جستجو
Close this search box.

آشنایی با 10 ترفند برای افزایش فروش و جذب مشتری

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

این روزها در هر صنفی با توجه به اضافه شدن روش­های مختلف خرید مانند خریدهای اینترنتی تعداد رقبا بسیار بیشتر از پیش شده است. از این رو شناخت نیاز مشتری و بازار برای افزایش فروش از مهمترین اقدامات در رابطه با هر شغلی است. امروزه فروشندگی تنها یک منبع کسب درآمد نبوده بلکه علمی است که با ارائه­ی تکنیک­های جدید روز به روز پیشرفته ­تر از پیش شده است. فروشندگان مثل گذشته زمان کافی برای آزمون و خطا نداشته و به سرعت باید محصول خود را بفروشند زیرا ممکن است در مدت زمانی کم،  محصولاتی یکسان وارد بازار شده و چه بسا رقیبان با علم بیشتر بتوانند در زمینه­ی فروش محصول مورد نظر پیشی بگیرند. ترفندهای مهمی در رابطه با افزایش فروش وجود دارد که در این مقاله به 10 ترفند می پردازیم.

فهرست مطالب

راهکارهای مناسب برای افزایش فروش

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/10/The-trick-to-increasing-sales-and-attracting-customers.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

راهکارهای مناسب برای افزایش فروش

برای افزایش فروش محصولات خود، به مشتریان نشان دهید که چقدر برای شما مهم هستند

با تولید محصول با کیفیت و تبلیغ آن به دور از هر دروغی به مشتریان خود نشان می­دهید که برای وقت و هزینه­ی مشتری ارزش گذاشته‌اید. این که مشتری از محصول شما راضی باشد به صورت خود به خود به یک منبع تبلیغ برای محصول شما تبدیل می­شود پس با ارائه­ی محصولی با کیفیت این تبلیغ غیر مستقیم را برای محصول خود به وجود آورید. علم بازاریابی ثابت کرده است مردم تبلیغات غیر مستقیم را بهتر از تبلیغات مستقیم قبول می­کنند و به آن اعتماد می­کنند.

اهداف فروش یک کالا را مشخص کنید

بسیار مهم است که بدانید در چه نوع بازاری می­خواهید فعالیت داشته باشید. این که هر ماه چقدر می­خواهید فروش داشته باشید، تبلیغات در رابطه با محصول شما به چه صورت باشد، پاسخ­گویی به مشتریان به چه طریقی انجام شود و از این دست پرسش­ها به شما کمک می­کند بازار هدف خود را شناخته و با توجه به آن شروع به فعالیت کنید.

نیاز مشتری را بشناسید و آن را به فروش برسانید

شناختن نیاز مشتری در بازاری که در آن فعالیت می­کنید به شما کمک بسیاری در جذب مشتری­های بیشتر می­کند. به طور کل باید بدانید که مشتری چیزی را می­خرد که به آن نیاز داشته باشد. در این زمان لازم است بر روی ویژگی­های محصول خود که به نیاز مشتری برمی­گردد مانند کاهش هزینه، وقت مشتری و یا حل مشکلی که با آن مواجه شده است، در حین تبلیغات تمرکز بیشتری داشته باشید.

ریسک خرید مشتری را کم کرده و از او مراقبت کنید

برخی راهکارها  وجود دارد که به کمک آن­ها می­توان مشتری را از خرید محصول شما مطمئن کرد و به نوعی حس اطمینان از خرید را در دل او گنجاند. از برخی از این راهکارها می­توان به تخفیف­ های مناسب کالا، امکان محک کالا توسط مشتری مانند ارائه یک سمپل کوچک از کالای تولید­یتان و استفاده از کلمات مناسبی که قیمت کالا را کم نشان دهد، اشاره کرد.

جست وجو کردن بازارهای جدید

بسنده کردن به بازار فعلی، برابر با یکسان ماندن درآمد شما و یا حتی کم شدن درآمدتان در صورت آمدن رقیبی قوی­تر است. از این رو بسیار لازم است که بازارهای دیگری را بشناسید و محصول خود را در آن بازارها هم تبلیغ کنید. تحقیق در رابطه با مشتری­های جدید همواره به افزایش فروش و جذب مشتری کمک خواهد کرد. البته لازم است این مورد را در نظر داشته باشید که افزایش بازار در حد تولید شما بوده و به صورتی نباشد که با کم شدن منابع تولیدی به سبب افزایش مشتری جدید، مشتری­های وفادار خود را از دست بدهید.

جلب رضایت مشتریان وفادار خود

در بسیاری از مواقع تلاش برای جلب رضایت همیشگی مشتری وفادار بسیار ارزشمندتر از جذب مشتری جدید است زیرا این مورد راحت­تر بوده و همچنین هزینه ­ی کمتری را برای شما به وجود می ­آورد. مشتریان وفادار شما آنقدر ارزشمند هستند که باید به آن­ها کارت­های هدیه، پیشنهادهای ویژه و تخفیف­ های خوبی بدهید. زیرا حس مهم بودن برای مشتری همانطور که پیشتر گفته شد، او را ترغیب به ادامه­ ی استفاده از محصولات شما خواهد کرد. لازم است بدانید تنها فروش محصول پایان ارتباطی که باید با مشتری داشته باشید نیست بلکه شروعی برای آن است، زیرا این توجهات است که برند شما را در ذهن مشتری تثبیت می­کند. برای مدیریت راحت­تر ارتباط با مشتری­ها می­توانید از بانک‌های اطلاعاتی مختلف مانند نرم افزارها و یا سیستم­ های مبتنی بر اینترنت استفاده کرده و اطلاعات مشتریان خود را داشته استفاده کنید.

از یادگیری بیشتر نترسید

این که ضعف­ های خود را بشناسید و راهکارهای جدیدی را در رابطه با تجارت خود پیش بگیرید، کمک بسیاری به جذب مشتری خواهد کرد. برطرف کردن چنین ضعف­ هایی، مشتری­ هایی که با چنین ضعف­ هایی مشکل داشته و از محصولات شما استفاده نمی­کردند را هم ترغیب به استفاده­ از محصول و یا خدمات شما خواهد کرد. یادگیری بیشتر در زمینه ­ی بازاریابی و فروش به شما کمک می­کند همراه با علم روز دنیا پیش رفته و از رقبای خود چند پله جلوتر باشید. لازم است مطالعه ­ی کتاب­ها و مقالات روز دنیا در رابطه با فروش در برنامه­ ی روزانه ­ی شما قرار بگیرد.

تکنیک‌های افزایش فروش مکمل را فراموش نکنید

در هنگام فروش محصولات خود معرفی محصولاتی که مکمل هستند را فراموش نکنید. به طور مثال در فروشگاه لباس حتما دیده­اید با خرید یکی از کالاها به شما اجناسی که با آن­ها ست ‌می‌شوند را معرفی می­کنند. این عمل مشتری را ترغیب به خرید بیشتر از شما می­کند.

تنوع محصولات را تا حد امکان کاهش دهید

تجربه ثابت کرده است اگر در برابر مشتری گزینه­ های زیادی برای خرید وجود داشته باشد، مشتری گیج شده و به راحتی نمی­تواند خرید کند. سعی کنید به مشتری مدل­های متنوع نشان دهید ولی نه در حدی که نتواند از بین آن­ها انتخاب کند و از خرید پشیمان شود.

شروع به فروش اینترنتی کنید.

تب فروش اینترنتی این روزها بسیار زیاد شده و افراد بسیاری خرید به صورت اینترنتی را به گشت و گذار در مغازه ­ها ترجیح می­دهند از این رو فروش اینترنتی می­تواند یکی از مهم­ترین راهکارهای افزایش فروش باشد. توجه به قرار دادن اطلاعات مناسب در اختیار مشتری در رابطه با محصول مورد نظر در هنگام فروش اینترنتی بسیار مهم است. البته از تبلیغات برای جذب مشتری هم به هیچ عنوان نباید غافل شد که در مقاله ای مجزا با همین عنوان در وبسایت گروه نرم افزاری محک به این موضوع مهم پرداخته ایم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. سلام عرض ادب و احترام
    روشنی هستم مشاور شرکت آینوتی در زمینه ارائه کد های هوشمند و کارت های ویزیت هوشمند .
    مدیریت ارتباط با مشتری .
    مشتری مداری و برند شدن . برند ماندن .

  2. با سلام و تشکر.
    ببخشید یک کار تولید خانگی شروع کردم و با نظر و سلیقه مشتری و همچنین قیمت و فروش مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری