جستجو
Close this search box.

راه‌های افزایش فروش فروشگاه پوشاک(لباس فروشی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

صنعت پوشاک که اکثریت افراد آن را با نام «مد» می‌شناسند؛ صنعتی بسیار پیچیده و در عین حال سودآور است. طی آخرین آمار دریافت شده صنعت نساجی و پوشاک با رشد چهار درصدی سالانه توانسته ارزش سه میلیارد دلاری را برای خود رقم بزند. عددی که برای هر صنفی در هر جایگاهی بسیار زیاد است.

فهرست مطالب

آیا ما هم می‌توانیم از این ارزش سهمی‌برای خود ایجاد کنیم؟ قطعا. ولی چگونه؟ با ظهور برندهای متفاوت که هر روزه وارد صنعت پوشاک می‌شوند این رویا باید عملی شود وگرنه محال است که این صنعت پابرجا باشد. من در این مقاله با بررسی‌های موردی از شرکت‌هایی که موفقیت بزرگی در این زمینه کسب کرده‌اند، لیستی آماده کرده ام که نه تنها فروشگاه فیزیکی شما را؛ بلکه فروشگاه اینترنتی شما را سودآورتر از قبل وباعث افزایش فروش فروشگاه پوشاک شما خواهد کرد. پس اگر شما هم به فکر افزایش سهم خود در این بازار بزرگ هستید؛ با من همراه باشید.

راه‌های افزایش فروش فروشگاه پوشاک (لباس فروشی)

کلی تر بنگرید

آن باور اشتباهی که بین اکثریت فروشندگان لباس ناموفق وجود دارد این است که فکر می‌کنند مشتری به فروشگاه آن ها نیاز دارد. در صورتی که کاملا برعکس. زمانی یک فروشگاه مشتری‌های متعددی خواهد داشت که مشتری احساس کند در آن فروشگاه بهترین معاملات، بهترین خدمات و در انتها بهترین لباس ارائه می‌شود.

برای اینکه به این باور برسیم باید یک دید کلی و از بالا به فروشگاه خودمان و دیگر فروشگاه ها داشته باشیم تا بتوانیم با ایجاد فضایی بهتر مشتریان را وادار به خرید کنیم.

تناسب در چیدمان

ایجاد فضایی برای تعامل با مشتری اولین قدم برای افزایش فروش پوشاک است. اگر فروشگاه شما لباس کودکان و لباس بزرگسالان را همزمان به فروش می‌رساند؛ بهتر است دو قسمت متفاوت برای فروش هر کدام در نظر بگیرید.

مثلا قسمتی که مخصوص لباس نوزادان است نباید در کنار آن شلوارهای مردانه سایز بزرگ وجود داشته باشد.این تناسب در چیدمان در راه اندازی مغازه لباس بچه گانه هم به کار می آید.

مانکن

مانکن‌ها را فراموش نکنید

مانکن نماد زیباترین و بهترین محصول موجود در فروشگاه شماست. پس بهتر است مانکن‌های شما لباس‌هایی زیبا همراه با اکسسوری‌های جذاب را به تن داشته باشند. این کار نه تنها جذابیت بصری ایجاد می‌کند بلکه باعث افزایش فروش پوشاک نیز می‌شود.

با مشتری برای افزایش فروش پوشاک معامله کنید

معامله یعنی تخفیف در تخفیف. فرض کنید وارد مغازه ای می‌شوید و صاحب مغازه دو پیشنهاد برای افزایش فروش پوشاک‌های مغازه به شما ارائه می‌دهد. اولین پیشنهاد به صورت سنتی است. مثلا تخفیف 10درصدی روی تمامی‌اجناس فروشگاه. ولی در پیشنهاد دوم ارائه تخفیف 20درصدی روی کالای سوم است. در این صورت مشتری به دلیل سودی که از معامله شما می‌کند، نسبت به خرید تمایل بیشتری دارد.

فروشگاه خود را به بازار عرضه کنید

دیگر زمان «مشتری خوب، خودش میاد» گذشته است. شما جهت افزایش فروش پوشاک بهتر است در هر جای که مخاطبتان حضور دارد، نقشی فعال داشته باشید. از راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و پیج‌های فروش در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا کارت ویزیت و حظور در مهمانی‌های تبلیغاتی. هیچ فرصتی را برای جذب مشتری از دست ندهید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

هزینه‌ها را در برابر درآمد بسنجید

به هزینه‌های خودتان نگاه کنید نه قیمت رقبا. اگر شما لباسی را 20درصد گران‌تر از رقیب خود خریداری کرده اید ولی، با قیمت رقیب به فروش می‌رسانید؛ نه تنها تجارت خود را به زودی از دست خواهید داد؛ بلکه مشتری هم هیچگاه جذب برند شما نخواهد شد.

بازاریابی آنلاین؛ راهی نو برای راه اندازی فروشگاه پوشاک

خوب تا اینجا بیشتر درباره راه‌های افزایش فروش پوشاک در محل‌های فیزیکی و راه‌های بازاریابی آفلاین صحبت کردیم. در ادامه بررسی بازاریابی آنلاین پوشاک نیز می‌پردازیم و سعی می‌کنیم با مطالعات موردی از موفق ترین برندهای لباس بهترین ایده را برای راه‌اندازی فروشگاه پوشاک ارائه دهیم.

1. تجارت خود را با یک وب سایت فوق العاده رشد دهید

در قسمت «عرضه فروشگاه به مشتریان» اشاره ‌اندکی به این موضوع داشتیم. داشتن یک وب سایت قدرتمند یعنی یک ارتباط دائمی‌و ممتد با مشتریان در هر جا و در هر زمانی. روز به روز از تعداد شعب خرده فروش‌های لباس در سراسر دنیا کم می‌شود و در ازای آن فروشگاه آنلاین راه‌اندازی می‌شود. فروشگاه‌هایی که مشتریان تنها با یک جستجو «نزدیک ترین فروشگاه پوشاک زنانه» می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

ساده ترین دلیل نیز داشتن سهم بیشتر بازار و افزایش فروش پوشاک است.

امروزه تجارت الکترونیک به عنوان اصلی‌ترین استراتژی محکم فروش برای افزایش درآمد استفاده می‌شود. سوفیا آموروسو ، بنیانگذار نام تجاری پوشاک Nastygal، استارت راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود را در eBay آغاز کرد. پس از مدتی در سال 2008 توانست وب سایت مستقل خودرا تاسیس کند و درآمد آن در سال 2011 به 28 میلیون دلار و در سال 2012 میلادی، تنها طی یک سال به بیش از 100 میلیون دلار افزایش پیدا کردد.

موفقیت این برند به‌عنوان یکی از خرده فروش‌های حوزه آنلاین اثبات این واقعیت است که یک استراتژی قوی برای بازاریابی آنلاین به شما کمک می‌کند تا نه تنها درآمد بیشتر داشته باشید بلکه به عنوان یک الگو در تجارت خود خوش نام شوید.

2. فراتر از سایزهای معمولی لباس؛ پیش بروید

آیا شما هم از آن دسته از فروشندگانی هستید که بخش مهمی‌از جامعه را نادیده می‌گیرند؟

برای اکثریت افرادی که در ابتدای راه فروش پوشاک هستند توجیه درستی است که وارد حوزه‌ای نشوند که سودشان (یا مخاطبشان) کمتر است. ولی برای افرادی که مدتی است وارد بازار شده‌اند و به دنبال سود بیشتر و طبیعتا درآمد بیشتر هستند؛ نادیده گرفتن بخش مهمی‌از بازار ضربه‌ای اجتناب ناپذیر را به بدنه تجارت فیزیکی و حتی تجارت الکترونیک آن وارد خواهد کرد.

3. واقعاً با مشتریان خود آشنا شوید

در یک جمله یعنی«چجوری مشتری رو بیاریم سمت خودمون؟». یا «چجوری بفهمیم کاربر دقیقا چی میخواد؟»

برای بررسی اصولی این مورد بهتر است با مطالعه موردی از یکی از برندهای معروف پوشاک به نام زارا شروع کنیم.

استراتژی شرکت زارا کاملا برعکس استراتژی تمامی‌شرکت‌های این صنعت است. یعنی به جای اینکه فروش لباس را بر اساس فصل پیش ببرند، یک رویکرد از پایین به بالا را اجرا می‌کنند و سعی می‌کنند با استفاده از تحقیقات گسترده بازار ،نبض سلیقه و علاقه مشتری را دائما در دست بگیرند.

از همین رو همیشه به عنوان رهبر بازار، تصویری شفاف تر از عملکرد مشتری را دارند و می‌توانند پیش بینی ها درست تری در راستای سهم بیشتر بازار پوشاک ارائه دهند.

حرف آخر

شروع کنید. هیچوقت برای شروع دیر نیست. شاید برای راه‌اندازی یک برند لباس مجبور باشید ایده‌های مختلفی را آزمایش کنید ولی فراموش نکنید که تجربه‌ای که در این زمینه کسب می‌کنید قطعا در آینده‌ای نزدیک به کارتان خواهد آمد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها بخش‌هایی که اکثر بیزنس‌ها در آن دچار مشکل می‌شوند؛ حسابداری مالی است.

شاید بهتر است قبل از هر شروعی به بودجه‌بندی و نحوه رسیدگی به امور مالی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

منابع:

bplans.com

chron.com

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری