جستجو
Close this search box.

اهمیت تلاش ذهنی در رونق کسب و کارها

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

تلاش ذهنی پدیده‌ای بسیار مهم و راهبردی در محیط کسب و کار محسوب می‌شود و صاحبان کسب و کارهای بزرگ و قدرتمند با این روش توانستند موفقیت‌های شگفت‌انگیزی را برای خودشان، همکارانشان و کشورشان خلق‌ کنند. در این مقاله با استناد به یافته‌های تجربی دانشمندان بزرگی مانند ادیسون و انیشتین و با استفاده از جدیدترین نظریات علمی در حوزه فیزیک کوانتوم، تلاش ذهنی را تعریف کرده و اهمیت آن را در رونق کسب و کارها نشان خواهیم‌ داد. با ما همراه باشید و مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

توضیح چند گزاره علمی

قبل از بیان اهمیت تلاش ذهنی در رونق کسب و کارها، لازم است چند گزاره علمی که شاکله این مقاله را تشکیل می‌دهند، به‌صورت خلاصه توضیح‌ دهیم.

جهان مادی ما از انرژی تشکیل شده‌ است

در زمان‌های قدیم دانشمندان بین ماده و انرژی تفاوت و تمایز قائل بودند؛ اما امروزه مطالعات دقیق دانشمندان پیرامون ماهیت اتم (کوچک‌ترین ذره تشکیل‌دهنده ماده) نشان می‌دهد که ماهیت اتم چیزی جز انرژی فشرده‌شده نیست. عبور امواج الکترومغناطیسی (مانند امواج رادیویی، امواج گوشی‌ها، امواج اینترنت و …) از اجسام تأیید‌کننده همین مطلب است.

تمام اشیاء مادی انرژی مشخصی برای خودشان دارند

از آن‌جا که جهان مادی از انرژی تشکیل شده‌ است، تمام اشیاء مادی (میز، ساعت دیواری، اسکناس، سکه طلا و …) هر کدام سطح خاصی از انرژی را دارا هستند. امروزه میزان انرژی اجسام مختلف توسط دستگاه‌های پیشرفته قابل‌اندازه‌گیری است.

ذهن انسان فرستنده و گیرنده انرژی است

اولین دانشمندانی که رسما معتقد بودندانسان فرستنده و گیرنده انرژی است، ادیسون و انیشتین بودند. این دو نفر با آزمایشات علمی و دقیق ثابت کردند که ذهن می‌تواند از بیرون انرژی دریافت کند و همچنین به جهان هستی انرژی ارسال کند.

همان‌طور که در بخش دوم مطرح شد، هر شیء مادی سطح انرژی خاص خودش را دارد. یکی از امتیازاتی که ذهن انسان دارد این است که می‌تواند به‌واسطه توجه کردن به هر شیء مادی، سطح انرژی مشابه همان شیء را به جهان هستی ارسال کند.


بین ذهن و مغز تفاوت‌هایی وجود دارد ولی از آن‌جا که ماهیت مقاله ما در فضای کسب و کار است، از بیان توضیحات تخصصی معذوریم.

ذهن انسان سطح انرژی‌های مشابه را دریافت می‌کند

در بخش قبل، فرستنده بودن ذهن انسان را ثابت کردیم و گفتیم ذهن انسان به هر چیزی که توجه کند، سطح انرژی مشابه آن را به جهان هستی ارسال می‌کند. اما سؤال اصلی این‌جا است که ذهن انسان دقیقا چه چیزی را دریافت می‌کند؟

ورودی‌های ذهن انسان بسیار زیاد هستند؛ اما چیزی که در این مقاله برای ما مهم است و می‌تواند برای صاحبان کسب‌وکار نقش‌آفرینی کند، ورودی‌هایی است که هم‌راستای توجه و تمرکز ما است.

دانشمندان ثابت کردند که ذهن انسان این توانایی را دارد که مشابه انرژی‌ای که ارسال می‌کند را دریافت‌ کند. مثلا:

  • وقتی به یک میز توجه می‌کنید و سطح انرژی مربوط به آن را می‌فرستید، سطح انرژی موجود در میز را دریافت می‌کنید.
  • وقتی به یک جایگاه و موقعیت شغلی فکر می‌کنید، سطح انرژی متناسب با آن جایگاه شغلی نیز به سمت شما متمایل می‌شود.
  • وقتی به مقدار مشخصی از پول فکر می‌کنید، انرژی موجود در آن میزان به سمت شما برمی‌گردد.

در نتیجه وقتی شما به یک حقیقت مشخص در جهان مادی فکر و تمرکز می‌کنید، بین ذهن شما و آن حقیقت مسیر تبادل انرژی شکل می‌گیرد. هر چه میزان توجه شما بیشتر باشد، مسیر انرژی بین شما و آن حقیقت بیشتر خواهد شد.

قانون 68 ثانیه

دانشمندان فیزیک کوانتوم از یک قانون مهم خداوند در جهان هستی پرده‌برداری کردند: زمانی که فردی به مدت 68 ثانیه به چیزی تمرکز ‌کند، بین ذهن او و آن چیز یک مسیر انرژی پایدار شکل می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که حتی در صورت عدم توجه به آن‌چیز، مسیر انرژی همچنان هست و به فعالیت خودش ادامه می‌دهد.

البته ممکن است در طول زمان و با عدم توجه آن فرد به مسیر انرژی، جریان این مسیر کند شود؛ لذا لازم است در زمان‌های مشخص و به‌صورت متناوب قانون 68 ثانیه تکرار شود تا مسیر انرژی همواره ثابت و پرقدرت بماند.

چه‌فایده‌ای دارد؟

ممکن است این سؤال در ذهن شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار شکل بگیرد که فایده اصلی استفاده از قانون 68 ثانیه چیست؟ مگر می‌شود با تمرکز کردن ثروتمند شد؟!

پاسخ این است: سنت خدای بزرگ این است که وقتی بین ذهن شما و یک حقیقت بیرونی در جهان مادی مسیر انرژی شکل می‌گیرد، جهان هستی با قدرت تمام تلاش می‌کند تا موانع بین شما و آن حقیقت خارجی از میان برداشته‌ شود. (چه شیء مادی باشد، چه جایگاه و موقعیت شغلی باشد و چه‌ سایر موارد) و شما به چیزی که به آن فکر می‌کنید برسید و خواسته ذهنی شما تبدیل به تجربه و خاطرات زندگی شما بشود.

این قانون همان تلاش ذهنی است که موضوع اصلی مقاله را به‌خود اختصاص داده‌ است. دانشمندان ثابت کرده‌اند هنگامی‌که شما 14 ثانیه به‌صورت مداوم و متمرکز به چیز خاصی فکر می‌کنید (فرقی ندارد چیز خوبی باشد یا چیز بدی باشد) قدرتی معادل 2000 ساعت تلاش جسمی را برای خلق هدف انجام داده‌اید. این داده تجربی اهمیت تلاش ذهنی را بیش از هر زمان دیگر به ما نشان می‌دهد.

بسیاری از افراد سوپرمیلیاردر و کسانی که توانستند موفقیت‌های بسیار بزرگ را در دنیای کسب‌وکار خلق کنند، (از بیل‌ گیتس و استیو جابز و صاحب اینستاگرام بگیرید تا سایر برندهای مطرح کسب‌وکار خارجی و حتی داخلی) از تلاش ذهنی برای خلق اهداف و دستاوردهای خود استفاده‌ کردند.

شما هم اگر با این قوانین آشنا باشید و برای خلق اهداف خود در محیط کسب و کار از تلاش ذهنی استفاده‌کنید، قطعا دستاوردهای بزرگ در انتظار شما خواهد بود.

اگر ذهنیت درستی نسبت به مسائل داشته‌ باشیم، واقعیت‌ها تأثیر چندانی ندارند

با توجه به توضیحاتی که درباره تلاش ذهنی ارائه‌ کردیم، ضرورت افکار و تمرکزهای روزانه برای ما روشن شد و دانستیم که ارزش 14 ثانیه تلاش ذهنی بیشتر از 2000 ساعت تلاش جسمی است و تلاش ذهنی یعنی به جهان هستی اجازه‌ دهیم در وجود ما نقش‌آفرینی کند و به ما در خلق خواسته‌ها کمک‌کند؛ با این‌حال توضیح یک مسئله بسیار ضروری است. یکی از افراد ثروتمند آمریکایی معتقد است «اگر ذهنیت درستی نسبت به مسائل داشته‌باشیم، واقعیت‌ها تأثیرچندانی ندارند».

ممکن است گفته‌ شود چنین مسئله‌ای در دنیای بیرون اساسا درست نیست و واقعیت‌های بیرونی نقش اصلی را در موفقیت و شکست کسب‌وکارها ایفا می‌کنند. مثلا قیمت دلار تأثیر بسزایی در روند توسعه کسب و کارها دارد و یا تحریم‌‎ها باعث شکسته‌شدن کمر اقتصاد می‌شود و ما نمی‌توانیم اقدام مثبتی در راستای توسعه کسب و کار خود انجام‌ دهیم.

در پاسخ به این سؤال دو پاسخ می‌توان ارائه داد:

الف. بیش از 95 درصد مسائلی که به‌عنوان واقعیت می‌شناسیم، اساسا واقعیت نیستند؛ بلکه نظر شخصی افراد هستند و ما نباید نظر شخصی دیگران را به‌جای واقعیت جلوه دهیم و واقعیت را همان‌گونه که هست باید بپذیریم؛ مثلا:

  • افزایش قیمت دلار یک حقیقت است؛ اما تهدید بودن این مسئله لزوما واقعیت نیست؛ بلکه صرفا نظر شخصی یک عده خاصی است و افرادی توانستند با تولید محصولات و خدمات با کیفیت و صادر کردن آن‌ها با همین قیمت فعلی دلار کلی سود کنند و ثروت‌های میلیاردی به‌دست بیاورند.
  • تحریم‌های ایران یک حقیقت است؛ اما مانعیت تحریم برای کسب‌وکارها واقعیت نیست و نظر شخصی برخی افراد و یا صاحبان کسب‌وکارها است. عده قابل توجهی از صاحبان کسب‌وکارها توانستند با پیدا کردن راه‌های دورزدن تحریم و ارتباطات پنهانی با کشورهای همسایه و غیرهمسایه، محصولات خود را به‌فروش برسانند و عده‌ای با اتکا به توان داخلی، کالا و یا اجناسی که از خارج وارد می‌کردند را در داخل بسازند و محصول نهایی خود را با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به حالت قبل تحریم تهیه‌کنند.

لذا این شما هستید که با ذهنیت خودتان از حقایق، واقعیات زندگی خود را شکل می‌دهید و متناسب با آن مسیر خلق دستاوردها را برای خودتان مهیا می‌کنید.

ب. اگر فرض کنیم حرف‌های دیگران واقعیت دارند، این واقعیت‌ها تنها بخش کوچکی از زندگی ما هستند. فرض کنید شما مسئول برج مراقبت هستید و در هر برج مراقبت راداری وجود دارد که تنها آسمان شهر خودش را نشان می‌دهد. درست است که شما به‌عنوان مسئول برج مراقبت آسمان شهر خود را در رادار می‌بینید؛ اما آسمان شهر شما تنها بخش کوچکی از آسمان جهان هستی است و در مقابل آسمان جهان بسیار کوچک و ناچیز است.

لذا اگر بتوانید از قدرت تلاش ذهنی استفاده کنید و از جهان هستی بخواهید که در راستای خلق اهدافتان به شما کمک کنند، بخش بیرونی رادار زندگی در راستای خواسته شما تنظیم می‌شود و به مرور واقعیت‌های دلخواه شما وارد رادار زندگی شما می‌شود؛ پس به‌راحتی می‌توان این جمله را پذیرفت که:

اگر ذهنیت درستی نسبت به مسائل داشته‌باشیم، واقعیات زندگی تأثیر چندانی در ما نخواهد گذاشت.
چگونه تلاش ذهنی را در محیط کسب و کار به‌کار بگیریم؟
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

چگونه تلاش ذهنی را در محیط کسب و کار به‌کار بگیریم؟

تا این‌جا با مبانی تلاش ذهنی آشنا شدیم و اهمیت آن را در خلق اهداف شغلی دانستیم. هرچند پیرامون مفهوم تلاش ذهنی هزاران کلمه می‌توان نوشت؛ اما از آن‌جا که ماهیت این مقاله کاربردی و راستای به‌کارگیری تلاش ذهنی در جهت رونق کسب‌وکار است، به بیان کلیات اکتفا کردیم.

در این بخش از مقاله در صددیم تا مبانی تلاش ذهنی را در راستای خلق کسب‌وکار نشان‌دهیم. برای این‌که شما به عنوان صاحب کسب‌وکار بتوانید بیشترین بهره‌برداری را از تلاش ذهنی داشته‌باشید، باید مراحل زیر را در کسب‌وکار خود پیاده‌ کنید.

قبل از بیان مراحل مختلف تلاش ذهنی، لازم است کسب‌وکار را به‌ یک بازی پیچیده و هیجان‌انگیز تشبیه‌ کنید. هدف اصلی از بازی کسب و کار مثل هر بازی دیگری لذت‌بردن و رسیدن به احساس رضایت از خود و زندگی است. لذا اگر بازی فعلی کسب و کار به شما لذت نمی‌دهد، یا آن را در زندگی خودتان لذت‌بخش کنید و یا شغل دیگری را برای بازی‌کردن انتخاب‌ کنید.

در ادامه به بیان مراحل مختلف کسب و کار خواهیم‌ پرداخت.

کشف قوانین

اولین مرحله در تلاش ذهنی کشف قوانین است. باید بدانید اکوسیستم کسب‌وکار شما چگونه است و شما اساسا در چه‌فضای کسب و کاری تنفس می‌کنید؟ دولت چه قوانینی را برای کسب‌وکار تصویب کرده‌ است؟

قبل از شروع بازی کسب‌وکار باید قوانین را بدانید و اگر قانون خاصی وجود ندارد، باید قوانین لازم را تعریف‌ کنید. (شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید قوانین بازی را خودتان تعیین کنید و قوانین را به‌گونه‌ای تعیین کنید که باعث پیروزی شما در بازی کسب‌وکار شود. درباره این‌که چگونه قوانین بازی کسب‌وکار را تعیین‌کنید تا بازی را برنده‌ شوید در مقاله‌ای مجزا توضیح خواهیم‌ داد).

همان‌طور که در بخش‌های بالایی گفته‌ شد، اگر ذهنیت درستی نسبت به مسائل داشته‌ باشیم، واقعیت‌ها اثر چندانی نخواهند داشت؛ لذا خیلی از قوانین و پیش‎فرض‌های تعیین‌شده توسط دیگران صرفا باورهای آن‌ها هستند که می‌تواند بسیار محدود‌کننده باشد و شما لازم نیست اصلا به‌آن‌ها توجه‌کنید؛ بلکه در چارچوب نظام ارزشی و نظام قوانین خودتان جلو بروید.

مثلا ممکن است گفته‌شود «اگر شما پارتی نداشته‌باشید، نمی‌توانید کسب و کار بزرگ و قدرتمندی داشته‌ باشید. باید دانست که این مسئله واقعیت ندارد و اساسا توهم برآمده از ذهن‌های ضعیف است و کسب‌وکارهای بزرگی در حال حاضر در کشور هستند که بدون استفاده از هیچ‌ رانتی و صرفا با توکل بر خدا و تکیه بر چراغ جادوی کسب‌وکار (در این‌باره مقاله مجزایی خواهیم‌ نوشت) موفقیت‌های بزرگی برای خود خلق‌کردند و تبدیل به برند مطرح شدند.

اگر در کشف و یا خلق قوانین بازی کسب و کار شکست‌ بخورید، در حکم قایق بدون موتور خواهید بود که امواج محیط آن‌ را به‌حرکت درمی‌آورد؛ لذا توجه به این مسئله بسیار حیاتی و ضروری است.

کشف امتیازها

پس‌از آن‌که قوانین درون‌سازمانی و قوانین کشوری بازی کسب‌وکار را مشخص‌ کردیم، نوبت کشف امتیازها می‌رسد. شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مشکل صاحبان کسب‌وکارهایی که علی‌رغم وجود سرمایه کافی و سایر امکانات (حتی پارتی و …) نمی‌توانند در بازی کسب‌وکار برنده‌ شوند، این است‌ که امتیازهای اصلی کسب‌وکار را نمی‌شناسند و روی امتیازات فرعی تمرکز می‌کنند؛ در نتیجه موفقیتی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود و آن‌ها محکوم به شکست خواهند بود.

مهم‌ترین امتیاز در بازی کسب‌وکار، تولید سود پایدار است. خیلی از صاحبان کسب‌وکار که حتی سرمایه‌های خوبی هم برای شروع در اختیار دارند، از آن‌جا که امتیاز اصلی را یا نمی‌شناسند و یا در عمل به‌آن توجه ندارند، سرمایه خود را صرف کارهای بی‌خودی مانند تجملات، لباس‌فرم کارکنان، ریخت‌وپاش‌های بیهوده و … می‌کنند و چون امتیاز اصلی را که تولید سود پایدار است گم می‌کنند، در بازی کسب‌وکار می‌بازند.

 پیرامون امتیاز اصلی که تولید سود پایدار است، دو سرفصل کلی وجود دارد:

  1. تعریف سود پایدار: ابتدا باید تعریف مشخصی از سود پایدار داشته‌باشید. جزئیات سود پایدار برای هر کسب‌وکار متفاوت است؛ اما به‌صورت کلی سود پایدار یعنی فروش منظم و باشتاب محصولات و خدمات و ورود سرمایه به کسب‌وکار. باید توجه داشت که سرمایه اولیه غیر از سود پایدار است و اگر شما سرمایه چند میلیاردی برای شروع داشته‌باشید اما سود پایدار نداشته‌باشید، دیر یا زود بازی کسب‌وکار را می‌بازید.
سود پایدار یعنی فروش منظم و باشتاب محصولات و خدمات و ورود سرمایه به فضای کسب‌وکار

شما باید مشخص‌کنید در هر مقطع زمانی قرار است چه‌میزان سود پایدار داشته‌باشید. همان‌طور که در تعریف سود پایدار گفته‌شد، در هر مقطع زمانی باید تعداد محصولات و یا خدماتی که قرار است بفروشید مشخص‌کنید. جزئیات این مسئله را در مقاله‌ای مجزا با عنوان «اهداف شغلی» توضیح خواهیم‌ داد.

2. جهت‌گیری سایر بخش‌ها در راستای سود پایدار: تمام بخش‌های کسب‌وکار (از منابع انسانی تا بازاریابی تا فروش و …) باید در راستای سود پایدار باشند و وظایف آن‌ها در این‌راستا تعریف‌ شود. اگر چنین اتفاقی نیفتد، موازی‌کاری و اقدامات بی‌نتیجه فضای کسب‌وکار را پر می‌کند و شما نمی‌توانید بازی کسب‌وکار را آن‌گونه که می‌خواهید مدیریت‌ کنید.

البته برای یک کسب‌وکار سود پایدار شاید اصلی‌ترین امتیاز باشد، اما قطعا تنها امتیاز اصلی نیست و کسب‌وکارهای مختلف متناسب با نظام‌های ارزشی که دارند، امتیازات اصلی متعددی مانند رفع نیاز مشتری، مشتری‌مداری، اخلاق، تربیت کارکنان و … خواهند‌ داشت. اما در دنیای تجارت امروز اگر به امتیاز اصلی توجه نکنید، بازی کسب‌وکار را نخواهید برد.

خبر بسیار خوب ما به شما این است: اگر بتوانید در تعیین قوانین بازی به‌خوبی عمل‌کنید، در خلق و کشف امتیازها نیز عملکرد بسیار عالی خواهید‌ داشت و در نتیجه با احتمال بیشتری نسبت به دیگران برنده بازی خواهید شد.

فعالیت را با دستاورد اشتباه نگیرید

فعالیت را با دستاورد اشتباه نگیرید

خیلی از صاحبان کسب و کارها معتقدند زمان زیادی برای کسب و کار خود می‌گذارند اما باز شکست می‌خورند و نمی‌توانند چشم‌انداز‌های کاری خود را خلق‌کنند و در نتیجه از بازی کسب‌وکار لذت نمی‌برند.

متأسفانه یا خوشبختانه باید اعتراف کنیم در محیط کسب‌وکار نتیجه‌ها مهم‌تر از دستاوردها هستند. درست‌ است که کسب‌وکار یک بازی است و ما باید هر لحظه از بازی کسب‌وکار را لذت ببریم؛ اما باید دانست که مهم‌ترین رکن لذت در بازی کسب‌وکار، کسب سود پایدار حلال است و اگر فعالیت شما نتیجه دلخواهی را در حوزه مالی به‌همراه نداشته‌ باشد، بازی لذت‌بخشی را تجربه‌ نخواهید‌ کرد.

لذا خیلی به‌دنبال کار زیاد نباشید؛ بلکه تلاش هوشمندانه را محور فعالیت‌های خود قرار دهید و تلاش هوشمندانه چیزی جز تلاش در راستای خلق امتیاز اصلی (یا همان سود پایدار) نیست؛ در همین‌راستا به جای‌این‌که ساعت کاری خود را رصد کنید، ببینید چقدر توانستید به امتیازات اصلی در محیط کسب‌وکار نزدیک‌ شوید.

لازمه موفقیت تلاش زیاد نیست؛ بلکه تلاش هوشمندانه است.

تمرکز روی امتیازها

در این بخش اهمیت تلاش ذهنی خودش را به‌وضوح نشان می‌دهد. شما پس‌از آن‌که امتیازات اصلی در کسب‌وکار شما با محوریت تولید سود پایدار مشخص‌شدند، باید مقاطع زمانی خاصی مشخص‌ کنید که در آن چه‌میزان از امتیازات قرار است محقق شوند (که درباره این مسئله در مقاله اهداف شغلی توضیح خواهیم‌ داد).

پس از تعیین مقاطع زمانی مختلف، باید اولین مقطع زمانی (یا به‌اصطلاح اولین فاز) را در نظر بگیرید. با استفاده از قدرت ذهن و تلاش ذهنی به‌صورت پیوسته روی پارامتر‌ها تمرکز کنید و فکر کنید و انرژی متناسب با آن را به جهان هستی صادر کنید. دانستن امتیازهای اصلی و تمرکز روی آن‌ها باعث می‌شود که:

  • انرژی درستی رو به جهان هستی ارسال کنید.
  • به‌واسطه مسیر انرژی که با ذهن خود ایجاد کردید، جهان هستی تلاش می‌کند اتفاقات و مسائلی که هم‌راستا با امتیازات شما هستند، در مسیر شما قرار گیرند.
  • فرصت‌های مفید در راستای خلق امتیاز کم‌کم در رادار زندگی شما خودش را نشان می‌دهد.
  • شما با تشخیص درست نشانه‌ها و تلاش هوشمندانه فیزیکی در راستای خلق امتیازها، در زودترین زمان ممکن امتیازات خود را در این مقطع زمانی خلق می‌کنید.
  • بازی کسب‌وکار را برنده می‌شوید.
  • از بازی کسب‌وکار لذت می‌برید.

برای استفاده از تلاش ذهنی کافی است از قانون 68 ثانیه استفاده کنید و به‌صورت منظم (ترجیحا روزانه) به امتیازات اصلی تمرکز کنید. البته نکات مهمی درباره تمرکز بر روی اهداف وجود دارد که در مقالات دیگر درباره این مسئله سخن خواهیم‌ گفت.

اطلاع‌رسانی امتیازها به همکاران

تلاش ذهنی فقط منحصر به شما نیست؛ بلکه همکاران شما هم باید از این قانون الهی استفاده کنند. در همین راستا شما باید امتیازات اصلی کسب‌وکار را با همکارانتان به‌اشتراک بگذارید. اطلاع‌رسانی امتیازات به همکاران از چند جهت حائز اهمیت است:

  • شما می‌توانید به‌صورت جمعی به تلاش ذهنی بپردازید و همین مسئله انرژی بسیار زیادی را به جهان هستی ارسال می‌کند.
  • کارکنان بخش‌های مختلف در کنار توجه به امتیاز بخش خود، نسبت به امتیازهای اصلی حساس خواهند بود و اقدامات خود را درراستای خلق امتیازات اصلی انجام خواهند داد.
  • درصد بالایی از وحدت رویه را در محیط کسب‌وکار شاهد خواهید‌ بود.
  • لذت بیشتری در محیط کار خواهید برد.
ملاحظات خاص سیستم اطلاعات مالی

محاسبات مالی کسب‌وکار در راستای تولید سود پایدار

همان‌طور که در متن مقاله گفته‌شد، تولید سود پایدار اصلی‌ترین امتیاز کسب‌وکارها محسوب می‌شود و در نتیجه انجام محاسبات مالی دقیق در این حوزه بسیار ضروری است.

در گذشته محاسبات مالی به صورت سنتی و یا حداکثر توسط حسابداران صورت می‌گرفت؛ اما امروزه با روی‌کار آمدن نرم‌افزارهای حسابداری این امکان فراهم‌شده که صاحبان کسب‌وکار هم محاسبات مالی خود را سریع و با کمترین میزان خطاپذیری انجام‌دهند و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

اگر صاحب کسب‌وکار کوچک و یا متوسط هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم افزار حسابداری محک می‌باشد. نرم‌افزار حسابداری محک به شما این امکان را می‌دهد که:

  • با اندکی وقت‌گذاشتن تسلط کافی به نرم‌افزار پیدا کنید (به اصطلاح به‌مرحله چهارم یادگیری برسید).
  • در مقایسه با محاسبات مالی سنتی در زمان خود صرفه‌جویی کنید.
  • در مقایسه با استخدام فرد یا افرادی برای انجام امور حسابداری در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
  • با استفاده از افزونه‌های کاربردی محک، اقدامات خوب دیگری در راستای محاسبات مالی خود رقم بزنید؛ مثلا:
    • با استفاده از افزونه تحلیلگر محک گزارش‌های زیبا و کاربردی از عملکرد کسب‌وکار خود (به صورت نموداری) تهیه‌کنید.
    • با استفاده از افزونه سیستم پروژه‌های محک چند پروژه کاری را به‌صورت همزمان دنبال کنید و هزینه‌ها و درآمدهای هرکدام را به‌صورت مجزا گزارش‌گیری نمایید.
    • با استفاده از افزونه حقوق و دستمزد محک فیش حقوقی کارمندانتان را با کم‌ترین خطای محاسباتی و با درنظرگرفتن همه عوامل دخیل در تعیین حقوق انجام‌ دهید.
    • با استفاده از افزونه چندارزی محک تبادلات بین‌المللی خود را متناسب با ارز کشور مقصد (و یا دلار) مدیریت کنید.
    • با استفاده از افزونه سفارش گیر محک همراه خوبی برای ویزیتورهای خودتان تهیه‌کنید و پخش مویرگی محصولات خود را به‌راحتی انجام‌دهید.
    • با استفاده از افزونه کلاینت شبکه محک چندین سیستم را به یک نرم‌افزار حسابداری متصل کنید و با تفکیک بخش‌های مختلف از هم مانند فروش، صندوق، مدیریت و … امور مالی خودتان را منظم‌ کنید.

نرم افزار حسابداری محک در چهار سری فروشگاهی، شرکتی، تولیدی و صنفی ارائه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با هر کدام از سری‌ نرم افزارهای حسابداری محک می‌توانید اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

هدف اصلی از نگارش این مقاله این بود که بیش از قبل به اهمیت تلاش ذهنی پی‌ببریم و با استفاده هوشمندانه از آن، موفقیت‌های بزرگی را در بازی کسب‌وکار برای خود رقم‌بزنیم و هم خودمان لذت ببریم و هم به اقتصاد کشور عزیزمان ایران کمک کنیم. امیدواریم مطالب مطرح‌شده برای شما مفید بوده‌باشد. گروه نرم‌افزاری محک بهترین‌ها را برای شما آرزومند است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری