جستجو
Close this search box.

چرا فروشگاه ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

چکیده

امروزه کسب و کار های مختلفی به ‌صورت آفلاین و آنلاین شروع به فعالیت کرده‌اند. مهم‌ترین نکته‌ای که باعث رشد یک کسب و کار، چه آفلاین و چه آنلاین خواهد شد افزایش فروش و بیشتر شدن درآمد است. در این صورت می‌توانید منابع بیشتری را در اختیار بگیرید و در نتیجه کار خود را توسعه دهید.
هرکسی برای انجام این کار از روش مخصوص به خود استفاده می‌کند؛ اما این قضیه اینجا خاتمه نمی‌یابد! زمانی که فروش خود را افزایش دادید باید بدانید که چگونه دارایی خود را حفظ و مدیریت کنید. این کار آن‌قدر اهمیت دارد که بسیاری از کسب و کار ها به دلیل آگاه نبودن به این نکته پس از رشد بسیار خوب به یک‌باره شکست خوردند.

فهرست مطالب

هیچ تفاوتی نمی‌کند که در فضای اینترنت فعالیت دارید یا در یک مغازه. شما باید حساب سود و زیان خود را حساب کرده و مدام آن را بررسی کنید. این کار کمک می‌کند تا مشکلات را ریشه‌یابی و برای حل آن اقدام کنید. در این مقاله وبلاگ محک سافت، درباره اهمیت استفاده از نرم‌افزار حسابداری برای فروشگاه‌ها صحبت کرده‌ایم.

1. مقدمه

امروزه انواع مختلفی از کسب و کارها مانند فروشگاه‌های اینترنتی، لباس‌فروشی‌ها، سوپرمارکت ها و… در فضای مجازی یا حقیقی فعالیت می‌کنند. به عنوان صاحب یکی از این کسب و کار ها باید بدانید که چگونه می‌توانید نیازها حسابداری مغازه خود را با راحت‌ترین روش ممکن رفع کنید.

صاحبان مشاغل باید بر روی مخارج و درآمد حاصل از کسب و کارشان نظارت دقیقی داشته باشند. عدم رعایت این نکته می‌تواند به کسب و کار شما، که فرقی نمی‌کند کوچک است یا بزرگ آسیبی جدی وارد کند؛ چراکه اگر حساب دارایی خود را نداشته باشید ممکن است هنگام پرداخت حقوق یا موارد دیگر با مشکل روبه رو شوید. بر همین اساس افراد حرفه‌ای ترجیح می‌دهند تا از سیستم حسابداری فروشگاهی استفاده کنند تا عملکردهای مختلف با دقت تمام صورت پذیرد.

خرید آنلاین

2.اهمیت حسابداری فروشگاهی در کسب و کار

حسابداری از جهت نظارت بر هزینه‌های یک کسب و کار بسیار ضروری است، در واقع یکی از شروط موفقیت در کسب و کار همین است. حسابداری فروشگاهی فقط مربوط به مدیریت دارایی یا بدهی نیست، بلکه یکی از زیرساخت‌های مهم برای تصمیمات کاری است که فرایندهای پیچیده‌تری از محاسبه سود و زیان دارد.

خریدها، فروش‌ها، پرداخت‌ها، سودها و رسیدها همگی در سیستم حسابداری فروشگاهی موجود هستند. شما می‌توانید تمامی سوابق تجاری و مالی کسب و کارتان را ثبت کنید تا نظارت کاملی بر جریان پول نقد داشته باشید. اگر فکر می‌کنید نرم‌افزارهای حسابداری فقط و فقط در زمان پرداخت مالیات به کمک شما خواهند آمد باید بدانید که سخت در اشتباه هستید!

بعضی از فروشگاه‌ها فقط در زمان‌های خاصی فروش دارند، مثلا در آغاز هر سال تحصیلی فروشگاه‌های لوازم‌التحریر فروش بسیار خوبی دارند. اگر شما نیز همچنین کسب و کاری دارید بدیهی است که باید برای آن زمان استراتژی فروش تهیه و تنظیم کنید تا فرصت را از دست ندهید.

همان‌طور که می‌دانید برای تعیین استراتژی تبلیغاتی و فروش یکی از مواردی که بسیار مهم است دارایی است. اینکه شما در حال حاضر چه مقدار سرمایه می توانید برای این کار خرج کنید؟ همچنین توسط نرم‌افزارهای حسابداری می‌توانید سود، زیان یا مخارج دیگر را به طور دقیق مشاهده کنید تا
این دفعه بهتر از دفعه گذشته عمل کنید.

در واقع نرم افزار حسابداری فروشگاهی مانند یک پناهگاه برای کسب و کارهای کوچک عمل می‌کند. ممکن است در ابتدای راه توان مالی چندانی نداشته باشید که یک مختصص حسابداری استخدام کنید، اما انجام بعضی از کارها مثل محاسبه حقوق دستمزد،محاسبه مالیات و… در هر صورت باید صورت پذیرد.
در این صورت بهترین راه برای شما استفاده از نرم افزار های حسابداری است. طبق یک تحقیق که در سال 2017 بر روی بیش از 3000 شرکت انجام شد، حدود 37 درصد از خریداران نرم افزارهای حسابداری کسب و کار های کوچک بودند.

اجازه بدهید کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم:

1.2 در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد

زمان مهم‌ترین چیز برای یک کسب و کار وجود دارد، مخصوصا وقتی تازه کار هستید. وقتی از حسابداری سنتی استفاده می‌کنید، در واقع وقت ارزشمند خود را تلف می کنید. از طرفی دیگر کار با نرم افزارهای حسابداری بسیار ساده است و می‌توانید وقت اضافه را در جای دیگری سرمایه گذاری کنید.

2.2 سرعت کار بالاتر خواهد رفت

وقتی استفاده از کاغذ را در امور حسابداری به حداقل برسانید، سرعت پردازش بالاتر خواهد رفت. همه چیز در یک جا ذخیره خواهد شد و شما می‌توانید در کسری از ثانیه از همه چیز گزارش دقیق تهیه کنید.

2.3 ریسک نکنید

اشتباه در محاسبات یک امر کاملا طبیعی است. ذهن شما نمی‌تواند همیشه درست و بدون خطا کار کند.اما توجه داشته باشید که کوچک ترین اشتباه در محاسبات می‌تواند کسب و کار شما را ویران کند. در آن طرف قضیه اگر از نرم افزارهای حسابداری درست استفاده کنید، هیچگاه نمی‌توانید اشتباه کنید!

نرم افزار فروشگاهی

2. سیستم حسابداری فروشگاهی چه کمکی به ما خواهد کرد؟

نرم ‌افزار حسابداری می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • یک درک کامل از وضعیت مالی کسب و کارتان به شما نشان می‌دهد تا اگر مشکلی وجود دارد بتوانید آن را ریشه‌یابی کنید.
  • مدیریت گردش وجوه موثر را تضمین می‌کند.
  • شما می‌توانید تمامی فعالیت‌های اصلی حسابداری را به راحت‌ترین روش ممکن انجام دهید
  • می‌توانید به راحتی سود کسب و کارتان را مشاهده کنید.
  • می‌توانید درآمد، بدهی و دارایی های خود را  در یک بازه زمانی خاص مشاهده کنید.
  • سرعت پردازش و کار حسابداری دیجیتال بسیار بیشتر از حسابداری سنتی یا دستی است.
  • صورتحساب یا فاکتورها یکی دیگر از قسمت های اصلی یک کسب و کار است. نرم افزار های حسابداری  به شما کمک می‌کنند تا به راحت ترین روش ممکن برای مشتریان یک فاکتور ایجاد کنید.
  • برای مدیریت بهتر فروشگاه خود باید نگاه دقیقی به موجودی انبار داشته باشید. اپلیکیشن حسابداری برای مغازه گزارش دقیقی از انبار به شما ارائه می‌کند.
  • علاوه بر گزارش های دیگر، می‌توانید گزارش‌های مالیاتی را نیز از طریق این نرم افزارها دریافت کنید.
  • و موارد بسیار دیگر

حسابداری یکی از زیرساخت‌های مهم در هر شغل است که تصویر روشنی از موفقیت در تجارت به کارآفرینان نشان می‌دهد. توسط برنامه‌های حسابداری می‌توانید فعالیت‌های مورد نیاز را انجام دهید و از آن‌ها گزارش بگیرید تا دقیق‌ترین نتایج در دستانتان باشد. این بدان معناست که بدون داشتن اطلاعات دقیق از بخش مالی احتمال موفقیت شما بسیار پایین خواهد آمد و اینجاست که نرم افزارهای حسابداری اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند.

توسط گزارش‌های دقیقی که دریافت می‌کنید می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید و به بهبود کسب و کارتان کمک کنید. به علاوه شما برای کارهای ضروری مانند پرداخت مالیات و … نیاز به ثبت فعالیت‌های حسابداری دارید، پس چه بهتر این کار در محیطی انجام شود که هم سرعت بسیار بالایی برای پردازش دارد و هم امکانات بیشتری داشته باشد.

نرم‌افزار های حسابداری برای مشاغل کوچک نیز با توجه به رفتار کاربر بهینه‌سازی شده است و بسیار کاربر پسند و مقرون به صرفه است.

3. نتیجه‌گیری

بسیاری از مشاغل کوچک در شروع کار فعالیت‌های حسابداری خود را به صورت سنتی و دستی انجام می‌دهند که برای پرداخت مالیت و… کفایت می کند؛ اما با رشد کسب و کارتان دیگر نمی‌توانید آن حجم از اطلاعات را به صورت دستی محاسبه و پردازش کنید و به یک نرم افزار حسابداری نیاز پیدا خواهید کرد.

انواع مختلفی از نرم افزار های حسابداری با ویژگی‌های مختلف در بازار وجود دارد؛ اما شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید نرم‌افزاری را انتخاب کنید که تمامی ویژگی‌های مورد نیاز شما را دارا باشد. شما می توانید با تکمیل فرم زیر از مشاوره رایگان کارشناسان نرم افزار حسابداری محک استفاده کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

منابع

espbiz
million

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری