جستجو
Close this search box.

روش‌های پس‌انداز پول را به صورت کاربردی یاد بگیرید.

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

مقدمه

دانستن روش‌های پس‌انداز پول و در کل سواد مالی مناسب نیاز اصلی این روزهای مردم ایران و به‌ویژه جوانان است. شما به‌عنوان یک شهروند (چه پدر خانواده باشید، چه مادر خانواده باشید و چه فرزند خانواده باشید) از طرفی با محدودیت بودجه مواجه هستید و از طرفی شرایط اقتصادی ویژه این روزها را باید سپری کنید و اگر بخواهید کمترین آسیب و ناراحتی را داشته باشید و همچنین بتوانید نیازهای ضروری خود به خوبی تأمین کنید، لازم است با روش‌های پس‌انداز پول آشنا باشید. پس با ما همراه باشید و ادامه این مقاله را بخوانید.

فهرست مطالب

چرا باید روش‌های پس‌انداز پول را بدانیم؟

چرا باید روش‌های پس‌انداز پول را بدانیم؟

هر چیزی در دنیای امروز آموختنی است؛ ازجمله روش‌های پس‌انداز پول و اگر شما نتوانید روش‌های اصولی و هوشمندانه پس‌انداز پول را بیاموزید، ممکن است دچار یکی از آفت‌های زیر شوید:

  • بعد از گذشت زمان از پس انداز کردن پول خسته می‌شوید و دیگر ادامه نمی‌دهید.
  • در پس انداز کردن زیاده روی می‌کنید و زندگی را برای خود و خانواده تلخ می‌کنید.
  • پس انداز خود را در جایی انجام می‌دهید که محل مناسبی نیست و نتیجه لازم را از پس انداز خود نمی‌گیرید.

پس وقت بگذارید و روش‌های پس‌انداز پول را یاد بگیرید.

آشنایی با 30 روش از روش‌های پس‌انداز پول

آشنایی با 30 روش از روش‌های پس‌انداز پول

در این بخش با 30 روش کاربردی برای پس‌انداز پول آشنا می‌شویم. ممکن است همه این روش‌ها برای شما کاربردی نباشد؛ اما قطعاً بخش زیادی از این روش‌ها به درد شما خواهد خورد و شما می‌توانید در زندگی روزانه از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

1. هزینه های خود را پیش بینی کنید.

نخستین روش از روش‌های پس‌انداز پول، پیش‌بینی هزینه‌ها است. شما در ابتدای هرماه و همچنین ابتدای هرسال لازم است هزینه‌های ماهانه و سالانه خود را پیش‌بینی کنید.

برای این کار لازم است ابتدا نیازسنجی کنید و در میان نیازهای مختلفی که دارید، کدام موارد دارای اولویت است. آنگاه فهرستی از نیازهای اولویت‌دار و غیر اولویت‌دار خواهید داشت و می‌توانید با اختصاص بودجه مناسب برای هرکدام، به رفع نیازهای خود بیندیشید.

2. جشنواره های تخفیف دار را رصد کنید.

زمانه امروز زمانه جشنواره‌ها و تخفیف‌ها است. چرا؟ چون خیلی از کسب‌وکارها مجازی شده‌اند و صاحبان کسب‌وکار برای جذب مخاطب و پیروزی بر رقیبان در مناسبت‌های مختلف جشنواره برگزار می‌کنند و تخفیف‌های خوبی در این جشنواره‌ها ارائه می‌شود.

شما می‌توانید با رصد برندهای مطلوب در مناسبت‌های مختلف از تخفیف‌های آن‌ها آگاه شوید و کالای باکیفیت با قیمت مناسب تهیه کنید؛ البته به‌شرط اینکه مبلغ باقی‌مانده را حتماً پس‌انداز کنید.

بیمه داشته باشید.

3. بیمه داشته باشید.

بیمه ضرورت اجتناب‌ناپذیر دنیای امروز بوده و از روش‌های پس‌انداز پول به شمار می‌رود. شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه هم دوران بازنشستگی خود را تضمین کنید و هم از مزایایی مانند مراکز درمانی طرف قرارداد، فروشگاه‌های طرف قرارداد و مواردی از این قبیل حداکثر استفاده را داشته باشید و باقی‌مانده پول خود را پس‌انداز کنید.

4. چشم و هم‌چشمی را کنار بگذارید.

متأسفانه یا خوشبختانه (برای من حداقل مشخص نیست!!!) انسان‌ها احساسی خرید می‌کنند و سپس برای آن توجیه منطقی می‌تراشند. اگر در ابتدای مسیر ثروت آفرینی هستید و می‌خواهید واقعاً پس‌انداز کنید، باید تلاش کنید با این قاعده فعلاً خداحافظی کنید؛ به‌خصوص در محیط خانواده.

ممکن است اعضای خانواده یا فامیل، جنسی را تهیه کنند که شما خیلی به آن علاقه دارید، اما فعلاً برای شما اولویت نیست. اگر بخواهید چشم و هم‌چشمی داشته باشید، باید با پس‌انداز کردن برای همیشه خداحافظی کنید و اگر می‌خواهید پس‌انداز کنید، لازم است زندگی آینده را فدای چشم و هم‌چشمی امروزتان کنید.

حمل و نقل عمومی را جدی بگیرید.

5. حمل و نقل عمومی را جدی بگیرید.

تا جایی که می‌توانید از خودروی شخصی استفاده نکنید (البته اگر خودروی شخصی دارید). استفاده از اتوبوس و مترو هم باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌گردد. تازه استفاده از مترو و بی آر تی سرعت حمل‌ونقل را هم افزایش می‌دهد.

اگر هم لازم است از تاکسی استفاده کنید، سعی کنید از تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی استفاده کنید. تاکسی‌های اینترنتی هم ارزان‌تر هستند و هم به مناسبت‌های مختلف برای شما کد تخفیف ارسال می‌کنند.

6. تفریح کنید.

ممکن است بپرسید مگر تفریح کردن باعث خرج کردن پول نمی‌شود!؟ پس چه طور می‌توان با آن پول ذخیره کرد؟! بله! تفریح یکی از بهترین روش‌های پس‌انداز پول است و یکی از ضرورت‌های آن به شمار می‌رود؛ چون اگر درحالی‌که پول خود را پس‌انداز می‌کنید نتوانید از زندگی لذت ببرید، ذهن شما شرطی شده و میان پس‌انداز کردن پول و زندگی تلخ تلازم ایجاد می‌کند.

بااین‌حال باید تا جایی که ممکن است، از تفریح‌های رایگان و یا ارزان‌قیمت برای خود و خانواده استفاده کنید. تفریح در پارک‌های شهر، شبگردی‌های دوستانه و یا کافی‌شاپ، می‌تواند گزینه‌های خوبی برای شما باشند.

7. سیگار نکشید.

افراد سیگاری جدای از این‌که ریه‌های خودشان را خراب می‌کنند و با سلامتی برای همیشه خداحافظی می‌کنند، در ماه هزینه زیادی را برای خرید سیگار اختصاص می‌دهند.

اگر شما هم جزو افراد سیگاری هستید، فقط کافی است به هزینه‌ای که در سال برای تهیه سیگار می‌پردازید فکر کنید. شاید این مسئله در کنار ضرری که در طولانی‌مدت برای ریه‌های شما ایجاد می‌شود، باعث شود که شما سیگار را برای همیشه کنار بگذارید و با این کار پول بیشتری پس‌انداز کنید.

اینترنتی خرید کنید.

8. اینترنتی خرید کنید.

خرید اینرنتی می‌تواند برای شما چنین مزایایی داشته باشد:

8.1. خیلی اوقات جشنواره های تخفیف دار به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

8.2. هزینه رفت و آمد از فهرست هزینه های شما حذف می‌شود.

8.3. شما می‌توانید با مقایسه قیمت کالای مورد نظر در سایت های مختلف ارزان ترین آن ها را انتخاب کنید.

پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید.

9. پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید.

برای رفتن به دانشگاه یا محل کار لزومی ندارد حتماً با خودروی شخصی، تاکسی یا حتی اتوبوس و مترو سفر کنید. اگر فاصله خانه تا محل کار یا دانشگاه فاصله معقولی است، می‌توانید پیاده‌روی کنید یا از دوچرخه استفاده کنید. استفاده از این دو علاوه برافزایش سطح سلامتی، به شما کمک می‌کند تا پول بیشتری پس‌انداز کنید.

10. تنقلات را کنار بگذارید.

استفاده از تنقلات جدای از ضرری که برای بدن دارد، پول زیادی از شما می‌گیرد. استفاده از نوشابه در هر وعده غذایی، مصرف بی‌رویه فست فودها و پفک و چیپس را کنار بگذارید؛ آنگاه خواهید دید که هم سالم‌تر می‌شوید و هم پول بیشتری پس‌انداز می‌کنید.

کتابخانه را فراموش نکنید.

11. کتابخانه را فراموش نکنید.

کتاب‌خوانی در کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی ها یکی از روش‌های پس‌انداز پول برای افراد کتاب‌خوان است. فقط کافی است اصول مطالعه کتاب را بلد باشید. می‌توانید به‌صورت هفتگی یا ماهانه به کتابخانه‌ها یا کتاب‌فروشی ها سر بزنید و به بهانه دیدن کتاب‌های مختلف، هر کتابی که دوست دارید ورق بزنید و نکات مهم آن را مطالعه کنید و پس از مطالعه کاملاً محترمانه ازآنجا خارج شوید (این توصیه البته برای رمان‌ها چندان مناسب نیست). من خودم این روش را خیلی امتحان کردم. بسیار اثرگذار و مفید است.

شما همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب استفاده کنید. برخی از این اپلیکیشن ها مانند کتابراه، جدای از قیمت مناسبتری که نسبت به کتابفروشی ها دارند، میکروکتاب هایی می‌فروشند که هم بسیار ارزان است و هم کتاب چندصد صفحه‌ای را در کمتر از صد صفحه خلاصه می‌کنند و این گونه هم پول شما و هم زمان شما ذخیره می‌شود.

12. قبل از خرید فهرست تهیه کنید.

همان طور که قبلا گفتم، انسان ها متأسفانه یا خوشبختانه احساسی خرید می کنند و منطقی خرید خود را توجیه می کنند. شما برای این که حداقل در ابتدای ثروت آفرینی از چنین دامی در امان باشید، لازم است قبل از خرید حتما فهرست تهیه کنید. مخصوصا اگر قرار باشد از فروشگاه های زنجیره ای خرید کنید. اگر فهرست داشته باشید، از وسوسه کالاهای مختلف در امان خواهید ماند. تهیه فهرست یکی از بهترین روش‌های پس‌انداز پول است.

بلندپرواز نباشید

13. بلندپرواز نباشید. (پس‌انداز اندک در طول زمان ثروت های زیادی ایجاد می کند).

بعضی‌ها فکر می‌کنند برای پس‌انداز کردن حتماً باید مبلغ خیلی زیادی را کنار بگذاریم و ازآنجایی که شرایط اقتصادی امروز کشور چنین اجازه‌ای نمی‌دهد، خیلی‌ها از پس‌انداز کردن ناامید می‌شوند و ترجیح می‌دهند ادامه ندهند. درحالی‌که این تفکر یک دام بزرگ بوده و کاملاً شیطانی است.

حتماً همه شما ضرب‌المثل معروف «قطره‌قطره جمع گردد وانگهی دریا شود» را شنیده‌اید. این ضرب‌المثل حکیمانه از یک قانونی به نام «اثر مرکب» پرده برمی‌دارد که این قانون یکی از روش‌های پس‌انداز پول هم هست. شما لازم نیست حتماً مبلغ زیادی را در ماه پس‌انداز کنید. فقط کافی است مبلغ کمی که پس‌انداز می‌کنید را به‌صورت مستمر ادامه دهید. آن‌وقت خواهید فهمید که بعد از گذشت زمان مبالغ کمی که پس‌انداز کردید، چه قدر زیاد شده و به درد شما می‌خورد.

14. مصرف آب و برق و گاز خود را مدیریت کنید.

طبق قانون جدید وزارت نیرو، مشترکین کم‌مصرف از پرداخت بهای برق و گاز و آب معاف می‌شوند. این خبر خوبی برای شما و هر خانواده‌ای است که دوست دارد پس‌انداز داشته باشد. شما با مدیریت مصرف آب و برق و گاز هم بهینه مصرف می کنید و هم یکی از روش‌های پس‌انداز پول را یاد گرفته‌اید و هم آیندگان فرصت استفاده از نعمت‌های طبیعی را خواهند داشت.

به استقبال پول‌های ناگهانی بروید.
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

15. به استقبال پول‌های ناگهانی بروید.

پول‌های ناگهانی و استفاده حداکثری از آن‌یکی دیگر از روش‌های پس‌انداز پول می‌باشد. پول‌های ناگهانی به پول‌هایی گفته می‌شود که از مجرایی غیر از حقوق ماهیانه یا پول‌توجیبی شما حاصل می‌شود. مثل ارثی که به شما می‌رسد، یا جایزه‌ای که به خاطر شرکت در مسابقه برنده می‌شوید و مواردی از این قبیل.

برای این کار شما می‌توانید در جشنواره‌ها و مسابقاتی که علاقه دارید، شرکت کنید و خوش‌شانسی خود را در این جشنواره‌ها بیازمایید. اگر در مسابقه برنده شدید، می‌توانید مبلغی که بابت جایزه دریافت می‌کنید را پس‌انداز کنید.

16. به دستمزد ساعتی خودتان فکر کنید.

فرض کنید می‌خواهید یک شلوار جین با قیمت 300 هزارتومان تهیه کنید؛ درحالی‌که شما به ازای هر ساعت کار کردن 30 هزارتومان دستمزد می‌گیرید. این یعنی برای خریدن یک شلوار، شما باید مبلغ ده ساعت کار کردن را یکجا پرداخت کنید. تفکر به این مقوله استراتژیک به شما کمک می‌کند تا با منطق بیشتری خرید کنید و ولخرجی نکنید.

17. معاینه فنی ماشین یادتان  نرود.

هزینه‌ای که برای معاینه فنی ماشین می‌کنید را سرمایه‌گذاری بدانید. چون جدای از کمک به پاکیزگی هوا و تأمین امنیت خود و خانواده، یکی از روش‌های پس‌انداز پول محسوب می‌شود. معاینه فنی ماشین را جدی بگیرید تا مجبور نباشید بعدا بابت خرابی ماشین خود هزینه‌های کلان بپردازید.

18. برای خرید بلیت، وب سایت های مختلف را با هم مقایسه کنید.

هرچند قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در یک بازه مشخصی در نظر گرفته می‌شود؛ اما برخی وب‌سایت‌ها تخفیف‌های قابل‌توجهی (هرچند برای جذب مخاطب) ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از این تخفیف‌ها استفاده کنید و آن را یکی از روش‌های پس‌انداز پول بدانید.

به صورت سالانه به پزشک مراجعه کنید.

19. به صورت سالانه به پزشک مراجعه کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های مختلف و همچنین یکی از روش‌های پس‌انداز پول، آزمایش دادن و چکاب سالیانه یا شش‌ماهه است.  

اگر شما بیمه تأمین اجتماعی داشته باشید، می توانید با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه کاملا رایگان این چکاپ را انجام دهید و اگر هم بیمه نیستید، بدانید که این هزینه ها سرمایه گذاری است و اگر شما چنین کاری را انجام ندهید، ممکن است در آینده به بیماری هایی دچار شوید که چند صد برابر مبلغی که برای چکاپ می پردازید، برای شما ایجاد می کند. پس آینده نگر باشید و از همین امروز به فکر سلامتی خود باشید.

20. ناهارتان را سرکار ببرید.

اگر ساعت کاری شما 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است و لازم است تا ناهار خود را در محل کار میل کنید، هیچ لزومی ندارد که هر روز از غذای آماده مصرف کنید و می توانید ناهار خانگی با خود ببرید. قطعا استفاده از غذایی که مادر یا همسر دلبندتان با عشق برای شما آماده کرده است، هم به سلامتی شما کمک می کند، هم باعث تحکیم روابط خانوادگی می شود و هم یکی از روش‌های پس‌انداز پول است.

21. درباره دوستان ولخرج خود تجدید نظر کنید.

یکی از دردناک‌ترین روش‌های پس‌انداز پول، خداحافظی با دوستان ولخرج است. این افراد از طرفی دوستان شما هستند و احتمالاً شما با آن‌ها روزهای خوشی را سپری کرده‌اید و از طرفی تداوم رابطه با این افراد اجازه پس‌انداز کردن پول را به شما نمی‌دهد؛ چون هر بار که با این اشخاص بیرون می‌روید، باید مبلغ هنگفتی را برای مثلاً یک شب تفریح کردن هزینه کنید و این با اصل صرفه‌جویی در هزینه‌ها منافات دارد.

 پس باید شجاعانه تصمیم بگیرید و ارتباط خود را با این اشخاص کمرنگ کنید و به پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیز آن‌ها «نه» بگویید. لزومی ندارد حتماً با آن‌ها قطع رابطه کنید؛ فقط کافی است بهانه‌هایی جور کنید تا کمتر باهم باشید.

سینمای وسط هفته، یک پیشنهاد شگفت انگیز

22. سینمای وسط هفته، یک پیشنهاد شگفت انگیز

سینما روزهای سه شنبه تخفیف دارند. اگر اهل سینما رفتن هستید و سینما برای شما یک تفریح جایگزین ناپذیر است، حضور در سینما آن‌هم در روزهای سه شنبه را یکی از روش‌های پس‌انداز پول بدانید.

سینمای سه شنبه‌ها مصداق همان تفریحی است که در بخش‌های قبل مطرح شد. هم تفریح است و هم ارزان است.

23. هدیه هایی که به دیگران می دهید را محدود و برنامه ریزی شده قرار دهید.

ممکن است در میان خانواده، فامیل و دوستان رسم باشد که به مناسبت‌های مختلف به یکدیگر هدیه بدهید. هدیه دادن فرهنگ بسیار خوبی است؛ منتهی اگر هوشمندانه رفتار نکنید می‌تواند جلوی پس‌انداز شما را بگیرد. برای این کار می‌توانید از حراج‌هایی که به‌صورت سالانه و به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، استفاده کنید و بهترین هدیه‌ها را که لزوماً گران‌ترین نیستند، تهیه کنید.

24. سعی کنید هدیه مالی دریافت کنید.

اگر دوستان یا خانواده‌ای دارید که روز تولدتان به شما هدیه می‌دهند و از طرفی با آن‌ها تعارف ندارید، می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید که اگر علاقه‌مندند هدیه بدهند، آن را در قالب کارت هدیه به شما اعطا کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا هم بتوانید چیزهایی را تهیه کنید که واقعاً نیاز دارید و هم بخشی از هدیه‌های تولد خود را پس‌انداز کنید.

اگر هم به هر دلیلی نمی‌توانید چنین درخواستی داشته باشید و هدیه شما ارزش مالی قابل‌توجه دارد و فعلاً هم نیاز شما نیست، می‌توانید آن را در اپلیکیشن هایی مانند دیوار بفروشید و پول آن را پس‌انداز کنید. 

یک روز هفته را «روز بدون خرج» نامگذاری کنید.

25. یک روز هفته را «روز بدون خرج» نامگذاری کنید.

تلاش کنید یک روز در هفته یا یک روز در ماه هیچ خرجی نداشته باشید و مبلغی که برای آن روز اختصاص داده اید را پس انداز کنید. احتمالا از این کار خوشتان می آید و حس خوبی برایتان خواهد داشت.

26. سیسمونی را خرج دانشگاه فرزندتان کنید.

باور کنید که آینده نوزاد دلبند شما به‌اندازه امروز او مهم است و یکی از روش‌های پس‌انداز پول برای آینده او، صرفه‌جویی در خرید سیسمونی است. شما می‌توانید از خانواده همسر خود بخواهید که مبلغ سیسمونی را به خود شما بدهند تا شخصاً شما و همسرتان سیسمونی تهیه کنید و می‌توانید در همین راستا به ضروریات اکتفا کرده و باقی‌مانده مبلغ را برای فرزندتان در حساب شخصی‌اش پس‌انداز کنید. چنین تفکری به‌احتمال باعث جلب محبت پدرزن محترم به شما خواهد شد.

27. محاسبه خرج داشته باشید.

یکی از بهینه‌ترین روش‌های پس‌انداز پول، محاسبه خرج است. شما باید بتوانید در پایان هرماه یا هرسال، بررسی کنید که با پول خود دقیقاً چه‌کار کردید و چه خریدهایی را انجام دادید؟ آیا همه آن‌ها لازم بوده است یا نه؟! بررسی این موارد به شما کمک می‌کند تا در ماه یا سال آینده، هوشمندانه‌تر هزینه کنید.

از فناوری استفاده کنید.

28. از فناوری استفاده کنید.

شما می توانید برای محاسبات مالی خودتان از نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید. در میان نرم‌افزارهای مختلف موجود در بازار، پیشنهاد ما به شما استفاده از کیف پول محک است.

کیف پول محک به شما این امکان را می دهد که:

  • هزینه های خود را از قبل پیش بینی کنید.
  • با اتصال خودکار به پیامک های خرید بانکی، به صورت خودکار هزینه های خود را ثبت کنید(اندروید).
  • محاسبه خرج داشته باشید.
  • چک ها و قسط های خود را از قبل زمان بندی کنید؛ به گونه ای روز پرداخت قسط یا چک به شما یادآوری شود.

و امکانات دیگر. برای آشنایی بیشتر و خرید کیف پول محک می‌توانید به وب‌سایت محک مراجعه کنید.

30. از افراد خبره مشورت بگیرید.

اگر هیچ‌کدام از روش‌های پس‌انداز پول که در این مقاله مطرح شد برای شما کارگشا نیست، می‌توانید مشاوره بگیرید و به‌صورت شخصی از اهل‌فن نسخه دریافت کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که در متن مقاله هم گفته شد،  مهم‌ترین اصل در میان روش‌های پس‌انداز پول، پیوستگی و استمرار در پس‌انداز است. باید تلاش کنید تا می‌توانید فرآیند پس‌انداز پول را ادامه دهید؛ هرچند آن مبلغ بسیارکم و ناچیز باشد. فقط کافی است صبر کنید و نتیجه پس‌انداز پول درگذر زمان مشاهده کنید.

امیدواریم مطالب نگاشته شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ما برای تولید محتوای بهتر و خلاقانه‌تر خواهد بود. بهترین‌ها را برای شما آرزومندیم.

اینفوگرافیک روش‌های هشتگانه ‌پس‌انداز پول

روش‌های هشتگانه ‌پس‌انداز پول

منبع:

makingsenseofcents

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری