جستجو
Close this search box.

چراغ جادوی کسب‌ و کار در سال 2022

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 10 دقیقه

چراغ جادو واژه‌ای است که در یکی از داستان‌های هزار و یک‌شب آمده است. در آن داستان علاءالدین چراغی در دست داشت که به‌واسطه آن کارهای سحرآمیز و خارق‌العاده انجام می‌داد که دیگران به‌صورت عادی از انجام آن عاجز بودند؛ به‌ عبارت‌ دیگر علاءالدین به‌ واسطه چراغ جادویی که در دست داشت، کارهای ناشدنی را شدنی می‌کرد.حالا اگر از این اصطلاح در محیط کسب‌وکار استفاده کنیم، چراغ جادوی کسب‌ و کار یعنی توانایی انجام کارها و خلق اهدافی که به‌ظاهر ناشدنی هستند و توده افراد و عموم صاحبان کسب‌وکار نمی‌توانند چنین موفقیت‌هایی را به دست بیاورند. آیا اساساً چنین چیزی وجود دارد؟

فهرست مطالب

پاسخ ما مثبت است. همان‌طور که هر فرد اگر چراغ جادو واقعیت داشت دلش میخواست یکی از آن ها را داشته باشد، اگر کسب‌وکار را به معنای مجموعه‌ای از اقدامات یک فرد یا مجموعه‌ای از افراد برای تحقق اهداف شغلی بدانیم، یک کسب‌وکار هم می‌تواند چراغ جادو داشته باشد و چراغ جادوی آن کسب‌وکار در دست افراد فعال در آن کسب‌وکار است.لذا در ابتدای مقاله چراغ جادوی واقعی هر فرد را نشان می‌دهیم و با سرایت این قانون به کسب‌وکار، چراغ جادوی کسب‌ و کار را کشف خواهیم کرد.

چراغ جادوی هر شخص، شخصیت خود او است

چراغ جادوی هر شخص، شخصیت خود او است

دانشمندان بزرگ موفقیت و همچنین اساتید علم فیزیک معتقد هستند که انسان‌ها هر آنچه را که بتوانند تصور کنند و نسبت به آن باور عمیق در حد اشتیاق سوزان داشته باشند و اقدامات متناسب با آنچه تصور کرده انجام دهند، می‌توانند آن را خلق کنند.

لذا اگر این قانون را بپذیریم، خواهیم یافت که چراغ جادوی هر انسانی شخصیت او است و رؤیاهای او، دستوراتی هستند که او به جهان هستی می‌دهد تا در بهترین زمان و بهترین مکان خلق شود. شخصیت هر انسان (که چراغ جادوی او محسوب می‌شود و عامل اصلی خلق دستاوردهای او است)، سه بخش اصلی دارد:

1 – افکار

در مقاله تلاش ذهنی گفته شد که همه‌چیز در کره خاکی ما از انرژی تشکیل‌شده است و ذهن ما فرستنده و دریافت‌کننده انرژی است و ما به هر چیز که توجه کنیم، انرژی مشابه آن را دریافت می‌کنیم و بین ما و آن چیز مسیر انرژی تشکیل می‌شود.

ای برادر تو همان اندیشه‌ای /// ما بقی تو استخوان و ریشه‌ای

قانون 68 ثانیه

اگر به مدت 68 ثانیه به یک چیز مشخص فکر کنیم، بین ذهن ما و آن چیز مسیر انرژی شکل می‌گیرد و مسیر انرژی به‌گونه‌ای است که حتی اگر بعد از 68 ثانیه تمرکزمان را از آن برداریم، باز هم مسیر انرژی بین ما و آن چیز ادامه پیدا می‌کند. (البته چیزی که به آن تمرکز می‌کنیم باید در نقطه شیرین ما قرار داشته باشد تا مسیر انرژی آن را به سمت ما بکشاند. برای آشنایی با نقطه شیرین به مقاله تلاش ذهنی مراجعه کنید).

برخی دانشمندان فیزیک کوانتوم معتقدند که صرفاً 14 ثانیه تفکر درباره یک چیز معادل 2000 ساعت کار فیزیکی در راستای خلق همان چیز است و هر چه از 14 ثانیه بیشتر شود، معادل‌سازی به‌صورت تصاعدی زیاد می‌شود. به همین دلیل است که بعد از 68 ثانیه مسیر انرژی به‌صورت نامحدود بین شما و آن شیء برقرار می‌شود.

تعادل چیستی‌ و چگونگی

یکی از نکات بسیار مهم در تلاش ذهنی که به معنای واقعی کلمه بخش مهمی از چراغ جادو را تشکیل می‌دهد، تعادل چیستی و چگونگی است. چیستی همان رؤیایی است که شما دارید و چگونگی مسیری است که شما برای خلق رؤیای خودتان انتخاب می‌کنید.

دیگران به ما یاد دادند که 50 درصد تلاش ذهنی باید به چیستی رؤیا باشد و 50 درصد دیگر آن باید به چگونگی خلق رؤیا اختصاص یابد؛ ولی واقعیت قضیه این‌طور نیست. دانشمندان معتقدند که 99.9 درصد از تلاش ذهنی باید روی چیستی رؤیا باشد و چیزی حدود 0.1 درصد آن به چگونگی خلق رؤیاها اختصاص بیابد. درباره این مسئله مقاله مجزایی خواهیم نوشت.

2 – احساسات

برای این‌که افکار شما بیشترین میزان اثربخشی را داشته باشد و مسیر انرژی به‌درستی شکل بگیرد و رؤیای شما در کمترین زمان ممکن محقق شود، لازم است که در کمال آرامش به ثروت آفرینی بپردازید و تا جایی که می‌توانید حال خوش را در خودتان نهادینه کنید و از احساسات بد خودتان را دور کنید.

احساسات بد را از خودتان دور کنید.

اولین قدم برای خلق احساسات خوب این است که احساسات بد را از خودمان دور کنیم. برای این مسئله راهکارهای متفاوتی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از تکنیک EFT هست. دراین‌باره می‌توانید به وب‌سایت www.eft.ir مراجعه کنید و نکات مربوط به آن را فرا بگیرید.

راه‌های مختلف برای ایجاد احساس خوب

  • در ادامه برخی از راهکارهای ساده برای ایجاد حس خوب را بررسی می‌کنیم:
  • لبخند بزنید.
  • بخندید.
  • کتاب بخوانید.
  • فایل صوتی انگیزشی گوش دهید.
  • در سمینار و رویدادهای مختلف شرکت کنید.
  • یکدیگر را بغل کنید.
  • هرروز کاری در جهت خلق رویای خودتان انجام دهید.
  • تصاویر رؤیاهای خودتان را در بخش‌های مختلف نصب کنید.
  • رؤیاپردازی کنید (خودتان را در شرایطی که اهداف خودتان خلق‌شده است قرار دهید).
  • بابت کارهای خوب دیگران سپاس‌گزاری کنید و سپاس‌گزاری را تمرین کنید.
  • سعی کنید خوبی‌های دیگران را ببینید و به بدی‌های آن ها توجه نکنید.
  • از کلمات مثبت استفاده کنید.
  • به آواهای لذت‌بخش گوش دهید.
  • مثل انسان‌های موفق لباس بپوشید.
  • دوستان هم‌فکر خودتان را پیدا کنید. 
  • با بچه‌ها بازی کنید.
  • به سلامتی خودتان توجه کنید.
  • به خدا توکل کنید و همه کارهای خودتان را به او بسپارید.

ممکن است این توصیه‌ها حاشیه‌ای به نظر برسد؛ اما تا زمانی که احساس خوبی از خودتان نداشته باشید، نمی‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید و افکار شما نتیجه نمی‌دهد. افکار شما در حکم بذر است و احساس خوب در حکم آبیاری این بذر است. بدون آبیاری هیچ‌ بذری رشد نمی‌کند.

3 – اقدام متناسب

اگر تمرکز شما در نقطه شیرین شما باشد، حتماً به‌اندازه کافی انگیزه لازم را برای اقدام و عمل فراهم می‌کند. منتهی هر اقدامی مهم نیست؛ بلکه اقدامی مهم است که مفید باشد و در راستای خلق رؤیای شما باشد.

تعریف دیگری از شخصیت

شخصیت داشتن یعنی انجام پیوسته کار درست بعد از فروکش کردن هیجانات اولیه

یکی از دانشمندان تعریف متفاوتی از شخصیت ارائه می‌دهد. او معتقد است شخصیت یعنی ادامه دادن اقدامات مناسب پس‌ازآن که احساسات و هیجانات اولیه فروکش کردند. اینجا هم همین مسئله صادق است و شما باید تلاش کنید انسان باشخصیتی شوید؛ یعنی پس از فروکش کردن هیجانات اولیه برای خلق اهداف، اقدامات متناسب را (چه تلاش ذهنی و چه تلاش فیزیکی) انجام دهید.

انجام کار درست به‌صورت دائمی و در مدت‌زمان کافی

همان‌طور که در بخش بالا گفته شد، هر کاری شما را به موفقیت نمی‌رساند؛ بلکه کار درست باید به‌صورت دائمی و در مدت‌زمان کافی انجام شود تا نتیجه لازم برای شما محقق شود. در ادامه به‌صورت کاملاً خلاصه اصطلاحات زیر را توضیح می‌دهیم:

  • کار درست؛ درستی یا نادرستی کار توسط احساس درونی شما و پس از مشورت با افراد خبره و سنجیدن همه جوانب صورت می‌گیرد.
  • زمان کافی؛ کار درست باید به‌اندازه کافی انجام شود تا نتیجه حاصل شود. بهتر است زمان خاصی را برای خلق رؤیای کسب‌وکار مشخص نکنیم. اگر از انجام کار درست لذت می‌بریم، طول کشیدن این مسئله چندان برای ما اهمیتی نخواهد داشت.
  • دائمی؛ باید کار درست را به‌صورت منظم انجام دهیم. کار درست می‌تواند روزانه، هفتگی و یا ماهیانه باشد. هر چه با تلاش بیشتری این کار تکرار شود، نتیجه برای شما زودتر حاصل می‌شود.

چرخه قدرت

تعامل درست افکار، احساسات و رفتار شما چرخه مهمی را در شما ایجاد می‌کند که از آن به چرخه قدرت یاد می‌شود. چرخه قدرت را می‌توانید در شکل زیر مشاهده کنید.

چرخه قدرت

این چرخه فرآیند موفقیت را برای شما هموار می‌کند. توضیحات تکمیلی این چرخه را می‌توانید در مقاله «تلاش ذهنی» مطالعه کنید. با توضیحات ارائه‌شده مشخص شد که چراغ جادوی هر کس شخصیت او است، حالا نوبت آن است که چراغ جادو را در محیط کسب‌وکار بررسی کنیم.

منابع انسانی، چراغ جادوی کسب‌ و کار هستند

منابع انسانی، چراغ جادوی کسب‌ و کار هستند

اگر بپذیریم که چراغ جادوی هر کس شخصیت او است، چراغ جادوی کسب‌ و کار شخصیت کارکنان کسب‌وکار هستند. شخصیت صاحب کسب‌وکار در رأس این مسئله قرار دارد و غلط نیست اگر چراغ جادوی کسب‌وکار را شخصیت صاحب کسب‌وکار بدانیم.

به‌عبارت‌دیگر باید گفت:

چراغ جادوی کسب‌ و کار، صاحب کسب‌وکار است و چراغ جادوی صاحب کسب‌ و کار، خود او و همکارانش هستند. لذا در این بخش ابعاد مختلف چراغ جادوی کسب‌ و کار را بررسی خواهیم کرد.

شما همکاران خودتان را تربیت کنید تا همکاران کسب‌وکار شما را تربیت کنند.

مدیریت منابع انسانی

با توضیحاتی که ارائه شد می‌توان منابع انسانی هر کسب‌وکار را به معنای واقعی کلمه چراغ جادوی کسب‌ و کار دانست. ژنرال پتن فرمانده مطرح ارتش آمریکا معتقد است که «عامل اصلی پیروزی در جنگ، انسان‌های با اراده هستند نه اسلحه‌ها و ابزارها».

متأسفانه مدیریت منابع انسانی این روزها معنای نادرستی پیداکرده است و صرفاً به معنای مدیریت رفتار همکاران تلقی می‌شود. یعنی بررسی کنیم که فلان کارمند در چه ساعتی در محل کار حاضرشده و در چه ساعتی محل کار را ترک می‌کند؛ همچنین بهمان کارمند چه مقدار از نیازهای محیط کار و وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته‌شده را انجام می‌دهد. توصیه میکنیم مقاله ای درباره حسابداری منابع انسانی را از گروه نرم افزاری محک مطالعه کنید.

درصورتی‌که این مسئله همه ماجرا نیست و مسائل مهم‌تر و دقیق‌تری وجود دارند که زیرمجموعه مدیریت منابع انسانی قرار می‌گیرند. مدیریت منابع انسانی به‌صورت کلی از سه بخش اصلی تشکیل می‌شود:

مدیریت افکار

اولین مسئله مهم در مدیریت منابع انسانی مدیریت افکار هست. شما باید ذهنیت کارمندان خود را به سمت امتیازهای اصلی کسب‌وکار خود متمایل کنید. اگر تلاش ذهنی کارمندان در کنار تلاش جسمی آنان قرار گیرد، موفقیت بسیار شگفت‌انگیزی در محیط کسب‌وکار رخ می‌دهد. در محیط کار باید سازوکاری فراهم کنید که کارمندان شما:

  • امتیازات اصلی و اهداف شغلی کسب‌وکار را به‌درستی بدانند.
  • امتیاز اصلی بخشی که در آن مشغول فعالیت هستند را بدانند.
  • امتیازات اصلی شرکت و امتیازات بخش خاص باید مرتب به آن‌ها یادآوری شود و در مقابل دیدگان آن‌ها قرار داشته باشد.
  • عوامل حاشیه‌ساز و سرفصل‌هایی که باعث حواس‌پرتی کارکنان از امتیازات اصلی کسب‌وکار می‌شود باید از محیط کار حذف شود. در همین راستا: اگر حواشی مربوط به محیط کار است، شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار باید همه تلاش خود را به‌کار بگیرید تا این حواشی خیلی زود حذف شوند.اگر حواشی مربوط به زندگی شخصی کارمندان است، باید تلاش‌کنید تا جایی که ممکن است مسئله حل شود. به یاد داشته باشید که 14 ثانیه تلاش ذهنی از 2000 ساعت تلاش جسمی اثربخش‌تر است؛ لذا اگر محیط کار شما آرام و متمرکز باشد، تلاش ذهنی به‌مراتب دستاوردهای بیشتری برای شما خلق می‌کند. به دستمزد کارمندانتان توجه کنید. باید کارمندان شما احساس امنیت مالی داشته باشند. همین مسئله به آن‌ها کمک می‌کند تا کمتر دچار حواس‌پرتی شوند. بابت پرداختی‌های زیاد نگران نشوید، اگر همکاران شما متمرکز باشند، سود بیشتری برای کسب‌وکار شما ایجاد خواهد شد.  

اگر دو اسب به‌جای یک اسب کالسکه‌ای را بکشند، قدرتی معادل چند اسب را برای کشیدن کالسکه ایجاد می‌کنند.

اگرچه تمرکز ذهنی و تلاش ذهنی شخص شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار ضروری و اثربخش است، اما اگر مدیریت افکار را به گونه‌ای انجام دهید که مجموعه‌ای از همکاران به‌صورت مشترک به اهداف شغلی و امتیازات کسب‌وکار شما تمرکز کنند، قدرت تلاش ذهنی به شکل توانی افزایش می‌یابد.

مدیریت افکار منابع انسانی با تعادل چیستی و چگونگی هم قابل توصیف است. اگر همکاران شما بیش از 90 درصد از تمرکز اصلی را روی خود امتیازات و اهداف شغلی قرار دهند، شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار از قدرت تعادل چیستی و چگونگی هم برخوردار خواهید بود و این مسئله موفقیت‌های بسیار عالی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مدیریت احساسات

مدیریت احساسات یعنی:

            موانع حال خوش را از محیط کار دور کنید؛ سپس عوامل حال خوش را در محیط کار تثبیت کنید.

همان‌طور که فکر شما بدون احساس خوب به ثمر نمی‌نشیند، مدیریت افکار منابع انسانی بدون مدیریت احساسات منابع انسانی عملاً غیرممکن است و تأثیرپذیری چندانی نخواهد داشت؛ در همین راستا باید تلاش کنید محیط شادابی را در محیط کار برای همکاران خود فراهم کنید و برای شادی همکاران زمان و بودجه در نظر بگیرید. از طرفی باید مراقب باشید انرژی منفی از ناحیه همکاران وارد مجموعه نشود. پس درواقع دو اقدام اصلی در این جایگاه باید انجام شود:

1- احساسات منفی را از محیط کار دور کنید. احساسات منفی از دو مسیر می‌تواند وارد محیط کسب‌وکار شود:

سازوکارهای مربوط به محیط کار؛ مدیریت این بخش مستقیماً روی دوش شما است و شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید که این سازوکارها را از محیط کاری خودتان حذف کنید. در ادامه چند پیشنهاد در این زمینه ارائه می‌شود.

  • اگر در محیط کار شما دستگاه‌های زیادی مثل رایانه، لپ‌تاپ، وایفای و … وجود دارد، همه این‌ها امواج الکترومغناطیسی منتشر می‌کنند. این امواج مقدار زیادی از انرژی را می‌گیرد و احساس خستگی برای شما فراهم می‌کند. سعی کنید برای هرکدام از دستگاه‌ها و یا هرکدام از کارمندان از خنثی‌کننده‌های امواج الکترومغناطیسی استفاده کنید. استفاده از این ابزار تا حد زیادی جلوی هدر رفتن انرژی کارمندان شما را می‌گیرد. مدل‌های مختلفی از خنثی‌کننده‌های امواج الکترومغناطیسی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید و برای همکارانتان تهیه کنید.
  • ارزش نامه محیط کسب‌وکار را مشخص کنید و با همکاران در کمال صداقت، صراحت و صمیمیت سخن بگویید و از آن‌ها بخواهید در چارچوب ارزش نامه کسب‌وکار حرکت کنند. البته مواظب باشید به ارزش‌های همکارانتان توهین نکنید (حتی اگر مخالف ارزش‌های محیط کار باشد). چون توهین به ارزش‌های همکاران باعث ایجاد احساس منفی در محیط کسب‌وکار خواهد شد.
  • اگر تبیین مسائل روز جزو سیاست‌های کاری شما نیست، سعی کنید تا جایی که ممکن است در محل کار شما روزنامه و اخبار پیدا نشود. این مسائل درگیری‌های ذهنی نا به‌جا درست می‌کند و اجازه تمرکز را می‌گیرد. از آنجا که خیلی از رسانه‌ها با رویکرد منفی‌گرایانه عمل می‌کنند و مرتباً اخبار منفی را پوشش می‌دهند، پیگیری آن‌ها در شما و همکارانتان احساس منفی ایجاد خواهد کرد.
  • اگر اتفاق به‌ظاهر منفی در بخشی از کسب‌وکار (و یا برای یکی از همکاران) رخ داد، دلیلی ندارد دیگران از این مسئله اطلاع پیدا کنند (مگر مسائلی که مرتبط با امتیاز اصلی کسب‌وکار باشد و همه باید از آن اطلاع پیدا کنند) و باید شخص شما با همکاری مسئول آن بخش مشکل را حل کنید. در کل تا جایی که ممکن است نباید آرامش حاکم بر محیط کار به هم بخورد.

2- همکاران؛ ممکن است برای هرکدام از همکاران شما اتفاقات منفی رخ‌داده باشد و همکار شما صبح وقتی وارد محل کار می‌شود، احساس خوبی ندارد و احساس بد او ممکن است به دیگران هم سرایت کند. برای مقابله با این مسئله چند پیشنهاد کلی و اساسی وجود دارد:

  • تا جایی که می‌توانید از عوامل شادی ساز در محیط کسب‌وکار استفاده کنید. اصولاً احساسات مثبت احساسات منفی را خنثی می‌کنند. پس ترویج عوامل شادی ساز باعث خنثی شدن حس منفی برخی از همکاران خواهد شد.
  • سعی کنید در محیط کار چند کارمند همیشه مثبت داشته باشید (یعنی یا استخدام کنید و یا تربیت کنید). شاید نتوانید احساسات همه کارمندان را آن‌گونه که می‌خواهید مدیریت کنید؛ ولی اگر چند کارمند همیشه مثبت داشته باشید، انرژی مثبت آن‌ها به انرژی منفی سایر کارمندان غلبه می‌کند. به یاد داشته باشید که انرژی مثبت همیشه ده برابر قوی‌تر از انرژی منفی است.
  • اگر اتفاقی برای یکی از همکاران رخ‌داده که نیازمند همدلی دیگران است (مانند فوت اقوام و …) نباید این مسئله طوری انجام شود که محیط غالب کسب‌وکار فضای منفی و بدون نشاط به خودش بگیرد.
  • روشی برای رهایی از انرژی منفی، ترس‌ها و ناآرامی‌ها وجود دارد که از آن به EFT یاد می‌شود. این تکنیک مبتنی بر ضربه انگشتی بر نقاط خاصی از بدن می‌باشد که اگر طبق الگوی خاصی دنبال شود، احساسات منفی از شما دور خواهد شد. شاید در آینده مقاله‌ای پیرامون EFT نوشته شود، اما اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید می‌توانید به سایت www.eft.ir مراجعه کنید.

استفاده از این تکنیک بسیار ساده و کاربردی است و تأثیر بسیار زیاد و شگفت‌انگیزی در رهایی از انرژی‌های منفی دارد. شما می‌توانید از کارمندان خود بخواهید هر روز قبل از شروع کار این تکنیک را به مدت 5 دقیقه انجام دهند. ترکیب این تکنیک با ترویج کارهای شادی ساز محیطی شگفت‌انگیز را به لحاظ احساسی برای شما فراهم می‌کند.

2- محیط کار را سرشار از احساسات مثبت کنید. در ادامه راهکارهایی برای ایجاد احساس خوب در محیط کار ارائه می‌شود:

  • به همکاران خود لبخند بزنید.
  • شرایطی را برای شادی و خندیدن همکاران خود فراهم کنید.
  • بین همکاران خود صمیمیت ایجاد کنید (البته در چارچوب‌های اخلاقی و شرعی).
  • از موسیقی لایت و انگیزشی به‌صورت آرام در محیط کسب‌وکار خود استفاده کنید.
  • سازوکاری برای ارتباط باخدا (مثلاً اختصاص زمانی برای نماز اول وقت) ایجاد کنید.
  • به‌صورت مستمر همکاران خود را به‌جای تفریحی دعوت کنید.
  • همکاران خود را به‌صورت مستمر و بابت کارهای خوبشان تشویق کنید.
  • رقابت رفاقتی بین همکاران خود ایجاد کنید و در همین راستا پاداش‌های مختلف مالی و … در نظر بگیرید.
  • نقاط مثبت  شخصیتی و تفکری همکارانتان را به آن‌ها یادآوری کنید و بابت این مسئله سپاس‌گزار باشید.
  • به سلامت همکاران خود اهمیت دهید. به‌عنوان میان وعده از تنقلات و تمام غذاهایی که فاقد ارزش غذایی هستند جدا اجتناب کنید.
  • سعی کنید لباس فرم آراسته برای همکارانتان تهیه کنید.
  • از کلمات مثبت و جملات مثبت استفاده کنید (حتی در مواجهه با اتفاقات به ظاهر منفی)؛ به یاد داشته باشید که در نگاه اولیه هیچ اتفاقی فی‌نفسه بد یا خوب نیست؛ بلکه تفسیر ما از اتفاقات است که آن اتفاق را برای ما خوب یا بد جلوه می‌دهد (و اگر نگاه توحیدی داشته‌باشیم، همه اتفاقات را برای خودمان خیر می‌دانیم و آن‌را فرصتی از ناحیه خداوند تلقی می‌کنیم).
  • هنگام صحبت کردن به چشم های همکارانتان نگاه کنید.
  • محل کار خود را مرتب کنید.
  • نفس عمیق بکشید.
  • سعی کنید در محیط کار تهیه هوای مناسب داشته باشید.
  • سعی کنید به جای بازی رایانه ای سازوکاری برای بازی‌ها و کارهای لذت‌بخش دیگر فراهم‌کنید؛ می توانید از ایده های زیر استفاده کنید: تنیس روی میز، شمشیربازی، پرورش گل و گیاه، نقاشی، پازل، بازی هایی مثل مافیا و …

به امید خدا در یک مقاله مجزا به صورت تفصیلی درباره احساس خوب سخن خواهیم‌گفت.

مدیریت رفتارها

مدیریت رفتارها = مدیریت احساسات + مدیریت افکار

اگر مدیریت افکار و مدیریت احساسات منابع انسانی به‌درستی انجام شود، مدیریت رفتارها به‌راحتی انجام خواهد گرفت و نیازی به اقدامات امنیتی برای مدیریت رفتارها نیست.

خیلی از صاحبان کسب‌وکار برای اطمینان از اینکه کارکنان به وظیفه خودشان به‌درستی عمل می‌کنند، از ساختارهایی مانند حضوروغیاب، نظارت مسئول ناظر، دوربین مخفی و … استفاده می‌کنند. وجود این ابزارها بد نیست و ممکن است در مواقعی (مانند جلوگیری از سرقت توسط سارقین بیرونی و یا عدم ورود اشخاص ناشناس) لازم هم باشد، اما بهترین شیوه مدیریت رفتار، شیوه «تعهد ایمانی» است و اگر «تعهد ایمانی» در محیط کسب‌وکار حاکم شود، یعنی شما چراغ جادوی کسب‌وکار را در محیط کاری در اختیاردارید.

وقتی در محیط کار تعهد ایمانی حاکم شد، همین‌که شرح وظیفه کارکنان یک بار به آن‌ها گفته شود، کفایت می‌کند و همکاران شما نه تنها به وظیفه خودشان عمل می‌کنند؛ بلکه بیش از آن چیزی که از آن‌ها خواسته‌شده را عمل می‌کنند. همان‌طور که در توضیحات قبلی گفته شد، تعهد ایمانی منحصراً با مدیریت افکار و مدیریت احساسات انجام می‌شود.

شما محور کسب‌وکار خودتان هستید

با وجودی که این نکته در سرفصل‌های قبلی هم گفته‌شده بود، اما تکرار آن خالی از لطف نیست. باید بدانید چراغ جادوی کسب‌وکار خود شما هستید و اگر می‌خواهید مدیریت افکار، مدیریت احساسات و همچنین تعهد ایمانی در محیط کسب‌وکار دیده شود، ابتدا باید خود شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار به این مسئله پایبند باشید و آن را به‌دقت اجرا کنید.

به یاد داشته باشید که همکاران شما به شما نگاه می‌کنند و از شما الگو می‌گیرند. اگر شما خودتان مصداق عینی شعارها و برنامه‌ها نباشید، اجرای آن‌ها فایده چندانی در محیط کسب‌وکار نخواهد داشت.

نرم‌ افزار حسابداری محک

نرم‌ افزار حسابداری محک، راهنمای چراغ جادوی شما در انجام محاسبات مالی دقیق

یکی از سرفصل‌های بسیار مهم در محیط کسب‌وکار محاسبات مالی کسب‌وکار است. انجام درست، ساده و بدون خطای محاسبات مالی در مدیریت افکار، احساسات و رفتار همکاران شما (و حتی خود شما) بسیار مهم و مؤثر است.

در گذشته محاسبات مالی به صورت سنتی و یا حداکثر توسط حسابداران صورت می‌گرفت؛ اما امروزه با روی‌کار آمدن نرم‌افزارهای حسابداری این امکان فراهم‌شده که صاحبان کسب‌وکار هم محاسبات مالی خود را سریع و با کمترین میزان خطاپذیری انجام‌دهند و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

نرم‌افزار حسابداری محک، یکی از بهترین ابزارها برای دقت در محاسبات مالی است.

اگر صاحب کسب‌وکار کوچک و یا متوسط هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم‌ افزار حسابداری محک می‌باشد. نرم‌ افزار حسابداری محک به شما این امکان را می‌دهد که:

  • با اندکی وقت‌گذاشتن تسلط کافی به نرم‌افزار پیدا کنید.
  • در مقایسه با محاسبات مالی سنتی در زمان خود صرفه‌جویی کنید.
  • در مقایسه با استخدام فرد یا افرادی برای انجام امور حسابداری در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
  • با استفاده از افزونه‌های کاربردی محک، اقدامات خوب دیگری در راستای محاسبات مالی خود رقم بزنید؛ مثلا:
  • با استفاده از افزونه تحلیلگر محک گزارش‌های زیبا و کاربردی از عملکرد کسب‌وکار خود (به صورت نموداری) تهیه‌کنید. این مسئله در رصدکردن اهداف شغلی بسیار مهم و کاربردی است.
    • با استفاده از افزونه پیامک‌رسان محک ارتباط تخصصی و صمیمانه با مشتریان خود داشته‌باشید.
    • با استفاده از افزونه سیستم‌پروژه‌های محک چند پروژه کاری را به‌صورت همزمان دنبال کنید و هزینه‌ها و درآمدهای هرکدام را به‌صورت مجزا گزارش‌گیری نمایید.
    • با استفاده از افزونه حقوق و دستمزد محک فیش حقوقی کارمندانتان را با کمترین خطای محاسباتی و با درنظرگرفتن همه عوامل دخیل در تعیین حقوق انجام‌دهید.
    • با استفاده از افزونه چندارزی محک تبادلات بین‌المللی خود را متناسب با ارز کشور مقصد (و یا دلار) مدیریت کنید.
    • با استفاده از افزونه سفارش‌گیر محک همراه خوبی برای ویزیتورهای خودتان تهیه‌کنید و پخش مویرگی محصولات خود را به‌راحتی انجام‌دهید.
    • با استفاده از افزونه کلاینت شبکه محک چندین سیستم را به یک نرم‌افزار حسابداری متصل کنید و با تفکیک بخش‌های مختلف از هم مانند فروش، صندوق، مدیریت و … امور مالی خودتان را منظم‌کنید.

نرم‌افزار حسابداری محک در چهار سری فروشگاهی، شرکتی، تولیدی و صنفی ارائه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با هر کدام از سری‌ نرم‌افزارهای حسابداری محک می‌توانید به آدرس زیر مراجعه‌کنید.

چراغ جادوی کسب و کار شما در دستان خودتان است

چراغ جادوی کسب و کار شما در دستان خودتان است

به یاد داشته باشید که پروردگار بزرگ در وجود همه ما چراغ جادو قرار داده است که اگر این چراغ جادو را به‌درستی بشناسیم و از آن به شایستگی و در مسیر رضای خدا استفاده کنیم، نه تنها در کسب‌وکار، بلکه در تمام عرصه‌های زندگی موفق و پیروز خواهیم بود. گروه نرم‌ افزاری محک بهترین‌ها را برای شما آرزومند است. انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ما در تولید محتوای بهتر و غنی‌تر خواهد بود. موفق و پیروز باشید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری