جستجو
Close this search box.

معرفی ۱۰ نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

انتخاب نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک یک چالش به حساب می‌آید. در واقع نرم‌افزارهای حسابداری، ابزارهایی هستند که با ارائه خدمات مالی گوناگون، به کسب و کارها برای رسیدگی به امور مالی کمک می‌کنند. استفاده از نرم افزارهای حسابداری برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ مزایای زیادی دارد. افزایش دقت و سرعت، کاهش زمان تلف شده برای ورود داده‌ها، تامین امنیت داده‌ها، دسترسی آسان به اطلاعات مشتریان و مدیریت کارآمد امور مالی از جمله مزیت‌هایی هستند که باعث شده‌ تا استفاده از نرم افزارهای مختلف برای انجام امور مالی و حسابداری روزبه‌روز گسترش بیشتری پیدا کند.

فهرست مطالب

انتخاب چنین نرم‌افزارهایی به دلیل تنوع بالا و ویژگی‌های مختلف آن ها، کار ساده‌ای نیست. در مقاله پیش رو لیستی از 10 نرم‌افزار حسابداری کاربردی را تهیه و تنظیم کرده‌ایم. همچنین مزایا و کاربردهای هر یک را به طور مختصر توصیف خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

10 نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک

1. نرم افزار حسابداری FreeAGent

این نرم‌افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است و می‌تواند در زمینه‌های مختلفی به کاربر کمک کند. از جمله خدماتی که توسط نرم‌افزار FreeAGent ارائه می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردیابی هزینه‌ها
  • تهیه صورتحساب‌ها
  • مدیریت جریان پول
  • مدیریت امور مربوط به مالیات

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

از طرفی این نرم‌افزار، امکان ارزیابی پرونده‌های مالیاتی را فراهم می‌کند. ویژگی‌های اصلی این نرم‌افزار شامل موارد زیر است:

  • تکمیل خودکار اظهارنامه‌های مالیاتی: اظهارنامه‌های مالیاتی را به کمک صورت حساب‌های سود و زیان تکمیل می‌کند.
  • بهبود فرآیندهای بانکی: به صورت آنلاین به حساب‌های بانکی وصل می‌شود.
  • برنامه زمانی: شامل جدول‌هایی بر اساس تاریخ است که امور حسابداری مانند هزینه‌ها و جریان پول را نشان می‌دهد.

2. FreshBooks

این نرم‌افزار حسابداری در مدیریت مالیات، مدیریت فاکتورها و هزینه‌ها تخصص دارد. از جمله ویژگی‌های بارز نرم‌افزار FreshBooks می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت فاکتور: با استفاده از این نرم‌افزار، تمامی فاکتورها به صورت دیجیتالی بارگذاری می‌شوند. این ویژگی مانع از گم شدن مدارک و فاکتورهای مربوط به فعالیت‌های تجاری می‌شود. بنابراین رسیدهای کاغذی از فعالیت‌های حسابداری، حذف می‌شود.
  • مدیریت هزینه: با استفاده از این نرم‌افزار، تمامی هزینه‌ها بر اساس نوع آن ها طبقه بندی و مرتب می‌شوند. این نرم‌افزار به منظور دستیابی به داده‌های مربوط به هزینه، با حساب‌های بانکی ارتباط برقرار می‌کنند.
  • ردیابی زمانی: امور مربوط به مشتریان را بر اساس زمان، پیگیری می‌کند.

3. KashFlow

این نرم افزار مخصوص حسابداری برای کسب و کارهای کوچک و مبتنی بر کلود طراحی شده است. این نرم‌افزار با دسترسی به اسناد مالی، امور مربوط به مالیات را پیگیری می‌کند. علاوه بر این، نرم‌افزار KashFlow در کنار ارائه خدمات مالی مختلف، امکان مدیریت حقوق و دستمزد را نیز فراهم می‌کند.

ویژگی‌های مهم این نرم‌افزارحسابداری به شرح زیر است:

  • مدیریت حقوق و دستمزد: این نرم‌افزار برای درخواست ها مالی مختلف، نیازی به چندین کاربر ندارد.
  • مدیریت جریان وجوه نقد: نحوه گردش پول را برای سال‌های مالی بعدی پیش بینی می‌کند.
  • ارائه نظرات مدیریت: به کاربران امکان می‌دهد که قیمت‌ها و برآوردهای قیمت گذاری را با مشتریان و فروشندگان به اشتراک بگذارند.

4. نرم‌افزار کاشو یا Kashoo

کاشو یک نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر کلود است که به تجارت‌ها کمک می‌کند که صورتحساب و گزارش‌های مالی را مدیریت کنند. در ضمن این نرم‌افزار، همگام سازی داده‌های موجود در ترازنامه را به کمک اطلاعات بانکی را انجام می‌دهد.

  • مدیریت فاکتور: این نرم‌افزار، طیف گسترده ای از قالب‌های فاکتورها را ارائه می‌دهد. انتخاب یک قالب مختص به برند شما، بسیار مهم است. بنابراین کاربران می‌توانند فاکتورها را با قالب‌های به خصوص برند خود ارسال کنند.
  • مدیریت هزینه: رسیدها و فاکتورهای مختلف را می‌توان به کمک این نرم‌افزار، آپلود کرد.
  • گزارش‌گیری: به وسیله این نرم‌افزار صورتحساب‌های مختلف مانند صورتحساب درآمد، خلاصه گزارش‌های مالیات و ترازنامه‌ها تهیه و تنظیم می‌شوند.

بنابراین نرم‌افزار کاشو برای کسب و کارهایی که به دنبال مدیریت فاکتورها هستند، بهترین گزینه است.

5. NetSuite

NetSuite یک نرم‌افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک است و برای برنامه ریزی منابع انسانی مناسب است. این نرم‌افزار امکانات مختلفی من جمله مدیریت صورتحساب‌ها، بودجه‌بندی، گزارشگری مالی و انطباق درآمد با داده‌های موجود را ارائه می‌دهد. قابلیت های مهم این نرم‌افزار به شرح زیر است:

  • مدیریت مالیات: استفاده از این نرم‌افزار، به جلوگیری از بروز خطا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند.
  • مدیریت دارایی‌های ثابت: به کمک این نرم‌افزار، مدیریت دارایی‌های مالی ساده‌تر می‌شود.
  • مدیریت وجه نقد: به بخش حسابداری مشاغل مختلف امکان می‌دهد که صورت حساب‌های معوق و جریان نقدینگی را پیگیری کنند.

پس این نرم‌افزار برای مشاغلی که در جستجوی راهکارهای مدیریت مالی هستند، مناسب است.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

6. QuickBooks

QuickBooks یک نرم افزار فوق‌العاده حسابداری برای کسب و کارهای کوچک است. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد که گزارش‌های مالی مفصلی را تهیه کنند. ویژگی‌های اصلی این نرم‌افزار عبارت است از:

  • مدیریت رسید: به کاربر امکان می‌دهد که با استفاده از تلفن همراه، از رسیدها عکس بگیرند و آن ها را بارگذاری کنند.
  • مدیریت مالیات: با محاسبه مالیات بر اساس موقعیت مکانی، به کاربران امکان می‌دهد که مالیات بر فروش را از فاکتورها کسر کنند.
  • مدیریت هزینه

7. Sage Intacct

Sage intract نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر کلود است که نیازهای مدیریت مالی را برطرف می‌کند. این نرم‌افزار در برنامه ریزی بودجه و مدیریت جریان حساب‌ها تخصص دارد. ویژگی‌های اصلی آن شامل موارد زیر است:

  • بودجه و برنامه ریزی: برنامه ریزی برای بودجه به کمک افراد تیم حسابداری انجام می‌دهد.
  • گزارش‌های حسابداری: گزارش‌های مفصلی بر اساس اصول حسابداری تهیه می‌کند. صورتحساب‌های قرارداد و معاملات تجاری را ایجاد می‌کند.

برای ارائه دهندگان سرویس های تجاری و مشاوره ای مالی بسیار مناسب است.

8. نرم‌افزار موج یا Wave

موج یک نرم‌افزار کاربردی برای حسابداری کسب و کارهای کوچک است. این نرم‌افزار بیشتر به منظور مدیریت فاکتورها با استفاده از تلفن همراه مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این نرم‌افزار خدمات مالی برای تهیه صورتحساب‌های پرداخت را ارائه می‌دهد.

9. Xero

این نرم‌افزار حسابداری خدمات مالی همچون مدیریت سفارشات، مدیریت مالیات و مدیریت امور بانکی را ارائه می‌دهد. از طرفی نرم‌افزار Xero یک نرم‌افزار پرکاربرد برای کسب و کارهای کوچک است.

10. نرم‌افزار زوهو یا Zoho Books

نرم‌افزار حسابداری زوهو برای به پایان رساندن فعالیت‌های حسابداری دوره‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این نرم‌افزار خدمات مالی مختلفی مانند مدیریت هزینه، مدیریت فاکتور و مواردی از این قبیل را ارائه می‌دهد.

نرم افزار حسابداری محک، یک تیر و چند نشان!

نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک – نرم افزار محک

گروه نرم افزاری محک یکی از بخش‌های خصوصی فعال در زمینه تولید و پیاده سازی نرم افزار حسابداری تجاری حرفه‌ای برای اصناف و مشاغل گوناگون است. اگر برای انتخاب نرم افزار حسابداری کسب و کار دچار سردرگمی و تردید شد، بهتر است سری به مجموعه نرم افزار حسابداری محک زد.

مجموعه نرم افزار حسابداری محک شامل محصولات متنوعی است که بخش بزرگی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ و همینطور تولیدی‌ها را پوشش می‌دهد. برخی محصولات گروه نرم افزاری محک عبارت است از:

  • نرم افزار حسابداری فروشگاهی
  • صندوق فروشگاهی
  • نرم افزار حسابداری مناسب برای اصناف و مشاغل
  • نرم افزار حسابداری شرکتی برای شرکت های بازرگانی و خدماتی
  • نرم افزار حسابداری تولیدی
  • نرم افزار حسابداری شخصی و..

دریافت دمو نرم افزار حسابداری پیش از انتخاب

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری حرفه‌ای پوشش نیازمندی‌های کسب و کار است. به همین دلیل گروه نرم افزار محک امکان دریافت دمو رایگان نرم افزار حسابداری محک را فراهم کرده تا به این ترتیب بتوان با اطمینان انتخاب کرد.

دریافت رایگان دمو آنلاین نرم افزار حسابداری محک در زیر

منبع:

business2community.com

getapp.com

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. سلام ممنون از معرفی اپها . من موج رو نصب دارم خیلی به نظرم کمک خوبی به کسب و کارهای کوچیک میکنه.

  2. در حوزه درمان، نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک ژنیک هم نرم افزار خوبیه. از لحاظ مدیریت پرونده‌ها و حسابداری و انبارداری مخصوص مطب وکلینیک خیلی قوی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری