جستجو
Close this search box.

افزایش فروش سوپر مارکت شما با 10راه ساده + (فایل صوتی مقاله)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

روش‌ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد که شما به واسطه پیروی از آن افزایش فروش سوپر مارکت را شاهد خواهید بود. البته نیاز است که در همین ابتدای مقاله عنوان شود که روش‌های افزایش فروش در هر مغازه نسبت به مغازه دیگر دارای تفاوت‌هایی است که آگاه بودن از این نکات کوچک، تضمین کننده افزایش فروش مغازه شما خواهد بود. در ادامه به 10 راهکار برای افزایش میزان فروش سوپر مارکت شما اشاره خواهیم کرد، همراه ما باشید.

فهرست مطالب

افزایش فروش سوپر مارکت از طریق اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی

افزایش فروش سوپر مارکت از طریق اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی را می‌توان یکی از تاثیر گذارترین روش‌های افزایش فروش هایپرمارکت در نظر گرفت. شما می‌توانید از این پتانسیل برای افزایش فروش سوپرمارکت خود استفاده نمایید. اصولا زمانی اقدام به اطلاع رسانی در سوپرمارکت‌ها انجام می‌شود که برنامه‌ای برای معرفی تخفیف در نظر گرفته شده باشد. بزرگ جلوه دادن در این اطلاع رسانی را می‌توان یکی از تاکتیک‌های جالب برای جا به جایی میزان فروش در نظر گرفت.

از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط باشید و پیشنهادات و امتیازات ویژه به آن‌ها ارائه دهید. جشنواره های فروش ترتیب دهید و با اطلاع رسانی در شبکه های مختلف اجتماعی، و همچنین ارسال پیامک و ایمیل مشتریان را به سمت خود جذب کنید. این یک ایده عالی برای بازاریابی سوپرمارکت است و باعث می‌شود مشتری بتواند یک تجربه خرید جذاب و موفق را تجربه کند.

فایل صوتی مقاله را در اینجا گوش دهید:

قیمت گذاری محصولت سوپر مارکت خود را از نو شروع کنید

شاید بتوان از جمله راه‌هایی که باعث افزایش میزان فروش در سوپر مارکت‌ها می‌شود را انتخاب استراتژی مناسب قیمت گذاری در نظر گرفت. رقابتی بودن قیمت محصول در بلند مدت باعث جذب مشتریان گسترده‌ می‌شود. استفاده درست از استراتژی قیمت گذاری باعث خواهد شد که میزان سود آوری شما به میزان قابل توجه‌ای افزایش داشته باشد. در بحث قیمت گذاری برای افزایش فروش سوپرمارکت نکته اصلی آن است که مشتری حاضر باشد برای خرید محصول قیمت گذاشته شده را پرداخت نماید. ارائه دادن محصولات با تخفیفات زیاد در وب سایت بهترین راهکار برای جذب مشتریان ثابت خواهد بود.

همچنین باید محصولاتی را که فروش کمتری دارند شناسایی کنید و این محصولات در قالب پکیج‌های تخفیف دار در کنار محصولات محبوب‌تر به فروش برسانید. این کار حاشیه سود شما را افزایش خواهد داد. قیمت گذاری مناسب وفاداری مشتریان را نیز بهبود می‌دهد.

فضای آنلاین در خدمت سوپر مارکت شماست

فضای آنلاین در خدمت سوپر مارکت شماست

همان طور که گفته شد شما می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن محصولات سوپر مارکت خود را در فضای آنلاین به فروش برسانید. برای پای نهادن به دنیای آنلاین کافی است یک وب سایت فروشگاهی طراحی کنید و پس از آن به فروش محصولات به صورت آنلاین مشغول شوید. البته ناگفته نماند که شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای افزایش فروش سوپر مارکت هستند. پیوستگی و ادامه دار بودن کار در فضای آنلاین است که باعث می‌شود میزان فروش شما به طرز قابل توجه‌ای افزایش پیدا کند.

علاوه بر این، در دنیای دیجیتال امروزی، با ظهور کیف پول‌ها و کارت‌های نقدی، زمان آن فرا رسیده است که صاحبان مغازه‌ها وارد دنیای دیجیتال شوند و با روند فعلی حرکت کنند. اطلاعات دیجیتالی موجودی قفسه ها و انبارها، پول نقد و حساب‌ها به همراه گزینه‌های متعدد پرداخت، باعث راحتی هر چه بیشتر مشتریان و کارکنان و سرعت و دقت بیشتر در فرآیندهای عرضه و ارسال شده‌اند.

رویدادهای ویژه برای مشتریان در نظر بگیرید

استفاده از رویدادهای کوتاه مدت و بلند مدت باعث می‌شود میزان فروش بسیار بالایی را تجربه نمایید. شرکت کردن در رویدادهای خیرخواهانه نیز می‌تواند علاوه بر کمک به افراد نیازمند برند سوپر مارکت شما را بزرگ‌تر از آن چیزی که در ذهن دارید جلوه دهد. همچنین استفاده از تاکتیک تخفیفات موردی و خاص باعث خواهد شد که مشتریان زیادی به همین دلیل از فروشگاه شما خرید نمایند. استفاده از تکنیک‌های وایرال مارکتینگ و بازاریابی دهان به دهان نیز می‌تواند به صورت بالقوه فروش شما را چندین برابر نماید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

ثابت نباشید، درختان هم حرکت می‌کنند

شاید دیده باشید که برخی از فروشگاه‌ها و برندهای بزرگ برای راه اندازی فروشگاه خود جشن راه اندازی و تاسیس برگزار می‌کنند، این فروشگاه‌ها تنها به یک دلیل اقدام به این کار می‌کنند و آن هم جلب توجه است. شلوغ نشان داده شدن مغازه باعث خواهد شد آن تایید اجتماعی در نظر مشتریان برای برند شما در نظر گرفته شود. ما اصولا از مغازه‌هایی خریداری می‌کنیم که معروف و شناخته شده باشند. آن کسب و کاری موفق خواهد بود که بتواند به نحو احسن مخاطبان را به سمت خود جذب نماید.

مدیریت سوپرمارکت خود را یاد بگیرید

مدیریت سوپرمارکت خود را یاد بگیرید

پیگیری کردن وضعیت مالی و حساب کتاب سوپرمارکت را می‌توان یکی از بخش‌های مهمی در نظر گرفت که باعث خواهد شد حساب سود و زیان سوپر مارکت خود را به راحتی به دست آورید. در حال حاضر نرم افزارهای گوناگونی برای انجام دقیق حسابداری سوپر مارکت وجود دارد با خریداری و نصب این مدل نرم افزارها خواهید توانست روند سود و زیان خود را درک نمایید.

همه فروشگاه های خرده فروشی نیاز به مدیریت موجودی دارند. این پول شماست که در یک قفسه نشسته است و نشان دهنده بخش بزرگی از سرمایه گذاری تجاری شما است. شما باید کنترل کاملی بر موجودی خود داشته باشید و از موجودی مناسب اطمینان حاصل کنید، ورود و خروج کالاها را به دقت مدیریت کنید و از جمع آوری بدون دردسر موجودی در فروشگاه خود اطمینان حاصل کنید. با این روش می‌توانید یک سوپرمارکت را با موفقیت مدیریت کنید.

ارتباط خوبی با مشتریان داشته باشید

داشتن ارتباط با مشتریان در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین استراتژی‌ها برای افزایش فروش سوپر مارکت است. آگاه شدن از دغدغه‌های مشتریان می‌تواند منجر به ارتباط سازنده و نیز به طبع آن افزایش فروش شود. لازم به توضیح است که بهترین راهکار برای ارتباط بهتر و بیشتر با مشتریان استفاده از یک نرم افزار ارتباط با مشتری جامع و کامل است. تبریک گفتن تاریخ تولید مشتریان موجود در نرم افزار ارتباط با مشتری یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباطی دائمی است.

جلب رضایت مشتریان از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رضایت بیشتر مشتریان این است که کاری کنید تا کمتر در صف‌های طولانی پرداخت معطل شوند. اجازه ندهید مشتریان شما هر بار برای پرس و جو در مورد یک محصول جدید، فروشنده شما را جستجو کنند. با استفاده از یک برنامه بررسی قیمت کاری کنید تا مشتریان شما به صورت مستقل و سریعتر تصمیمات آگاهانه بگیرند.

از تبلیغات غافل نشوید

شاید سخت‌ترین مرحله افزایش فروش سوپر مارکت را بتوان متقاعد کردن مشتریان برای ورود به مغازه دانست. تبلیغات را می‌توان یک روش مناسب برای این متقاعد سازی در نظر گرفت؛ نکته مهم در رابطه با تبلیغات برای افزایش فروش سوپر مارکت آن است که تبلیغات اصولا هزینه بر است، یک راهکار مناسب برای انجام این روش با هزینه کمتر و بازخورد بالا را می‌توان استفاده از قدرت و پتانسیل فروشگاه‌های غیر رقیب در نظر گرفت؛ در این روش شما می‌توانید با چاپ بنر و نصب آن در فروشگاه‌های غیر رقیب به طرز غیر قابل باوری افزایش فروش را تجربه نمایید.

ضمنا از نظرات و بازخوردهای مشتریان، به خصوص در شبکه‌های اجتماعی و در فضای مجازی غافل نشوید. این بازخوردها هم می‌توانند شما را در اتخاذ تصمیمات بهتر راهنمایی کنند و هم می‌توانید از بازخوردها و نظرات مثبت مشتریان برای تبلیغات بهره ببرید.

ارتفاع چشم و اجناس را تنظیم کنید

نکته‌‌ای که همیشه باید برای سوپرمارکت‌ها در نظر گرفت آن است که مشتریان باید به راحتی بتوانند به کالا و محصولی که در ذهن دارند دسترسی داشته باشند. قرار دادن محصولات و کالاهای مربوط به کودکان در پایین‌ترین طبقه باعث خواهد شد کودکان خرید این محصول را از والدین خود طلب کنند. یا از دیگر تکنیک‌ها می‌توان به قرار دادن محصولاتی که خرید آن‌ها نیاز به فکر کردن ندارد در راستای چشم مشتریان اشاره کرد.

یک ترفند ساده وجود دارد که می‌تواند فروش سوپرمارکت شما را بهبود بخشد. مکان اقلام محبوب را هر ماه یا سه ماه یکبار تغییر دهید تا خریدارانی که انگیزه خرید آن‌ها را دارند مجبور شوند به دنبال آن‌ها بگردند. این کار باعث می‌شود که مشتریان از کنار محصولات دیگر رد شوند و به آن‌ها نیز توجه کنند. از دیدن اینکه چگونه یک محصول قدیمی دوباره محبوب می‌شود، فقط به این دلیل که آن را به قفسه دیگری منتقل کرده‌اید، شگفت زده خواهید شد.

محصولات مرتبط را در کنار یک دیگر قرار دهید

محصولات مرتبط را در کنار یک دیگر قرار دهید

یکی از راهکارهای جالب برای افزایش فروش سوپر مارکت را می‌توان قرار دادن محصولات مکمل در کنار یکدیگر دانست. شما در این روش به نوعی مخاطبان را به خرید بیشتر از یک خانواده محصول ترغیب می‌کنید. به عنوان مثال قرار دادن نان صبحانه در کنار محصولاتی که در وعده صبحانه میل می‌شود هم مخاطب را در پیدا کردن راحت‌تر کمک می‌کند و هم باعث افزایش فروش هایپرمارکت شما خواهد شد.

جمع بندی

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با افزایش فروش سوپر مارکت ارائه دهیم. گفتیم که پیروی کردن از این 10 مورد تضمین کننده افزایش فروش چشم گیر خواهد بود. از این که در این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

منابع:

pakhshoghab.com

ipe.ir

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری