جستجو
Close this search box.

راه اندازی مغازه لبنیاتی + مهارت‌های مورد نیاز برای مغازه لبنیاتی

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی مغازه لبنیاتی یکی از جالب‌ترین ایده‌ها برای کارآفرینان است. شیر و دیگر محصولات حاصل از آن از پرطرف‌دارترین مواد غذایی در کل دنیا هستند. با افزایش میزان فروش فراورده‌های لبنی، راه اندازی مغازه لبنیاتی، تبدیل به ایده‌ای سودآور شده است. راه اندازی لبنیاتی به‌آسانی که فکر می‌کنید نیست، بلکه مستلزم مقدار زیادی کار، صبر، اشتیاق و استراتژی‌های دقیق است. در حقیقت این موفقیت در کسب و کار به صورت اتفاقی و خود به خودی بدست نمی‌آید و حاصل برنامه‌ریزی دقیق می‌باشد. شروع یک کسب و کار یعنی شروع ریسک. در ادامه گروه نرم افزاری محک شما را با مراحل راه اندازی مغازه لبنیاتی آشنا می‌کند.

فهرست مطالب

مغازه لبنیاتی چیست؟

لبنیاتی به شغلی گفته می‌شود که در آن از شیر دام‌ها برای تولید لبنیات مانند شیر پاستوریزه، پنیر، ماست، خامه استفاده می‌شود. معمولاً ماده اولیه تولید انواع لبنیات، شیر گاو است. اما گاهی از شیر سایر پستانداران دیگر همچون بز، گوسفند، گاومیش، و به ندرت اسب و شتر هم استفاده می‌شود. به این ترتیب به مغازه‌ای که محصولات لبنیاتی در آن تولید و عرضه می‌شود؛ مغازه لبنیاتی می‌گویند.

مراحل راه اندازی مغازه لبنیاتی

راه اندازی مغازه لبنیاتی در ۹ مرحله:

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس برای برداشتن قدم بعدی آماده هستید. فرایند راه اندازی مغازه لبنیاتی چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. گروه نرم افزاری محک مراحل راه اندازی لبنیاتی را برای شما گردآوری کرده است. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1: برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های راه اندازی مغازه لبنیاتی چقدر است؟
  • بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟
  • مغازه لبنیاتی شما چگونه کسب درآمد می‌کند؟
  • نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟

هزینه راه اندازی مغازه لبنیاتی چقدر است؟

هزینه راه اندازی این نوع کسب و کار بسته به مدل کسب و کار بسیار متفاوت است اما تقریباً برای هر فرد با هر بودجه‌ای جایی در این صنعت وجود دارد. با مشورت و استفاده از تجربیات افراد کارکشته در زمینه راه اندازی مغازه لبنیات، هزینه کلی راه اندازی لبنیاتی به طور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون برآورد شده است .

جزئیات هزینه‌های موردنیاز برای راه اندازی مغازه لبنیاتی به شرح زیر است:

  • هزینه اجاره و رهن یک مغازه مناسب

انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی مغازه لبنیاتی از واجبات است. گروه نرم افزاری محک پیشنهاد می‌کند مکانی را انتخاب کنید که به اندازه ۴۵ تا ۶۰ متر متراژ داشته باشد و دارای آب، برق، گاز و از همه مهم‌تر لوله کشی شهری باشد.

پس از خرید یا رهن مغازه خود، باید کف و دیوارهای آن را کاشی کاری کنید تا از نظر تمیزی و بهداشت تمامی استانداردهای لازم را در بر بگیرید. کاشی کاری مغازه لبنیاتی از شروط وزارت بهداشت برای دریافت مجوز است و باید قبل از راه اندازی مغازه لبنیات، بودجه مناسبی برای این کار در نظر بگیرید.

  • هزینه خرید یخچال مناسب برای نگهداری لبنیات

نگهداری شیر و دیگر محصولات لبنی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. فرآورده‌های لبنی باید در دمای مناسب نگهداری شوند تا از فاسد شدن آنها جلوگیری شود. شیر به تنهایی مواد اولیه اصلی برای تهیه انواع محصولات لبنی نظیر کره، دوغ، ماست، پنیر و غیره است. به همین جهت خراب شدن آن می‌تواند باعث فاسد شدن سایر محصولات تولیدی هم بشود. پس خرید یخچال و نگهداری محصولات در آن از واجبات است.

از دیگر مزایای خرید یخچال آن است که با چیدن محصولات لبنی در آن می‌توان به نوعی نظر مشتری را جلب کرد و فروش را افزایش داد. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از یخچال‌های دست دوم نیز استفاده کنید. یخچال خریداری شده باید دارای گارانتی باشد و قطعات بکار برده در آن از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

  • هزینه خرید کره گیر برقی

در پاسخ به این سؤال که کره گیر برقی چیست؟ می‌توان این گونه پاسخ داد که دستگاه کره گیر برقی و دستی برای کره گیری از ماست و خامه طراحی و تولید شده‌اند.

این دستگاه می‌تواند در مدت زمان کمتر از یک ساعت به راحتی حجم قابل توجهی از ماست پرچرب را طی فرایندی به دو محصول کره و دوغ تبدیل کند. دستگاه کره گیر در انواع خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی در بازار موجود است که می‌توانید با توجه به بودجه خود آنها را خریداری کنید. برای روزهای اولیه راه اندازی لبنیاتی یک عدد کره گیر برقی در اندازه مناسب کفایت می‌کند. با گذشت زمان، جذب مشتری و افزایش درخواست‌ها می‌توانید دستگاه دوم و یا سوم را نیز خریداری کنید.

  • هزینه خرید دستگاه پخت شیر

زمانی که شیر تازه دوشیده می‌شود، طی فرایندهای شیمیایی مختلفی که اتفاق می‌افتد، می‌تواند با خود مقدار زیادی باکتری و قارچ به همراه داشته باشد. این آلودگی‌ها سبب خرابی شیر تازه خواهند شد. اینجاست که دستگاه پخت شیر بکار می‌آید و با توجه به ظرفیت خود حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ لیتر شیر را به نقطه جوش می‌رساند تا شیری با کیفیت و گوارا تهیه شود. دستگاه پخت شیر از دیگر وسایل لازم برای مغازه لبنیاتی شما می‌باشد که باید مقداری از بودجه خود را به آن اختصاص دهید .

  • هزینه خرید دستگاه خامه گیر

خامه گیر دستگاهی است که طی فرایندی از حجم قابل توجهی از شیر، چربی گیری می‌کند و بدین ترتیب خامه را از آن استخراج می‌نماید. تمام عملیات تولید خامه توسط این دستگاه خودکار صورت می‌گیرد و به افراد متخصص برای انجام این کار نیازی نیست. پس از برآورد هزینه، مقداری از بودجه خود را برای خرید این وسیله کاربردی نیز کنار بگذارید.

  • هزینه خرید دستگاه شیر سرد کن

شیر سردکن به مخازنی گفته می‌شود که جهت نگهداری شیر طراحی شده‌اند و علاوه بر خنک کردن و خنک نگه داشتن شیر خام، با چرخش مداوم از فساد شیر جلوگیری می‌کند. در صورتی که در مغازه لبنیاتی خود با حجم زیادی شیر سروکار دارید، خرید دستگاه شیر سردکن به شما پیشنهاد می‌شود. از کاربردهای دیگر دستگاه شیر سرد کن، نگهداری شیر پس از رسیدن به نقطه جوش و پخته شدن است.

  • هزینه تهیه گرم‌خانه برای تولید ماست

اگر ماست زود از گرم‌خانه خارج شود یا قبل از سرد شدن کامل تکان بخورد و یا قاشق وارد آن شود ، ماست کامل بسته نشده و آب می‌اندازد. پس برای تولید ماست غلیظ و با کیفیت باید شرایط دمایی مناسبی را برای شیر فراهم کنید. مقداری از بودجه خود را برای خرید دستگاه گرم خانه ماست کنار بگذارید.

  • هزینه خرید بیدون و ظرف حمل محصولات لبنی

هنگامی که شیر را از بدن حیوانات می‌دوشید، قبل از ریختن آن به داخل دستگاه‌ها و تجهیزات لبنیاتی باید از بیدون برای حمل و جابه‌جایی آن استفاده کنید. بیدون‌ها ظروف استانداردی هستند که در ظرفیت‌های مختلف تولید شده و هیچ تغییری در طعم، رنگ یا بوی محتویات داخل خود اعم از شیر ایجاد نمی‌کنند. مبلغی را برای خرید این ظروف کاربردی نیز در نظر بگیرید.

  • هزینه خرید ظرف پلاستیکی

در مغازه لبنیاتی محصولاتی که توسط مشتری‌ها به صورت روزانه خریداری می‌شوند داخل ظروف پلاستیکی عرضه می‌گردند. از این رو شما باید هر چند وقت یکبار، بخشی از بودجه‌ خود را صرف خرید این ظروف از فروشگاه‌های لوازم پلاستیکی کنید.

هزینه‌های ثابت یک مغازه لبنیاتی چیست؟

هزینه‌های ثابت یک مغازه لبنیاتی چیست؟

بسته به مدل کسب و کار خود، باید ماهانه هزینه‌ای را برای اجاره، آب و برق و نیروی کار در نظر بگیرید. شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد خدمه فروش کنار بگذارید. پیشنهاد می‌شود برای داشتن پس‌انداز، تعدادی از تجهیزات خود را در انبار نگهداری کنید تا در روز مبادا برای تأمین بودجه به فروش برسانید.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل نیز بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین خطاهای محاسباتی نیز رخ می‌دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان طی کرده و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟

مشاغل مرتبط با محصولات لبنی چندین نوع مشتری دارند. بهترین مشتری مغازه لبنیات افراد علاقه‌مند به زندگی طبیعی و سالم هستند که قبلاً از مزایای استفاده از لبنیات بهره برده اند.

درآمد لبنیاتی چقدر است؟

فرض کنید یک مغازه لبنیاتی پکیجی از کالا‌ها شامل (شیر، انواع ماست ساده و چکیده، خامه، سرشیر، پنیر، عسل، انواع روغن‌های گیاهی، حلوا، ارده، خرما، تخم مرغ، سمنو، شیره انگور و…) را بفروش می‌رساند. این مغازه در مجموع به ارزش یک میلیون تومان در روز کار می‌کند و اگر ۳۶۵ روز سال را کار کند درآمد سالیانه این واحد ۳۶۵ میلیون تومان می‌شود که هزینه‌های جاری نیز از آن کسر می‌گردد. پس تقریباً سود مغازه لبنیاتی ۱۴۲ میلیون تومان در سال خواهد بود.

مهارت های لازم برای راه اندازی مغازه لبنیاتی

مهارت‌های مورد نیاز برای راه اندازی مغازه لبنیاتی چیست؟

  • آشنایی با تولید و ساختار شیر خام
  • آشنایی با بهداشت و کیفیت شیر خام
  • آشنایی با اصول اولیه فرآوری شیر
  • آشنایی ابتدایی با اصول بازاریابی
  • مهارت در ارائه اطلاعات کافی
  • نگهداری مناسب از محصولات
  • برقراری ارتباط صحیح با مراجعه کننده
  • انتخاب فضای مناسب برای عرضه محصولات
  • شناسایی و توزیع محصولات سالم و بهداشتی

نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟

قبل از راه اندازی لبنیاتی باید بدانید که انتخاب نام مناسب بسیار مهم و چالش برانگیز است. اگر قبلاً نامی برای مغازه خود انتخاب نکرده‌اید از صاحبان دیگر مغازه‌های لبنیاتی کمک بگیرید. هنگام راه اندازی مغازه لبنیات و ثبت آن، توصیه می‌کنیم نامی انتخاب کنید که در پلتفرم‌های زیر موجود باشند و کسی آن را انتخاب نکرده باشد:

  • در دسترس بودن نام در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی
  • در دسترس بودن نام مغازه لبنیاتی در دامنه وب

مرحله 2: شریک کاری پیدا کنید

متداول‌ترین انواع ساختار کسب و کار شراکتی عبارت‌اند از: مالکیت انحصاری یا محدود، مشارکت LLP، شرکت با مسئولیت محدود (LLC).

ایجاد یک کسب و کار شراکتی از نوع LLC از شما و کسب و کارتان محافظت می‌کند. شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که برای تشکیل و ثبت آن، حضور حداقل دو شریک لازم است و مسئولیت شرکا به میزان سرمایه‌ای است که به شرکت آورده‌اند. به بیانی دیگر، اگر از مغازه لبنیاتی شما شکایت شود و دارایی مغازه لبنیاتی برای پرداخت بدهی آن کافی نباشد، شرکای شما با مسئولیت محدود به میزان سرمایه‌ای که به مغازه آورده‌اند، مسئول پرداخت آن بدهی خواهند بود. مازاد بر آن، طلبکاران نمی‌توانند بدهی‌های خود را از دارایی و اموال شخصی شرکای مغازه لبنیات مطالبه کنند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 3: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 4:ایجاد حساب بانکی تجاری و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی لبنیاتی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از مغازه لبنیاتی شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

مرحله 5: خرید نرم افزار حسابداری مغازه لبنیاتی

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد لبنیاتی برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری مغازه لبنیاتی محک می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

ارسال مبلغ فاکتور محصولات لبنی بر روی دستگاه کارت خوان امکانی است که جلوی ورود مبالغ اشتباه را می‌گیرد. به کمک نرم افزار حسابداری محک، رسید دریافت وجه نیز به‌صورت خودکار بر روی فاکتور شما ثبت می‌گردد. به این ترتیب ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در مغازه لبنیاتی شما بیشتر شده و اعتماد مشتری نیز جلب می‌شود.

مرحله 6: مجوزهای لازم را کسب کنید

عدم دریافت مجوزها و مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما شود. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی مغازه لبنیاتی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

جواز کسب راه اندازی مغازه لبنیاتی

چطور جواز کسب مغازه لبنیاتی را بگیریم؟

برای دریافت مجوز فروش محصولات لبنی از اتحادیه می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید
  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدوداً ۱۰ روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تأییدیه دریافت جواز کسب و جواز راه اندازی مغازه لبنیاتی را به او ارائه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود.
  • در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید.

مرحله 7: تشکیل پرونده بیمه برای مغازه لبنیاتی

مغازه لبنیاتی شما علاوه بر جواز کسب به بیمه هم برای ادامه فعالیت ایمن احتیاج دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که یک مغازه تازه تأسیس باید انجام دهد امور بیمه‌ای و تشکیل پرونده بیمه است. گرفتن کد کارگاهی اولین مرحله برای انجام امور بیمه‌ای مغازه لبنیاتی است. پس از آنکه کارفرما کد کارگاهی دریافت کرد می‌تواند با معرفی افراد شاغل در مغازه لبنیاتی خود، لیست بیمه آنها را رد کند.

چگونه مغازه لبنیاتی خود را تبلیغ کنیم؟

بهترین راه برای بازاریابی محصولات لبنی موجود در مغازه لبنیاتی که مستقیماً به افراد فروخته می‌شود، ارائه اطلاعات در مورد مزایای آن محصول است. ممکن است بخواهید این کار را به صورت آنلاین، از طریق مقالات و وب‌سایت‌ها، یا حضوری انجام دهید. اگر قصد فروش عمده دارید، باید مستقیماً با شرکت‌های بزرگ تماس بگیرید.

مرحله 8: وب سایت مغازه لبنیاتی خود را طراحی کنید

وب سایت در حقیقت همانند یـک تابلوی مغازه و یا ویترین مغازه لبنیاتی شما عمل می‌کند و کسب و کار شما توسط وب سایت در معرض عموم مشتریان قرار می‌گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است کـه مشتریان شـما از یک محله و یا حتی یک شهر نخواهد بود بلـکه تمام کسانی که از بستر اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند مشتریان کسب و کار شـما باشند. طراحی سایت باعث افزایش تعداد مشتریان شده و به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

مرحله 9: تلفن مغازه لبنیاتی خود را راه اندازی کنید

راه‌اندازی تلفن برای کسب‌وکارتان یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به جدایی و خصوصی نگه داشتن زندگی شخصی و زندگی تجاری شماست. این تنها مزیت نیست؛ راه اندازی تلفن به کسب و کار شما مشروعیت می‌بخشد. تماس مشتریان با شما در جلب اعتماد مشتریان بالقوه نیز تأثیرگذار است.

آیا راه اندازی لبنیاتی برای شما مناسب است؟

کسی که شغل لبنیاتی انتخاب می‌کند باید به نظافت و مردم داری اهمیت ویژه ای دهد تا بتواند برای شغلش تبلیغ کرده و پیشرفت نماید. این شغل به دلیل تولید محصولات متنوع با فساد پذیری بالا، دارای حساسیت بالایی می‌باشد.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری مغازه لبنیاتی محک

همیشه مدیریت هزینه‌ها در مغازه لبنیاتی برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود مغازه لبنیاتی، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است.

با استفاده از نرم افزار حسابداری لبنیاتی می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در مغازه لبنیاتی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی مغازه لبنیاتی ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری مغازه خود نهایت استفاده را داشته باشید.

منبع:howtostartanllc

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

5 پاسخ

  1. بادرودفراوان خدمت شما.مطالبتون بسیارعالی وکارامدبودش سپاس فراوان بابت این همه اطلاعاتی که به مردم میدین.

  2. سلام لطفا فوتهای کوزه گری تاسیس و اداره این شغل هم ارائه بشه سپاس از مهرتان

    1. با سلام
      این موضوع رو هم در برنامه کاریمون قرار میدیم.
      ممنون از نظر شما

  3. اخه زدی سرمایه لازم ۵۰میلیون با این پول دیگه ی موتور نمیشه خرید چ برسه ب این همه دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری