جستجو
Close this search box.

بحران کرونا در کسب و کار ( استراتژی هایی برای فروش بهتر)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

بحران‌ها در کسب و کارها مانند بحران‌های زندگی‌اند؛ اگر مدیر بیزینس توانایی حل بحران و مشکلات پیش رو را داشته باشد، می‌تواند کسب و کار خود را به قله‌های موفقیت برساند. اصولا وجود کسب و کار با بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی گره خورده است. یکی از بحران‌های جهانی که تمام کسب و کارها را درگیر کرده است ویروس کرونا است. در ادامه مواردی را بررسی خواهیم کرد که بتوانید بحران کرونا در کسب و کار را به سلامت پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

به جرات می‌توان گفت بیزینس‌ها در طول چرخه حیات خود بحران‌های گوناگونی را تجربه می‌کنند؛ بحران‌هایی مانند تمام شدن نقدینگی، از دست دادن تیم فنی، لغو شدن قراردادها، عملی نشدن وعده‌های سرمایه گذاران و موارد دیگر. این به تجربه و میزان هوشمندی مدیر بیزینس برمی‌گردد که به چه صورت بتواند از بحران پیش رو فرصت بسازد و کسب و کار را به موفقیت برساند.

بحران کرونا در کسب و کار - شرایط را درک کنید

بحران کرونا در کسب و کار – شرایط را درک کنید

از اولین اقداماتی که باید در هنگام بحران به آن توجه ویژه‌ای داشت، درک شرایط موجود است. ما برای حل سوال ابتدا باید بدانیم سوال چیست و از ما چه چیزی را می‌خواهد؛ بحران‌های موجود در کسب و کارها هم به همین صورت است. اصولا فهمیدن و درک درست هر مسئله‌ای نیمی از راه حل خواهد بود. در حال حاضر با وجود بحران کرونا در کسب و کار و درگیر شدن عموم افراد جامعه، مدیران کسب و کارها باید به این نکته توجه داشته باشند که تا می‌توانند خدمات خود را به سمت و سوی ارائه خدمات بهتر برای آحاد جامعه آماده کنند.

از آنجایی که رفت و آمد در این روزها می‌تواند علاوه بر استرس زیاد، افراد ناقل این بیماری را بیشتر افزایش دهد، اولین راهکاری که باید در کسب و کار خود پیاده سازی کنید ارائه خدمات خود به صورت آنلاین یا تلفنی خواهد بود به صورتی که نیاز به حضور مشتریان و مخاطبان به حداقل ممکن نزدیک شود.

فایل صوتی مقاله رو در زیر میتوانید گوش دهید

از تصمیمات آنی به طور جد بپرهیزید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، شتاب زدگی به دلیل تصمیمات آنی است. شما به عنوان فردی که تاثیر مستقیمی در کسب و کار دارد باید به این نکته واقف باشید که تصمیمات آنی و لحظه‌ای می‌تواند در عرض مدت کوتاهی کسب و کار شما را از پای در آورد. تفکر و درک شرایط موجود می‌تواند شما را از گزند تصمیمات آنی رهایی ببخشد.ی

در حل مشکل تعهد را چاشنی کار کنید

تعهد در کسب و کار و حتی زندگی حرف اول را می‌زند. اصولا رهبران خونسرد در شرایط بحرانی می‌توانند تصمیمات درست و اصولی‌تری بگیرند؛ از همین رو نیاز است در هر شرایطی تعهد به کسب و کار را مد نظر قرار دهید. رهبران و مدیران با تجربه در این شرایط به هیچ عنوان از مسئولیت و تعهد خود کوتاه نمی‌آیند و در هر شرایطی سعی در به اجرا رساندن کارهای خود دارند. عدم توجه به بحران‌ها و زیر پا گذاشتن تعهد کسب و کار می‌‌تواند کسب و کار را به طور کلی به نابودی بکشاند.

حرکت سریع‌تر از رقبا مهم‌ترین کار ممکن

حرکت سریع‌تر از رقبا مهم‌ترین کار ممکن

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در هنگام مواجه با بحران‌هایی مانند ویروس کرونا در کسب و کار خود لحاظ کنید، حرکت سریع‌تر و اصولی‌تر از رقبا خواهد بود. این حرکت سریع‌تر می‌تواند کسب و کار شما را به عنوان کسب و کاری پیشرو و موفق در ذهن مخاطبان حک کند. این حرکت سریع‌تر می‌تواند به نوعی اتخاذ تصمیم بهتر و اصولی‌تر در نحوه ارائه خدمات باشد و یا می‌‌تواند در رابطه با استراتژی مورد نظر در رابطه با ارتباط با دیگر مشتریان باشد. این مورد به شما کمک خواهد کرد بحران کرونا در کسب و کار را به سلامت پشت سر بگذارید.

راه حل اساسی برای بحران ارائه دهید

یکی از مناسب‌ترین کارها در هنگام وجود بحران در کسب و کار ارائه راهکار خواهد بود. از جمله مواردی که می‌توانید در هنگام مواجه شدن با بحرانی مانند بحران کرونا در کسب و کار انجام دهید، تشویق و ارائه راهکارهای پیشگیری به مخاطبان خواهد بود. شما به عنوان یک رسانه این مسئولیت را بر عهده دارید که علاوه بر ارائه خدمات، از سلامت و عدم آلودگی محصولات خود به ویروس مشتریان خود را به خوبی آگاه نمایید.

نیمه پر لیوان را در هر شرایطی ببینید

شاید این جملات در رابطه با ویروس کرونا کمی شعار زده به حساب آید؛ اما باید دانست که شما به عنوان مدیر کسب  و کار باید به درستی از تمام موارد منفی و مثبت بحران‌ها آگاه باشید. با ورود این ویروس به کشور و درگیر شدن تمام کسب و کارها، آن کسب و کاری پیشرفت خواهد کرد که بتواند در این شرایط خدمات و محصولات خود را به دست مخاطبان بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای برساند. با وجود این ویروس در کشور بهترین راهکار برای ارائه محصولات استفاده از بستر آنلاین خواهد بود؛ چرا که مشتریان امکان حضور در بازارها را نخواهند داشت و هم به نحوی اصولی‌تر محصولات به دست مخاطبان خواهد رسید.

کاهش هزینه و افزایش میزان کیفیت محصولات

یکی از مناسب‌ترین راهکارها در شرایط وجود بحران کرونا در کسب و کار، کاهش هزینه است. با توجه به شرایط موجود در بازار و همچنین مختل شدن کسب و کارهای مختلف ارائه محصولات با قیمت کمتر می‌تواند میزان فروش محصولات شما را تا حد قابل قبولی افزایش دهد. اگر امکان کاهش قیمت به دلیل مواد اولیه و هزینه‌های نیروی انسانی وجود ندارد، می‌توانید با افزایش کیفیت محصولات، فروش خود را چندین برابر کنید.

همه چیز را صرف سود جویی نکنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام ورود بحران کرونا در کسب و کار به آن توجه داشت، اهمیت جایگاه کسب و کار و برند در ذهن مردم است. شاید بتوان در این شرایط با کارهایی نظیر احتکار سود نسبتا خوبی به جیب زد؛ اما نباید از خاطر برد این کار نه تنها در این شرایط بلکه پس از آن می‌تواند باعث حذف کسب و کار شما به طور کلی از چرخه بیزینس‌ها شود. در این شرایط بهترین راهکار برای رشد، ارائه محصولات با کمترین میزان سود و همیاری و همدلی کردن با مشتریان خواهد بود. در شرایط سخت است که انسان‌ها دلبستگی به برند و بیزینس‌ها را کسب می‌کنند.

خدمت رسانی بنابر نیاز مردم

اگر کسب و کار شما در این شرایط بحرانی امکان فعالیت زیادی ندارد می‌تواند با ارائه محصولات مورد نیاز و یا ارائه آموزش‌های لازم خدمت رسانی خود به مشتریان را ادامه دهید. نباید از خاطر ببرید که شرایط بحرانی هر چقدر هم که سخت و مشکل باشد روزی به پایان خواهد رسید و آنچه در ذهن مخاطبان شما ماندگار خواهد شد، خدمت رسانی شما خواهد بود.

و اما در پایان

همان طور که در این مقاله عنوان شد مهم‌ترین عامل در کسب و کار، مشتریان‌اند. کسب و کارها بدون در نظر گرفتن مشتری هیچ خواهند بود. ارائه بهترین خدمات در شرایط بحرانی مانند بحران کرونا در کسب و کار می‌تواند شما را در میان رقیبان متمایز کند، ما در این مقاله سعی کردیم پاسخی مناسب برای سوال در زمان بحران ویروس کرونا از چه تدابیر و استراتژی هایی برای فروش بهتر استفاده کنیم؟ بدهیم.

منبع: https://www.ama.org/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

3 پاسخ

  1. با سلام
    واقعا توضیحات کامل و بسیار ساده بیان شده بود،خیلی ممنون از زحماتتون
    با آرزوی توفیق روز افزون
    موفق و موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری