جستجو
Close this search box.

بهترین نرم افزار حسابداری برای مک در سال 2022

نوشته شده توسط علیرضا مهاجر تهرانی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

کاربران مک برای محصولات این برند ارزش خاصی قائل هستند، زیرا خوش ساخت هستند و استفاده از آنها آسان است. نرم افزار حسابداری برای مک نیز از این قاعده مستثنی نیست و صاحبان کسب و کارهای کوچک انتظار دارند که همان نقاط قوت را در این برنامه ها و نرم افزارهای مالی و حسابداری نیز ببینند. یافتن یک نرم افزار حسابداری که فقط برای مک ساخته شده باشد امکان پذیر، اما نادر است.

فهرست مطالب

شاید دوست داشته باشید برای رسیدگی به امور مالی و حسابداری کسب و کار خود، از یک نرم افزار حسابداری استفاده کنید که مطمئن‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را داشته باشد و تجربه خسته کننده وارد کردن اطلاعات مالی را تا حد امکان بدون دردسر انجام دهد. در این مطلب به معرفی 10 نرم افزار حسابداری برای مک می‌پردازیم. قطعا بعد از مطالعه این مقاله و با شناختی که از نیازهای کسب و کار خود دارید می‌توانید نرم افزار حسابداری ایده‌آل خود را انتخاب و استفاده نمایید.

نرم افزار حسابداری برای مک

10 نرم افزار حسابداری برتر مک

خوشبختانه، انواع مختلف پلتفرم‌های حسابداری موجود در بازار، انعطاف‌پذیری لازم را برای انجام امور مالی و حسابداری فراهم می‌کنند. حتی برخی از این نرم افزارها نیاز به دانش حسابداری زیادی ندارند و برای صاحبان کسب و کارهایی که امور حسابداری کسب و کارشان را خودشان انجام می‌دهند بسیار مطلوب و ایده‌آل هستند.

 تا همین چند سال پیش، کاربران مک گزینه‌های زیادی برای حسابداری امور شخصی یا کسب و کار خود در اختیار نداشتند. اما حالا، بسیاری از تیم‌های نرم افزاری علاوه بر نرم افزار حسابداری تحت وب و تحت ویندوز، برنامه‌های خود را با قابلیت اجرا روی سیستم‌های مک طراحی و عرضه می‌کنند. بهترین نرم افزارهای حسابداری به طور خودکار هزینه‌ها و درآمد را تطبیق می‌دهند، داده های مالیاتی را به درستی قالب بندی می‌کنند و با حساب‌های بانکی و کارت اعتباری همگام می‌شوند. در ادامه با 10 نمونه از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای مک آشنا می‌شویم.

1- QuickBooks for Mac

نرم افزار حسابداری QuickBooks برای مک با در نظر گرفتن نیازهای شخصی و تجاری کاربران، ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از هزینه‌ها و درآمد خود مطلع شوید. این نرم افزار با برنامه‌هایی مانند PayPal و Square، و با دستگاه‌ها و برنامه‌های POS (صندوق فروشگاهی) همگام‌سازی می‌شود تا محاسبه درآمد کسب ‌و کار را آسان‌تر کند. همچنین با حساب‌های مالی شما از جمله کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی ادغام می‌شود و یک نمای کلی از درآمد و هزینه‌هایتان را بدون نیاز به ورود اطلاعات زیاد از سوی کاربر، در اختیار شما قرار می‌دهد.

این نرم افزار حسابداری برای مک، رسیدگی و مدیریت حقوق و دستمزد را از داخل برنامه آسان می‌کند. حتی می‌توانید داده‌های خود را با قالب بندی درست برای سرویس حقوق و دستمزد ارسال کنید و این سیستم به طور خودکار محاسبات حقوق و دستمزد را انجام می‌دهد و به سرعت خروجی موردنظر را به شما تحویل می‌دهد.

QuickBooks تراکنش‌ها را به طور خودکار برچسب گذاری، مرتب و بایگانی می‌کند و برای تهیه اظهارنامه مالیاتی آماده می‌سازد. در واقع، این نرم افزار حسابداری مک، اطلاعات را وارد برنامه‌های مالیاتی می‌کند تا تکمیل فرم‌ها و پرداخت مالیات را آسان‌تر و دقیق‌تر نماید. همچنین می‌توانید این اطلاعات را از داخل خود برنامه QuickBooks برای حسابداران مالیاتی ارسال کنید.

در رابطه با حسابداری شخصی، QuickBooks شما را در مراحل بودجه بندی شخصی راهنمایی می‌کند. اگر کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی خود را به یکدیگر متصل کنید، به شما یک نمای کلی از نحوه و جایی که پول خود را خرج می‌کنید می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا عادت‌های مالی ناسالم را مهار کنید. با این کار، تراکنش‌های شما کم شده و به درآمد شما افزوده می‌شود. همچنین، ابزارهای مالیاتی مشابهی برای اهداف مالیات بر درآمد شخصی در دسترس شما قرار می‌دهد، بنابراین ثبت اظهارنامه‌ها هر سال آسان‌تر از قبل می‌شود.

2- Quicken Deluxe for Mac

نرم افزار حسابداری Quicken Deluxe برای مک یکی از بهترین گزینه‌ها برای حسابداری شخصی است. این نرم افزار حسابداری برای مک هزینه ها و درآمد را ردیابی می‌کند، ضمن اینکه به شما امکان می‌دهد قبوض را از داخل خود برنامه پرداخت کنید.

این نرم افزار نیز یک نمای کلی از پرتفولیو برای ردیابی سرمایه‌گذاری‌ها ارائه می‌دهد، به‌علاوه همه ابزارهای لازم برای تراز کردن حساب‌ها، ردیابی بدهی‌ها و ایجاد بودجه‌های ماهانه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. Quicken روند هزینه‌ها را به شما نشان می‌دهد و رسیدها و سایر داده‌های مربوط به مخارج را برای تهیه و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد، در دسترس نگه می‌دارد.

Quicken برنامه‌هایی برای انجام امور مالی و حسابداری کسب و کارها، از جمله نرم افزارهای مختص صنایع و اصناف خاص را در بر دارد. به عنوان مثال، Quicken Property Management یک پلتفرم اختصاصی برای صنف املاک است و به شما کمک می‌کند تا درآمد مستاجر، تعمیرات ملک، بیمه و هزینه‌های مالیات بر دارایی را پیگیری کنید. حتی فرم‌ها و اسنادی مانند قراردادهای اجاره، یا نسخه دیجیتالی فرم‌های امضا شده و آماده چاپ در داخل خود برنامه دارد.

FreshBooks نرم افزار حسابداری برای مک

3- FreshBooks

نرم افزار حسابداری FreshBooks یک مجموعه تجاری است که برخی از بهترین ابزارهای حسابداری را در خود گنجانده است. این برنامه زمان صرف شده برای پروژه‌ها را هم برای شما و هم برای تیم‌تان ردیابی می‌کند که می‌تواند به برنامه‌های مدیریت پروژه، صورت‌حساب‌ها یا فرم‌های حقوق و دستمزد اضافه شود. FreshBooks پول‌های دریافتی و پرداختی را ردیابی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا بر بودجه خود نظارت کامل داشته باشید. تراز کردن حساب‌ها، پیگیری پرداخت‌ها و خریدها و پر کردن فرم‌های مالیاتی از اطلاعات جمع آوری شده با این نرم افزار حسابداری برای مک بسیار آسان است.

گزارش‌های تولید شده در FreshBooks شامل خلاصه‌ای از دفاتر کل و تطبیق‌های بانکی است. همچنین، مانده‌ه گیری و ترازهای آزمایشی، مقایسه سود و زیان و خلاصه مالیات فروش را در اختیار شما قرار می‌دهد که به طور خودکار با استفاده از داده های ذخیره شده ایجاد می‌شوند.

4- Free Agent

نرم افزار حسابداری FreeAgent  برای فریلنسرها و آزادکارها گزینه بسیار خوبی است، زیرا ابزارهایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که به مدیریت زمان کار و پیگیری هزینه‌ها برای فصل مالیاتی کمک می‌کند. شما می‌توانید از دوربین گوشی همراه خود برای عکس گرفتن از رسیدها استفاده کنید و FreeAgent به طور خودکار این رسیدها را برچسب گذاری کرده، به گزارش‌های هزینه اضافه نموده و آن‌ها را ذخیره می‌کند. همچنین، از داخل برنامه می‌توانید فاکتورها و برآوردها را ارسال کنید، فعالیت‌های حساب بانکی و کارت اعتباری را ردیابی کنید و اطلاعات خود را با نماینده مالیاتی خود همگام سازید.

FreeAgent یک ابزار عالی برای پیگیری هزینه‌های شخصی است. این برنامه هزینه‌ها را جدا نگه می‌دارد، اما همچنین نشان می‌دهد که چگونه درآمدهای حاصل از قراردادهای شما بر بودجه ماهانه، نسبت درآمد به بدهی و هزینه‌های مالیات بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد. FreeAgent یک برنامه مبتنی بر فضای ابری است، بنابراین می‌توانید از گوشی همراه یا لپ تاپ خود و همچنین از دسکتاپ مک و ویندوز به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

5- Wave Accounting

نرم افزار حسابداری Wave Accounting ابزارهای اساسی حسابداری از جمله دفتر کل، صورتحساب و بایگانی رسید را به صورت رایگان در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار می‌دهد. Wave به شما کمک می‌کند تا از مالیات بر فروش اطلاع داشته باشید، خریدها را ردیابی کنید و به حساب‌های بانکی و کارت اعتباری متصل شوید و یک ترازنامه به روز به شما ارائه می‌دهد. از داشبورد این نرم افزار می‌توانید یک نمای کلی از تمام جنبه‌های امور مالی و حسابداری کسب و کار خود دریافت کنید. این اطلاعات به خوبی سازماندهی شده‌اند و به راحتی قابل درک با ابزارهایی هستند که در صورت نیاز اطلاعات عمیق تری به شما می‌دهند.

Wave اشتراک‌های پولی نیز دارد که شامل ابزارهای حقوق و دستمزد برای ردیابی کارمندان، پیمانکاران و فروشندگان است. شما می‌توانید از این نرم افزار حسابداری مک برای ارسال فاکتورها و پیگیری زمان دریافت پرداختی‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید حقوق و دستمزد کارکنان را خودتان در داخل Wave اجرا کنید و خلاصه مالیات بر درآمدی که باید برای فروش و درآمد کارکنان پرداخت شود مشاهده نمایید. همچنین می‌توانید اطلاعات قالب‌بندی‌شده را برای سرویس‌های حقوق و دستمزد ارسال کنید و به آن‌ها اجازه دهید به جای شما به امور پرداخت حقوق کارکنان، پیمانکاران و فروشندگان رسیدگی کنند.

نرم افزار حسابداری MINT برای مک

6- Mint

نرم افزار حسابداری Mint یک ابزار حسابداری شخصی عالی است که به شما کمک می‌کند بودجه خود را ایجاد کرده و طبق آن پیش بروید. می‌توانید هزینه‌ها، از جمله صورتحساب‌ها و زمان سررسید آن‌ها را پیگیری کنید. Mint همچنین درآمد را پیگیری می‌کند و نمودارهایی را به شما ارائه می‌دهد تا جاهایی که پول بیشتری خرج می‌کنید به شما نشان دهد. همچنین نکاتی را برای پرداخت بدهی و افزایش امتیاز اعتباری به شما ارائه می‌دهد. این نرم افزار حسابداری با دستگاه‌های مک اعم از آیفون، آی پد و حتی اپل واچ کار می‌کند.

7- Kashoo

این برنامه حسابداری آنلاین از فناوری یادگیری ماشین برای درک عادت‌های خرج کردن شما استفاده می‌کند و رویکردهای جدیدی برای کمک به تعادل نسبت درآمد به بدهی، ایجاد بودجه‌های ماهانه و بهبود امتیاز اعتباری به شما توصیه می‌کند.  Kashoo گزارش‌های مالی ارائه می‌دهد که یک نمای کلی از امور مالی ماهانه شما نشان می‌دهند و تراکنش‌های شخصی شما را تفکیک می‌کند.

Kashoo رسیدها را مرتب نگه می‌دارد و به طور خودکار داده‌های موردنیاز شما را در فرم‌های مالیاتی رایج قالب بندی می‌کند. با اضافه کردن هزینه‌ها، درآمد و سایر اطلاعات مالی به چندین فرم و صفحه‌گسترده، داده های مازاد بر نیاز را حذف می‌کند، بنابراین نیازی نیست که داده‌ها را دوباره یا چندباره وارد نرم افزار کنید.

8- Zoho Books

نرم افزار حسابداری Zoho به ارائه راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کارهای کوچک معروف است. Zoho Books دارای تمام ابزارهای حسابداری مهمی است که شما برای مدیریت و نظارت بر برآوردها، گردش کار پروژه و صورتحساب‌ها نیاز دارید. این نرم افزار هزینه‌ها و درآمد را تطبیق می‌دهد و به تهیه اسناد مالیاتی و پرداختی مهم کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه حسابداری مک ردیابی زمان است، امکانی که می‌تواند برای ردیابی کارمندان، پیمانکاران یا حتی خودتان به منظور ارزیابی ساعات کار و  پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارکنان و نیز برای اهداف مالیاتی استفاده شود.

9- NetSuite ERP

نرم افزار NetSuite ERP  یک برنامه قدرتمند و مقیاس پذیر برای برنامه ریزی منابع سازمانی است و برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ کاربرد دارد. این نرم افزار ERP اساساً فرآیندهایی مانند صدور صورتحساب، مدیریت موجودی و سفارش، دارایی‌های ثابت و مدیریت مالی را خودکارسازی می‌کند. همچنین به مدیریت و کارمندان بلندپایه اجازه می‌دهد تا گزارش‌های KPI را مشاهده کنند. این پلتفرم به راحتی با سایر برنامه های NetSuite از جمله تجارت الکترونیک، کنترل موجودی، CRM و محصولات مدیریت سفارش ادغام می‌شود.

این نرم افزار می‌تواند با امکاناتی که برای مدیریت کل موجودی در نظر گرفته است، یک ابزار کارآمد برای مدیریت زنجیره تامین در اختیار شما قرار دهد. همچنین، می‌تواند نمایی از تامین کنندگان مهم، موجودی انبار و شاخص‌های تدارکات به صورت درجا و بی درنگ در اختیار کاربر قرار دهد.

10- Tipalti

نرم افزار Tipalti یک پلتفرم مدیریت و اتوماسیون پرداخت مبتنی بر فضای ابری است و برای کمک کردن به کاربران در مدیریت سررسید پرداخت‌ها با دقت بسیار بالا طراحی شده است. این نرم افزار حسابداری برای مک، مشکلاتی مانند تأخیر در پرداخت‌ها، ازدیاد و تلنبار شدن امور اداری، عدم انطباق و چالش‌های مرتبط با خطاهای انسانی را برطرف می‌کند. Tipalti کمک می‌کند تا زمان صرف شده برای رسیدگی و مدیریت امور مالی و حسابداری کاهش یابد؛ مسئله‌ای که یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و بزرگ‌ترین دغدغه‌ حسابداران در سرتاسر جهان است.

این نرم افزار قادر است عملیات پرداخت هر شرکتی را، از ورود به سیستم گرفته تا انطباق مالیاتی به صورت خودکار انجام دهد و روش‌های پردازش پرداخت را ساده کند. Tipalti در 190 کشور جهان مورد استفاده کاربران قرار دارد.

منابع: https://financesonline.com/ – https://www.imore.com/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا طهرانی در یک روز گرم تابستانی به دنیا اومده و اهل افراط و تفریطه... مدرک کارشناسی ارشد رو از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان انگلیسی گرفته و چون به نوشتن علاقه داره وارد دنیای تولید محتوا شده.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری