جستجو
Close this search box.

ویژگی های یک فروشگاه آنلاین موبایل خوب

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی و گسترش فضای اینترنت، زمینه مناسبی را برای توسعه کسب و کارها فراهم آورده است. امروز اگر به دنبال گوشی همراه هستید، کافی است وارد یک فروشگاه آنلاین موبایل بشوید و به راحتی خرید خود را انجام دهید. با ورود موتورهای جستجو مانند گوگل به بازار کسب و کار، فروشگاه هایی که تا پیش از این به صورت سنتی فعالیت می کردند، موقعیت مناسبی برای جذب مخاطبین جدید پیدا کردند. در گذشته فروشگاه ها تنها در محدوده جغرافیایی خود نفوذ داشتند و برای جذب مشتریان بیشتر باید هزینه زیادی برای برندسازی و کسب اعتبار صرف می کردند. اما امروز می توان با یک سایت و کمی هزینه، در مقیاس کشوری نیز فعالیت کرد.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را اینجا گوش کنید

در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط با استفاده از فضای اینترنت و راه اندازی فروشگاه آنلاین، مشتریانی در سراسر کشور پیدا کرده اند. در گذشته برای رسیدن به این هدف نیاز به توسعه شبکه توزیع و راه اندازی نمایندگی بود که هزینه های زیادی داشت. فروشگاه های موبایل نیز از این قائده مستثناء نیستند. خرده فروشی های آنلاین فرصت خوبی را برای فروشگاه های موبایل فراهم آورده است تا محصولات خود را به مشتریانی خارج از محدوده فروشگاه بفروشند اما عواملی مانند هزینه پورسانت خرده فروشی ها، رقابت زیاد بین فروشگاه ها و عدم امکان استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال، باعث شده تا بسیاری از فروشندگان موبایل سایت فروشگاه موبایل خود را راه اندازی کنند.

فروشگاه موبایل

چرا یک سایت فروشگاه آنلاین موبایل نیاز دارید؟

در بازار رقابتی امروز و در شرایطی که مشتریان انتخاب های متعددی پیش رو دارند، استفاده از تمام ابزارها برای فروش بیشتر و جذب مخاطبین بیشتر اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین ابزارها برای دست یابی به این هدف سایت فروشگاه آنلاین موبایل است. پائول کوکسون، یکی از طراحان برجسته سایت در این باره گفته است:

“وبسایت، شما را به یک فروشگاه 24 ساعته در هفت روز هفته تبدیل می کند، کاری که هیچ کارمندی قادر به انجام آن برای شما نیست.”

برای راه اندازی این فروشگاه می توانید از سایت سازها استفاده و در عرض چند دقیقه فروشگاه خود را راه اندازی کنید. اما اگر می خواهید کنترل بیشتری روی سایت خود داشته باشید، می توانید سفارش ساخت سایت را به یکی از تیم های طراحی سایت بدهید. در مورد اول هزینه و زمان کمتری صرف می شود اما در مورد دوم می توانید سایت را بر اساس نیازها و سلیقه خود طراحی کند و دیگر محدود به انتخاب های از پیش تعیین شده نیستید. اما یک فروشگاه آنلاین موبایل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سرعت بارگذاری سایت فروشگاه آنلاین موبایل

بازه توجه کاربران سایت ها بسیاری محدود است. اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیش از چند ثانیه باشد، کاربران صبر خود را از دست داده و صفحه سایت شما را می بندند. برای جلوگیری از این اتفاق، از بالا بودن سرعت سایت اطمینان حاصل کنید. در صورتی که طراحی سایت را برون سپاری می کنید در توافق اولیه بر اهیمت سرعت بارگذاری سایت تاکید کنید. هرگز سرعت را فدای زیبایی بیشتر سایت نکنید. طرح های زیبا و شلوغ سایت در صورتی که دیده نشوند، ارزشی ندارند.

دسته بندی فروشگاه آنلاین موبایل

دسته بندی و امکان جستجو در سایت

همان طور که گفتیم بازه توجه کاربران سایت بسیار محدود است. آنها دوست دارند در سریع ترین زمان ممکن کالایی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، و این وظیفه شماست که دسترسی آنها به محصولات خود را آسان کنید. یکی از راه های انجام این کار ایجاد دسته بندی و امکان جستجو در سایت است. دسته بندی موبایل ها بر اساس نام برند، رنگ، قیمت و… می تواند تعداد محصولات را به میزان ویژگی هایی که مشتریان به دنبال آن هستند کاهش دهد. امکان جستجو نیز می تواند به مشتریانی که دنبال یک محصول خاص هستند کمک کرده و در وقت آنها صرفه جویی کند.

صفحه محصولات آمازون
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

امکان مقایسه قبل از خرید در فروشگاه آنلاین موبایل

یکی از دلایلی که کاربران تمایل به خرید موبایل از فروشگاه های آنلاین دارند، امکان مقایسه گوشی ها در لحظه است. ایجاد امکان مقایسه مشخصات فنی و نظرات مشتریان بین موبایل ها رضایت کاربران را جلب و از مراجعه آنها به سایت های دیگر برای انجام مقایسه جلوگیری می کند. اما مکان قرار دادن دکمه مقایسه اهیمت زیادی دارد. برای مثال سایت آمازون لینک مقایسه را بعد از مشخصات فنی قرار داده تا کاربران کنجکاو بتوانند مشخصات فنی را مقایسه کنند.

قبل از خرید در فروشگاه آنلاین موبایل

امکان انتخاب رنگ در فروشگاه آنلاین موبایل

کاربران و مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند. ارائه رنگ های مختلف از یک گوشی باعث می شود تا سلایق کاربران مختلف را پوشش دهید. اما قرار دادن این ویژگی در معرض دید کاربران نیز به همان اندازه مهم است. بیشتر فرشگاه های آنلاین این انتخاب ها را به صورت مربع های کوچک رنگی در زیر تصویر نمایش می دهند. اما سایت Ben در یک تحقیق متوجه شد بسیاری از خریداران متوجه نمی‌شوند که امکان انتخاب رنگ را نیز دارند. قرار دادن قسمت انتخاب رنگ در میان صفحه، 17 درصد نرخ فروش این فروشگاه آنلاین موبایل را افزایش داد.

امکان ارائه تخفیف و خرید قسطی

در حال حاضر به دلایل متعددی بازار موبایل با رشد قیمت بسیاری همراه بوده است. موبایل های موجود در بازار وارداتی هستند و قیمت آنها به قیمت دلار بستگی دارد. در چنین شرایطی ایجاد امکان خرید اقساطی و شرایطی می تواند کمک بزرگی به رشد فروش شما داشته باشد. برای این منظور باید امکان خرید قسطی به صورت آنلاین و وارد کردن کد تخفیف را در سایت و هنگام خرید ایجاد کنید.

امکان خرید مستقیم و ایجاد سبد خرید

یک فروشگاه آنلاین موبایل خوب باید تمام مشتریان خود را در نظر بگیرد. برخی از مشتریان تنها به دنبال خرید یک موبایل یا لوازم جانبی خاص هستند و دوست دارند پس از خرید بلافاصله به صفحه خرید منتقل شوند. برخی از مشتریان نیز دوست دارند بیش از یک کالا خریداری کنند و انتقال به صفحه تسویه حساب بعد از هر خرید برای آنها بسیار طاقت فرسا است. شما باید انتظارات هر دو نوع مشتری را در نظر بگیرید. اگر به صفحه محصولات آمازون دوباره دقت کنید، می بینید که این سایت به این مورد از قبل فکر کرده است.

موارد ذکر شده در این مقاله بخشی از مواردی هستند که ممکن است در هنگام طراحی و پیاده سازی سایت از چشم شما دور بمانند. اما مسئله دیگری که فروشگاه های آنلاین با آن مواجه هستند، مشکل حسابداری است. نرم افزار حسابداری محک با استفاده از افزونه بازارا قابلیت اتصال به فروشگاه های آنلاین را دارد. به این ترتیب عملیات های حسابداری برای خریدهایی که از سایت شما صورت می گیرد، به طور خودکار انجام شده و دیگر دغدغه به هم ریختگی حساب ها را نخواهید داشت.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری