جستجو
Close this search box.

کنترل هزینه رستوران | چطور هزینه رستوران را کاهش دهیم؟

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

شیوع بیماری کرونا در سطح کشور کسب و کارهایی زیادی را دچار رکود کرد. اهمیت حفاظت از سلامت مردم دولت را ناچار کرد تا دستور تعطیلی و محدودیت مشاغلی مانند رستوران ها و تالارها که به طور مستقیم با غذا و سلامت مردم ارتباط دارند را صادر کند. این محدودیت ها باعث شد تا صاحبان این مشاغل نسبت به کنترل هزینه ها حساس تر بشوند. از این رو بحث کنترل هزینه ها در این مشاغل اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده و مدیران آنها تلاش خود را بر بهینه کردن چرخه تولید و کاهش هزینه ها متمرکز کرده اند.

فهرست مطالب

برای کنترل هزینه در رستوران ها روش های متفاوتی وجود دارد. یکی از روش های موثر و کارآمد در چنین شرایطی کنترل هزینه های مربوط به تولید غذا و محصولات غذایی است. بخش زیادی از مواد غذایی مورد استفاده در رستوران ها اتلاف می شود که هزینه قابل توجهی را بر رستوران ها تحمیل می کند. اما محک چطور می تواند به شما در مدیریت و کاهش این هزینه ها کمک کند؟

غذای رستوران

کنترل هزینه رستوران از طریق کنترل تولید

سیستم فرمول تولید نرم افزار حسابداری رستوران محک به شما این امکان را می دهد تا مواد اولیه مورد نیاز هر پرس غذا را تعیین کرده و بهای تمام شده آن را مشاهده کنید. به این ترتیب با تغییر قیمت مواد اولیه میزان تغییر سود شما در بازه های مختلف نیز مشخص می شود. محاسبه بهای تمام شده و پیش بینی میزان سود کمک بزرگی به پیش بینی و کنترل هزینه رستوران می کند. با استفاده از این اطلاعات می توانید در زمان های خاص و بحرانی با کاهش آگاهانه حاشیه سود و هزینه ها امکان رقابت و عبور از شرایط خاص را داسته باشید.

کنترل هزینه رستوران از طریق اطلاع از تاریخ انقضاء

یکی از مشکلاتی که رستوران دارها با آن مواجه هستند، فراموشی تاریخ انقضاء کالاها و اتمام این تاریخ قبل از مصرف آن است. نرم افزار حسابداری محک با هشدار اتمام تاریخ انقضاء مواد اولیه در بازه مشخص شده (برای مثال یک ماه قبل از اتمام تاریخ انقضاء) امکان برنامه ریزی برای مصرف یا فروش آنها را فراهم می آورد. به این ترتیب با جلوگیری از اتلاف مواد اولیه بخش عمده ای از هزینه های رستوران مدیریت شده و کاهش پیدا می کند.

بیرون رستوران خالی

کنترل هزینه رستوران از طریق انبارگردانی کوتاه مدت

هرچند در هنگام ایجاد فرمول تولید میزان دقیق مواد اولیه مورد استفاده درخواست می شود، اما در عمل هنگام تهیه غذا این مقدار با کمی کاهش یا افزایش مواجه است. برای مثال اگر شما برای هر کباب 80 گرم گوشت در نظر گرفته اید، طبیعی است که در فرآیند تولید و پخت مقدار گوشت استفاده شده کمتر یا بیشتر از 80 گرم بشود.

این تفاوت وزن مواد اولیه در طولانی مدت باعث ایجاد اختلاف های بزرگ در محاسبات شده و کار حسابرسی را بسیار مشکل می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق نرم افزار حسابداری محک با ایجاد امکان انبارگردانی کوتاه مدت (برای مثال ماهانه) این تفاوت ها را در زمانی که هنوز جزیی هستند پیدا و هزینه آنها را محاسبه می کند تا شما در پایان سال اطلاع کاملی از میزان خرید موارد اولیه و غذای فروخته شده داشته باشید.

این ویژگی ها تنها بخشی از امکاناتی است که نرم افزار حسابداری محک به صاحبان رستوران ها و سلف سرویس ها ارائه می دهد. رابط کاربری ساده و کاربرپسند نرم افزار محک یادگیری و استفاده از این امکانات را بسیار آسان کرده است. ما همواره تلاش کرده ایم تا با ارائه امکانات ویژه برای هر صنف، طعم جدیدی از حسابداری را معرفی کنیم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری