جستجو
Close this search box.

ویدیو مارکتینگ چگونه مخاطب بیشتری را جذب می کند؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

در مقالات قبل با مفهوم ویدئو مارکتینگ و ویژگی‌های آن آشنا شدیم، اما در ‌این مقاله می‌خواهیم تأثیر آن بر جذب مخاطب را باهم مورد بررسی قرار دهیم تا بررسی کنیم بازاریابی ویدئویی چگونه می‌تواند مخاطب بیشتری را جذب کند. پس اگر از علاقه مندان و کاربران آن هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

هدف از ویدئو مارکتینگ چیست؟

ب‌طور کلی می‌توان هدف اصلی ویدئو مارکتینگ را برندسازی معرفی کرد. متاسفانه بسیاری از مردم هدف از بازاریابی ویدئویی را فروش محصول خود به وسیله‌ی ویدئو می‌دانند و تنها به منظور فروش محصولات خود، ویدئوی تبلیغاتی می‌سازند و اگر محصولشان فروش نرود، فرآیند ساخت ویدئو را متوقف می‌کنند. اما توجه داشته باشید که هدف اصلی ویدئو مارکتینگ ‌این نیست و اگر قرار باشد در صورت عدم فروش محصول از ‌این کار دست بکشیم هیچ فایده‌ای ندارد. با این روش نه تنها مخاطب جذب نمی‌کنیم بلکه مخاطبان قبلی خود را هم از دست می‌دهیم. هدف از ساخت ویدئوی تبلیغاتی معرفی محصول خود تحت برندی که تولید می‌کنیم، می‌باشد. به همین دلیل با تولید پیوسته ویدئوها می‌توان نام برند را بر سر زبان‌ها انداخت و در نتیجه مخاطب بیشتری را به سمت خود کشاند.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/12/How-Video-Marketing-Attracts-More-Audiences-PodCast.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

ویدئو مارکتینگ از چه راه‌هایی باعث افزایش مخاطب می‌شود؟ویدئو مارکتینگ از چه راه‌هایی باعث افزایش مخاطب می‌شود؟

ویدئومارکتینگ می‌تواند از روش‌های مختلفی باعث جذب مشتری و درآمد‌زایی شود که در ادامه باهم برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. معرفی برند: ویدئو بهترین راه برای معرفی محصول ‌یا برند به مشتریان است. ویدئویی جذاب، کامل و درعین حال کوتاه و با زبانی قابل فهم می‌تواند روی مشتریان بسیار تأثیرگذار باشد و نظر آن‌ها را برای استفاده از برند جلب کند.
  2. محتوای آموزشی:‌ محتوای آموزشی یکی از سریع ترین و راحت ترین راه‌ها برای جذب مخاطب است. به ‌این صورت که کاربران سعی می‌کنند تا آموزش استفاده از ابزاری خاص را در قالب‌ یک ویدئو مشاهده کنند.
  3. افزایش مخاطبان سایت: افرادی که از طریق لینک‌های ویدئویی به سایت شما هدایت می‌شوند به سرعت می‌توانند در بالا بردن ترافیک سایت شما نقش بسزایی داشته باشد که ‌این کار باعث معتبر شدن سایت شما نزد گوگل می‌شود. لینک‌هایی که از طریق YouTube جذب سایت می‌شوند نیز تأثیر بیشتری دارند.
  4. کسب فروش بیشتر: تجربه نشان می‌دهد کسانی که برای فروش محصول خود از ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند به مراتب نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند نسبت به کسانی که محصول خود را از راه‌های دیگر تبلیغاتی عرضه می‌کنند. بنابراین ویدئو مارکتینگ می‌تواند باعث فروش بیشتر محصول شما شود.

چند روش دیگر برای جذب بیشتر مخاطب با ویدئو مارکتینگ

1.     ایجاد جلوه‌های بصری در ویدئو

از آن‌جایی که علاقه مردم به ویدئو و کلیپ بسیار زیاد است، می‌توان روی ‌این مقوله مانور زیادی داد. برای مثال اگر در ویدئوی تبلیغاتی خود از جلوه‌های ویژه و بصری جذاب استفاده کنید به طوری که بیننده واقعاً جذب ویدئو شود می‌توانید آن بیننده را برای همیشه مخاطب خود کنید و باعث شوید تا مشتری ثابت خود را افزایش دهید. به همین علت ویدئو مارکتینگ بر افزایش مخاطب تأثیرگذار است.

2.     با زبانی ساده در ویدئو صحبت کنید

اگر می‌خواهید در ویدئوی خود محصولی را معرفی کنید و‌ یا ویژگی‌های آن را به مخاطب نمایش دهید سعی کنید با زبانی قابل فهم و ساده آن را بگویید. زیرا اگر بیننده در قسمتی از ویدئو متوجه منظور شما نشود و‌یا نفهمد که‌این ویژگی به چه کاری می‌‌اید به راحتی از خرید آن صرف نظر کرده و به سراغ محصول دیگری می‌رود. همچنین سعی کنید با مخاطب ارتباط برقرار کنید و طوری رفتار کنید انگار که بیننده در کنار شما نشسته است.

3.     ارتباط مستقیم و‌یا زنده (Live)

امروزه به واسطه‌ی شبکه‌های مجازی متعدد به ویژه‌اینستاگرام و فیسبوک می‌توان به راحتی و از هر کجای دنیا با مخاطبان خود ارتباط زنده برقرار کرد.‌این نوع ارتباط به شدت در جذب مخاطب تأثیرگذار است زیرا به مخاطبان اجازه پرسش و پاسخ و نظر دادن درباره محصول را می‌دهد. مثلاً اگر محصولی دارید می‌توانید آن را در تاریخی از قبل معین شده در لایو استوری‌اینستاگرام به مردم نمایش دهید تا آن‌ها هم بتوانند در صورت داشتن سوال و‌یا نقطه نظری، آن را با شما در می‌ان بگذارند و همانجا پاسخشان را دریافت کنند. ضمناً سعی کنید در لایو خود طوری عمل کنید تا بیننده را تا لحظه آخر نگه دارید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

ویدیو مارکتینگ چگونه مخاطب بیشتری را جذب می کند؟

ویدئو مارکتینگ چه تأثیری بر روی سئو دارد؟

همانطور که می‌دانید سئو‌ یکی از اصلی ترین راه‌ها برای افزایش اعتبار سایت نزد گوگل است و رابطه‌ی مستقیمی ‌با افزایش مخاطب سایت و در نتیجه مشتریان بیشتر دارد. به همین علت نباید از تأثیر ویدئو مارکتینگ بر روی سئو غافل شد.

تعداد کلیک بیشتر به وسیله ویدئو مارکتینگ: طبق آماری که گوگل منتشر کرده است، محتوای ویدئویی موجود در صفحه نتایج تقریبا 40 کلیک بیشتر از محتوای متنی آن می‌خورد. البته تعداد زیادی از ‌این کلیک‌ها به وسیله ریچ ویدئو اسنیپت (Rich Video Snippet) می‌باشد که تصاویر کوچکی از ویدئوی شما را در صفحه نتایج نمایش می‌دهد و شما می‌توانید با کلیک بر روی آن، آنها را ببینید. به ‌این منظور شما باید ریچ ویدئو اسنیپت خود را بسازید.

لینک سازی توسط ویدئومارکتینگ: یکی از مهمترین راه‌ها برای افزایش مخاطب لینک سازی است. بازاریابی ویدئویی تقریباً 3 برابر محتوای متنی می‌تواند برای شما لینک سازی کند. به ‌این دلیل که ویدئو هم زمان کمتری را از مخاطب می‌گیرد هم جذاب‌تر است و مخاطب ترجیح می‌دهد به‌جای خواندن محتوای متنی با چند هزار کلمه و در عین حال خسته کننده، ویدئویی جذاب و کوتاه را با تأثیر بیشتر مشاهده کند.

جذاب تر شدن سایت شما توسط ویدئو مارکتینگ

جذاب تر شدن سایت شما توسط ویدئو مارکتینگ

هر سایتی تقریباً 8 ثانیه وقت دارد تا مخاطب را به خود جذب کند. بنابراین باید در این مدت کوتاه نگاه مخاطب را به چیزهایی جلب کرد که برای او جذاب و مفید است. ویدئو می‌تواند در‌این زمینه خیلی مثمر ثمر باشد. اگر صفحات سایت شما از جلوه‌ی خشک و بی روحی برخوردار باشد طبیعی است که مخاطب پس از باز کردن سایت بعد از چند ثانیه سریعاً خارج می‌شود و به سراغ سایت دیگری می‌رود. اما اگر ویدئویی در ابتدای صفحات سایت خود قرار دهید، علاوه بر جذاب تر کردن آن باعث می‌شود تا مخاطب به واسطه‌ی مشاهده آن ویدئو بیشتر در سایت شما بماند و در نتیجه از سایت استفاده کند.

جمع‌بندی

با مواردی که در ‌این مقاله توضیح دادیم می‌توان نتیجه گرفت که ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی) تأثیر چشمگیری بر جذب بیشتر مخاطب و مشتری دارد و به همین دلیل ‌این روزها بازار ویدئو مارکتینگ داغ تر از همیشه شده است. شما هم اگر قصد دارید برند و‌ یا محصول خود را به دیگران معرفی کنید و مشتری بیشتری به سمت خود بکشانید، ویدئو مارکتینگ بهترین گزینه است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری