جستجو
Close this search box.

10 شغل خانگی پر درآمد

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

مقدّمه

خیلی ها ممکن است به دلایلی مجبور باشند ساعات زیادی را در خانه سپری کنند و کارهای خانگی، بهترین فرصت برای این افراد است تا هم بتوانند درآمد کسب کنند؛ هم بتوانند وظایف در خانه بودن را به زیبایی پیگیری کنند.

فهرست مطالب

البتّه برخی کسب و کار خانگی نیازمند تخصّص علمی و مدرک هستند؛ امّا بسیاری این طور نیستند و صرفاً مهارت و ابتکار می طلبند. در این مقاله در صددیم تا 10 شغل خانگی پر درآمد را معرّفی نموده و درباره ی هر کدام چند جمله ی بسیار کوتاه توضیح دهیم.شما می توانید در صورت علاقه مندی به کدام ازرشته ها به دنبال مجوز مشاغل خانگی رفته و کار خود را آغاز کنید.

طرّاح گرافیک

شغل اوّل. طرّاح گرافیک

شما به عنوان یک طرّاح گرافیک می توانید همزمان بیش از 5 پروژه ی کاری در دست داشته باشید و با یک مدیریت زمان ایده آل همه را به سر انجام برسانید. برای این کار شما باید خلّاقیت زیادی در کنار هم قرار دادن عکس ها و نماد ها داشته باشید و با توجّه به ذائقه ی مخاطب، جلوه های دیداری زیبایی را برای وب سایت ها و سایر رسانه ها رقم بزنید.

شغل دوّم. مقاله نویس

در این شغل زیبا شما موظّف هستید تا محتوای فاخری متناسب با نیاز کارفرما تولید کنید، آن را ویرایش نموده و متناسب با استاندارد های روز دنیا (SEO) آن را ارائه دهید. برای این کار می توانید از تجربه های نویسندگان مطرح یاد بگیرید و با آن ها در تعامل باشید.

کارمندی در گذشته

شغل سوّم. متخصّص جذب نیرو

شما در این جایگاه کافی است مهارت های جذب و استخدام نیرو را یاد گرفته و خود را به مراکزی که مرتّباً نیازمند نیروی انسانی متعهّد و متخصّص هستند نزدیک کنید. فقط چند تماس و آگهی می تواند از شما یک شخصیّت پر درآمد بسازد. البتّه باید مرتّباً مهارت های خود را به روز رسانی نموده و قالب های مصاحبه را به خوبی فراگیرید.

شغل چهارم. مترجم

برای این کار دو مهارت مهم احتیاج دارید: یکی تسلّط به نظام زبان مبدأ و دیگری تسلّط به نظام زبانی که قصد دارید محتوا را به آن زبان ترجمه کنید. در ترجمه چیزی که بسیار حائز اهمّیّت است، انتقال کامل مفهوم از زبان مبدأ به زبان مقصد می باشد؛ البتّه با رعایت نظام نگارشی زبان مقصد.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

شغل پنجم. تولید کننده ی محتوا

در این شغل، شما متناسب با قالب های شبکه های اجتماعی و نیاز های آن ها، محتوا تولید کرده و آن را ویرایش و مناسب سازی می کنید. برای این کار نیاز دارید تا اطّلاعات عمومی نسبتاً بالایی داشته باشید.

شغل ششم. استاد راهنما

در این شغل، شما متناسب با شاگرد خود نقش آفرینی های گوناگونی خواهید داشت؛ مثلاً اگر شاگرد شما دانش آموز باشد، شما می توانید از او سؤال بپرسید تا متوجّه شوید درس را به درستی فهمیده یا نه؟ شما می توانید از او آزمون بگیرید و در مواردی که احساس می کنید دانش آموز درس را به درستی متوجّه نشده، او را به پژوهش بیشتر دعوت کنید.

اگر شاگرد شما یک کارآفرین است، رسالت شما متفاوت می شود؛ شما باید تمام تلاش تان را انجام دهید تا بیشترین سود نصیب کارآفرین شود و برای این کار لازم است جلسات منظّم وجود داشته باشد و در آن جلسات توضیحات مهم و اساسی بررسی و تحلیل شوند.

شغل هفتم. نماینده بیمه

بیمه یکی از نیاز های ضروری انسان زمانه ی ما است و باید افرادی آشنا به بیمه های موجود در کشور باشند تا بتوانند به افراد مختلف در رابطه با انتخاب نوع خاصّی از بیمه کمک کنند. مثلاً برای یک بازنشسته نوعی از بیمه مناسب است که برای یک جوان دانشگاهی یا یک پدر جوان خانواده آن مناسب نیست؛ یا یک کارآفرین نوع خاصی از بیمه را نیازمند است که یک توریست چندان به آن نیاز ندارد.

اگر می خواهید این شغل را انتخاب کنید، باید فن ارتباط و اقناع مخاطب را به خوبی بلد باشید و متناسب با آن اقدام کنید.

نماینده فروش

شغل هشتم. نماینده فروش

خیلی از شرکت ها و واحد های تولیدی بخشی مجزّا برای فروش دارند و شما می توانید به عنوان نماینده ی فروش، مشتری جذب کنید و کالای شرکت تولیدی را به او بفروشید. برای این کار نیاز دارید تا اطّلاعات مشتری از جمله آدرس و شماره تلفن وی را داشته باشید؛ همچنین باید بتوانید به زیبایی با مشتری ارتباط برقرار کنید تا او به شما و کالایتان علاقه مند شود. باید دانست که مشتریان از روی احساس خرید می کنند و سپس خرید خود را توجیه می کنند.

شغل نهم. برنامه نویس

در وصف برنامه نویسی چه می توان گفت؟! دنیای امروز، دنیای نرم افزارها است و نرم افزارها از رهگذر برنامه نویسی ها متولّد می شوند. برنامه نویسی در حکم مکانیکی برای ماشین است و همان طور که تا زمانی که ماشین هست، مکانیک هم هست، تا زمانی که دنیای نرم افزار هست، نیاز به برنامه نویس هم هست.

شما به عنوان برنامه نویس حرفه ای هم می توانید نرم افزار های زیبا تولید کنید و هم می توانید عیب نرم افزار های خراب را شناسایی نموده و آن را برطرف کنید. در کنار همه ی این ها، آموزش برنامه نویسی هم مسئله ای بسیار مهم و جذّاب است.

شغل دهم. توسعه دهنده وب

تکنولوژی قطعاً محدود به آن چه تا امروز کشف شده نیست؛ بلکه شما می توانید مرزهای دانش و تکنولوژی را گسترش دهید؛ خصوصاً در حوزه نرم افزار. شما می توانید از قوّه ابتکار خود استفاده کنید و برای نرم افزارها و تکنولوژی های موجود مرتّباً به روز رسانی تهیّه کنید و آن ها را به زیبایی به جامعه ی بشری هدیه دهید. این کار بسیار زیبا است و می تواند در خلق اتّفاقات خوب و دنیایی بهتر و زیباتر مؤثّر باشد.

سخن پایانی

اگر می خواهید در خانه کار کنید، مطمئن باشید که فرصت های شغلی متنوّعی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند و برای شما اتّفاقات زیبایی رقم بزنند. فقط کافی است علاقه های خود را بشناسید و در راستای علاقه و استعداد خود آموزش ببینید و مهارت کسب کنید؛ آن وقت خواهید دید که فرصت های عظیم کسب ثروت در مقابل شما است و شما به زیبایی می توانید از آن ها استفاده کرده و ثروت های حلال خوبی به دست بیاورید.

این را بدانید که هیچ بن بستی وجود ندارد و با توکّل بر خدا و تلاش مضاعف، به زیبایی می توان بر هر بن بستی غلبه کرد و از هر تهدیدی فرصت ساخت.

منبع:

indeed

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی + نحوه محاسبه

مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی + نحوه محاسبه

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی یکی از پایه‌های اصلی درآمدهای مالیاتی دولت‌ها محسوب می‌شود. این نوع مالیات از سود و درآمد شرکت‌ها و مؤسسات مختلف اخذ می‌شود و نقش مهمی در تأمین منابع مالی دولت برای ارائه خدمات عمومی ایفا

اطلاعات بیشتر
راهنمای دریافت وام با جواز کسب در سال 1403

راهنمای دریافت وام با جواز کسب در سال 1403

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه در دنیای امروز، کسب و کارها برای توسعه و پیشرفت خود به منابع مالی نیاز دارند. یکی از راه‌های تأمین این منابع، دریافت وام از بانک‌ها و مؤسسات مالی است. وام با جواز کسب یکی از انواع وام‌های بانکی است

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری