جستجو
Close this search box.

بهترین لپ تاپ برای حسابداری در سال 2023

نوشته شده توسط علیرضا مهاجر تهرانی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

حرفه حسابداری در سرتاسر جهان همیشه تقاضای زیادی داشته است. هر کسب و کار، شرکت، سازمان و حتی هر خانواده‌ای نیاز به رسیدگی و مدیریت امور مالی و حسابداری خود دارد. از این رو یک حسابدار باید به تجهیزات مورد نیاز مجهز باشد. برای حسابداری دقیق و آسان نیاز به نرم افزار حسابداری دارید و برای اجرای نرم افزار باید از رایانه و لپ تاپ کمک بگیرید. در این مطلب مشخصات بهترین لپ تاپ برای حسابداری را بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

با کمک لپ تاپ‌ حسابداری همراه می‌توانید سود و زیان معاملات تجاری و هزینه‌های خود را پیگیری کنید. قابلیت جابه‌جایی لپ تاپ کار شما را راحت‌تر می‌کند. ضمن اینکه، داده های شما به طور ایمن برای مراجعات بعدی در آن ذخیره می‌شود و هر جا که خواستید می‌توانید به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

اگر یک حسابدار یا دانشجوی حسابداری هستید و به دنبال ارتقای لپ تاپ خود هستید، پس این مطلب را تا انتها بخوانید. در اینجا لیستی از بهترین لپ تاپ‌های مناسب حسابداری را معرفی می‌کنیم؛ دستگاه‌هایی که علاوه بر انجام امور مالی و حسابداری، هم برای دانشجویان و هم کارشناسان و متخصصان مشغول در این حوزه‌ها مناسب هستند.

تفاوت یک لپ تاپ معمولی با لپ تاپ مخصوص حسابداری

تفاوت یک لپ تاپ معمولی با لپ تاپ مناسب حسابداری

تفاوت‌های اصلی بین یک لپ‌تاپ معمولی و یک لپ‌تاپ مناسب برای حسابداری عمدتاً در مشخصات و ویژگی‌های فنی و نرم افزاری آنها است. لپ تاپ های مناسب برای حسابداری با توجه به نیاز های حسابداران کاستوم شده است. این لپ تاپ ها با دارا بودن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته به حسابداران و مدیران مالی امکان مدیریت بهتر و دقیق تر فرایند های حسابداری را می دهند.

همانطور که می دانیم حسابداری شامل موارد بسیاری از جمله ثبت داده‌ها، تکمیل فرآیندها، پیگیری حساب‌های پرداختنی، حساب‌های دریافتنی، دفتر کل، حقوق و دستمزد و غیره می‌شود. علاوه بر این، تهیه گزارشات مالی و تجزیه و تحلیل آن‌ها کار ساده‌ای نیست و ممکن است حتی حرفه‌ای‌ترین افراد را خسته کند. حسابداری یک کار بی‌وقفه است و یک اشتباه کوچک می‌تواند تمامی حساب و کتاب یک کسب و کار، شرکت یا سازمان را به هم بریزد. برای همین استفاده از یک لپ تاپ مناسب حسابداری در کنار نرم افزار حسابداری یک نیاز ضروری است.

یک لپ تاپ مناسب حسابداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ‌تاپ‌های مناسب برای حسابداری باید دارای ویژگی‌ها و مشخصاتی باشند که به حسابداران و مدیران مالی کمک کنند تا وظایف حسابداری خود را با دقت بیشتری انجام دهند. ویژگی‌های اصلی یک لپ‌تاپ مناسب برای حسابداری عبارتند از:

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

استاندارد بودن صفحه نمایش لپ تاپ حسابداری یک ویژگی مهم است که باید به آن توجه شود. هیچ یک از عملیات‌های حسابداری بدون محاسبات انجام نمی‌شود و این محاسبات نیاز به خوب دیدن و دقت بالا دارند. کاربران دوست دارند از لپ تا‌پ‌های 15 اینچ و بالاتر استفاده کنند تا داده‌های ثبتی را به راحتی مشاهده کنند. البته، هرچه نمایشگر بزرگ‌تر باشد، وزن لپ تاپ بیشتر خواهد بود.

اگر فعالیت حسابداری شما به گونه‌ای است که زیاد با مشتری و ارباب رجوع سروکار دارید، صفحه نمایش بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر کار شما را راحت‌تر می‌کند. اگر مشکلی با کوچکی صفحه نمایش ندارید حتی می‌توانید با لپ تاپ حسابداری 13 اینچ نیز کار کنید. فقط دقت داشته باشید که کیفیت صفحه نمایش به قدری خوب باشد که به چشم شما آسیب نزند.

قدرت پردازشگر یا CPU

پردازشگرهای اینتل Core i5 و Core i7 پردازشگرهای خوب و قدرتمندی هستند. هر دو گزینه برای انجام امور حسابداری مناسب هستند و حجم زیادی از اطلاعات را بدون زحمت پردازش می‌کنند.

پردازشگر AMD Ryzen نیز گزینه فوق‌العاده‌ای است. شاید تعجب کنید، اما بسیاری از حرفه‌ای‌ها پردازنده‌های AMD را به Intel ترجیح می‌دهند و دلیل آن قدرت و دوام بیشتر CPU های AMD است. شما می‌توانید بسته به نیاز و حتی سلیقه خود، استفاده از هر کدام از این پردازشگرها را مدنظر قرار دهید. هر چه نسل پردازنده به روز تر باشد به طبع قدرت پردازشی نیز بیشتر است.

مموری و صفحه کلید

مموری یا حافظه نقش مهمی در انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری ایفا می‌کند. حافظه دستگاه تضمین می‌کند که شما بتوانید روی حجم زیادی از داده‌ها، بدون هیچ مشکل و باگی کار کنید. همچنین، امنیت داده‌ پردازی را تضمین می‌کند. معمولاً برای حسابداری لپ‌تاپ‌هایی با 8 گیگابایت رم اکتفا می‌کند و شما می‌توانید بدون هیچ تأخیری با داده‌های خود کار کنید. برای اهداف آموزشی حتی می‌توانید از حافظه کمتر از 8 گیگ نیز استفاده کنید.

در خصوص اهمیت صفحه کلید یا کیبورد باید به این نکته دقت کنید که کار حسابداری تا حد زیادی به تایپ کردن و ورود داده‌ها از طریق صفحه کلید مربوط می‌شود. صفحه کلید نرم و راحت لپ تاپ مناسب حسابداری باعث افزایش کارایی شما می‌شود، در حالیکه کیبوردهای سفت شما را مجبور می‌کنند که دائم یک چشم‌تان به صفحه نمایش باشد تا از وارد شدن درست اطلاعات اطمینان حاصل کنید و این موضوع خیلی زود شما را خسته خواهد کرد.

فضای ذخیره سازی یا هارد دیسک

اطلاعات مالی و حسابداری برای هر شخص یا کسب و کاری از اهمیت حیاتی برخوردارند. این اطلاعات باید فضای کافی برای ذخیره سازی و نگهداری داشته باشند. حداقل فضای هار دیسک برای لپ تاپ حسابداری باید 256 گیگابایت باشد. ضمن اینکه هارد دیسک‌های SSD برای حسابداری مناسب‌‌تر هستند. از آنجایی که اکثر افراد از لپ تاپ برای مصارف دیگر نیز استفاده می‌کنند، بنابراین فضای بیشتر هارد دیسک می‌تواند باعث اطمینان خاطر شما شود.

باتری لپ تاپ

در نهایت، شما به لپ تاپی نیاز دارید که بتواند زمان بیشتری را بدون اتصال به برق روشن بماند. قطعا دوست ندارید یک کار مهم و ضروری را فقط به خاطر کم آوردن باتری و در دسترس نبودن پریز برق نیمه کاره رها کنید. لپ تاپی که بتواند 8 الی 9 ساعت (به اندازه ساعت کاری) فقط با باتری روشن بماند گزینه بسیار ایده‌آلی جهت خرید لپ تاپ حسابداری محسوب می‌شود و حتی خیال شما را از بایت خاموشی‌ها و قطع برق ناگهانی راحت می‌کند، به خصوص اگر به دلیل حجم بالای کار و درگیری ذهنی زیاد گاهی فراموش کنید اطلاعات ثبت شده را ذخیره کنید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

حداقل سیستم موردنیاز برای لپ تاپ مناسب حسابداری

یکی از سوالات مهمی که اکثر افراد قبل از خرید لپ تاپ برای حسابداری می پرسند این است که حداقل سیستم موردنیاز برای حسابداری چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که حداقل سیستم مناسب حسابداری به نوع نرم افزار حسابداری که می‌خواهید استفاده کنید و همچنین حجم و پیچیدگی کارهای حسابداری شما بستگی دارد. برای مثال برای نصب نرم افزار حسابداری محک سیستم شما باید حداقل مشخصات زیر را داشته باشد.

به بالا Os: win7 (SP3)

به بالا Cpu: Core i3 6000

به بالا Ram: 4 GB

6 لپ تاپ حسابداری حرفه‌ای

در ادامه به معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب حسابداری خواهیم پرداخت.

1. Aspire 3 A315

لپ تاپ Aspire 3 A315 با دارا بودن مشخصات خوب یکی از پرطرفدارترین لپ تاپ‌ها در بازار به شمار می‌رود. این لپ تاپ با پردازنده Core i3-1115G4 و توان پردازشی بالا به شما امکان می دهد تا با خیال راحت تمام امور مالی و حسابداری کسب و کار خود را انجام دهید. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به صفحه نمایش باکیفیت، 4 گیگ حافظه RAM با قابلیت ارتقا، کارت گرافیک اختصاصی با ظرفیت 2 گیگ و… اشاره کرد. اگر شما به دنبال یک لپ تاپ با قیمت مناسب برای انجام کارهای حسابداری هستید، Aspire 3 A315 یک انتخاب عالی برای این کار است.

پردازشگرCore i3-1115G4
صفحه نمایشFull HD
وضوح تصویر1920×1080 پیکسل
حافظه4GB
هارد دیسک128GB SSD
سیستم عاملWindows 10
وزن1.14 کیلوگرم
ظرفیت باتری36 وات ساعت

مزایا:

  • دارای صفحه کلید نرم
  • تراشه‌ی گرافیکی Geforce MX350
  • وزن کمتر از 2 کیلو
  • 4 گیگابایت رم از نوع DDR4

معایب:

  • باتری با ظرفیت کم

2. VivoBook R565EA

VivoBook R565EA یکی از لپ تاپ های شرکت ایسوس است که با دارا بودن امکانات سخت افراری خوب گزینه ای مناسب برای حسابداری است. این لپ تاپ با پردازنده core i3 1115G4 علاوه ‌بر حسابداری، برای کاربری مالتی‌مدیا سبک هم مناسب است. امکانات سخت افزاری معقول، وجود پورت های متعدد، ظاهری زیبا و صفحه نمایش لمسی باعث شده تا این لپ تاپ به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های مناسب حسابداری شناخته شود.

پردازشگر core i3 1115G4
صفحه نمایش Full HD
وضوح تصویر 1920×1080
حافظه 4GB
هارد دیسک 128GB SSD
ظرفیت باتری ۳۷ وات‌ساعت

مزایا:

  • طراحی زیبا و دوام بالا
  • پردازشگر قدرتمند
  • صفحه کلید نرم

معایب:

  • بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
  • باتری با ظرفیت کم

3. Lenovo V15

لپ تاپ V15-i3 8GB 512SSD MX350 یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های مناسب حسابداری است که با دارا بودن امکانات و ویژگی های کاربردی توانایی پاسخگویی به تمام نیازهای حسابداران را دارد. قیمت مقرون به صرفه، امکانات سخت افزاری مناسب، وزن کم و صفحه نمایش باکیفیت باعث شده تا این لپ تاپ جز بهترین لپ تاپ های حسابداری بازار باشد.

پردازشگر Core i3-1115G4
صفحه نمایش Full HD
حافظه 8GB
هارد دیسک 512GB SSD
ظرفیت باتری ۳۸ وات ساعت

مزایا:

  • صفحه نمایش باکیفیت
  • 2 گیگ گرافیک اختصاصی
  • قیمت مناسب
  • طراحی عالی و زیبا

معایب:

  • پورت های کم
  • باطری نسبتا ضعیف

4. Aspire 3 A315-58G-35GH

بسیاری از افرادی که قصد خرید لپ تاپ مناسب حسابداری را دارند در کنار توجه به مشخصات، قیمت لپ تاپ را نیز مد نظر قرار می دهند. لپ‌تاپ ایسر A315-58G-35GH یکی از لپ‌تاپ‌های مقرون به‌صرفه بازار است که نسبت قیمت در نظر گرفته شده، از مشخصات فنی و امکانات مناسبی بهره می‌ برد. صفحه نمایش باکیفیت، پردازنده قوی و 2 گیگ گرافیک اختصاصی گزینه ای مناسب برای کارهای حسابداری است.

پردازشگر Core i3-1115G4
صفحه نمایش TFT LED-backlit LCD
گرافیکGeforce MX350 GDDR5
حافظه 4GB
هارد دیسک 1TB
ظرفیت باتری 36 وات ساعت

مزایا:

  • 2 گیگ گرافیک اختصاصی
  • حافظه و فضای ذخیره سازی بالا
  • قیمت مناسب

معایب:

  • باطری نسبتا ضعیف

این لپ تاپ پر از ویژگی‌های منحصربه فردی است که هر حسابداری را شیفته خود می‌کند. اما قیمت بسیار بالای آن دامنه کاربران آن را محدود می‌کند.

5. IdeaPad 3 15ITL6

IdeaPad 3 15ITL6 از سری لپ تاپ های شرکت لنوو است که با دارا بودن مشخصات فنی خوب و قیمت مناسب به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های حسابداری شناخته می شود. با پردازنده core i3 1115G4 در این لپ تاپ شما در انجام امور حسابداری کسب و کار خود هیچ وقت به مشکل نخواهید خورد. طراحی زیبا، وزن کم و قابلیت ارتقا رم و حافظه از جمله ویژگی های این لپ تاپ است که آن را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل کرده است.

پردازشگر Core i3-1115G4
صفحه نمایش TN
گرافیک Integrated
حافظه 4GB
ظرفیت باتری 38 وات‌ ساعت

مزایا:

  • پردازنده به روز
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • سبک و زیبا
  • کیفیت خوب تصویر

معایب:

  • ظرفیت رم پایین
  • عدم وجود گرافیک اختصاصی

6. Acer Aspire 5

Acer Aspire 5  انتخاب خوب دیگری به عنوان لپ تاپ مناسب حسابداری است. این دستگاه دارای مشخصات مناسب اما نه چندان قدرتمند است. بهتر است مشخصات آن را بررسی کنید تا ببینید آیا نیازهای شما را برآورده می‌کند یا خیر.

پردازشگر Core i5-1235U
صفحه نمایش Full HD IPS
حافظه رم8GB
هارد دیسک 256GB SSD
ظرفیت باتری 50 وات ساعت

مزایا:

  • پردازنده قوی
  • عمر باتری مناسب
  • طراحی خوب و وزن کم
  • عداد پورت های زیاد

معایب:

  • نرخ رفرش پایین تر از ۱۰۰
بهترین لپ تاپ برای حسابداری را انتخاب کنید

بهترین لپ تاپ حسابداری را انتخاب کنید

شکی نیست که برای افزایش سرعت و دقت در امور مالی و حسابداری استفاده از لپ تاپ مناسب حسابداری در کنار نرم افزار حسابداری ضروری است و برای اینکه این نرم افزارها به راحتی و با امنیت بالا اجرا شوند باید روی یارانه‌ها یا لپ تاپ‌های مناسب نصب شوند.

در این مطلب درباره بهترین لپ تاپ برای حسابداری صحبت کردیم و تعدادی از لپ تاپ ها خوب را بررسی کردیم. هدف ما این بود که کلیتی از مشخصات و ویژگی‌هایی که یک لپ تاپ خوب برای حسابداری باید داشته باشد به دست آورید و در نهایت با توجه به نیازها و بودجه خود بهترین گزینه ممکن را انتخاب و استفاده نمایید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا مهاجر تهرانی
علیرضا طهرانی در یک روز گرم تابستانی به دنیا اومده و اهل افراط و تفریطه... مدرک کارشناسی ارشد رو از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان انگلیسی گرفته و چون به نوشتن علاقه داره وارد دنیای تولید محتوا شده.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    ممنون از مقاله خوبتون. من قصد خرید لپ تاپ حسابداری دارم اما قبلش یک سوال از شما داشتم. سی پی یو مناسب برای لپ تاپ حسابداری چیه؟ سی پی cori 7 نسل 10 با 16 گیگ رم و 4 گیگ گرافیک خوبه برای اینکه لپ تاپ بتونه از پس کارهای حسابداری بر بیاد؟

    1. سلام دوست عزیز
      مشخصاتی که گفتین کاملا برای یک لپ تاپ حسابداری مناسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری