جستجو
Close this search box.

7 نکته‌ای که در انتخاب شریک تجاری فراموش می‌کنید

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

7 نکته برای انتخاب شریک تجاری

انتخاب یک شریک تجاری خوب، نقش اساسی در موفقیت کاری شما ایفا خواهد کرد. انتخاب شریک مناسب دارای حساسیت‌های فراوانی است چه‌بسا که مستقل کار کردن می‌تواند بهتر از کار کردن با یک شریک بد باشد. مسلماً شما فاکتورهایی را مدنظر خواهید داشت. فاکتورهایی چون تخصص، سرمایه کافی و اعتبار و ریسک‌پذیر و. درحالی‌که رعایت این نکات نمی‌تواند تضمین‌کننده شراکت تجاری شما باشد. در مقاله زیر به نکاتی می‌پردازیم که احتمالاً شما آن‌ها را فراموش و یا دست‌کم می‌گیرید.

فهرست مطالب

  1. توافق بر جزئیات چشم‌انداز تجاری:

برای موفقیت در هر کاری قبل از شروع حتماً چشم‌انداز ایجاد کنید. بسیار مهم است که اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کسب‌وکار شما مشخص‌شده باشد و با شریکی که انتخاب می‌کنید به‌طور کامل و در جزئیات در این موردتفاهم داشته باشید. به‌عنوان‌مثال ممکن است شریک تجاری شما تا دو سال آینده انتظار درآمد خیلی بیشتری از کار مشترک داشته باشد و در برنامه‌ریزی‌های شخصی خودآن را وارد کند. در غیر این صورت مسلماً در اجرای گام‌به‌گام پلن‌های تجاری خود دچار مشکل خواهید شد.

  1. تفاهم شخصیتی در کار:

شاید خیلی از افراد فقط تفاهم در ابعاد فنی و مالی شریکشان برایشان مهم باشد؛ اما در طولانی‌مدت به خطای نادیده گرفتن جنبه‌های شخصیتی شریک خود اعتراف خواهند کرد. همان‌طور که شما برای انتخاب شریک زندگی خود به تفاهم با او در رفتار احتیاج دارید. بهتر است شریک کاری خود را با بیشترین سازگاری با خود انتخاب کنید. ممکن است شما روحیه محافظه‌کار داشته باشید و شریک شما روحیه ریسک‌پذیر که این تصمیماتی که در آینده خواهید گرفت را دچار مشکل می‌کند. ببینید شما از چه اخلاق و رفتارهایی بدتان می‌آید و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید چنین رفتارهایی را تحمل‌کنید. آیا طرف مقابل چنین رفتارهایی دارد یا خیر. البته نباید منکر ایجاد مکمل شخصیتی در تصمیم‌گیری‌های شرکت دریافتن یک شریک مناسب، حتماً سعی کنید کسانی را بیابید که خط‌ مشی یکسانی با شما دارند اما ازلحاظ شخصیتی، خلأهایی که در شخصیت شما وجود دارند را پر می‌کنند مهارت‌هایی او درواقع تکمیل‌کننده توانایی‌های شما باشد به‌عنوان‌مثال، اگر شما آدم برون‌گرایی هستید، سعی کنید شریک شما آدم درون‌گرایی باشد تا در تعاملات تجاری خود بهتر عمل کنید.

  1. هم‌افزایی در تجارت:

باید حاصل این کار مشترک شما چیزی بیشتر از مجموع توان هر دو باشد. به این معنی که آمیختگی افکار و توانایی شما و شریک تجاری شما هم‌افزایی داشته باشد. اگر شما 1 هستید، شریک شما هم 1 نتیجه همکاری شما باید منجر به عدد 3 یا بیشتر شود. در غیر این صورت شراکت شما نه‌تنها نتیجه فوق‌العاده مادی نخواهد داشت، بلکه در طولانی‌مدت  از ادامه همکاری با یکدیگر دچار دلسردی خواهید شد.

  1. تخصیص وظایف از ابتدا:

علاوه بر آن کلیه روندهای قانونی شراکت تجاری را طی می‌کنید، تخصیص وظایف را نادیده نگیرید. حوزه وظایف شخصی را نقطه قوت هر یک قرار دهید و حوزه‌های تصمیم‌گیری‌های مشخص را نقاط چالشی یکدیگر انتخاب کنید. همچنین کلیه وظایف روزانه‌ای که هر یک‌بر عهده‌دارند را تعیین و بر انجام آن پافشاری کنید. نباید فراموش کنید که شما و شریکتان در سازمان در درجه اول کارمندان سازمان هستید و به اهداف و چشم‌انداز شرکت تعهد دارید.

  1. اهمیت به کسب آگاهی و مسائل روز:

فردی را انتخاب کنید که به آگاه بودن و به‌روز بودن اهمیت فراوان دهد. درست است تحصیلات و تخصص یا سابقه کاری وزنه‌ی بزرگی در انتخاب شریک مناسب هستند؛ اما او اگر فردی باشد که به کسب دانش روز و آگاهی اهمیت دهد. در چالش‌های جدید و ناشناخته احتمال پیروزی بیشتری خواهید داشت.

  1. هوش هیجانی بالا تضمین‌کننده مذاکرات تجاری:

فردی واقع‌بین و مثبت اندیش شریک خوبی در روزهای سخت‌کاری خواهد بود. شخصیتی که دارای توانایی خود مدیریتی در هیجانات خود است فردی پویا و خلاق است که می‌تواند گره‌های کوچکی که در مذاکرات کاری و تجاری شما ایجاد می‌شود را به‌خوبی حل کند. در ابتدای آشنایی با او حتماً به نشانه‌های هوش هیجانی بالا در او مثل، کنجکاوی بالا، شکیبایی در صحبت‌های طولانی شما، همدلی و مهربان بودن، شکست‌ناپذیری و… توجه کنید.

  1. اعتبار تجاری مهم‌تر از مقدار سرمایه:

درست است که شریک با شرایط مالی خوب می‌تواند سکو پر تاپ شما باشد این نکته را باید در نظر داشته باشید، آورده‌های دیگر او چه هستند. شریکی که در شبکه تجارت، در بخش صنعتی و فهرست مشتریان ارتباط‌های گسترده‌ای دارد، می‌تواند به لطف تجربه و اعتبار خود به پویایی تجارت شما کمک شایانی کند و شانس موفقیت در درازمدت را افزایش دهد.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری