جستجو
Close this search box.

ده فرمان برای اجرای موثر استاندارد 34000

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

تا کنون در سری مقالات منابع انسانی به مباحث مختلفی از جمله مفهوم منابع انسانی، پیاده سازی مدل  34000، سنجه های های منابع انسانی و موضوعات مرتبط با آن پرداخته ایم. در این مقاله به ده نکته اصلی در اجرای موثر استاندارد 34000 در سازمان می پردازیم، هدف ما از نوشتار در حوزه منابع انسانی این است که با آگاهی دادن قدمی هرچند کوچک در این عرصه نوپا برداشته باشیم،. فقط پایه های مستحکم دانایی است، که بنای موفقیت را می سازد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نکات حائز اهمیت در پیاده سازی اجرای مدل استاندارد 34000 را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

مهم ترین دلیل متدوال شکست بنامه های توسع منابع انسانی و مدیریت موثر سرمایه انسانی فقدان حمایت مدیران ارشد است. این امر به این دلیل است که افرادی کک مسئول تسهیل این برنامه ها هستند، معمولا نمی دانند از مدیران ارشد چه انتظاری دارند. فعالیت های مهمی که به مدیرن ارشد توصیه می شود تا به تضمین منظور موفقیت فرآیندهای منابع انسانی بکارگیرند عبارت اند از :

استاندارد 34000

مسئولیت بپذیرید

 مدیران ارشد کالاها و خدمات را به مشتریان تحویل نمی دهند بلکه مدیران رده پایینتر و کارکنان آنان این کار را انجام می دهند، ولی مسئولیت منابع انسانی را نمی توان تفویض کرد. از آن جا که مسئولیت تحول سازمانی بر عهده مدیریت ارشد است، استاندارد 34000 ابزاری در دست مدیریت ارشد برای بهبود عملکرد مدیریت منابع انسانی در راستای اهداف سازمانی است.

اهداف واقع گرایانه تعیین کنید

مدیران ارشد با بیان شفاف اهدافی که لازم است محقق شوند، باید در اقدامات بهبود پیشرو و الگو باشند. چنانچه اهداف واقع گرایانه نباشند، برنامه های بهبود با شکست مواجه خوهند شد.

یک برنامه عملیاتی برای پیاد سازی استاندارد تهیه کنید

تحول سارمانی مبتنی بر استاندرد 34000 باید مدیریت شود و مدیران ارشد باید مسئولیت مدیریت برنامه، تامین منابع لازم، بررسی گزارش های دوره ای و اندازه گیری نتایج را بر عهده بگیرند. بسیاری از سازمان ها برنامه های بهبود متعددی دارند که به طور همزمان در جریان هستند. در مراحل آغازین این برنامه ها مدیر واحد بیش از هر فرد دیگری تحت تاثیر این برنامه قرار گرفته و اغلب با تغییرات زیاد مواجه شود. مدیران ارشد باید میزان تغییرات که سازمان می تواند تحمل کند را مشخص، آن ها را الویت بندی کرده و جلوی تغییرات بیش از اندازه مورد نیاز را بگیرند.

همسویی ایجاد کنید

واحد منابع انسانی و گروه های مرتبط با آن، برای اعمال برنامه ای بهبود قدرت چندانی ندارند، چناچه مدیران میانی در برابر انطباق با اقدامات منابع انسانی مقاومت کنند، تنها مدیران ارشد هستند که میتوانند آنان را برنامه همسو کنند. مدیران ارشد باید در میان همه مدیران در خصوص اهداف و تاکتیک های پیاده سازی اقدامات بهبود، اتحاد به وجود آورند و از همه آنان در قبال تحقق این اهداف انتظار پاسخ گویی نداشته باشند.

انگیزه سازی کنید

مدیران ارشد باید مطمئن شوند که پرداخت های انگیزشی با اهداف از پیش تعیین شده برنامه بهبود هم راستا هستند. آن ها باید به افرادی پاداش بدهند که از طریق توسعه مهارت ها و شایستگی های منابع انسانی، نتایج سازمان را به بهترین وجه محقق می کنند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

منابع انسانی را توانمند سازید

مدیران باید میزان پیروی از این فرآیندها در سراسر سازمان رادر نظر داشته باشن. مدریت منابع انسانی نیز باید قدری توانمند  شوند  که بتوانند در مورده شیوه انجام اقدامات بهبود بر مدیران واحد ها نظارت داشته باشند، منابع انسانی توانمند شده هم خود از سیاست ها پیروی می کنند و هم بر مدیران نظارت می کنند برند منابع انسانی در درون سازمان برای پیشبرد استاندارد 34000 بسیار مهم است.

کارکنان را مشارکت دهید

مشارکت دادن کارکنان در تدوین اهداف عملکردی آن ها را توانمند و مسئولیت آنان را در سطح بلوغ بعدی را افزایش می دهد. مدیران ارشد همچنین باید مطمئن شوند که کارکنان تحلیل و تعریف شایستگی های منابع انسانی مشارکت داده می شوند زیرا آنان بهترین منبع برای شناسایی و روز آمد سازی دانش، مهارت ها و توانایی های مورد نیاز هستند. کارکنان همچنین در پیاده سازی آزمایشی برنامه های بهبود منابع انسانی نقش مهمی را ایفا می کنند.

به طور مستمر وضعیت را بررسی کنید

مدیران ارشد متولی بهبود سازمان هستند، ولی برای بهبود کسب و کار صرفا نباید بر موقیعت کاری و نتایج مالی تمرکز کنند، بلکه روند پیشرفت اقدامات منابع انسانی باید به طور مستمر بررسی شود.

برای افراد ناکارآمد، جایگزین مناسب پیدا کنید

واحد منابع انسانی و گروه های مروبوطه، مسئولند به بهبود اقدامات منابع انسانی کمک کنند. مشکل افراد ناکارآمد، مربوط به مدیرن ارشد است، به ویژه اگر ان افراد ناکارآمد خود جزء مدیران باشند. برای موفقی یک برنامه بهبود، مدیران ارشد باید افرادی را که منجر به شکست سیستم می شوند حذف کنند، تی اگر این افراد جزء دوستانشان باشند، لازم برنامه های تغییر سازمانی موفق همکاری تیم های مختلف مدیریتی است و صرفا نباید به تیم هایی که کار با آنان آغاز شده شده است اکتفا شود.

هرگز تسلیم مشکلات نشوید

باوجود همه فشار های زمانی و مالی، مدیران ارشد هرگز نباید سهل گیرانه برخورد کنند و با آوردن عذر و بهانه فرآیند بهبود را به تعویق بیاندازند. اگر آنان مغلوب فشار ها شوند سازمان همیشه عقب خواهند ماند. عده ای در سازمان ممکن است به خاطر منافع خود، موافق برنامه های بهبود نباشند و فشار های متعددی وارد کنند، مدیران ارشد نباید تسلیم این  فشارها شوند.

استاندارد 34000

تناسب در استاندارد 34000

متناسب بودن شرایط سازمان با شرایط استاندارد 34000 عامل بسیار مهمی است. این استاندارد باید متناسب با شرایط سازمان به کار گرفته شود. توجه به چند تناسب که در ادامه نام میبریم در اجرای موثر استاندارد 34000 بسیار اهمیت دارد.

  • تناسب فرآیند ها
  • تناسب سطح بلوغ
  • تناسب مفسر
  • تناسب عوامل سازمانی
  • تناسب فرامین

این پنج تناسب از مهم ترین نکات در استاندارد 34000 می باشد، چرا که تا تناسب در استاندارد 34000 برقرار نباشد دسترسی به نتیجه دلخواه از اجرای مدل 34000 میسر نخواهد شد، بنابراین برای عدم شکست از اجرای مدل قبل از پیاده سازی مدل 34000 شرایط و امکانات سازمان را بررسی کرده سپس اقدام نمایید. در مقاله بعدی به تشریح کامل تناسب ها می پردازیم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری