جستجو
Close this search box.

چگونه بهترین تبلیغات برای جذب مشتری را انجام دهیم؟

نوشته شده توسط وهاب نادری
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

بهترین تبلیغات برای جذب مشتری از کجا نشات می گیرد ؟ ایده های بکر و فوق العاده جذاب برای تبلیغاتی که بسیار موفق عمل می کنند چگونه به ذهن خالقان آنها می رسد؟ حتما شما هم قبول دارید هر چقدر هم که محصولات یا خدمات شرکت شما فوق‌العاده و بی نظیر باشند، در صورت عدم تبلیغ برای آنها، هیچ‌کس از وجود آن محصولات آگاه نخواهد شد. 

فهرست مطالب

در این مقاله، استراتژی های بازاریابی مختلف را مورد بحث قرار می دهیم که منجر به ارائه ایده های عالی برای تبلیغات موثر در جذب مشتریان جدید و حفظ وفاداری آنها خواهد شد. تا انتها با ما همراه باشید.

تبلیغات چیست و چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟

تبلیغات چیست و چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟

پیش از آنکه به سراغ بهترین تبلیغات برای جذب مشتری یا تبلیغات موثر برویم بهتر است کمی با تعریف اصلی تبیلغات آشنا شویم. میتوان گفت تبلیغات، در واقع انجام هر گونه فعالیتی است که برای برقراری ارتباط با مخاطب صورت گرفته و هدف از آن جذب مخاطبان برای خرید و تهیه کالا و خدمات می باشد.

تبلیغات در بازاریابی، برای شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار این امکان را فراهم می کند که به خوبی ویژگی‌ها و کاربردهای محصولات و خدمات شان را به دیگران معرفی نمایند. به این صورت قادر‌ خواهند بود که مخاطبان را به سمت کسب و کار مورد نظرشان جذب کرده و در نهایت محصولات شان را به آن‌ها بفروشند.

نقش تبلیغات در جذب مشتری

کسب‌وکارها برای حفظ سهم بازارشان پول‌ زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند. تردیدی وجود ندارد که شرکت‌ها برای رقابت با یک دیگر باید پیوسته خود را به مشتری یادآوری کرده و جایگاه بالا و خوبی را در ذهن آنها داشته باشند. طبیعی است که اگر این مهم اتفاق نیوفتد سهم بازارشان را از دست خواهند داد. طبیعی است شرکت هایی که سهم کوچک‌تری از بازار داشته یا تازه‌ وارد هستند، نسبت به شرکت های بزرگ‌تر و قدیمی تر به تبلیغات بیشتری نیاز خواهند داشت.

بر این اساس، تبلیغات باعث افزایش سهم بازار تا اندازه‌ی معینی می‌شود، بنابراین شرکت‌هایی با سهم بازار بزرگ بیشتر در ذهن مشتری ماندگار می‌مانند. در مقابل رقبای کوچک‌تر برای افزایش سهم بازارشان نیاز به تبلیغات بیشتری دارند. آنها برای ایجاد آگاهی از وجود محصولات‌شان و افزایش فروش و سهم بازار به بودجه‌ی بالایی نیاز خواهند داشت.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

تفاوت جذب مشتری در گذشته با زمان حال

با توجه به اینکه موضوعات زیادی در تمامی مسائل زندگی دچار تغییر و تحول شده اند پس بسیار طبیعی است که جذب مشتری و بالطبع تبلیغات برای جذب مشتری هم نیازمند تحول باشد. با کمال تعجب شاهد هستیم هنوز شرکت ها و کسب و کارهایی را که همچنان مانند 15 سال پیش به دنبال جذب مشتری جدید هستند. باتوجه به اینکه صاحبان این کسب وکارها مطالعه کمی درباره بازار و مشتریان امروزی دارند و در عین حال هیچ توجهی به تکنولوژی نمی کنند، همانند گذشته اقداماتی انجام میدهند که مسلما هیچ نتیجه جذابی برای کسب و کار آنها در پی نخواهد داشت.

البته منکر این موضوع نمیتوان شد که در برخی از کسب وکارها مجبوریم همچنان از روش های گذشته بهره ببریم و به خاطر ماهیت کسب و کار چاره ای جز این نداریم اما حتی در این موارد هم می توانیم با تغییر در ابزار و شیوه ها، نتایج درخشان و قابل قبولی را از آن خود کنیم.

در گذشته تبلیغات چاپی درمجلات، تراکت ، روزنامه ها، بیلبورد ، بازاریابی تلفنی انبوه، هدایای تبلیغاتی مانند سررسید و … شما را به نتایج دلخواه تان می رساند ، اما در حال حاضر شرایط بازار و مشتریان بسیار متفاوت شده است. شما بعنوان صاحب یک کسب و کار در حال حاضر باید به دنبال اعتمادسازی نزد مشتریان هدف تان باشید ، بسیاری از کارشناسان خبره در زمینه بازاریابی و مشاوره کسب و کار معتقدند دورانی که با تبلیغات انبوه تلویزیونی و بیلبوردهای فراوان اعتماد سازی شکل میگرفت، تمام شده است. در حال حاضر مشتریان شما زیر بیلبوردهای عریض ئ طویل و پرهزینه، در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستند و شاید هیچ وقت متوجه بیلبورد مربوط به تبلیغات شما نشوند!

پس میتوان گفت یکی از مهترین تفاوتهای تبلیغات برای جذب مشتری در گذشته با زمان حال، نوع اعتمادسازی است. حال سوال مهم دیگر که پیش می آید این است که در زمان حال چگونه اعتمادسازی کنیم؟ یکی از مجرب ترین راههای آن در حال حاضر تولید محتوای ارزشمند و صادقانه است. با استفاده از تولید محتوا شما قادر خواهید بود توجه مخاطبین را به سمت خود جلب کرده و در ادامه اعتمادسازی کنید. بعد از طی کردن این مراحل آهسته آهسته  آنها را به سمت خرید از فروشگاه آنلاین و حضوری خود سوق خواهید داد.

بهترین روشهای تبلیغات برای جذب مشتری کدام است؟

بهترین روشهای تبلیغات برای جذب مشتری کدام است؟

حالا که با تعریف و اهداف تبیلغات آشنا شدید باید روشهای تبلیغاتی که بیش از بقیه موثر هستند را بدانید تا از میان انبوه روشهای تبلیغاتی، بهترین و اثربخش ترین آن را در کمترین زمان ممکن تشخیص داده و انتخاب کنید. روشهای تبلیغاتی که در حال حاضر بیش از سایرین موثر واقع می شوند عبارتند از:

  • بازاریابی محتوایی یا Content Marketing : یکی از روش های تبلیغات موثر، بازاریابی محتوایی است. این روش جذاب، مهم و موثر قادر است شما را برای تبلیغ محصول و خدماتتان یاری نماید. در حال حاضر تولید کننده های محتوای بسیار خبره ای وجود دارند که شما بعنوان صاحب یک کسب و کار می توانید به آنها رجوع کرده و از آنها بخواهید تولید محتوای مناسب با کسب و کار شما را انجلم دهند. این زمینه آنقدر مورد توجه قرار گرفته است که شغل نویسنده آنلاین جزو مشاغل پرطرفدار محسوب می شود. از راه بازاریابی محتوایی می‌توانید ارتباط متنی خوبی با مخاطب خود برقرار کرده و این کار به جلب اعتماد او منجر می‌شود.
  • تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی : یکی از مهم‌ترین و بهترین روشهای تبلیغات برای جذب مشتری که می‌توان از طریق آن به خوبی کالا و خدمات مورد نظر را معرفی کرد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی، خصوصا در چند سال اخیر، به سطحی از پیشرفت و گستردگی رسیده‌اند که به یک کانال ارتباطی مهم تبدیل شده‌اند و افراد زیادی به دنبال یادگیری اصول مدیریت شبکه های اجتماعی هستند. این روزها هر کسب‌وکاری یک پیج جداگانه در اینستاگرام یا فیسبوک و یا کانال در تلگرام و دیگر شبکه‌ها دارد که از این راه با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ: از آنجایی که اینفلوئنسرها اشخاصی تاثیرگذار و معروف در جامعه بوده و عده بسیار زیادی آنان را دنبال می‌کنند، می‌توان گفت که محصول و خدمات شما را به دست افراد زیادی هم می‌رسانند. تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسرها انجام می شود آنقدر تراکنش های مالی بالایی ایجاد کرده است که قانون مالیات اینفلوئنسرها قرار است اجرایی گردد. همین موضوع موید آن است که اقبال به تبلیغاتی که توسط این افراد انجام می شودف زیاد است. زمانی که محصول شما از طریق یک اینفلوئنسر تبلیغ می‌شود، اعتماد مخاطب را با خودش همراه می‌کند و در نهایت به خرید و تهیه کالا و خدمات از سوی او منجر می‌شود. 
  • ایمیل مارکتینگ : این روش هم یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود که شما را برای انجام یک تبلیغ مناسب آماده می‌نماید. در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخص را برای تعداد از افراد و شرکت‌ها ارسال می‌کنید. هدف از ایمیل مارکتینگ، نه تنها ارسال یک پیام تبلیغی، بلکه برقراری ارتباط موثر و مناسب با مخاطب ها است تا خدمات و محصولات شرکت تبلغ کننده را انتخاب کنند.
  • تبلیغات چاپی: این واقعیت را باید پذیرفت که تبلیغات چاپی از نظر برخی از افراد قدیمی شده است، ولی همچنان با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. تولید بروشورها، بیلبوردهای سطح شهر و کارت‌های تبلیغاتی کمک بزرگی به تبلیغات موثر در این زمینه می‌کند. دیده شدن مداوم تبلیغات، در طول رفت و آمد و برخورد با بیلبوردها، سبب می گردد که برند‌ها در ذهن مخاطبان جای خودشان را پیدا کرده و در حافظه آن ها ثبت گردند.
  • تیزرها و ویدیوهای تبلیغاتی: ساخت ویدیو و تیزرهای تبلیغاتی بقدری موثر و جذاب است که با هر بار تولید شدن آنها، عده فراوانی به سوی برندی که این ویدیوها درباره ش ساخته شده، جذب می‌گردند.
چگونه بهترین متن تبلیغات برای جذب مشتری طراحی می شود؟

چگونه بهترین متن تبلیغات برای جذب مشتری طراحی می شود؟

متن تبلیغات برای جذب مشتری موضوع بسیار مهمی است که اصلا نباید آن را دست کم گرفت. بسیاری از کارشناسان حوزه بازاریابی معتقدند که نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب به معنی واقعی مهارت محسوب شده و شاید هر کسی توانایی نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب را نداشته باشد. برای اینکه متن تبلیغاتمان جذاب و موثر باشد باید چگونه آنها را طراحی کنیم؟

یک متن تبلیغاتی مناسب برای اینکه مشتری های هدف را تحت تاثیر قرار دهد باید ویژگی های زیادی داشته باشد که در ادامه این قسمت به برخی از مهمترین این ویژگی ها خواهیم پرداخت:

تاکید بیشتر بر روی مزیت ها تا ویژگی ها

نکته اول اینکه در نوشتن متن تبلیغاتی ، بیشتر بر روی مزیت های محصول یا خدمات خود تمرکز داشته باشید تا ویژگی های خدمات. به این نکته توجه داشته باشید که ویژگی های محصول در جای خود مهم هستند اما بیان مزایا بسیار ترغیب کننده تر می باشد.

دوری از حاشیه رفتن

در نوشتن متن و پیامهای تبلیغاتی تلاش کنید حاشیه نرفته و اصل مطلب را کاملا واضح و شفاف توضیح دهید. گمان نکنید برای اینکه پیام تبلیغاتی شما جذاب تر به نظر بیاید، باید شاخ و برگ زیادی به موضوع داده و زیاده گویی کنید. تلاش کنید اصل مطلب را با کلمات زیبا و مفید و تاثیر گذار و مختصر بیان کرده و سعی کنید تاجایی که امکان دارد به همان زبانه عامیانه ی توده مردم صحبت کنید.

متن پیامهای تبلیغاتی تان خیلی تبلیغی نباشند !!!

جوری متن های تبلیغات تان را بنویسید که هیچ شباهتی به تبلیغ نداشته باشد. متن تبلیغاتی شما باید به شیوه ای نوشته شده باشد که انگار نامه و صحبتی دوستانه است نه یک متن یا پیام برای گول زدن بقیه تا از برند شما خرید نمایند. برخورد صمیمانه با مشتری باعث ایجاد حس مهم بودن در مشتری و حس مثبت در او خواهد شد.

اولین کلمات متن تبلیغاتی خیلی مهم هستند

اولین کلمات و عباراتی که برای شروع متن تبلیغاتی شما استفاده می شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. پس تلاش کنید متن تبلیغاتی خود را با کلمات مناسب، جالب و تاثیرگذار آغاز کنید. می توانید از طرح یک پرسش در آغاز پیامتان استفاده کنید و بازخوردهای مناسبی هم دریافت نمایید. یک نکته‌ی حائز اهمیت نیز این است که شناخت نسبی از شما و محصولاتتان میتواند تا چندین برابر توجه به پیام را افزایش دهد. احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که یک پیام تبلیغاتی دریافت کرده و به علت آشنایی با آن فروشگاه، پیام را تا انتها خوانده و به آن واکنش نشان داده باشید. 

اداعاهای بزرگ نداشته باشید

کلی گویی نداشته باشید و از نوشتن ادعاهای بزرگ غیر قابل باور برای محصولات و خدماتتان حتما دوری کنید. با بیانی صمیمی برای ادعایتان دلیل بیاورید. اگر به کلی گویی و ادعاهای غلو شده روی بیاورید، مخاطبان و مشتریان را به سمتی سوق خواهید داد که از خرید منصرف شوند. این موضوع را فراموش نکنید که امکان دارد کوچک ترین جزئیات هم به درد بخورند و تاثیر گذار واقع گردند.

منظورتان را در کوتاه ترین متن ممکن برسانید

در نظر داشته باشید که متن تبلیغاتی شما باید کوتاه ترین حالت ممکن را داشته باشد و در عین کوتاه بودن منظور را منتقل نماید. شاید شما هم اینگونه فکر می کنید که هرچقدر بیشتر درباره خدمات و محصولات خود توضیح دهید، نظر مشتری را بیشتر جلب خواهید کرد اما بی تردید افراد دوست ندارند متنی بلند بالا از سوابق و جزئیات غیر مفید برند شما را بخوانند چراکه چنین متن هایی برایشان کسل کننده خواهد بود. بنابراین مفید و مختصر بودن را یک امتیاز برای متن تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

رعایت همزمان ادب و صمیمیت

از این نکته بسیار مهم غافل نشوید که هرچقدر هم تعمدا متن تبلیغات تان صمیمی و محاوره ای باشد باز هم باید در چهارچوب ادب و احترام نوشته شده و به گونه ای نباشد که خاطر مخاطب را مکدر کند. بگونه ای نباشد که بخاطر انتقال حس صمیمیت، با عبارات یا کلماتی حس منفی به مخاطب منتقل گردد.

با رعایت اصول تبلیغات برای جذب مشتری، خریداران را میخکوب کنید

روش های تبلیغات موثر، می‌توانند راهکاری باشند که باعث موفقیت شما در کسب و کارتان شوند. هنگامی که یک محصول به درستی و با کیفیت بالا تولید شده باشد، با رعایت اصول تبلیغات برای جذب مشتری، قادر خواهد بود در کوتاه‌ترین زمان به شهرت برسد. ماندگاری نام تجاری شما در ذهن مخاطب، با تبلیغ درست و روش‌های خاص آن صورت می‌گیرد که اگر به آن‌ها توجه کافی گردد، موفقیت شما در کارتان تا حد بالایی تضمین خواهد شد. بنابراین توجه به راه‌های تبلیغ و انتخاب بهترین روش تبلیغات برای جذب مشتری، کاری است که باید آن را جدی گرفته و بخش مهمی از فعالیتتان را متوجه آن کنید.

منبع: indeed , hausmanmarketingletter

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

وهاب نادری
وهاب نادری
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری