جستجو
Close this search box.

چگونه می‌توان به افزایش درآمد در بحران کرونا رسید؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

راه‌حل هایی برای بهبود شرایط کسب و کار در بحران کرونا؛ چگونه می‌توان به افزایش درآمد در بحران کرونا رسید؟

 شیوع بیماری کرونای جدید یا همان کووید 19، ضربات مهلکی به اقتصاد بسیاری از کشورها وارد کرده است و بسیاری از دانشگاه‌ها، مدارس، مسابقات فوتبال و سایر محل‌های تجمع عمومی به  تعطیلی کشانده شده‌اند. با این حال تعدادی از کسب و کارها در این دوران با بهره‌گیری از روش‌های استاندارد می‌توانند درآمدزایی خود را افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی چگونگی افزایش درآمد در بحران کرونا بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را در اینجا گوش دهید:

راه‌حل هایی برای بهبود شرایط کسب و کار در بحران کرونا؛ چگونه می‌توان به افزایش درآمد در بحران کرونا رسید؟

اشاره‌ای بر تاثیرات کرونا در کسب و کارهای مختلف

در روزهای اخیر، بیماری کرونا در کشورهای مختلفی از جمله ایران شیوع پیدا کرده و بسیاری از کسب و کارها و ادارات را به تعطیلی کشانده است. در حال حاضر کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر در یک وضعیت بحرانی قرار دارد و بسیاری از مردم هم برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا در خانه‌هایشان مانده‌اند و همین موضوع ضربه مهلکی را به کسب و کارهای مختلف وارد نموده است.

به عنوان مثال در روزهای نزدیک به عید نوروز همواره رونق فراوانی در بازار البسه، کفش، وسایل منزل و … وجود دارد اما امسال به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از این بازارها با رکود مواجه شده‌اند و حتی در مرز ورشکستگی قرار دارند. زیرا آن‌ها اجناس بسیاری را برای فروش در دوران عید خریداری کرده‌اند و در صورت عدم فروش این اجناس، دچار ضرر بسیار زیادی می‌شوند.

عکس صوت کامل مقاله را در زیر گوش دهید.

افزایش درآمد در بحران کرونا

کاهش قدرت خرید اینترنتی

علاوه بر این، بسیاری از مغازه‌های فروش اجناس مختلف همچون پوشاک، کفش و … اجاره‌ای هستند و باید ماهانه مبلغ زیادی را به عنوان اجاره بها پرداخت کنند. شیوع کرونا پرداخت اجاره‌ بها را هم با مشکل روبه‌رو کرده است. ویروس کرونا بر کسب وکارهای اینترنتی نیز تاثیرات منفی داشته و حتی خریدهای اینترنتی را کاهش داده است.

به نظر شما چه دلیلی برای کاهش قدرت خرید اینترنتی وجود دارد؟

استفاده از چه راه‌هایی برای افزایش درآمد در بحران کرونا موثر است؟؟

در پاسخ به سوال اول باید بگوییم که به طور کلی شیوع کرونا باعث تعطیلی مراکز و ادارات متعددی شده و شغل افراد مختلفی را به خطر انداخته، لذا قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و این موضوع کاهش خرید اینترنتی را به دنبال داشته است. با این حال کسب و کارهای اینترنتی در زمان شیوع کرونا می‌توانند با بهره‌گیری از روش‌های دیگر برای خود درآمدزایی کنند و یا شرایط را برای افزایش درآمد پس از پایان شیوع کرونا فراهم نمایند. در ادامه به تشریح این موضوع می‌پردازیم.

اشاره‌ای بر تاثیرات کرونا در کسب و کارهای مختلف

آیا افزایش درآمد در بحران کرونا امکان‌پذیر است؟

با وجود تاثیرات نامطلوب کرونا بر زندگی مردم و کسب و کارهای مختلف از جمله کسب و کارهای اینترنتی، صاحبان این کسب و کارها می‌توانند بدون توجه به شیوع این ویروس و با تکیه بر توانایی و هوش خود همچنان درآمدزایی داشته باشند. یکی از روش‌های موثر برای تحقق این هدف بهبود برند سازی است. منظور از برندسازی انجام فعالیت‌های گسترده جهت شناخته‌تر شدن و بالا رفتن اعتبار کسب و کار است.

کسب و کارهای اینترنتی انواع و اشکال گوناگونی دارند. به عنوان مثال برخی با راه‌اندازی یک پیج در اینستاگرام و یک کانال در تلگرام اجناس مختلفی نظیر کفش را به فروش می‌رسانند. عده‌ای دیگر هم با ساخت یک سایت در زمینه‌های مختلف برای خود درآمدزایی می‌کنند. تمامی این کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند در زمان شیوع ویروس کرونا به برندسازی خود، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مطرح شدن برند

منظور از برندسازی چیست؟

چه روش‌هایی برای در یاد ماندن مخاطب موثر است؟ در پاسخ به پرسش‌های فوق باید بگوییم که در صورت داشتن یک کانال یا پیج تجاری، می‌توانید از روش‌های خرید فالوور و یا خرید ممبر بهره بگیرید. باید بتوانید با انجام فعالیت‌های تبلیغاتی زیاد، کسب و کارتان را در ذهن مخاطب نگه دارید تا پس از پایان شیوع بیماری کرونا و برگشت زندگی مردم به حالت عادی، آن‌ها شما را در خاطر داشته باشند.

در این صورت درآمدتان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت، بنابراین افزایش درآمد در بحران کرونا اتفاق چندان غیرقابل دسترسی نیست. اگر هم سایتی برای خود ساخته‌اید، می‌توانید در این مدت بر سئوی آن کار کنید تا رتبه‌ی خود را در موتور جستجوی گوگل بالا ببرید. جهت افزایش درآمد در بحران کرونا، رعایت برخی نکات هم لازم می‌باشد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

نکاتی برای بهبود افزایش درآمد در بحران کرونا

  1. رکود جهانی به وجود آمده در اثر بیماری کرونا شرایط نامناسبی را برای اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله ایران ایجاد نموده و افراد بسیاری را خانه‌نشین کرده است. در این حال راه‌اندازی یک سایت یا کسب و کار اینترنتی یک روش موثر برای درآمدزایی می‌باشد. البته انجام چنین کاری نیازمند تحقیق و شناخت کامل فضای مجازی است.
  2. پروسه‌ی برندسازی شامل انجام مجموعه‌ کارهایی برای افزایش محبوبیت و مشهوریت در میان مشتریان است. در صورت تمایل به انجام این کار، باید نیاز مشتریان خود را کاملا بشناسید. به عنوان مثال اگر غالب مشتریان شما را افراد بزرگسال تشکیل می‌دهند، تبلیغات‌تان باید به گونه‌ای باشد که توجه این افراد را جلب کند.
  3. خریداری فالوور و ممبر و همچنین بهبود سئوی سایت از جمله روش‌های موثر برندسازی محسوب می‌شوند که بهتر است انجام آن‌ها را به افراد متخصص بسپارید. برندسازی نباید به گونه‌ای باشد که مخاطب را نسبت به کسب و کار شما بدبین کند. به عبارتی دیگر انجام بیش از حد فعالیت‌های تبلیغاتی تاثیر معکوسی بر افزایش درآمد در بحران کرونا دارد، زیرا اعتماد مخاطب به کسب و کار کاهش می‌یابد و آن‌ها ترجیح می‌دهند خریدهای خود را از مشاغل مشابه انجام دهند.
  4. مهم‌ترین نکته در زمان شیوع بیماری کرونا، حفظ خونسردی است. طبیعتاً در اثر گسترش این بیماری ناشناخته، رکود اقتصادی شدیدی در بعضی از کشورها از جمله ایران به وجود آمده اما این ضرر به همه تعلق دارد و مربوط به یک قشر خاص نیست. مطمئناً به زودی شیب گسترش این بیماری نزولی خواهد شد.

در این صورت کسب و کارهایی که در دوران شیوع کرونا به خوبی توانسته‌اند محبوبیت و مشهوریت خود را در میان مردم حفظ کنند، پس از این دوران هم به درآمدزایی بالایی خواهند رسید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش بر این بود تا با بیان چگونگی افزایش درآمد در بحران کرونا، راه‌حل‌های مناسبی برای بهبود درآمدزایی در زمان شیوع این بیماری ارائه گردد. امید است با از بین رفتن سریع ویروس کرونا، تمامی کسب و کارها به روال عادی خود برگردند و مردم جهان بتوانند زندگی راحت و سالمی داشته باشند.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. با عرض سلام و احترام
    افرادی که تمایل به کسب درآمد دلاری دارند میتوانند با ثبت نام در صندق های سرمایه گذاری شروع به فعالیت کنند و آخر ماه سود خود را بر اساس دلار دریافت کنند،چون قیمت دلار نسبت به ریال زیاد شده در نتیجه سود شما پایان هر ماه هم زیاد هست.برای کسب اطلاعات بیشتر بعد از ثبت نام با پشتیبان آنلاین سایت تمام سوالات و نحوه فعالیت در صندق سرمایه گذاری مطرح کنید.برای شروع وارد لینک زیر بشوید.
    توجه: برای ثبت نام و ورود به صندوق سرمایه گذاری لطفا بدون فیلتر شکن وارد شوید.
    باتشکر

  2. می خواهم از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به مراجع مربوطه در کشور شکایت کنم اما پول لازم را ندارم چون اینجانب که ازعشایر بنکوی عرب تیره ایگدر طایفه عمله ایل قشقایی هستم که از طرف پدر بزرگ خان محلی (درزمان احمد شاه قاجار) و پدر خان محلی (رضا شاه پهلوی) و خود خان محلی (محمد رضا شاه پهلوی) به جد اینجانب و پدر بزرگ اینجانب و پدراینجانب ظلم نموده اند که درنهایت به شخص اینجانب ظلم نموده اند. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم آیت الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی (لشکر 28 روح الله) درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشورحضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام ازاول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی (با سه بارمجروحیت) دردفاع مقدس نصیبم شده است که دلیل عدم حضورم درسوریه برای دفاع ازحرم می باشد با این سابقه طولانی که به شرح فوق درزندگی خود فعالیت هایی برای استحکام حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت جمهوری اسلامی ایران می گوید برای ایثارگران درکشورایران انجام داده است تبلیغات دروغین دولتی است برای مثال اینجانب اشتغالم را در … مدیون شخص آقای عزیز منصوری کارمند بازنشسته شهرداری خنج هستم نه ایثارگربودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشرشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری