جستجو
Close this search box.

خودآموز تعیین اهداف شغلی

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

تعیین اهداف شغلی مقوله بسیار مهم و کلیدی در پیشرفت کسب و کار است. انسانی فردا به دستاوردهای بزرگ می‌رسد که امروز رؤیا و هدفی در ذهن خودش داشته‌ باشد. به همین جهت بسیار مهم است که هرکدام از شما خوانندگان این مقاله به عنوان صاحبان کسب و کار امروز و آینده‌سازان فردای ایران عزیز بدانید چه اهداف شغلی در ذهن خودتان دارید؟ این مقاله خودآموزی است که به شما در تعیین اهداف شغلی به شیوه‌ای علمی و تجربه شده توسط ثروتمندان جهان کمک می‌کند. با ما همراه باشید و مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

بازی کسب و کار

بازی کسب و کار

کسب و کار یک بازی جذاب و هیجان‌انگیز است. هر بازی از قوانین و امتیازات خاص خودش تشکیل‌ شده است. بازی کسب‌ و کار هم از این قاعده مستثنی نیست.

کم‌ترین کاری که برای شروع بازی کسب و کار باید انجام دهیم، کشف قوانین و امتیازات است. قوانین چارچوب‌هایی هستند که توسط حکومت‌ها و یا نهادهای مربوط به حوزه کسب و کار و خود ما (داخل کسب و کار) طراحی می‌شوند. امتیازات هم منافعی هستند که کسب و کار ما قرار است برای ما تأمین کند. مهم‌ترین امتیاز در کسب و کار، کسب سود پایدار است. البته امتیازات دیگری هم در کنار سود پایدار وجود دارد؛ امتیازات دیگری مانند رفع نیاز مشتری، اخلاق‌گرایی، رونق اقتصاد کشور و … وجود دارند که می‌توانند در کنار امتیاز اصلی قرار گیرند.

البته بهترین حالت در بازی کسب‌وکار این است که هم قوانین را خودمان به صورت کامل تعریف کنیم و هم امتیازات را خودمان به‌صورت کامل تعریف کنیم و به سمت خلق آن‌ها حرکت کنیم. به امید خدا در مقاله‌ای مجزا پیرامون خلق امتیازات و قوانین صحبت خواهیم کرد.

در بازی کسب‌وکار، اهداف شغلی همان امتیازات کسب و کار محسوب می‌شوند. اگر اهداف شغلی به‌درستی تبیین شوند، با استفاده از تلاش جسمی و از همه مهم‌تر تلاش ذهنی می‌توانیم در بازه زمانی معقولی همه آن‌ها را محقق کنیم.

در بازی کسب‌وکار، امتیازات اصلی همان اهداف شغلی هستند.

سه نوع طرح ریزی در اهداف شغلی

برای تعیین اهداف شغلی از سه قالب کلی می‌توانیم استفاده کنیم:

امتیازات خودمان را در محیط کسب و کار به صورت دقیق و کاملا جزئی مشخص‌کنیم؛ مانند

  • ده میلیارد تومان سود حاصل از فروش محصولات یا خدمات
  • استخدام ده کارمند اضافه در محیط کار
  • کسب رتبه اول در بین اتحادیه هم صنفی ها
  • خرید فلان دفترکار در فلان نقطه شهر

امتیازات خودمان را به صورت کلی مشخص کنیم؛ مانند

  • کسب سود میلیاردی
  • استخدام تعدادی کارمند خبره
  • کسب رتبه برتر بین هم صنفی ها (حالا اول شدنش خیلی مهم نیست)
  • خرید یک دفتر کار مناسب در یکی از مناطق خوب تهران
  • و …

امتیازات خودمان را در قالب احساسات مختلف مشخص کنیم؛ مانند:

  • رسیدن به احساس ثروتمندی و موفقیت در کسب و کار
  • رسیدن به احساس آرامش و امنیت شغلی و روانی در میان همکاران
  • رسیدن به احساس برتری در بین هم‌صنفی ها
  • و …

هرکدام از این سه روش جواب می‌دهند و می‌توانند برای شما اتفاقات مثبتی رقم بزنند. شما متناسب با سلیقه خودتان از هر کدام از این سه روش می‌توانید استفاده کنید. در ضمن اگر بتوانید امتیازات اصلی یا همان اهداف شغلی خودتان را نموداری کنید و روند پیشرفت خودتان را در قالب نمودار رصد کنید، بیشتر موفق خواهید بود.

به ندای درونی خودتان توجه کنید

برای تعیین اهداف شغلی می‌توانید از دیگران مشورت بگیرید و از آموزش‌های مختلف استفاده کنید؛ اما نکته اصلی در تعیین اهداف شغلی را شخص خودتان تعیین می‌کنید؛ آن‌هم با استفاده از احساس درونی. احساس درونی شما به شما نشان می‌دهد که چه هدفی برای شما مناسب است و چه هدفی برای شما مناسب نیست. لذا حس درونی خودتان را دریابید.

ندای درونی شما، راهنمای اصلی شما در خلق اهداف شغلی است.
نقطه شیرین و فازبندی اهداف شغلی

نقطه شیرین و فازبندی اهداف شغلی

هرکدام از ما دو جور اهداف شغلی می‌توانیم تعیین کنید:

الف. اهدافی که چشم‌انداز کلی کسب و کار ما را نشان می‌دهند.

ب. اهدافی که قدم بعدی فعالیت‌های ما (چه تلاش ذهنی و چه تلاش جسمی) را نشان می‌دهند.

توضیح مطلب بالا نیازمند یک مثال است.

فرض کنید قرار است آقای مرادی به درآمد ماهانه 3 میلیارد تومانی برسد. اما در حال حاضر درآمد او ماهی 50 میلیون تومان است. در اینجا درآمد 3 میلیارد تومانی چشم‌انداز کلی کسب و کار او را نشان می‌دهد؛ اما جهش یک‌باره از درآمد 50 میلیونی به درآمد 3 میلیاردی برای او باورپذیر نیست؛ لذا باید بین چشم‌انداز کلی و شرایط فعلی فازبندی‌های مختلف صورت بگیرد و در هر مقطع تلاش جسمی و فکری روی فاز پیش رو باشد. به این فاز پیش رو قدم بعدی فعالیت‌ها گفته می‌شود.

برای این‌که بتوانیم قدم بعدی را به‌درستی مشخص کنیم تا فاصله بین شرایط فعلی و چشم‌انداز کلی را مشخص کنیم، می‌توانیم از ابزار نقطه شیرین (به انگلیسی: Sweet Spot) استفاده کنیم. نقطه شیرین یعنی قدم بعدی را به‌گونه‌ای تعیین کنیم که:

  • به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا ما با تمرکز به آن هیجان‌زده شویم.
  • به‌اندازه کافی کوچک باشد تا بتوانیم آن را باور کنیم.

اگر باورپذیری خوبی نسبت به قدم بعدی نداشته باشیم، نمی‌توانیم حس خوب پایدار نسبت به آن در خودمان ایجاد کنیم و تلاش ذهنی ما جواب معکوس می‌دهد؛ لذا مهم است که در انتخاب قدم بعدی نقطه شیرین را به‌درستی تشخیص دهیم.

مسئله جالب این است که هر چه در ابتدا نقاط شیرین واقع‌بینانه‌تری مشخص کنیم، در ادامه میزان باورپذیری ما افزایش پیدا می‌کند؛ مثلاً اگر قدم بعدی آقای مرادی درآمد 60 میلیون تومان است، پس از رسیدن به 60 میلیون تومان، قدم بعدی او به 80  میلیون تومان و سپس به بالای 100 میلیون تومان می‌رسد و … .

البته نمی‌توان عدد خاصی برای همه مشخص کرد؛ چون میزان باورپذیری اشخاص با یکدیگر متفاوت است و همین‌که بتوانیم از نقطه شیرین به‌درستی استفاده کنیم، موفق خواهیم شد.

زمان‌بندی ممنوع! 

یکی از توصیه‌هایی که متأسفانه اغلب بیزینس‌کوچ‌ها و یا اساتید موفقیت مطرح می‌کنند، مقوله زمان‌بندی است. زمان‌بندی یعنی در مثال آقای مرادی او باید تا اسفندماه به درآمد 60 میلیونی برسد و رفتار او باید به گونه‌ای باشد که حتماً حتماً حتماً چنین اتفاقی تا ابتدای اسفندماه محقق شود. درصورتی‌که واقعیت قضیه اصلاً این‌گونه نیست.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ابتدای اسفند بهترین زمان برای رسیدن به درآمد ماهیانه 60 میلیونی نباشد. هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم که دقیقاً چه زمانی برای خلق اهداف ما مناسب‌تر است؛ لذا وقتی زمان تعیین می‌کنیم، مدام استرس داریم که اگر تا زمان مشخص‌شده به هدف خودم نرسم چه می‌شود؟ این اطلاعات اساساً جواب نمی‌دهد و … .

استرس جدای از این‌که عملکرد جهان هستی را برای خلق اهداف ما کند می‌کند (در بخش “احساسات عالی داشته باشید” توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد)، باورپذیری ما را نسبت به قدم بعدی کم می‌کند. لذا حواسمان باشد هیچ‌گاه برای خلق اهداف شغلی زمان خاصی مشخص نکنیم.

به زمان‌بندی خداوند اعتماد کنیم. اگر همه‌چیز را به خدا بسپاریم، اهداف شغلی ما در بهترین زمان و سریع‌ترین زمان ممکن خلق می‌شود.

کار درست را دائما و به مدت کافی انجام‌ دهید

قطعاً خلق اهداف بدون انجام کار درست (چه کار ذهنی و چه کار جسمی) محقق نمی‌شود. منتهی صرف انجام کار درست مهم نیست؛ بلکه باید کار درست به‌صورت دائمی و در زمان کافی صورت پذیرد. در ادامه قیدهای مطرح‌شده در این جمله را توضیح می‌دهیم:

  • کار درست: اصلی‌ترین معیار برای تشخیص کار درست ندای درونی شما است. شما باید کاری را انجام دهید که از انجام آن لذت می‌برید. حالا یا اصل خود کار برای شما لذت‌بخش است؛ یا اگر اصل کار هم برای شما لذت‌بخش نیست، نتیجه‌ای که انجام آن کار برای شما ایجاد می‌کند لذت‌بخش است (در هر حال هیچ‌کدام از ما حق نداریم از کاری که می‌کنیم لذت نبریم! یا باید از خود کار لذت ببریم یا از تصور نتیجه کار لذت ببریم)!

البته توجه به ندای درونی به معنای مشورت نگرفتن از دیگران و نسنجیدن جوانب مسئله نیست؛ بلکه به این معنا است که ما به‌عنوان صاحبان کسب‌وکار از هیچ‌کس جز خودمان دستور نمی‌گیریم و پس از مشورت، مطالعه و بررسی جوانب مختلف مسئله، با اعتمادبه‌نفس بسیار بالا ندای درونی خودمان را محقق می‌کنیم.

  • دائما: استمرار شرط اصلی خلق نتایج شگفت‌انگیز است. اقدامات شما می‌تواند روزانه، هفتگی و یا ماهیانه باشد. هر چه زودبه‌زود کار درست را انجام دهید، سریع‌تر به سمت خلق نتایج حرکت خواهید کرد.
  • زمان کافی: همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، هیچ زمان مشخصی برای خلق هدف نمی‌توان در نظر گرفت. البته چندان هم مهم نیست؛ چون اگر شما کار درستی که از انجام آن لذت می‌برید را انجام دهید، زمان چه اهمیتی دارد؟ شما همین‌الان در حال لذت بردن هستید و هر چه قدر هم زمان طول بکشد، تأثیری در حال خوش شما نخواهد داشت.

چرخه موفقیت

حرکت در چارچوب نقطه شیرین ما را وارد چرخه موفقیت می‌کند. چرخه موفقیت را می‌توانید در شکل زیر مشاهده کنید.

image محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید، تعیین قدم بعدی درست باعث ایجاد احساس خوب در ما می‌شود (در بخش‌های بعدی درباره اهمیت احساس خوب توضیح خواهیم داد) و احساس خوب انگیزه کافی برای حرکت ما ایجاد می‌کند؛ درنتیجه می‌توانیم اقدام هوشمندانه انجام دهیم و طبیعتاً اقدام هوشمندانه برای ما موفقیت ایجاد خواهد کرد.

وقتی به‌صورت مقطعی موفق شدیم، همین مسئله در باورپذیری ما تأثیرگذار است و باعث ارتقاء آن می‌شود؛ درنتیجه تعیین قدم بعدی راحت‌تر خواهد بود و ما می‌توانیم قدم بعدی بزرگ‌تری را برای خودمان مشخص کنیم.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

تا جایی که می‌دانید پیش‌بروید، از آن جا بقیه مسیر خودش را نشان می‌دهد!

همان‌طور که در بخش‌های بالاتر مطرح شد، ندای درونی شما راهنمای اصلی شما در تعیین اهداف شغلی است.

ممکن است شما نسبت به درآمد 3 میلیاردی در ماه احساس خوبی داشته باشید، اما راه‌حلی برای کسب چنین درآمدی ندارید و احساس می‌کنید صرفاً خوش‌خیالی است. اصلاً این‌طور فکر نکنید. پیدا کردن مسیر موفقیت وظیفه جهان هستی است نه شما! لذا به اولین قدم برای خلق اهداف تمرکز کنید و تا انتها پیش بروید؛ آنگاه مسیرهای بعدی خودشان را به شما نشان می‌دهند.

تو پای به راه در نه و هیچ مپرس / خود راه بگویدت که چون باید رفت.

از اتفاقات به‌ظاهر بد نگران نشوید

مسیر خلق اهداف مسیر بالا و پایین‌ها و شکست‌ها و پیروزی‌ها است. همیشه قرار نیست پیروز شویم. خیلی اوقات ممکن است شکست بخوریم و این مسئله کاملاً طبیعی است. لذا تا زمانی که ندای درونی شما همراستا با اهداف شغلی تعیین‌شده است، مسیر خودتان را دنبال کنید.

خیلی وقت‌ها اتفاقات به‌ظاهر بد پلی برای موفقیت شما و خلق اهداف شغلی شما هستند. اتفاقات بد به شما نشان می‌دهند که دقیقاً چه چیزی را نمی‌خواهید و بالعکس، دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید. البته این به معنای تمرکز بر روی اتفاقات منفی نیست (در بخش تلاش ذهنی این مسئله را بیشتر توضیح خواهیم داد) بلکه همین‌که متوجه شدید فلان اتفاق در مسیر خلق اهداف شغلی خلاف خواسته و میل شما است، کافی است دیگر به آن توجه نکنید و تمرکز خودتان را روی خواسته‌ها و تمایلات شغلی قرار دهید.

اتفاقات ناخوشایند، مسیر خلق اهداف شغلی را کوتاه می‌سازد.
استفاده از تلاش ذهنی در تحقق اهداف شغلی

استفاده از تلاش ذهنی در تحقق اهداف شغلی

در مقاله تلاش ذهنی به‌صورت مفصل درباره جایگاه تلاش ذهنی در رونق کسب‌وکارها توضیح دادیم. بااین‌حال لازم است نکاتی از آن مقاله را که ارتباط بیشتری با تعیین اهداف شغلی دارد یادآوری کنیم. مهم‌ترین اصل در تلاش ذهنی استفاده مستمر از قانون 68 ثانیه است.

قانون 68 ثانیه

همان‌طور که در مقاله تلاش ذهنی گفته شد، وقتی شما به مدت 68 ثانیه روی هدف مشخصی تمرکز می‌کنید، یک مسیر انرژی ناگسستنی بین شما و هدفی که تمرکز کردید شکل می‌گیرد. مسیر انرژی باعث می‌شود تا جهان هستی فاصله بین شما و هدفتان را کم و کمتر کند تا در بهترین زمان ممکن به هدف خودتان برسید.

استفاده از قانون 68 ثانیه مصداق انجام کار درست دائمی است که باید به‌اندازه کافی انجام شود. در ضمن برای نتیجه‌گیری بهتر می‌توانید امتیازات اصلی (یا همان اهداف شغلی) را در قالب نمودارهای مختلف قرار دهید و با رصد مرتب اطلاعات، اعداد و ارقام نمودارها را با استفاده از تلاش ذهنی ارتقاء بدهید.

نمودارها به شما کمک می‌کنند تمرکز بیشتری روی اهداف شغلی خود داشته باشید و درنهایت همه ما به نتایجی دست پیدا می‌کنیم که بیشتر اوقات روی آن تمرکز می‌کنیم.

احساس عالی، راز خلق اهداف شغلی

ما چون خوشحالیم آواز نمی‌خوانیم؛ بلکه چون آواز می‌خوانیم خوشحالیم.

در بخش‌های مختلفی از مقاله درباره ندای درونی صحبت کردیم و اثبات کردیم که حس خوب شرط اصلی در پیدا کردن اهداف شغلی و همچنین اقداماتی است که در راستای اهداف شغلی باید انجام دهیم.

البته این همه ماجرا نیست. احساس خوب بستری است که سرعت خلق اهداف را در زندگی ما صدچندان می‌کند (نه صرفاً دو چندان)؛ وقتی‌که در اوج رضایت و حس خوب قرار داریم، موانع خلق اهداف را از مقابل خودمان برداشتیم و جهان هستی با بیشترین سرعت ممکن تلاش می‌کند تا فاصله بین ما و اهدافمان کمتر و کمتر شود.

توجه‌کنید؛ ولی نه خیلی زیاد!

زندگی یک بازی هیجان‌انگیز است. کسب‌وکار هم همین‌طور. در بازی‌های کودکانه همه ما ترجیحات ملایمی داشتیم. مثلاً دوست داشتیم همیشه برنده باشیم؛ اما هدف اصلی بازی لذت بردن و رسیدن به حال خوش است.

اهداف شغلی به‌عنوان امتیازات اصلی در بازی کسب‌وکار در حکم ترجیحات ملایم هستند. با وجودی که باید به ترجیحات توجه کنیم و در راستای خلق آن لازم است تلاش کنیم، اما نباید زیادی وسواس پیدا کنیم و طوری عمل کنیم که از لحظات اکنون خودمان لذت نبریم. به یاد داشته باشیم که زندگی یک مسیر است نه یک مقصد و ما باید لحظه‌لحظه این زندگی را زیبا زندگی کنیم و از تک‌تک لحظاتش لذت ببریم.

اگر به چیزی که می خواستی به هر دلیل نرسیدی، از جایگاهی که هستی خوشحال باش.

هدف اصلی زندگی رسیدن به خوشبختی است و خوشبختی از سنخ احساس است؛ یعنی داشتن حال خوش؛ لذا نباید اجازه دهیم هیچ‌چیز مانع حال خوش در زندگی ما شود؛ چه زندگی کاری و چه زندگی شخصی.

موانع حال خوش را از خودتان دور کنید

متأسفانه در دنیای امروز ما از همه طرف با احساسات منفی بمباران می‌شویم. آدم‌های منفی، رسانه‌ها، اتفاقات بد و … چیزهایی هستند که مرتباً در اطراف ما وجود دارند و چون ما مدت زیادی در این فضاها رشد کردیم، باید سعی کنیم تا جایی که می‌توانیم از اتفاقاتی که حس ما را بد می‌کنند فاصله بگیریم تا بتوانیم مسیرهای عصبی حال خوش را در شخصیت خودمان نهادینه کنیم. در ادامه چند توصیه کوتاه و کاربردی ارائه خواهیم داد:

  • تا جایی که می‌توانید از افراد منفی نگر فاصله بگیرید. اگر افراد منفی نگر اعضای درجه‌یک خانواده یا همکاران نزدیک شما هستند، سعی کنید تا جایی که ممکن است با آن‌ها صحبت نکنید؛ در صورت صحبت هم تا جایی که می‌توانید بحث را عوض کنید و اجازه ندهید اطلاعات منفی به سمت شما بمباران شود.
  • تا جایی که می‌توانید اخبار گوش نکنید. اگر علاقه‌مند هستید که نسبت به مسائل کشور اطلاع داشته باشید، می‌توانید از پیام‌رسان‌ها استفاده کنید و اخبار متنی را آن‌هم به‌صورت خلاصه دنبال کنید.
  • سعی کنید به خداوند حسن ظن داشته باشید. به یاد داشته باشید که خداوند ما را دوست دارد و به دنبال خوبی و راحتی ما است و هر اتفاق به‌ظاهر منفی که در زندگی ما یا دیگران رخ می‌دهد، حکمتی دارد که درنهایت به نفع ما است. بهتر است به‌جای توجه به جنبه منفی اتفاق، به نکات مثبت آن توجه کنیم و لذت ببریم و سپاس‌گذار باشیم.

سیستم یکپارچه حال خوش

با استفاده از سیستم یکپارچه حال خوش، همیشه و همه‌جا احساس خوب داشته‌باشید.

در انتها سیستمی را به شما معرفی می‌کنیم که استفاده از آن باعث می‌شود همیشه حال خوش داشته باشید. این سیستم از 4 بخش اصلی تشکیل‌شده است:

  1. مطالعه کتاب؛ در زمانه‌ای که همه ما با اطلاعات منفی بمباران می‌شویم، مطالعه کتاب برای حفظ حال خوش ضروری است. باید کتاب‌هایی را مطالعه کنید که به حال خوش شما کمک می‌کند. این کتاب‌ها می‌تواند در حوزه تخصصی کسب و کار شما یا در حوزه سایر علائق شما باشد. اما اصل مطالعه کتاب مهم است و موضوعیت دارد.
  2. شنیدن فایل‌های صوتی؛ فایل‌های صوتی مسیر عصبی متفاوتی نسبت به مطالعه کتاب در مغز شما ایجاد می‌کند. به‌جای شنیدن اخبار و یا سخن افراد منفی نگر و یا موسیقی‌های مبتذل بی‌خاصیت، آموزش‌های مفید و کاربردی و یا موسیقی‌های اصیل و لذت‌بخش بشنوید. استفاده از آموزش‌های صوتی به شما کمک می‌کند انرژی منفی اخبار و یا صحبت افراد منفی نگر را خنثی کنید.
  3. رفتن به سمینارها و رویدادها؛ سمینارها و رویدادها بسیار مهم هستند. سمینارها به شما کمک می‌کنند تا عادت‌های روزانه خود را به هم بزنید (مخصوصاً اگر سمیناری خارج از شهر شما برگزار می‌شود) و همین مسئله زمینه ایجاد مسیرهای عصبی جدید در ذهن شما را فراهم می‌کند.

سعی کنید در سمینارهای مختلف هم در موضوعات توسعه فردی و هم در حوزه تخصصی کسب‌وکار خودتان شرکت کنید. یکی از نکات مهم در سمینارها و رویدادها، مدرس آن‌ها است. بسیار مهم است که شما به چه کسی گوش می‌دهید و از چه کسی یاد می‌گیرید؟ در این زمینه مقاله مجزایی خواهیم نوشت.

  • ارتباط با افراد همفکر و هم‌مسیر؛ درآمد 5 سال آینده شما میانگین درآمد 5 نفری است که نزدیک‌ترین ارتباط را با شما دارند؛ در همین راستا سعی کنید با افراد همفکر و هم مسیر خود انجمن تشکیل دهید و در زمان‌های منظم دور هم جمع شوید و از موفقیت‌ها و تجربیاتتان بگویید. این مسئله به شما بسیار کمک می‌کند و شما را در مسیر خلق اهداف شغلی ثابت‌قدم نگه می‌دارد.
محاسبات مالی و اهمیت آن در اهداف شغلی

محاسبات مالی و اهمیت آن در اهداف شغلی

یکی از مسائل بسیار مهم در خلق اهداف شغلی محاسبات مالی است. در گذشته محاسبات مالی به صورت سنتی و یا حداکثر توسط حسابداران صورت می‌گرفت؛ اما امروزه با روی‌کار آمدن نرم‌افزارهای حسابداری این امکان فراهم‌شده که صاحبان کسب‌وکار هم محاسبات مالی خود را سریع و با کمترین میزان خطاپذیری انجام‌دهند و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

اگر صاحب کسب‌وکار کوچک و یا متوسط هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم افزار حسابداری محک می‌باشد. نرم‌افزار حسابداری محک به شما این امکان را می‌دهد که:

  • با اندکی وقت‌گذاشتن تسلط کافی به نرم‌افزار پیدا کنید (به اصطلاح به‌مرحله چهارم یادگیری برسید).
  • در مقایسه با محاسبات مالی سنتی در زمان خود صرفه‌جویی کنید.
  • در مقایسه با استخدام فرد یا افرادی برای انجام امور حسابداری در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
  • با استفاده از افزونه‌های کاربردی محک، اقدامات خوب دیگری در راستای محاسبات مالی خود رقم بزنید؛ مثلا:
    • با استفاده از افزونه تحلیلگر محک گزارش‌های زیبا و کاربردی از عملکرد کسب‌وکار خود (به صورت نموداری) تهیه‌کنید.
    • با استفاده از افزونه سیستم پروژه‌های محک چند پروژه کاری را به‌صورت همزمان دنبال کنید و هزینه‌ها و درآمدهای هرکدام را به‌صورت مجزا گزارش‌گیری نمایید.
    • با استفاده از افزونه حقوق و دستمزد محک فیش حقوقی کارمندانتان را با کم‌ترین خطای محاسباتی و با درنظرگرفتن همه عوامل دخیل در تعیین حقوق انجام‌ دهید.
    • با استفاده از افزونه چندارزی محک تبادلات بین‌المللی خود را متناسب با ارز کشور مقصد (و یا دلار) مدیریت کنید.
    • با استفاده از افزونه سفارش گیر محک همراه خوبی برای ویزیتورهای خودتان تهیه‌کنید و پخش مویرگی محصولات خود را به‌راحتی انجام‌دهید.
    • با استفاده از افزونه کلاینت شبکه محک چندین سیستم را به یک نرم‌افزار حسابداری متصل کنید و با تفکیک بخش‌های مختلف از هم مانند فروش، صندوق، مدیریت و … امور مالی خودتان را منظم‌ کنید.

نرم افزار حسابداری محک در چهار سری فروشگاهی، شرکتی، تولیدی و صنفی ارائه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با هر کدام از سری‌ نرم افزارهای حسابداری محک می‌توانید اینجا کلیک کنید.

رویاهای شما اهداف شغلی شما را تعیین می‌کنند

در محیط کسب و کار انسانی فردا به دستاوردی می‌رسد که امروز رؤیایی در سر داشته باشد. رؤیای شما در محیط کسب و کار اهداف شغلی شما را ایجاد می‌کنند. امیدواریم با استفاده از آموزه‌های این مقاله در خلق اهداف شغلی خودتان موفق باشید. انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ما برای تولید محتواهای بهتر و ایده آل تر خواهد بود. گروه نرم افزاری محک بهترین‌ها را برای شما آرزومند است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری