جستجو
Close this search box.

اتصال ترازو به نرم‌ افزار حسابداری | ارتباط دوسویه ترازوها و حسابداری فروشگاهی

نوشته شده توسط مهرداد توکلی
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای مدیران خرده‌فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها، مدیریت امور مالی مرتبط با کالای وزنی است. منظور از کالاهای وزنی، کالاهایی است که فروش آن‌ها عموما بدون بسته‌بندی شرکتی و بنابر مقدار وزن درخواست شده از سوی مشتری انجام می‌شود. مدیریت پرداخت‌ها، محاسبه وزن، محاسبه قیمت کل و محاسبه مجموع فروش کالاهای وزنی در بازه‌های زمانی، تنها به کمک نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی و قابلیت اتصال ترازو به نرم‌ افزار حسابداری ممکن می‌شود. گروه نرم‌افزاری محک برای ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت در فروشگاه‌ها این امکانات را با تولید محصولات نرم‌ افزاری فروشگاهی، فروش ترازو دیجیتال TSG و نرم‌افزارهای اختصاصی برای خرده‌فروشان، در اختیار مدیران این کسب‌وکارها قرار داده است.

فهرست مطالب

اتصال ترازو به نرم افزار حسابداری

اتصال ترازو به نرم‌ افزار حسابداری

ترازوهای فروشگاهی عموما از یکی از گروه‌ها یا انواع ترازوهای دیجیتالی، متناسب با کسب‌وکار مورد نظر و حجم و وزن تبادل مواد در آن کسب‌وکار انتخاب می‌شوند. برخی از انواع این ترازوها فیش یا لیبل‌های بارکددار صادر کنند؛ اما برخی از انواع معدود این ترازوها می‌توانند به نرم‌افزارهای رایانه‌ای از جمله نرم‌ افزارهای حسابداری متصل شوند. امکان اتصال ترازو به نرم‌ افزار حسابداری و مزایای آن را در شیوه حسابداری فروشگاهی بررسی می‌کنیم.

ترازو از دیروز تا به امروز

ترازو؛ از دیرباز تا امروز

ترازو یکی از نخستین ابزارهای اندازه‌گیری و یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. ترازوها در تاریخ از نظر تکنولوژی در چند مرحله پیشرفت کرده‌اند اما کارایی آن‌ها به‌طور کلی همان است که پیش از این بوده است؛ محاسبه جرم اشیا. قدمت نخستین ترازوهای ساخته بشر به بیش از 5 هزار سال پیش برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون ترازوهای مختلفی ساخته شده‌اند که برخی از انواع پرکاربرد و امروزی آن عبارتند از:

  • ترازوی کفه‌ای: ساخته شده از دو کفه و یک شاهین. در یک کفه، شیء یا جنس مورد نظر قرار می‌گیرد و در کفه دیگر وزنه‌ها، وقتی شاهین ترازو، تعادل دو کفه را نشان دهد، با محاسبه مجموع عددی وزن وزنه‌ها، وزن شیء یا جنس مورد نظر محاسبه می‌شود.
  • ترازوی آزمایشگاهی: از انواع دقیق ترازو است که توانایی توزین مواد را در حد ریز گرمی دارد.
  • ترازوی زیر پایی: نوعی ترازو که علمک ندارد و نمایشگر ترازو روی بدنه آن قرار گرفته است. این نوع ترازو ممکن است از انواع ترازوی عقربه‌ای یا دیجیتالی و مناسب توزین اجناس برای فروش یا مناسب محاسبه وزن افراد باشد.
  • ترازوی خانگی: برای استفاده در آشپزخانه منازل و محاسبه وزن مواد غذایی استفاده می‌شود.
  • ترازوی صنعتی: دارای بدنه‌ای مقاوم و امکان محاسبه وزن بیشتر از مواد معمول خانگی و فروشگاهی است.
  • باسکول: باسکول را می‌توان نوعی ترازوی بسیار بزرگ به‌شمار آورد که توانایی توزین بارهایی با حجم و جرم بسیار زیاد را دارد. از باسکول‌ها برای توزین بار و محموله‌های بزرگ کالا در زمان حمل‌ونقل داخلی و خارجی نیز استفاده می‌شود.
  • ترازوی فروشگاهی: ترازوهای فروشگاهی انواع بسیار گوناگونی دارند که از آن‌ها برای محاسبه اجناس توزینی فروشگاهی استفاده می‌شود. امروزه در فروشگاه‌ها دیگر از ترازوی عقربه‌ای به‌ندرت استفاده می‌شود و در مقابل، انواع ترازوهای فروشگاهی در حقیقت، انواع مختلفی از ترازوهای دیجیتالی هستند.
  • ترازوی دیجیتالی: ترازوها را به‌طور کلی می‌توان به دو گروه ترازوهای غیر دیجیتالی (مانند ترازوی کفه‌ای و عقربه‌ای) و ترازوهای دیجیتالی تقسیم کرد. ترازوهای دیجیتالی دارای مدارهای الکترونیکی، بُرد، سنسور و قطعات دیجیتالی هستند. ترازوهای دیجیتالی همچنین تنها ترازوهایی هستند که امکان اتصال ترازو به نرم‌افزار حسابداری در آن‌ها ممکن است.
آشنایی با ترازوی دیجیتال

آشنایی با ترازوی فروشگاهی دیجیتالی و کاربردهای آن

ترازوی فروشگاهی یکی از ابزارهای ضروری در خرده‌فروشی‌ها برای توزین اجناس وزنی است. منظور از اجناس وزنی، کالاهایی است که برای فروش نیاز به محاسبه وزن دارند. این کالاها عموما دارای بسته‌بندی نهایی نیستند و اغلب از گروه انواع مواد غذایی و خوراکی هستند. برخی از انواع این اجناس عبارتند از:

  • مواد پروتئینی مانند: گوشت مرغ، گوشت گوسفند، ماهی، کالباس و سوسیس
  • انواع حبوبات مانند: عدس، لپه، لوبیا و نخود
  • انواع خشکبار مانند: کشمش، بادام، فندق، دانه آفتابگردان و مغز گردو
  • مواد غذایی دیگری چون: چای، برنج، سویا، قند و شکر

فروش مواد غذایی وزنی نیازمند دقت بالایی در محاسبه وزن دارد. اگر ترازو دچار نقصی باشد و مقداری از وزن را کمتر نشان دهد، شما در هر روز مقدار مشخصی دچار ضرر می‌شود؛ و اگر بیشتر نشان دهد، رضایت مشتریان خود را از دست خواهید دادید و در هر دو صورت، متضرر می‌شوید. بنابراین خرید ترازوی دقیق همواره یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکارهای خرده‌فروشی بوده است.

ویژگی‌ها و انواع ترازوی فروشگاهی دیجیتالی

ترازوی فروشگاهی دیجیتالی یکی از انواع ابزارهای سنجش وزن است که از آن در فروشگاه‌های مواد غذایی، سوپرمارکت و هایپرمارکت‌ها استفاده می‌شود. ترازوهای فروشگاهی در گذشته عموما از نوع عقربه‌ای بودند، اما امروزه دیگر در تمامی فروشگاه‌ها از ترازوهای فروشگاهی دیجیتالی استفاده می‌شود.

این ترازوها دارای یک صفحه دیجیتالی بر روی علمک و گاهی بر روی بدنه ترازو هستند که وزن مواد غذایی را برحسب گرم به نمایش در می‌آورند. قابلیت دیگر این ترازوها، محاسبه قیمت براساس میزان وزن است؛ یعنی ترازو همزمان با محاسبه وزن کالا، قیمت واحد کیلوگرم آن را در مقدار وزن جنس ضرب می‌کند و نتیجه را روی نمایشگر دیجیتال نشان می‌دهد. برخی از انواع این نوع از ترازو را با هم مرور می‌کنیم.

  • ترازوی فروشگاهی رومیزی: معمولا روی پیشخوان مغازه قرار می‌گیرد و وزن کالای مورد نظر را تا دقت یک گرم نشان می‌دهد. این نوع از ترازو ممکن است دارای علمک باشد و یا نمایشگر دیجیتال آن بر روی بدنه قرار گرفته باشد.
  • ترازوی فروشگاهی لیبل زن: به آن ترازوی لیبل پرینتر نیز می‎گویند. این نوع از ترازوی فروشگاهی قادر به اندازه‌گیری وزن و قیمت است و معمولا از نوع ترازوی فروشگاهی رومیزی نیز هست. ویژگی خاص این ترازوها قابلیت چاپ فاکتور است و در فروشگاه‌هایی که تعداد مراجعان بالایی دارند، کاربرد دارد. کاربر ترازو رسید چاپ شده به مشتری می‌دهد تا مسئول صندوق با دریافت آن رسید، تسویه حساب را انجام دهد.
  • ترازوی فروشگاهی سیمکارتی: ترازوی فروشگاهی سیمکارتی یکی از ابزارهای سنجش وزن در فروشگاه و مناسب مدیرانی است که می‌خواهند در زمانی که در فروشگاه نیستند، از میزان فروش محصول باخبر باشند. این ترازوها می‌توانند در زمان‌هایی مشخص، میزان فروش محصول را براساس قیمت و وزن برای تلفن‌های همراه مشخص، پیامک کنند.
  • باسکول‌های فروشگاهی دیجیتال: این نوع از ترازوها مناسب غرفه‌هایی در فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای هستند که به ترازوهایی با امکان محاسبه وزن‌های بیشتر از معمول نیاز دارند. باسکول‌های دیجیتال بیشتر در غرفه‌های فروش میوه‌وتره‌بار و عمده‌فروشی‌ها کاربرد دارند.
  • ترازوی فروشگاهی با قابلیت اتصال به رایانه: در برخی از مدل‌های ترازوهای فروشگاهی، امکان اتصال ترازو به نرم‌افزار حسابداری از طریق کابل و لوازم جانبی پیش‌بینی شده است. این ترازو می‌توانند از این طریق، اطلاعات وزن و قیمت را به رایانه و نرم‌افزار حسابداری منتقل کنند.
  • ترازوی فروشگاهی بارکد خوان: این نوع از ترازوها می‌توانند همزمان با سنجش وزن کالا، بارکد و اطلاعاتی که شامل آن می‌شود را بخوانند. برخی از انواع این ترازو دارای اسکنر لیزری هستند.
  • ترازوی فروشگاهی POS: این نوع از ترازوها برای اتصال به سیستم POS یا صندوق الکترونیکی طراحی شده‌اند و دارای چندین درگاه ارتباطی برای اتصال چندگانه به سیستم هستند. اتصال ترازو به سیستم باعث یکپارچگی سیستم فروشگاهی و پیش‌گیری حداکثری از بروز خطا می‌شود.
حسابداری فروشگاهی چیست؟

حسابداری فروشگاهی چیست؟

فروشگاه‌ها عموما از نوع مراکز خرده‌فروشی هستند و خرده‌فروشی به‌معنای خرید عمده اجناس و فروش آن‌ها به صورت خرده به مشتریان یا همان مصرف‌کنندگان نهایی است. بقالی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها، سوپر میوه و مراکز فروش مواد پروتئینی برخی از انواع این کسب‌وکارها هستند.

در تمامی این کسب‌وکارها اجناسی که خریداری می‌شوند، بدون هیچ‌گونه فرآوری، بسته‌بندی دوباره و یا تغییر در کیفیت محصول خریداری شده، به فروش می‌رسند. بر این اساس فروشگاه‌ها را می‌توان نوعی کسب‌وکار از نوع شرکت بازرگانی با مقیاس‌های متفاوت و معمولا کوچک به‌شمار آورد. بنابراین حسابداری فروشگاهی نیز ورژن کوچک‌تر و خلاصه شده‌ای از حسابداری بازرگانی است. حسابداری فروشگاهی امکان ثبت و صدور اسناد و محاسبه تمامی رویدادهای مالی و تراکنش‌ها را در محیط فروشگاه و انبار برای حسابداران فروشگاهی و مدیران ممکن می‌سازد. برخی از این رویدادها عبارتند از: ثبت تمامی موارد خرید، فروش، مقدار سود، زیان، زمان‌های پرداخت چک، زمان دریافت چک، موجودی کالا در فروشگاه، قفسه‌ها و انبار و حساب‌های امانی و نسیه.

حسابداری فروشگاهی در گذشته و ترازوهای غیر دیجیتالی

حسابداری فروشگاهی در گذشته عموما به‌صورت دستی و دفتری انجام می‌شد. در آن زمان فروشگاه‌ها نیز عموما از انواع خرده‌فروشی‌ها در مقیاس کوچک بودند، مانند: حجره‌های بازار و مغازه‌ها. با وجود سختی شیوه ثبت دفتری اما به‌دلیل حجم نسبتا پایین معاملات خرید و فروش در این مراکز، استفاده از حساب‌های دفتری ممکن بود. اگرچه همواره امکان بروز خطا در محاسبه و سرعت کند روندهای حسابداری سنتی از معایب آن به‌شمار می‌آمده است.

در نوع سنتی حسابداری فروشگاهی که هنوز هم در مغازه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمامی موارد خرید، فروش، مبالغ و محاسبه سود در یک دفتر یادداشت می‌شود. نکته قابل توجه اینجا است که بسیاری از اجناس به‌صورت بسته‌بندی شده با اطلاعات وزنی به‌فروش نمی‌رسند، بلکه برای فروش آن‌ها به‌صورت خرده باید آن‌ها را به مقدار مورد نیاز مشتری، وزن کنیم.

در گذشته از انواع ترازوهای شاهین‌دار و کفه‌ای و حتی ترازوهای آویز عقربه‌ای یا مدرج برای محاسبه وزن اجناس در فروشگاه‌ها استفاده می‌شد. حاصل ضرب مقدار وزن در قیمت فروش کالای مورد نظر، مبلغ معامله فروش را تعیین می‌کرد و این مبلغ معمولا در دفاتر ثبت می‌شد.

حسابداری فروشگاهی و ترازوهای دیجیتالی

با پیشرفت و توسعه صنعت خرده‌فروشی و روی کار آمدن مدل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها، حجم اطلاعات ورودی و خروجی در فروشگاه تا حدی افزایش یافت که دیگر استفاده از روش‌های قدیمی ممکن نبود. نخستین راهکار استفاده از انواع اولیه سیستم اتوماسیون مانند: استفاده از صندوق‌های اولیه در فروشگاه‌ها، ترازوهای عقربه‌ای با توانایی توزین بیشتر و تنوع این ترازوها برای توزین مواد گوناگون و استفاده از ترازوهای لیبل‌زن بود.

در قدم‌های بعدی، شیوه‌های نوین اتوماسیون در محیط فروشگاه روی کار آمدند که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: صندوق‌های پیشرفته فروشگاهی، قفسه‌های فروشگاهی هوشمند، رایانه‌ها، نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، نرم‌افزارهای حسابداری ابری و آنلاین و انواع ترازوهای دیجیتالی با امکان اتصال ترازو به نرم‌افزار حسابداری. استفاده از تمامی این ابزارهای اتوماسیون در کنار هم امکان ایجاد یک سیستم یکپارچه مدیریت فروشگاه و مدیریت داده‌های حسابداری در فروشگاه را فراهم می‌کند.

کاربرد های نرم افزار حسابداری فروشگاهی
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی و کاربردهای آن

نرم‌ افزارهای حسابداری در واقع یکی از انواع نرم‌افزارهای کاربردی و پلتفرم‌هایی آنلاین برای ثبت تراکنش‌ها، اسناد مالی، رویدادهای مالی، معاملات و محاسبات پرتعداد در محیط‌های فروشگاهی هستند. این نرم‌افزارها همچنین از امکان اتصال به ابزارهای اتوماسیون فروشگاهی برای دریافت اطلاعات از آن‌ها برخوردار هستند. اتصال به دستگاه‌های کارت‌خوان، اتصال به صندوق‌های فروشگاهی و اتصال به ترازوی دیجیتالی از جمله این امکانات است.

نرم‌افزارهای حسابداری باعث افزایش سرعت در انجام تراکنش‌ها، افزایش دقت در ثبت رویدادهای مالی و کاهش بسیار بالای خطاهای انسانی در محاسبه و ثبت می‌شوند. برخی از کاربردها و مزایای استفاده از این نرم‌افزارها عبارتند از:

  • امکان ثبت اطلاعات مشتریان به همراه حساب آن‌ها
  • امکان ثبت موارد خرید از عمده‌فروشان
  • امکان صدور پیش‌فاکتور برای مشتریان
  • امکان ارائه فاکتورهای چاپی و ثبت آن‌ها در سیستم
  • امکان ثبت چک‌ها و یادآوری موعدهای پرداخت
  • امکان ارتباط با دستگاه‌های بارکدخوان
  • امکان کنترل موجودی‌های کالا در انبار
  • امکان ارائه گزارش‌های روزانه، ماهانه و سالانه فروش
  • امکان محاسبه پرداختی حقوق کارکنان
نرم افزار حسابداری فروشگاهی سوپرمارکت

نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت و کاربردهای آن

برخی از شرکت‌های طراحی و تولید نرم‌افزارهای کاربردی حسابداری مانند شرکت محک، اقدام به طراحی نرم‌افزارهایی به‌طور مجزا و مناسب کسب‌وکارهای مختلف می‌کنند. این نرم‌افزارهای اختصاصی حسابداری متناسب با نیازهای هر کسب‌وکار و نوع استفاده کاربران آن‌ها و ویژگی‌های مورد انتظار صاحبان آن کسب‌وکار طراحی می‌شوند.

نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت با هدف مدیریت آسان و دقیق رویدادهای مالی در محیط کسب‌وکار سوپرمارکت، خرده‌فروشی‌های مواد غذایی و هایپرمارکت‌ها طراحی شده‌اند. برخی از امکانات و مزایای استفاده از این نوع از نرم‌افزار حسابداری عبارتند از:

  • امکان اتصال آنلاین یا آفلاین (کابلی) به ترازوی دیجیتال
  • امکان اتصال و استفاده از کارتخوان بانکی
  • امکان ثبت کالا توسط بارکدخوان
  • سرعت‌بخشیدن به صدور فاکتور
  • کاهش خطاهای فردی در زمان جمع و صدور فاکتور
  • امکان ایجاد دسترسی سریع در مورد کالاهای پرفروش در سوپرمارکت
  • امکان اتصال آنلاین به تلفن همراه و ارسال اطلاعات برای مدیران
  • ایجاد گزارش از تمامی موارد خرید و فروش کالا
  • محسابه سود و زیان در بازه‌های زمانی
  • امکان اصلاح موجودی اجناس در انبار و فروشگاه
  • انجام عملیات انبارگردانی
  • امکان ارسال پیامک‌های آگاهی‌رسان یا تبلیغاتی برای مشتریان
  • ثبت تمامی رویدادهای مالی و تراکنش‌ها در سیستم

نرم‌ افزارهای اتصال به ترازوهای دیجیتال

نرم‌ افزارهای اتصال به ترازو انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها یک نرم‌افزار مجزا و کامل با کارایی‌های محدود و مشخص هستند که هدف اساسی آن‌ها انتقال اطلاعات وزن و قیمت از حافظه ترازوی فروشگاهی دیجیتال به رایانه در محیط یک نرم‌افزار هستند. درست مانند این که بخواهید به‌جای ثبت دستی و دفتری فاکتورهای فروش، آن‌ها را به‌طور اتوماتیک به رایانه منتقل کنید.

نوع دیگری از این نرم‌ افزارها به‌شکل یک زیربسته یا نرم‌افزار الحاقی هستند که می‌توانند به‌طور آفلاین و آنلاین به ترازوهای دیجیتالی متصل شوند. این نرم‌افزارها اطلاعات را از ترازوی فروشگاهی دیجیتال دریافت می‌کنند و آن‌ها را به محیط یکپارچه نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی منتقل می‌کنند.

نحوه عملکرد زیربسته‌ها به این صورت است که کاربران آن می‌توانند این زیربسته را به‌صورت یکی از امکانات جانبی و پیش‌بینی شده توسط شرکت تولید کننده نرم‌ افزار حسابداری، از این شرکت خریداری کنند و با فعال کردن آن بر روی نرم‌ افزار حسابداری از امکانات و مزایای آن بهره‌مند شوند. با فعال شدن این نرم‌افزار الحاقی یا زیربسته، اتصال ترازو به نرم‌ افزار حسابداری ممکن می‌شود؛ برخی از مزایای استفاده از این نرم‌افزارها عبارتند از:

  • امکان مدیریت بهتر کالای موجود در انبار و فروشگاه به‌ویژه در مورد کالاهای وزنی
  • امکان مدیریت اطلاعات موجود در حافظه ترازو با شیوه‌های حذف، اضافه و ویرایش
  • امکان مشاهده فاکتورهای ارسالی از ترازو براساس زمان صدور و با اطلاعات وزن و قیمت کل
  • امکان تجمیع فاکتورهای ارسالی از ترازو در پایان روز
  • امکان اتصال به چند ترازو به‌صورت همزمان
  • امکان مدیریت اطلاعات چند ترازو بدون کمترین خطا
  • امکان اتصال به انواع مختلفی از ترازوهای فروشگاهی دیجیتال و ترازوهای پیشرفته

روش درک و پردازش اطلاعات بین نرم‌ افزار و ترازو

در ترازوهای فروشگاهی لیبل زن یا لیبل پرینتر روش کار از ابتدا به این صورت بوده است که الگوریتم خواندن بارکدهای 13 رقمی برای نرم‌افزار تعریف می‌شده است. دو رقم ابتدایی کد 13 رقمی، کد پیش‌فرض ترازو است، 5 رقم بعدی در این روش، کد محصول است و ارقام بعدی نشانگر وزن برحسب گرم و یک کد نیز با عنوان کد پایانی تعریف می‌شده است.

بعد از تغییرات حاصل از پیشرفت فناوری ترازوهای دیجیتال و امکانات متنوع و پیشرفته اتصال ابزار دیجیتال به نرم‌افزار رایانه‌ای، روش اتصال ترازو به نرم‌افزار حسابداری نیز تغییر کرده است. روش جدید عموما حاصل تعریف نرم‌افزار واسط بین ترازو و نرم‌افزار فروش یا نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی است.

در این روش دیگر نیازی نیست که تغییرات قیمت اجناس وزنی، به‌صورت روزانه بر روی ترازو اعمال شوند. همچنین نیازی نیست محصولات با استفاده از کد 13 رقمی برای ترازو از طریق خود سیستم دیجیتال ترازو تعریف شوند؛ بلکه همه‌چیز در این روش برعهده نرم‌افزار است و تمامی اطلاعات مورد و تغییرات از سمت نرم‌افزار بر روی سیستم دیجیتال ترازو اعمال می‌شوند.

این روش هم باعث صرفه‌جویی در زمان از طریق کاهش روندهای کاری پرسنل فروشگاه می‌شود و هم بروز خطاهای فردی را تا حد بالایی کاهش می‌دهد. همچنین در این روش شما می‌توانید تغییرات قیمتی یا اطلاعات جدید یا بدون تغییر حدود 3 هزار کالا را به‌صورت یکجا به حافظه ترازو منتقل کنید. فراموش نکنید که شرط اساسی اتصال ترازو به نرم‌ افزار حسابداری این است که ترازوی مورد نظر دارای پورت شبکه باشد و با استفاده از آن، ترازو به بخشی از سیستم مبدل شود.

نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت و کاربردهای آن

محصولات شرکت نرم‌ افزاری محک برای خرده‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها

گروه نرم‌ افزاری محک یکی از شرکت‌های فعال و باسابقه در زمینه طراحی، تولید و پشتیبانی از انواع نرم‌افزارهای پیشرفته و اختصاصی حسابداری برای انواع کسب‌وکارها و سازمان‌ها با مقیاس‌های مختلف است. شرکت محک با بهره‌گیری از تیم متخصصان باتجربه خود توانسته است گروهی از متنوع‌ترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در زمینه‌های حسابداری و مدیریت شرکت‌ها و کسب‌وکارها تولید کند و از این طریق امکانات رشد و شکوفایی کسب‌وکارها را در اختیار آنان قرار دهد.

برخی از مهم‌ترین محصولات نرم‌افزاری محک در زمینه‌های مختلف روندها و فعالیت حسابداری عبارتند از: محصولات نرم‌ افزاری حسابداری فروشگاهی، شرکتی، تولیدی، صنفی و مشاغل، نرم‌افزار حسابداری شخصی یا کیف پول محک و محصولات سخت‌افزاری مانند: صندوق فروشگاهی، کالر آی‌دی، فیش‌پرینتر و ترازو. در ادامه با برخی از محصولات نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری محک مناسب خرده‌فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها آشنا می‌شویم.

نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی محک

نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی محک یک نرم‌افزار قوی و چندمنظوره برای مدیریت تمامی روندهای مالی و ثبت و مدیریت حساب‌ها، تراکنش‌ها، اسناد و تمامی رویدادهای مالی در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک است. این نرم‌افزار در دو سری عمومی برای کسب‌وکارهای متوسط و موچک و سری تجاری برای کسب‌وکارهای بزرگ خرده‌فروشی طراحی، تولید و ارائه شده است. برخی از اجزای سیستم نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی محک عبارتند از:

  • سیستم انجام عملیات بازرگانی (حسابداری فروشگاهی)
  • سیستم مدیریت حقوق و دستمزد
  • سیستم چاپ و تولید بارکد
  • سیستم حسابداری مالی تکمیلی
  • سیستم انبارداری تکمیلی
  • سایر امکانات حسابداری مالی

ترازوی فروشگاهی دیجیتال TSG

ترازوی فروشگاهی دیجیتال TSG یکی از محصولات گروه نارون با امکان اتصال ترازو به نرم‌افزار حسابداری محک و امکان اتصال به دستگاه بارکدخوان و کشوی پول است که می‌توانید آن را به صورت آنلاین از فروشگاه آنلاین سایت محک خریداری کنید. ترازوی دیجیتال TSG از سری ترازوهای دیجیتال LSG با قابلیت‌های توسعه‌یافته مانند: چاپ بارکد است. برخی از امکانات و مزایای استفاده از این ترازو را با هم مرور می‌کنیم:

  • امکان اعمال هرگونه تنظیمات از طریق نرم‌افزار بر روی ترازو
  • امکان درج پیام در ابتدای وانت‌های رسید
  • امکان اعمال تنظیمات چاپ بارکد سطر
  • امکان اعمال تنظیمات انواع گزارش‌گیری به‌واسطه LCD تعبیه‌شده روی ترازو
  • امکان ثبت ۶۰۰۰ کالا در حافظه ترازو به‌واسطه ۸۰ کلید مستقیم حافظه

صندوق مکانیزه فروش

صندوق مکانیزه فروش محک یک راهکار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کامل برای مدیریت آسان و یکپارچه امور حسابداری فروشگاهی در بخش صندوق است. این سامانه الکترونیک دارای قابلیت ثبت خریدها، محسابه خودکار هزینه، صدور فیش و کسر کالا از موجودی انبار است. صندوق مکانیزه فروش محک، همچون یک رایانه رومیزی با نمایشگر بزرگ لمسی است که بر روی پیشخوان فروشگاه قرار می‌گیرد و فروشندگان با استفاده از منوهای این نرم‌افزار می‌توانند از امکانات مختلف آن بهره‌مند شوند.

نرم‌ افزارهای اختصاصی صنفی محک برای خرده‌فروشان

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی را درباره امکان اتصال ترازو به نرم‌ افزار حسابداری و شیوه‌های اتصال و ارتباط دوسویه بین نرم‌افزار و ترازوی فروشگاهی دیجیتال با شما در میان بگذاریم. این امکان در بسیاری از اصناف که باعنوان خرده‌فروشی شناخته می‌شوند و معمولا در کار فروش انواع مختلفی از مواد غذایی هستند کاربرد دارد. برخی از این اصناف عبارتند از: سوپرمارکت‌ها، مراکز خرده‌فروشی آجیل و خشکبار و مراکز فروش میوه و تره‌بار. یکی دیگر از دستاوردهای گروه نرم‌ افزاری محک تولید نرم‌ افزارهای اختصاصی حسابداری برای اصناف مختلف است.

این شرکت برای هر 3 مورد بالا یعنی سوپرمارکت‌ها با مقیاس‌های متفاوت، صنف آجیل و خشکبار و فروشگاه‌های میوه و تره‌بار نیز نرم‌افزارهای اختصاصی حسابداری تولید کرده است که از طریق سایت شرکت محک می‌توانید با اطلاعات هریک از این نرم‌افزارها، مزایا و قیمت آن‌ها آشنا شوید. با نرم‌افزارهای محک مدیریت امور مالی کسب‌وکار خود را در کمترین زمان و با بیشترین دقت انجام دهید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهرداد توکلی
مهرداد توکلی
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری