جستجو
Close this search box.

کالر آیدی چیست | مزایای استفاده از کالر آیدی

نوشته شده توسط مهرداد توکلی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

کالر آی دی؛ راهی بسوی ارتباطات دیجیتال پیشرفته

ارتباط با دیگران، چه برای افراد و چه برای کسب‌وکارها، یکی از اصول گریزناپذیر برای زندگی در دنیای امروزی، به شمار می‌رود. با وجود آنکه اینترنت سهم بزرگی در ارتباطات را دارد، اما نمی‌توان از نقش تلفن غافل شد. یکی از تکنولوژی پیشرفته در این زمینه کالر آیدی است. این تکنولوژی دروازه ورود به ارتباطات پیشرفته را برای هر کسی باز می‌کند. در ادامه این مطلب پیرامون نحوه عملکرد، مزایای مهم استفاده از آن و یکی از بهترین کالر آیدی های بازار صحبت کرده‌ایم.

فهرست مطالب

کالر آیدی چیست؟

کالر آیدی چیست؟

در گذشته تلفن‌های ثابت شکل پیچیده نداشتند و تا زمانی که به تماس پاسخ نمی‌دادید از هویت شخص تماس گیرنده مطلع نمی‌شدید. این امر یک معضل جدی به ویژه برای کسب‌و‌کارهایی با حجم بالای تماس بود. تا اینکه سرویسی به نام کالر آی دی (Caller ID) بر روی گوشی‌های دارای نمایشگرهای کوچک به کار گرفته شد و هر روز شاهد پیشرفت روزافزون این تکنولوژی بوده و هستیم. ممکن است سوال شود که این سرویس چیست و اشکال آن کدام است؟ برای یافتن پاسخ این سوال به توضیحاتی که در ادامه آمده است، دقت کنید.

واژه کالر آیدی (Caller ID) به یک سرویس تلفنی یا افزونه نرم افزاری اشاره دارد که بر روی تلفن‌های امروزی اعم از آنالوگ و دیجیتال قابلیت فعال‌سازی دارد. همانگونه که اشاره کردیم، در سال های اخیر با استفاده از Caller ID تنها شماره فرد تماس‌ گیرنده بر روی گوشی تلفن شما نشان داده می‌شد؛ اما امروزه با پیشرفت این تکنولوژی شاهد نمایش اطلاعات تکمیلی مختلف هستیم که نه تنها بر روی گوشی تلفن، بلکه روی مانیتور، کامپیوتر و هر نمایشگر متصل به گوشی این قابلیت وجود دارد.

در مورد نحوه عملکرد کالر آی دی باید گفت که با کمک این تکنولوژی نرم افزاری، پس از برقراری تماس و خوردن اولین یا نهایت دومین زنگ شماره تماس و اطلاعات فرد نمایش داده می‌شود. البته سرعت در نمایش این اطلاعات به منطقه و کشوری که تماس گیرنده به شما زنگ زده است، بستگی دارد.

انواع کالر آیدی کدام است؟

انواع کالر آیدی کدام است؟

همانگونه که اشاره شد در گذشته نه چندان دور کالر آی‌ دی‌ها را تنها به شکل یک نمایشگر روی تلفن می‌شناختیم که شماره تماس را به ما نشان می‌داد. این تصویر، شکل سنتی Caller ID بود. اما امروزه پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه رخ داده و شاهد شکل مدرن این تکنولوژی هستیم. مدرن به این معنا که نمایش اطلاعات منحصر به شماره تماس نیست و در کنار آن دیگر فقط یک تکنولوژی داخلی در گوشی نیست.

در اصل، می‌توان کالر آیدی مدرن را به شکل تجهیزاتی سخت افزاری و نرم‌افزار تهیه کرد و بر روی سیستم‌های حسابداری و شرکتی مختلف پیاده کرد. استفاده از آن شکل ارتباطات را پیچیده و منحصر‌به فرد کرده است. همچنین برای کسانی که به دنبال ارتباط با امکانات مختلف با مشتریان خود هستند، کار را ساده‌تر می‌کند. البته باید گفت که شکل تجهیزات سخت‌افزاری این تکنولوژی به صورت یک مودم بوده و می‌توان به سادگی آن را تهیه کرد.

کالر آیدی برای چه افرادی کاربرد دارد؟
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

کالر آیدی برای چه افرادی کاربرد دارد؟

بعد از معرفی انواع کالر آی دی‌ها، نوبت به این نکته می‌رسد که اصلی‌ترین سوال درباره این تکنولوژی را پاسخ دهیم که Caller ID برای چه افرادی کاربرد دارد؟

در یک نگاه کلی داشتن اطلاعات یک تماس گیرنده از جمله شماره تماس و تشخیص هویت وی ممکن است برای هر فردی مهم باشد. با این وجود برای برخی افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور مثال مشاغلی هستند که به صورت مستمر با مشتریان خود در تماس هستند یا با آنها تماس گرفته می‌شود، این دسته نیاز دارند با کالر آیدی‌های پیشرفته‌تر هستند تا کار پاسخگویی به مشتری در کمترین زمان و به بهترین شکل انجام دهند.

تصور کنید که صاحب یک بنکداری هستید و خرده فروشان برای خریدهای خود مدام با شما در ارتباط هستند. برای اینکه در چنین موقعیتی پاسخگویی بهتری به مشتریان خود داشته باشید و در کنار آن زمانی را برای شناسایی افراد صرف نکنید، افزونه کالر آیدی به شما کمک خواهد کرد. این فقط یک مثال کوچک بود از آژانس تلفنی گرفته، تا یک فست فود با سرویس دلیوری و حتی شرکت‌ها و کارخانه‌جات بزرگ به این تکنولوژی نیاز دارند.

معرفی بهترین کالر آیدی موجود در بازار

با توجه به نکاتی که گفتیم مشخص شد که در هر کسب و کاری به این تکنولوژی روز نیاز دارد، اما بهترین آن کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید به معرفی افزونه کالر آی دی محک بپردازیم که تمام نیازهای شما در این زمینه را پوشش خواهد داد. همچنین اگر یکی از نرم افزارهای حسابداری این مجموعه چون نرم‌افزار حسابداری شرکتی، حسابداری انبار و مواردی از این قبیل را از مجموعه نرم افزاری محک خریداری کرده‌اید، افزونه مذکور یک مکمل ایده‌آل برای نرم افزارهای شما محسوب می‌شود.

 این افزونه، یک سرویس کامل برای مدیریت تماس‌های تلفنی به شمار می‌رود، به ویژه اگر شماره‌های تماس را در سیستم حسابداری خود تعریف کرده باشید. اطلاعات بسیار متنوعی از شخص تماس گیرنده به شما نمایش داده خواهد شد و همین امر عامل جذابیت و فروش بالای این افزونه در بین کاربران نرم افزاری حسابداری مجموعه محک شده است.

قابلیت‌های افزونه Caller ID محک کدام است؟

قابلیت‌های افزونه Caller ID محک کدام است؟

مدیریت تماس تنها نشان دادن شماره تماس نیست، بلکه برای آنکه شکل بهتر و کارآمدتری بگیرد نیاز به برخی اطلاعات تکمیلی نیز دارد. با این افزونه محک هنگامی که تماسی از سمت مشتری با مجموعه شما برقرار می‌شود در کنار شماره تماس، اطلاعات جامع‌تری نمایش داده خواهد شد که در زیر به صورت موردی آمده است.

  • نمایش مشخصات هویتی و فردی و اطلاعات جالبی چون سالروز تولد مشتری
  • نمایش خلاصه فاکتورهای ثبت شده تماس گیرنده در سیستم حسابداری شما
  • نمایش کامل سابقه مشتری از جمله وضعیت چک‌ها و در کنار آن مانده حساب و صورت‌حساب‌های مربوط به وی
  • امکان صدور فاکتور در زمان مکالمه برای مشتریان
  • امکان وارد کردن اطلاعات و تعریف مشتری جدید در صورت داشتن تماس ناشناس
  • مدیریت بهتر خطوط تلفن برای تنظیم زمان انتظار و گروه‌بندی اپراتورها

در واقع شما پیش از آنکه گوشی را بردارید، می‌دانید که با کدام مشتری در ارتباط خواهید بود، این امر رسیدگی به امور مالی و ارتباطی را به شکل بهتری ممکن می‌کند. در واقع شما بعد از برداشتن گوشی با یک ارتباط کلامی قوی و ذکر نام مشتری او را به راحتی جذب کرده و  نشان می‌دهید که برای شنیدن صدا و ارتباط با او مشتاق هستید. این امر در طولانی مدت باعث وفاداری و حس تعلق مشتری به مجموعه شما خواهد شد.

مزایای استفاده از کالر آیدی محک

استفاده از این افزونه برای هر کسب و کاری می‌توانید مفید واقع شود. مزایای آن که باعث شده در این امر موفق ظاهر شود را در زیر شرح داده‌ایم.

جلب وفاداری مشتری و تبلیغ از طرف وی

در دنیای امروزی، وفاداری مشتری یکی از فاکتورهای مهم برای سودآوری و تبلیغات دهان به دهان است. وقتی با استفاده از این افزونه به مشتری ثابت شود که به هویت مستقل وی احترام قائل هستید و به جای دقایقی مکث برای به یادآوردن وی، بلافاصله بعد از برقراری تماس وی را با هویت خود او صدا می‌زنید، باعث جذب وی خواهد شد. همچنین خود این فرد در صورت رضایت از ارتباط با مجموعه شما، در کنار حس تعلق، به صورت رایگان شما را به دیگران معرفی خواهد کرد. این امر به معنای جذب مشتریان بیشتری و سودآوری است؛ بدون آنکه هزینه گزاف برای تبلیغ و استفاده از سیستم‌های پیچیده صرف کرده باشید.

مدیریت فاکتورها

مدیریت فاکتورها

کسب و کارهایی که در زمینه ارائه خدمات و فروش کالا فعالیت دارند از اهمیت بالای مدیریت فاکتور آگاه هستند. این امر هم برای خود مجموعه برای کاهش زمان مورد نیاز جهت حسابداری و هم برای مشتری جهت آگاهی از وضعیت خرید دارای اهمیت است. با این تفاسیر افزونه‌ای که بتواند در این امر به شما کمک کند، بدون شک در کنار مدیریت فاکتورها به شکل بهینه، رضایت مشتری را هم به همراه خواهد داشت.

از آنجایی که کالر آیدی محک که یک مکمل عالی برای نرم‌افزارهای حسابداری این شرکت است، در هنگام تماس خلاصه فاکتورها و وضعیت صورت‌حساب‌های مشتری تماس گیرنده را هم به شما نمایش خواهد داد. همچنین در صورت بروز مشکل در صدور فاکتور، رسیدگی به آن را آسان‌تر هم خواهد کرد. در نهایت پیگیری امور مالی که همیشه کار زمان‌بر و پردردسری بوده راحت می‌شود. زیرا نیازی نیست گوشی را قطع کرده به دنبال فاکتورها باشید، در حین تماس با استفاده از این افزونه تمام این کارها برای شما ممکن خواهد بود. در واقع شما با یک تیر چند نشان می‌زنید.

کاهش هزینه‌های سازمانی

بخشی عمده‌ای از هزینه‌های هر مجموعه مربوط به تماس‌های تلفنی است. با استفاده از افزونه کالر آیدی محک نیازی به قطع مکرر تلفن برای یافتن اطلاعات، فاکتورها و صورت‌ها و بعد از آن تماس گرفتن با مشتری نیست.  همچنین در هزینه مربوط به نیروهای انسانی و انرژی لازم برای این کار هم صرفه‌جویی خواهد شد. در کنار موارد ذکر شده، این امر هزینه‌های تماس مشتریان شما را نیز کاهش می‌دهد و در چشم آنها به عنوان یک مجموعه با پاسخگویی سریع و قدرتمند شناخته خواهید شد.

امکان ارتباط موثر

امکان ارتباط موثر

بدون شک اگر خود شما با یک مجموعه که مشتری دائم آن هستید خواه یک پیتزا فروشی باشد یا یک کارخانه بزرگ مدام در تماس باشید، اما هربار پاسخگو برای با یاد آوردن شما مکث طولانی کند، کمی دلخور می‌شوید. مشتری شما نیز در قبال شما همین حس را دارد. در صورتی که با استفاده از افزونه کالر آیدی محک، به محض اینکه واحد پاسخگویی تلفن را برداشت با یک پیام پر انرژی و ذکر نام مشتری، راه را برای ارتباط موثر با مشتری هموار می‌کند. همچنین به دلیل اینکه امکان نمایش سالروز تولد مشتری نیز هست با یک پیام تبریک پرانرژی می‌توان به این ارتباط خود شکل صمیمانه و مستحکم‌تری داد.

عدم محدودیت در استفاده

شاید با توضیحات ذکر شده اینگونه تصور شود که کالر آیدی محک تنها برای کسب‌وکارهای بزرگ و شرکت‌ها کاربردی است. در صورتی که اینگونه نیست از نمایندگی لوازم خانگی بزرگ گرفته تا یک سوپری کوچک در یک محله قدیمی، شما برای مدیریت بهتر کسب‌وکار خود می‌توانید از افزونه مذکور استفاده کنید.

کاربری آسان و قیمت کم

کاربری آسان و قیمت کم

بدون شک اگر برای خرید و نصب افزونه‌های کالر آیدی، مختلف سایت های متعددی را چک کرده باشید با قیمت‌های متنوعی روبرو خواهید شد. در این میان مجموعه محک برای جلب رضایت شما و با رعایت اصل مشتری مداری، قیمت این افزونه را تا حد ممکن کم کرده است. همچنین استفاده از آن نیز نیاز به دانش نرم‌افزاری خاصی ندارد و با چند دقیقه آموزش به راحتی می‌توان از تمام قابلیت‌های آن استفاده کرد. در واقع نیازی به اپراتور مجزا نیست و همان نیروهای مجموعه می‌توانند از این افزونه به راحتی استفاده کنند.

سخن پایانی

مجموعه نرم افزاری محک برای خرید بهینه و استفاده از افزونه کالر آیدی در کنار شماست. می‌توانید قبل و بعد از خرید راهنمایی‌های لازم را از بخش پشتیبانی سایت دریافت کنید. شک نکنید که با این افزونه و دیگر نرم‌افزارهای حسابداری مجموعه محک، شما شکلی نو به ارتباطات خود در کسب‌وکارتان خواهید بخشید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهرداد توکلی
مهرداد توکلی
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

یک پاسخ

  1. بسیار عالی و کامل توضیح داده شد ، این افزونه بسیار مفید و لازم هر کسب و کاری هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری