف شما چیست؟ در این مرحله، تصمیم خواهید گرفت که چه نوع محصولاتی را به مشتریان خود ارائه دهید و چه روندهای صنعتی را در کسب‌وکار خود بگنجانید.

راه اندازی قصابی

از انواع قصابی‌ها چه می‌‌‌‌‌‌‌‌دانید؟

  • قصابی سنتی

پس از راه اندازی قصابی سنتی می‌توانید انواع گوشت و محصولات مکمل آن را بفروشید. در یک قصابی سنتی، گوشت‌هایی مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند و مرغ را خواهید یافت. قصابی سنتی به مشتریان این امکان را می‌دهد تا همه محصولات گوشتی خود را از یک مکان بخرند. اکثر قصابی‌های سنتی گزینه‌های غذایی دیگری مانند چاشنی خوراکی و محصولات گوشتی پخته را نیز ارائه می‌کنند.

  • قصابی وگان

در قصابی وگان، محصولات بدون گوشت حیوانی هستند و جایگزین‌های گیاهی گوشت به فروش می‌رسد. ایده قصابی وگان کاملاً جدید و در حال رشد است، زیرا رژیم‌های غذایی جایگزین مانند وگانیسم همچنان در محبوبیت خود به سر می‌برند.

برخی از محصولات رایجی که در قصابی‌های وگان فروخته می‌شوند عبارت‌اند از “گوشت” گیاهی مانند همبرگر سبزیجات و اقلام مکمل بدون لبنیات مانند پنیرهای گیاهی و غیره . ایده قصابی وگان ممکن است متناقض به نظر برسد، اما راه اندازی قصابی وگان به شما این امکان را می‌دهد که از رقبا متمایز شوید.

  • قصابی حلال

قصابی حلال یک شعبه از خدمات غذایی است که محبوبیت آن روزانه در حال افزایش است و بیشتر در جوامعی مثل ایران که ریشه‌های اسلامی دارند، رایج است. قصابی‌های حلال مانند قصابی‌های سنتی به مشتریان خدمات می‌دهند، اما روش ذبح حیوانات در آن متفاوت است. حلال در زبان عربی به معنای «مجاز» است و گوشت حلال به معنای ذبح حیوان طبق قوانین اسلامی است.

برای حلال بودن گوشت، حیوان باید در زمان ذبح سالم ، خون آن به طور کامل از لاشه آن تخلیه و مورد تأیید وزارت بهداشت باشد. راه اندازی قصابی حلال در مکانی که جمعیت زیادی از مسلمان در آن زندگی می‌کنند، می‌تواند بسیار پر سود باشد.

2. طرح تجاری قصابی بنویسید:

هنگام راه اندازی هر کسب و کاری، نوشتن یک طرح تجاری مؤثر بسیار ضروری است. با یک طرح تجاری، می‌توانید اهداف، پیش‌بینی‌ها و برنامه‌های قصابی خود را تعیین کنید. این طرح در آینده حیاتی خواهد بود، زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز بانک‌ها و سرمایه گذاران را قبل از تصمیم گیری برای تأمین مالی قصابی شما در اختیار آنها قرار می‌دهد. برای نوشتن یک طرح تجاری کارآمد قصابی، باید این بخش‌ها را در نظر بگیرید:

  • خلاصه اجرایی: اطلاعات موجود در طرح کسب و کار، اهداف شما را برجسته می‌کند و مشخص می‌کند که قصابی شما ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر.
  • توصیف قصابی: یک نمای کلی از قصابی خود ارائه دهید که شبیه به خلاصه اجرایی شما باشد و در پیش‌بینی‌ها و استراتژی‌ها عمیق‌تر شوید.
  • مفهوم و منو: توضیح دهید که قرار است چه اقلام غذایی را سرو کنید.
  • ساختار مدیریت و مالکیت: نوع مالکیت قصابی‌تان و سلسله مراتب مدیریت قصابی را مورد بحث قرار دهید.
  • کارمندان و نیازهای کارکنان: این بخش کارمندان و کارکنانی را که برای اداره قصابی شما مورد نیاز هستند، نشان می‌دهد.
  • بازاریابی و تجزیه و تحلیل رقبا: در این بخش بازارهای هدف را شناسایی کنید و رقبای بالقوه کسب و کار خود را بشناسید.
  • تبلیغات و استراتژی‌های بازاریابی: این بخش باید استراتژی‌های بالقوه بازاریابی و تبلیغاتی را که می‌تواند برای دستیابی به اهداف تجاری شما مفید باشد را تشریح کند.
  • امور مالی: در این بخش به تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌های مالی بپردازید و لیست هزینه‌ها برای مدت زمان مشخص را آماده کنید.
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

3. هزینه‌های راه اندازی مغازه قصابی را برآورد کنید

درباره هزینه‌های رهن و اجاره مغازه پروتئینی تحقیق کنید. دقت داشته باشید که هر چقدر محل مغازه قصابی پر رفت و آمد باشد میزان اجاره و رهن مغازه زیادتر می‌شود. متعاقباً هرچه یک قصابی پر طرف‌دارتر باشد، فروش محصولات پروتئینی نیز بیشتر خواهد شد.

علاوه بر هزینه‌های رهن و کرایه مکان قصابی شما باید به خرید یخچال مخصوص نگهداری گوشت، ترازو، چرخ گوشت صنعتی و قلاب نگه دارنده برای شقه‌های گوشت و حتی خرید ساطور، چاق و… اقدام کنید. قیمت این تجهیزات با توجه به نوسانات بازار متفاوت است اما بهتر است در شروع کار برای خرید بهترین‌ها هزینه کنید.

سود راه اندازی قصابی چقدر است؟

محاسبه سود قصابی به چه صورت است؟

  • حاشیه سود قصابی از محاسبه تفاوت قیمت خرید هر کیلو گوشت از کشتارگاه‌ها و فروش آن به مشتریان به دست می‌آید. بنا بر تحقیقات انجام شده در جهت محاسبه سود قصابی اگر قیمت هر یک کیلو گوشت خریداری شده توسط قصابان 75 هزار تومان باشد و به قیمت 85 هزار تومان به فروش برسد. حاشیه سود فروش این گوشت 10 الی 15 درصد است.
  • روش دیگر محاسبه سود قصاب به این صورت است که معمولاً به طور نسبی از هر لاشه گوسفند، دل و جگر و روده، کله و پاچه و پوست گوسفند مابه‌التفاوت قیمت خرید گوشت توسط قصاب و فروش آن به مشتری است که به‌عنوان سود به قصاب تعلق می‌گیرد.
  • افراد مشغول به شغل قصابی علاوه بر اینکه از طریق فروش گوشت در مغازه خود به کسب درآمد می‌پردازند، می‌توانند قصابی کردن برای افراد در نذورات و قربانی‌ها در مجالس ختم و عروسی و مجالس مذهبی را نیز به عهده بگیرند و از آن راه هم به سود برسند.

پس از راه اندازی قصابی خود، با مطالعه موارد‌بالا و استفاده صحیح از آن‌ها فروش شما بالا رفته و باعث افزایش درآمد قصابی شما می‌شود.

درآمد قصابی به چه عواملی بستگی دارد؟

درآمد ماهیانه حاصل از راه اندازی قصابی به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • مکان و موقعیت محل مغازه، در فروش روزانه تأثیر مستقیمی در فروش دارد و مکان‌های پرتردد شانس بیشتری برای فروش دارند و در نتیجه درآمد ماهانه بیشتر می‌شود.
  • رعایت بهداشت فردی و بهداشت محل کار و ارائه محصول نظیف و بهداشتی، روزبه‌روز مشتریان وفادار شما را تکثیر می‌کند و بر درآمد ماهیانه قصابی شما تأثیر می‌گذارد.
  • هرچه بهداشت مغازه قصابی و بهداشت شخصی قصاب بیشتر باشد، میزان مشتریان وفادار شما بیشتر می‌شود و به مرور درآمد افزایش پیدا می‌کند.
هزینه های راه اندازی قصابی

هزینه‌های جاری راه اندازی مغازه قصابی چیست؟

یکی از موضوعات بسیار مهم در راه اندازی قصابی این است که وسایل مورد نیاز برای قصابی چه چیزهایی می‌تواند باشد؟ حتی اگر دارای تمام مهارت‌های موردنیاز برای راه اندازی قصابی باشید، اگر نتوانید شرایط فنی و تجهیزات مورد نظر شغلتان را به موقع فراهم کنید، نمی‌توانید یک کسب و کار پایدار داشته باشید.  با حدود ۳۰ میلیون تومان می توان نسبت به تهیه و تامین تجهیزات اقدام نمود. باید به فکر تأمین هزینه‌ها در شاخه‌های زیر باشید:

  • خرید یخچال پروتئینی

به منظور جلوگیری از فاسد شدن انواع گوشت قرمز گاو، گوساله، گوسفند، بز و حتی گوشت شتر و … باید یک یا چند دستگاه یخچال پروتئینی خریداری کنید. تعداد یخچال‌ها بسته به مساحت فروشگاه و حجم فروش روزانه شما متفاوت است. اگر قصد راه اندازی قصابی در محلی پر تردد را دارید باید بدانید که علاوه بر مساحت بالای مغازه به یخچال‌های بیشتری هم نیاز دارید.

  • خرید چرخ گوشت صنعتی

یکی از کارهایی که در قصابی انجام می‌شود، فروش گوشت چرخ کرده است که می‌تواند شامل گوشت بز، گوسفند و گاو باشد از این رو باید یک چرخ گوشت صنعتی نیز خریداری کنید.

  • ترازو

با توجه اینکه تمام محصولات پروتئینی عرضه شده در شغل قصابی بر اساس وزن به فروش می‌رسند، حتماً باید یک دستگاه ترازوی دیجیتال و الکترونیک خریداری کنید.

  • قلاب سلاخی

در یک قصابی، گوشت به صورت درسته و به صورت یک دست کامل از کشتارگاه خریداری می‌شود. از این رو برای سلاخی کردن گوشت گاو و گوساله، گوسفند و … به ابزار میله قصابی با قلاب آویز احتیاج دارید که می‌توانید آن را به صورت دست ساز بخرید که قیمت زیادی هم ندارد.

  • میز کار

برای خرد کردن و تکه‌تکه کردن انواع گوشت با چاقو باید یک میز کار صنعتی خریداری کنید.

  • سایر وسایل و امکانات

به منظور مدیریت بهتر قصابی، خرید یک سری وسایل چون شیلنگ، کارواش برای شستشوی گوشت، انواع چاقو، ساطور برای برش گوشت، طی و جارو و حتی چکمه و روپوش برای رعایت نکات بهداشتی نیز الزامی است.

  • سرمایه لازم برای خرید محصولات

هر قصاب با توجه به مکانی که در آنجا مشغول به کار است و میزان فروش روزانه انواع گوشت و مایحتاج مردم آن منطقه باید نسبت به خرید انواع گوشت قرمز، گوشت شتر، مرغ و بوقلمون اقدام کند. تمام قصابان باید از کشتارگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت اقدام به خرید کنند. در این بین برخی از قصابان به صورت مستقیم از دامداری و گاوداری خرید می‌کنند که توسط صنف مورد نظر جریمه خواهند شد.

  • هزینه رهن و اجاره محل کار قصابی

رهن و کرایه مغازه قصابی به مساحت، میزان رفت و آمد و همچنین محل کار قصابی در محله‌ی هر شهر بستگی دارد. قطعاً رهن و کرایه یک مغازه قصابی در مناطق بالای تهران با محله‌های پایین فرق دارد. دلیل این تفاوت آن است که معمولاً در مناطق پایین تهران، قدرت خرید گوشت قرمز کمتر است.

4. برای قصابی خود جواز بگیرید

قطعاً یکی از مراحل دشوار راه اندازی قصابی، اخذ مجوز است. به هر حال هر قصابی باید در شروع کار باید نسبت به گرفتن آن اقدام کند تا به نوعی اعتماد مشتریان را جلب کند. علاوه بر آن گرفتن جواز کسب شما را از عواقب و جریمه‌های ناشی از نداشتن جواز کسب دور نگه می‌دارد.

مراحل گرفتن جواز کسب قصابی

مراحل گرفتن جواز کسب قصابی

  • درخواست کتبی متقاضی پروانه کسب (جواز کسب)
  • ثبت درخواست و ارائه رسید به متقاضی
  • بازدید از محل واحد صنفی توسط کمیسیون بازرسی اتحادیه و ارائه گزارش
  • بررسی درخواست متقاضی پروانه کسب (جواز کسب) در جلسه هیئت مدیره و ارائه پاسخ کتبی به وی

جهت تعیین وضعیت ملکی واحد صنفی ارائه یکی از مدارک زیر اجباری است:

  • سند مالکیت که باید به نام متقاضی باشد.
  • اجاره‌نامۀ رسمی که باید به نام متقاضی باشد.
  • اجاره‌نامۀ عادی (با اخذ تعهد محضری) بنام متقاضی باشد.
  • مبایعه نامه که به نام متقاضی باشد، لازم است.
  • حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره لازم است.
  • رسید پرداخت اجاره بهای معتبر لازم است.

جهت تعیین وضعیت نظام وظیفۀ آقایان برای دریافت جواز کسب قصابی ارائه مدارک زیر نیز اجباری است:

  • گواهی پایان خدمت آقایان
  • گواهی معافیت دائم آقایان
  • گواهی اشتغال به تحصیل لازم است.
  • گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت پزشکی از حوزۀ نظام وظیفه نیز لازم است.
  • دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار آن لازم است.

5. استخدام کارکنان قابل اعتماد

هدف از استخدام کارکنان در مغازه قصابی، ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. حتی استخدام نیروی پاره وقت نیز می‌تواند میزان موفقیت شما را بالا ببرد. برای هر کارمندی که استخدام می‌کنید نرخ مشخصی حقوق در نظر بگیرید.

پس از پایان این مرحله، شما 80 درصد راه را رفته‌اید و آماده افتتاح قصابی خود هستید.

بازار کار قصابی چطور است؟

نیاز به روحیه‌ای خاص برای شغل قصابی واقعیتی انکار نشدنی است. دلیل اینکه بازار کار قصابی با وجود تقاضای بالا برای مواد پروتئینی اشباع نشده است همین موضوع است. پس شغل قصابی در کنار تمام حساسیت‌ها، بازار کار خوبی دارد.

آیا شغل قصابی مناسب شما است؟

قصاب‌ها شخصیت‌های متمایزی دارند. آنها معمولاً افراد واقع بینی هستند، به این معنی که مستقل، باثبات، پیگیر، و عمل گرا هستند. آنها کارهای لمسی، فیزیکی را دوست دارند.

چگونه فروش و درآمد قصابی را بیشتر کنیم؟

  • سالم و تمیز کار کنید. مردم روی گوشتی که می‌خرند بسیار وسواس دارند و آدرس قصابی‌های تمیز را از یکدیگر می‌پرسند.
  • از کشتارگاه‌هایی که گوشت تازه ارائه می‌دهند، گوشت بخرید.
  • شقه‌های گوشت را جوری در ویترین بچینید که به اندازه کافی نور ببینند.
  • هنگام کار از دستکش، چکمه و ماسک و کلاه و پیش‌بند استفاده کنید تا اعتماد مشتریان را جلب کنید.
  • گوشت چرخ کرده را جلوی چشم مشتری چرخ کنید تا از سلامت آن مطمئن شوند.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری قصابی محک

در این مقاله با صفر تا صد قصابی و همچنین ترفندهای قصابی آشنا شدیم. همیشه مدیریت هزینه‌ها در مغازه قصابی برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود فروش، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است.

با استفاده از نرم افزار حسابداری قصابی محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در قصابی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی قصابی ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری مغازه خود نهایت استفاده را داشته باشید.

منبع: nrsplus

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

10 پاسخ

  1. سلام من مقالتون رو خوندم خواستم این رو هم اضافه کنم چون ما خودمون مغازه قصابی داریم
    کسایی که توی این شغلن اطلاع دارن
    بازار گوشت و دام اینجوریه که تولید کننده و فروشنده کلا زیاد سود نمیبره
    اکثر سود و درآمد میره توی جیب دلال ها و واسطه ها
    با این حال کارهایی میشه کرد که واسطه هارو حذف کرد اما خب باید کاملا آب دیده بشی توی این راه

  2. سلام رهام جان،
    من20سال شغل قصابی داشتم پدر و پدر بزرگم هم قصاب بودند ولی متاسفانه خودم ور شکست شدم ، و الان بلاجبار کارگر هستم ،میشه منو راهنمایی کنی. سپاس از شما.

    1. سلام دوست عزیز
      از هر شکستی میشه کلی تجربه کسب کرد پیشنهاد میکنیم مجدد برای یک شروع پر قدرت برنامه ریزی کنید و با سرمایه کم کار رو شروع کنید.

  3. سلام خسته نباشید من میخوام مغازه قصابی بزنم اما نمیدونم سودش خوبه یانه لطفا راهنمای کنید منو

    1. سلام.سود قصابی به عوامل مختلفی نظیر محل راه اندازی قصابی،کیفیت و تنوع محصولاتی که ارائه می کنید،میزان تقاضا گوشت توسط مردم و غیره بستگی دارد .امیدوار باشید.

  4. سلام قصد افتتاح فروشگاه بزرگ گوشت و پروتءین افتتاح کنم برای تجهیز فروشگاه میتونین جایی رو پیشنهاد بدین؟تشکر

  5. سلام می‌خوام پروانه کسب قصابی بگیرم مغازه قصابی بزنم دریک شرکت هم کارمیکنم آیا بیمه ام هم قطع میشود یا موردی ندارد وبعدهم به کجا واسه پروانه کسب مراجعه کنم

  6. سلام ما تو یه شهرمون قصابی داریم و باتوجه به اینکه شهرمون کوچیکه درامد بالایی نداریم بارها به سرمون رده مغازه رو جمع کنیم
    واقعا نمیدونم چکار کنیم
    پیشنهادی چیزی دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری