جستجو
Close this search box.

موفق‎‎‎‌ترین اپلیکیشن‌‌‌‎های حسابداری شخصی در جهان (بخش دوم: نرم افزارهای مالی رایگان)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

موفق‌‎ترین اپلیکیشن‎‌های حسابداری شخصی در جهان

شاید برای افرادی که صرفاً طالب ایجاد انضباط مالی شخصی در زندگی هستند پرداخت مبالغ بالا برای استفاده از برنامه های حسابداری با ویژگی‎های منحصر به فرد مقدور یا مقرون به صرفه نباشد، به خصوص اگر این افراد دانشجویان یا جوانانی باشند که هنوز درآمد چندانی کسب نمی‎کنند، پرداخت هزینه ‎های بالا برای استفاده از نرم افزارهای حرفه‎ای پر هزینه مناسب نیست. در کنار نرم افزارهای مالی پر هزینه، تعداد زیادی اپلیکیشن ‎های کارآمد برای حسابداری شخصی وجود دارد که سود خود را نه از طریق فروش نرم افزار مالی بلکه از طرق دیگر؛ مثلاً نمایش آگهی در سایت خود یا حمایت برنامه‎ نویسان و تولید کننده‎های افزونه‎های حسابداری به دست می‎آورند.

فهرست مطالب

این نرم افزارها شاید یکی از بهترین گزینه‎ها برای حسابداری شخصی باشند. هر فردی می‎تواند از بین انواع نرم افزارهای مالی رایگان یک یا چند نمونه که بیش از بقیه نیازهای حسابداری او را تأمین کند بیابد تا برای مدیریت پول، سرمایه گذاری و یا مشاهده جریان نقدینگی خود از آن ها استفاده کند. در این میان آشنایی با نرم افزارهای رایگان موفق جهان نباید خالی از لطف باشد.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/09/The-most-successful_billing_apps-part2.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

موفق‎ترین اپلیکیشن‎های حسابداری شخصی در جهان

اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی GnuCash

اپلیکیشن‎های حسابداری شخصی GnuCashGnuCash یک نرم افزار مالی برای حسابداری شخصی و مشاغل کوچک یا کسب و کارهای خانگی است که با مجوز GNU GPL تولید می‎شود. اگرچه استفاده از آن نسبتاً آسان است، اما این نرم افزار رایگان مالی شخصی در عین اینکه قدرتمند و انعطاف پذیر است نیاز به آشنایی با اصول اولیه حسابداری دارد. یکی از ویژگی‎های خوبش این است که ورود اطلاعات از یک برنامه دیگر به آن ساده است زیرا می‎توانید داده ها را با فرمت های QIF و dOFX وارد کنید. به شما امکان می‎دهد حساب‎های بانکی، سهام، درآمد و هزینه‎های خود را پیگیری کنید به همین علت نرم افزاری ایده‎آل برای آماده سازی گزارشات برای فصول مالیاتی است.

امکان استفاده سریع و شهودی به عنوان دفتر حسابداری را به کاربر می‎دهد چون بر اساس اصول حسابداری حرفه‎ای طراحی شده تا بتواند تراز حساب‎ها و گزارش‎های مالی را دقیق و مطمئن محاسبه و تولید کند. این نرم افزار برای سیستم عامل‎های macOS، ویندوز و لینوکس و همچنین اندروید در دسترس است. بهتر است قبل از در نظر گرفتن هر یک از گزینه‎های پولی، این ابزار عالی را امتحان کنید.

بهترین نرم افزارهای حسابداری اندروید در سال 2022

اپلیکیشن‎ های حسابداری شخصی AceMoney Lite

AceMoney Lite یک نرم افزار مالی چند کاره است که برای ردیابی سرمایه گذاری متمرکز طراحی شده است. این اپلیکیشن به شما امکان می‎دهد تا دو حساب مالی (با چک، کارت اعتباری و غیره) داشته باشید. همه حساب‎ها با حساب اصلی مدیریت می‎شود اما به حساب‎های آنلاین متصل نمی‎شود. می‎توانید تراکنش‎های بانکی را دانلود کرده و به شکل آفلاین در نرم افزار وارد کنید. AceMoney Lite این امکان را به شما می‎دهد تا معاملات خود را انجام داده، آن ها را مدیریت و مطابق میل خود ویرایش کنید و در آخر آن ها را تراز کنید. شما می‎توانید هر زمان که بخواهید این تراکنش‎ها را دانلود کرده و گزارش‎های ماهانه را بر اساس آن ها تهیه کنید. اپلیکیشن این امکان را به شما می‎دهد تا حساب‏های خود، بانک‎ و تراکنش‎ با دریافت کننده‎های تراکنش را مدیریت کنید. همچنین امکان برنامه‎ریزی پرداخت‎ها را دارد. نسخه کامل AceMoney امکانات بیشتری داشته و از تعداد نامحدودی حساب پشتیبانی می‎کند ولی 40 دلار قیمت دارد.

اپلیکیشن ‎ Buddi

اپلیکیشن ‎ Buddi

Buddi یک اپلیکیشن حسابداری برای مدیریت مالی و بودجه ریزی شخصی است، که با هدف ارائه خدمات به کسانی طراحی شده است که درآمد مالی کمی دارند. در ساخت این نرم افزار سعی شده تا کارها به ساده‎ترین شکل ممکن انجام شود، در حالی که هنوز عملکردهای مناسب برای رضایت بیشتر کاربران خانگی را حفظ کرده است. Buddi نرم افزاری ایده‎آل برای تازه کارهاست. رابط کاربری به بهترین شکل طراحی شده و برنامه‎های عالی برای حسابداری شخصی در اختیار کاربر قرار می‎دهد. در عرض چند دقیقه، می‎توانید تمام حساب‎های مورد نیاز خود را تنظیم کرده و شروع به پیگیری دخل و خرج کنید. وب‎سایت Buddi دارای تعدادی راهنمای مفید برای کمک به کاربران در شروع کار است. طراح این نرم افزار از اینکه افراد آن را به زبان‎های مختلف ترجمه کنند، استقبال می‎کند.

Buddi به عنوان نرم افزار کد باز و تحت مجوز عمومی GNU منتشر می‎شود. شما می‎توانید آن را به صورت رایگان و بدون ویژگی غیرفعال و محدودیت زمانی دانلود کنید. اگر پس از استفاده از عملکرد آن راضی بودید می‎توانید برای حمایت از آن مبلغی را پرداخت کنید. این نرم افزار کد باز بر پایه زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده است و متن کدهای آن از سایت SourceForge قابل دانلود است. درصورت نیاز به تغییر یا افزودن ویژگی‎ها می‎توانید در کدهای آن تغییرات لازم را اعمال کنید (البته اگر به برنامه نویسی آشنایی داشته باشید). این نرم افزار حسابداری برای سیستم عامل‎های Windows، Macintosh OS X، Linux و بسیاری از سیستم عامل‎های دیگر که برنامه جاوا روی آنها قابل اجرا باشد قابل اجراست.

اپلیکیشن ‎ HomeBankاپلیکیشن ‎ HomeBank

اگر به دنبال یک اپلیکیشن حسابداری کاملاً رایگان و آسان برای حسابداری شخصی، بودجه ریزی و مدیریت مالی در زندگی شخصی خود هستید، HomeBank باید نرم افزار مورد نظر باشد. این نرم افزار برای استفاده آسان طراحی شده است و قادر به تجزیه و تحلیل امور مالی و بودجه شخصی افراد با استفاده از فیلترهای مختلف، ابزارهای قدرتمند و نمایش‎های گرافیکی دقیق با نمودارهای زیبا است. صورت حساب‎های بانکی و داده‎های نرم افزارهای حسابداری دیگر قابل انتقال به این نرم افزار است. قابلیت کار با ارزهای متنوع و انواع حساب‎های مختلف مانند حساب بانکی، وجه نقد، دارایی و کارت اعتباری را دارد. گزارشات مالی قدرتمند پویا با نمودارهای متنوع تولید می‎کند.

HomeBank بیش از 21 سال تجربه، بازخورد کاربران و توسعه دارد و توسط کاربران آن به حدود 56 زبان ترجمه شده است. این سیستم حسابداری قابل اجرا روی سیستم عامل‎هایی مانندWindows ،Linux ، FreeBSD است و همچنین توسط برنامه‎های واسط ثالث قابل انتقال به MacOSX و نوکیا N است.

اپلیکیشن ‎  Mobillsاپلیکیشن ‎  Mobills

Mobills برنامه‎ای مناسب برای پیگیری هزینه‎ها است. این نرم افزار حسابداری هزینه‎ها را دسته بندی می‎کند تا بتوانید هزینه‎های خود را به نسبت مقدار بودجه خود متناسب کنید. مبلغی را که برای هزینه هر دسته بودجه باقیمانده است، مشاهده کنید تا در صورت نیاز بتوانید در هزینه‎های خود مجدداً تجدید نظر کنید. برنامه ریزی بودجه شامل بهترین گراف‎ها و نمودارهای تعاملی است که به شما امکان می‎دهد زندگی مالی خود را تحلیل کنید. شما می‎توانید اهداف مالی خود را پیگیری کنید و با نمودارهای فوق العاده‎ای که این اپلیکیشن ارائه می‎کند تنظیم هزینه‎ها را با دقت انجام دهید.

اگر کارت‎های اعتباری خود را به برنامه اضافه کنید، می‎توانید تراز فعلی و محدودیت هزینه خود را در کنار هم مشاهده کنید. می‎توانید تمام صورت‎حساب‎ها و موعد مقرر پرداخت‎ها را اضافه کنید تا زمان لازم برای پرداخت صورتحساب خود را پیگیری کنید. Mobills مانند یک مدیر مالی عمل کرده و به شما کمک می‎کند تا یک برنامه بودجه عملی و کارآمد طرح کنید. این نرم افزار روی دسک تاپ، Android ، iPhone و Windows Phone قابل اجراست. نسخه رایگان این اپلیکیشن حسابداری از قابلیت‎های محدودی برخوردار است در حالی که با پرداخت هزینه می‎توانید نسخه به روز رسانی شده با دسترسی کامل به تمام ویژگی‎های نرم افزار مالی را در اختیار داشته باشید.

کلام آخر

تعداد نرم افزارهای مالی و حسابداری شخصی رایگان و یا پولی موفق در جهان و در کشور ما کم نیست. هر روز هم بر این تعداد افزوده می‎شود. در صورتی که شما جزء افرادی هستید که نظم مالی و برنامه ریزی بودجه برایتان مهم است، قبل از اقدام به استفاده از یک اپلیکیشن باید با انواع نرم افزارهای مالی و نیازهای خودتان آشنایی داشته باشید. برای مطالعه بیشتر در این مورد می‎توانید به مقاله ” موقع خرید نرم افزار حسابداری این سه نکته مهم را در نظر بگیرید!” رجوع کنید.

منابع

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری