جستجو
Close this search box.

متد های بازاریابی جدید چیست؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

با وجود تغییرات مداوم بازاریابی، پیش‌بینی اینکه کدام روش می‌تواند بیشترین تاثیر را در ارتباط با مشتری داشته ‌باشد بسیار دشوار است. درست هنگامی که بازاریابان فکر می‌کنند که می‌توانند مخاطبان خود را درک کنند، یک فناوری جدید، رفتار جدید یا حتی مخاطب کاملاً جدید همه چیز را تغییر می‌دهد.

فهرست مطالب

به این معنا که در بازاریابی جدید شما باید در الگوهای سال گذشته تامل کنید و به ترندهای رو به رشدی که در موفقیتتان  تأثیرگذار است، توجه کنید. در اینجا ۷ استراتژی بازاریابی جدید آورده‌ شده ‌است که می‌توانید از آن‌ها برای پیشرفت‌تان در دوره جدید استفاده نمایید.

 

 

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/12/What-are-the-new-marketing-methods-PodCast.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

۱. قیف بازاریابی ثابت نیست

Content Marketing محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)قیف بازاریابی، هر کسی را می‌پذیرد و آن‌ها را برای سودآوری ارزیابی می‌کند و در‌صورت نامناسب بودن، آن‌ها را رد می‌کند. همانطور که جان هال در Forbes می‌نویسد:

“بسیاری از شرکت ها مشتری را به عنوان دروازه بانانی برای کیف پول  می‌بینند و در پایان کار، مشتریان در بهترین حالت نادیده گرفته می‌شوند و در بدترین حالت مورد بی‌احترامی قرار‌می‌گیرند”

بجای باز کردن  قیف بازاریابی جدید بر روی هرکسی که ممکن است جذب شود، شروع به استفاده از محتوای موثر برای هدف قرار دادن مخاطبان نیش کنید.(منظور از نیش (Niche) یک بازار کوچک، درون یک بازار اصلی است.) دستیابی به افرادی که علاقه‌مند به برند شما هستند، نه تنها مقرون به صرفه تر بلکه پایدارتر و از نظر زمانی به‌صرفه تر است. مصرف کنندگان نمی خواهند که شرکت ها از آن‌ها چشم پوشی کنند. آن‌ها به دنبال اعتماد حقیقی و روابط واقعی هستند.

 

۲. محتوا همه چیز است.

 

در شرایط کنونی، محتوا همه چیز است. شما از قبل می‌دانستید که باید مخاطبان را به خود جلب کنید، آن‌ها را مشتاق کنید، افکار آن‌ها را تحریک کنید، آن‌ها را هیجان زده کنید یا احساساتشان را درگیر کنید.

در بازاریابی جدید هدف این نیست که به سادگی محتوا  در معرض دید مردم قرار داده‌ شود و امیدوار باشید که مردم به آن پاسخ دهند، بلکه هدف ترغیب آن‌ها به اشتراک گذاری  و مشارکت است. محتوا علاوه بر این‌که می‌تواند یک مقاله کاری یا ویدئویی در رسانه های اجتماعی باشد، همچنین می‌تواند در را برای برقراری ارتباط دو طرفه باز کند که برای اعتماد سازی بسیار مهم است و به مشتریان اطلاع می‌دهد که از کسب و‌کار آن‌ها استقبال کنند.

 

۳.  چت ربات‌ها جایی نمی‌روند.

 

ارائه خدمات به مشتری ضروری است، اما شاید احساس راحتی نکنید تا مدام با مشتری از طریق تلفن یا ایمیل در ارتباط باشید. این چیزی است که چت ربات‌ها را در بازاریابی جدید بسیار مهم می‌کند. ربات‌ها یك كمك کننده هوش مصنوعی هستند كه در وب سایت‌هایی قرار داده می‌‌شوند كه می‌توانند به سوالات پاسخ دهند و درخواست‌ها را به سرعت برآورده كنند.

چهل و پنج درصد از کاربران نهایی در واقع ترجیح می‌دهند برای سرویس دهی به چت ربات متوسل شوند، بنابراین اگر یکی از آن‌ها را داشته باشید می‌توانید نظر افرادی که از تعامل با این برنامه‌های کوچک لذت می‌برند را جلب کنید.

 

۴. هوش مصنوعی در بازاریابی جدید همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

 

هوش مصنوعی می‌تواند الگوهای آنلاین مصرف کنندگان را رصد کند و به شما در درک رفتار آن‌ها کمک کند. اگرچه نگرانی های قانونی درباره این که آیا این اخلاقی است یا نه وجود دارد. حتی اگر تصمیم دارید از این طریق از هوش مصنوعی استفاده نکنید، اما هوشمندانه است که به نحوه واکنش مصرف کنندگان به آن و اینکه آیا رقبای شما از آن در بازاریابی جدید استفاده می‌کنند، توجه کنید.

 

۵. فیلم به حالت عمودی در حال افزایش است.

 

حتما در گذشته یکی از جنبه های استراتژی بازاریابی شما بازاریابی ویدئو بوده است اما اکنون شما در بازاریابی جدید، برای فیلم‌های خود نیاز به یک استراتژی کامل دارید! مردم هر روز ساعت‌های بی‌شماری فیلم تماشا می‌کنند و YouTube بزرگترین موتور جستجو بعد از گوگل است. چه در فیس بوک، چه در اینستاگرام و چه در سیستم عامل‌های دیگر، فیلم به هیچ وجه محبوبیتش را از دست نمی‌دهد.

با این حال‌، مردم همیشه دوست ندارند دستگاه های تلفن همراه خود را به پهلو بچرخانند. اینستاگرام یکی از محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، IGTV را در ماه ژوئن با هدف تماشای فیلم ها در حالت عمودی راه اندازی کرد. IGTV برای فیلم‌های طولانی‌تر مناسب است. بنابراین می‌توانید فیلم‌های متحرک، دموها، مصاحبه‌ها، تحقیقات، واقعیت مجازی 360 درجه، پخش مستقیم و موارد دیگر را با خیال راحت منتشر کنید. در بازاریابی جدید شما باید ویدیوهای IGTV با شکل عمودی را به خاطر داشته باشید.

 

۶. اینفلوئنسرها هویت‌های مختلفی دارند.

بازاریابی تلفنی چیست؟بازاریابی Influencer  یک استراتژی کلاسیک در رسانه های اجتماعی است. شکی نیست که مردم به اشخاص مورد علاقه خود بیشتر اعتماد می‌کنند تا تبلیغاتی که فقط قصد فروش یک محصول را دارند. بنابراین شرکت‌ها قبلاً به افراد مشهور اعتماد می‌کردند تا مردم را ترغیب کنند که محصولاتشان ارزش خرید دارند، اما اکنون مصرف کنندگان به سمت همسالان خود تمایل پیدا کرده‌اند.

به عنوان مثال، خرده فروش مواد غذایی منجمد ایسلند، اخیراً استراتژی خود را از بازاریابی افراد تاثیر گذار به مشارکت با افراد “واقعی” (میکرو اینفلونسر) تغییر داده است  زیرا مشتریانش(مادران) به سایر مادرانی که در این برندها به اصطلاح متخصص هستند، بیشتر اعتماد دارند. استراتژی بازاریابی افراد تأثیرگذار را مطابق با مخاطبان خود تنظیم کنید.

 

 

۷. نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی

 

نورومارکتینگ رشته جدیدی از بازاریابی است که از فناوری‌های پزشکی مانند تصویربرداری عملکردی (fMRI) برای بررسی پاسخ مغز به محرک‌های بازاریابی استفاده می‌کند. محققان از fMRI برای بررسی فعالیت بخش هایی از مغز و واکنش مغز به عوامل محیطی و اثراتش در تصمیم‌گیری‌ها و پاسخ‌ها استفاده می‌کنند.

این استراتژی به بازاریاب می‌گوید که مصرف‌کننده نسبت به چه چیزی واکنش نشان می‌دهد مانند رنگ بسته بندی، صدایی که جعبه هنگام لرزش ایجاد می‌کند و … .

 

 

بازاریابی به طور فزاینده‌ای در حال پیشرفت است، بنابراین برای بازاریابان سودمند است که حواسشان به فن‌آوری‌ها، روش‌ها و الگوهای در حال ظهور باشد.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری