جستجو
Close this search box.

حسابداری طلا فروشی چگونه است؟ | بهترین نرم افزار حسابداری طلا فروشی کدام است؟

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

حسابداری طلا فروشی به گونه‌‌ای می‌باشد که باید هم موجودی طلا و هم ارزش ریالی آن در لحظه با توجه به نوسانات بازار طلا مشخص باشد. به همین منظور نرم ‌افزارهای حسابداری که طلا فروشان استفاده می‌کنند باید علاوه بر پاسخگویی به این نیاز‌ها دارای امکانات و قابلیت‌های ویژه و حرفه‌‌ای باشد. یکی از بهترین نرم ‌افزارها در این زمینه، نرم‌افزار حسابداری طلافروشی محک می‌باشد که متناسب با نیاز طلافروشان طراحی و تولید شده است. نرم ‌افزار حسابداری محک امکانات زیادی را در اختیار طلافروشان قرار می‌دهد تا علاوه بر ثبت و حسابرسی انواع معاملات، مدیریت و کنترل دقیقی بر دارایی خود داشته باشند.

فهرست مطالب

حرفه حسابداری یکی از جامع‌ترین علوم می‌باشد به طوری که اگر به هر کسب و کاری دقیق نگاه کنیم نشانه‌هایی از نفوذ حسابداری را در آن می‌بینیم. حسابداری در مشاغل مختلف تابع قوانین حاکم بر آن می‌باشد و با وجود یکسان بودن اصول حسابداری اما تفاوت‌های جزئی در حوزه‌ها و مشاغل مختلف در نظر گرفته شود. در حسابداری طلا فروشی که نوع خاصی از حسابداری را شامل می‌شود نکات و تکنیک‌های خاصی وجود دارد و با توجه به تعداد و ارزش بالای معاملات آن وجود یک نرم‌ افزار حسابداری طلا فروشی حرفه‌‌ای جزو الزامات این صنف می‌باشد.

طلا چیست

طلا چیست؟

طلا یکی از زیبا‌ترین و محبوب‌ترین فلزات جهان می‌باشد که از معادن به صورت سنگ استخراج می‌شود. رنگ طلای خالص به صورت زرد سیر است. یک قطعه جواهری که از طلا ساخته شده باشد از ماندگاری و دوام بسیار زیادی برخوردار خواهد بود و اگر به صورت صحیح نگهداری شود ارزش و طول عمر ا نیز بیشتر خواهد شد.
طلا علاوه بر کاربردی که به عنوان استفاده در جواهرات دارد، کاربردهای دیگری نیز در دندان پزشکی، تولید شیشه‌های رنگی و صنایع الکترونیک دارد. همچنین طلا به عنوان یکی از راه‌های سرمایه گذاری مطمئن نیز شناخته می‌شود. از گذشته‌های دور از طلا برای موارد مختلفی مانند ضرب سکه و یا تولید زیورآلات و… استفاده می‌کردند. امروزه نیز طلا به عنوان فلز گران‌بها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

تفاوت طلا و جواهر در چیست

تفاوت طلا با جواهرات در چیست؟

تفاوت طلا با جواهرات در این می‌باشد که در کار ساخته شده از طلا هیچ گونه سنگ قیمتی مانند یاقوت،زمرد و… بکار نرفته است اما در جوهرات سنگ های گران‌بها وارزشمندی به‌کار می‌رود که ارزش و زیبایی زیادی به آن می‎‌بخشد.

معرفی انواع طلا

معرفی انواع مختلف طلا

همان‌طور که می‌دانیم رنگ اصلی طلا زرد است اما طلا در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی نیز عرضه و تولید می‌شود. به طور کلی رنگ طلا به نوع فلزی که با آن آلیاژ شده است بستگی دارد. طلای خالص موجود در طبیعت نرم است و برای جواهرسازی مناسب نمی‌باشد برای همین آن را با دیگر فلزات آلیاژ می‌کنند تا درجه سختی آن افزایش یابد. باید به این نکته توجه داشت که طلای رنگی به اندازه طلای زرد باارزش است و از نظر قیمت با هم تفاوت چندانی ندارند. طلای زرد، طلای سفید، طلای رزگلد، طلای سیاه، طلای سبز از جمله طلاهایی هستند که از آلیاژ با فلزات دیگر به دست می‌آیند و در جواهر سازی کاربرد فراوان دارند.

آشنایی با طلا فروشی

اهمیت و جایگاه طلا به عنوان یک فلز زیبا و گران‌بها باعث شده که در صنعت مد و جواهرسازی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. جواهرسازی یکی از هنرهای اصیل و سنتی می‌باشد که با استفاده از این هنر زیورآلات متنوعی از طلا تولید می‌شود. این زیورآلات برای اینکه به دست مشتری و افراد مختلف برسد، باید در فروشگاه‌های طلا فروشی عرضه شود. طلا فروشی‌ها، فروشگاه‌هایی هستند که در آن انواع مختلفی از طلا و جواهرات، ازجمله طلاهای زینتی، سکه‌های مختلف، جواهرات و سنگ‌های قیمتی خرید و فروش می‌شود. طلا یکی از دارایی‌های ارزشمند است که بر روی شرایط اقتصادی بسیاری از کشور‌ها تأثیر گذار است. با توجه به قیمت بالا و همچنین ارزش جهانی این فلز گران‌بها می‌توان گفت که فعالان صنف طلافروشی ترجیح می‌دهند تا برای حفظ اطلاعات مالی و مدیریت دارایی‌ها و همچنین ثبت معاملات خود از سیستم‌های حسابداری استفاده کنند تا کنترل دقیقی بر اموال خود داشته باشند.

در طلا فروشی‌ها با توجه به ارزش بالای معاملات و محاسبات مختلفی که در آن وجود نیاز به سیستم‌های ویژه‌‌ای می‌باشد که به تمام نیاز‌های آن‌ها پاسخ دهد. طلا فروشان در گذشته با استفاده از روش‌های سنتی محاسبات مربوط به دارایی‌های خود را انجام می‌دادند و مدیریت دقیقی بر روی آن نداشتند. اما با گذر زمان و گسترش علوم حسابداری در اکثر حوزه‌ها، طلافروشان نیز ناگزیر به استفاده از نرم ‌افزار حسابداری برای مدیریت و کنترل دارایی‌هایشان شدند. حسابداری طلا فروشی بر پایه اصول و قوانین خاصی شکل می‌گیرد و کمک می‌کند تا فعالان بازار تا با مدیریت هزینه‌ها و دارایی‌ها در اثر نوسانات قیمت طلا دچار ضرر و زیان زیادی نشوند. به همین منظور با توجه به نیازهای خاصی که در این حوزه وجود دارد، قوانین حسابداری ویژه‌‌ای ایجاد می‌شود که به طور کلی حسابداری طلا فروشی نام دارد. در این مقاله به صورت جامع با حسابداری طلا فروشی آشنا خواهیم شد.

اصطلاحات مهم طلا فروشی

اصطلاحات مهم طلا فروشی

در این بخش از مقاله با مهم‌ترین اصطلاحاتی که در طلافروشی به کار می‌رود آشنا خواهیم شد.

اجرت طلا

به هزینه‌ای که بابت ساخت طلا و دستمزد سازندگان آن پرداخت می‌شود، اجرت یا کارمزد ساخت طلا گفته می‌شود.

اونس

اونس یکی از واحدهای اندازه‌گیری وزن در سطح بین‌الملل می‌باشد که از آن برای اندازه گیری وزن فلزات با‌ارزشی مانند طلا و نقره استفاده می‌شود. هر یک انس وزنی معادل ۳۱.۱۰۳۴۳ گرم دارد.

آلیاژ طلا

به ترکیب کردن طلا با فلزات مختلفی چون روی، سرب و… به منظور افزایش یا کاهش عیار طلا یا تغییر در رنگ آن، آلیاژ طلا گفته می‌شود.

حباب طلا

قیمت انس جهانی طلا، قیمت جهانی طلا به حساب می‌آید اما گاهی اوقات معامله طلا در ایران با قیمت تثبیت شده انجام می‌شود که اختلاف بین قیمت طلای جهانی و قیمت ثبت شده داخلی، حباب طلا نامیده می‌شود.

عیار طلا

یکی از اصطلاحات پرکاربرد در در طلافروشی عیار می‌باشد که به معنی در خلوص طلا می‌باشد. در واقع عیار نشان می‌دهد طلا چه مقدار ناخالصی دارد. عیار طلای خالص را با عدد ۲۴ نشان می‌دهند و هرچه خلوص طلا کمتر شود این عدد هم کم می‌شود.

فاکتور طلا

برگه‌ای که در آن وزن طلا، قیمت طلا، اجرت ساخت، نام و آدرس طلا فروشی و نام خریدار طلا قید می‌شود فاکتور طلا نام دارد و به عنوان سند طلا نیز شناخته می‌شود.

قیمت فروش طلا

به قیمت فروش یک گرم طلای ۱۸ عیار، قیمت فروش طلا گفته می‌شود و همچنین کارمزد طلا و مالیات بر ارزش افزوده نیز به این قیمت فروش طلا اضافه می‌شود.

نوسان قیمت طلا

به نوسانات قیمت طلا که در هر لحظه چه در سطح کشور و چه در سطح بین‌الملل وجود دارد نوسان قیمت طلا گفته می‌شود. این نوسان قیمت طلا به واسطه تغییر شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کشورهای مختلف به وجود می‌آید.

طلای 24 عیار

همان‌طور که گفته شد عیار واحد اندازه گیری خلوص طلا می‌باشد. عیار کامل و خالص طلا را عیار ۲۴ عنوان کرده‌اند. طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹/۹۹ درصد خلوص می‌باشد.

طلای 18 عیار

هرچه عیار یا درصد خلوص طلا کاهش می‌یابد عدد عیار نیز کم می‌شود. طلای ۱۸ عیار، طلا با حداقل ۷۵ درصد خلوص است.

واحد های اندازه گیری طلافروشی

واحدهای اندازه گیری در طلا فروشی

اندازه گیری وزن طلا از دیر باز تاکنون از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. ارزش زیاد طلا موجب شده تا همواره طلا و جواهر فروشان نیازمند واحدهای حساس و دقیق برای محاسبه وزن طلا باشند. در طلافروشی‌ها از واحدهای مختلفی می‌توان برای اندازه گیری جرم طلا استفاده کرد. در این بخش از مقاله با رایج‌ترین واحد‌های اندازه گیری طلا آشنا می‌شویم.

واحد اندازه گیری سوت

همان‌طور که اشاره کردیم طلا فلز گران‌بهایی است که ذره‌ذره آن باارزش است. به همین دلیل برای اندازه‌گیری وزن طلا نیز دقت بسیار بالایی داشت. یکی از واحد‌های اندازی گیری طلا سوت می‌باشد که آن را به عنوان کمترین واحد وزنی برای اندازه گیری طلا می‌شناسند. به عبارت دیگر سوت همان واحد میلی گرم است که در صنف طلافروشی سوت نامیده می‌شود. بنابراین هر گرم طلا معادل ۱۰۰۰ سوت است.

واحد اندازه گیری قیراط

قیراط نیز یکی از واحدهای اندازه گیری می‌باشد که در اندازه گیری وزن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کاربرد دارد. یک قیراط معادل ۲۰۰ سوت می‌باشد که در این صورت یک گرم آن نیز معادل با ۵ قیراط خواهد شد. در جواهر فروشی‌ها به هر ۲۰۰ سوت یک قیراط گفته می‌شود. در واقع استفاده از واحد اندازه گیری قیراط برای خوانایی بهتر و راحتی بیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واحد اندازه گیری مثقال

مثقال واحد اندازه گیری مهم می‌باشد که در اندازه گیری وزن طلا نیز استفاده می‌باشد و به انواع مختلفی اعم از مثقال شرعی، مثقال صیرفی و مثقال معمولی تقسیم می‌شود. در علم فقه هر مثقال شرعی برابر با ۳٫۴۵۶ گرم و هر مثقال صیرفی برابر با چهار سوم مثقال شرعی یعنی ۴٫۶۰۸ گرم است. اما به‌طورکلی مثقال را معادل ۴٫۵ گرم یا ۵ گرم نیز در نظر می‌گیرند تا محاسبات را ساده کنند که البته این کار برای کالاهای کم‌ارزش انجام می‌شود. هر مثقال معادل چهار گرم و شصت و هشت سوت می‌باشد. از مثقال همچنین برای اندازه گیری وزن در بیشتر کشورهای اسلامی استفاده می‌شود.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

انواع معاملات طلا فروشی

به طور کلی معاملات طلا به دو دسته معاملات درون صنفی و معاملات برون صنفی تقسیم می‌شود. معاملات درون صنفی در واقع معاملات بین اعضای صنف طلا فروش می‌باشد که در این نوع معامله فاکتور، اسناد مربوط به طلا دریافت می‌شود و با پرداخت قیمت طلا، در نرم‌افزار حسابداری طلافروشی ثبت می‌شود. این نوع معاملات با معاملاتی که در سایر مشاغل وجود دارد تفاوت دارد به این صورت که فرایند خرید و فروش از طریق مبادله طلا می‌باشد. در معاملات بیرون صنفی معاملات بین طلا فروشان و افراد مختلف صورت می‌گیرد که در این روش معامله، افراد به عنوان خریدار یا فروشنده مبلغی را به ازای طلا دریافت یا پرداخت می‌کنند. با توجه به معاملات مختلفی که در این صنف صورت می‌گیرد و همچنین با توجه با ارزش بالای معاملات در طلا فروشی اهمیت سیستم حسابداری طلافروشی نسبت به سایر مشاغل بسیار بیشتر است.

مالیات بر ارزش افزوده در حسابداری طلا فروشی

مالیات بر ارزش افزوده در حسابداری طلا فروشی

نرخ مالیات بر ارزش افزوده به صورت سالانه توسط دولت تعیین می‌گردد. و شامل درصدی از مبلغ فاکتور یا سند فروش طلا است طبق قانون مشمولین مالیات (طلافروشان) موظف هستند که در بازه‌های زمانی ۳ ماهه، نسبت به تعیین وضعیت و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کسب و کار خود اقدام کنند. به طور کلی افراد به همراه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ مالیات خود را از مالیات بر ارزش افزوده کم می‌کنند و باقی آن را تا ۱۵ روز بعد از پایان زمان سه ماهه به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کنند.

طلا فروشی حسابداری

حسابداری طلا فروشی

در گذشته تمام محاسبات طلا فروشی به صورت دستی انجام می‌شد و طلافروشان به شیوه‌های سنتی محاسبات مربوط به خرید و فروش طلا را انجام می‌دادند. اما با گذر زمان سیستم‌های حسابداری مختلفی وارد این حوزه شد و انجام محاسبات و مدیریت هزینه‌ها و کنترل دارایی‌ها را آسان کرد. در روند رشد حسابداری طلا فروشی‌ها در ابتدا مواردی چون مالیات بر ارزش افزوده وجود نداشت به همین علت طلا فروشان قیمت فروش طلا را تنها با احتساب عیار و وزن یک قطعه طلا، اجرت ساخت و سایر کمیت‌هایی که به قیمت تمام شده منتهی می‌شد تعیین می‌کردند. به همین دلیل رفته‌رفته این سیستم‌های حسابداری طلافروشی توسعه پیدا کردند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شدند. حسابداری طلافروشی با ثبت و حسابرسی دقیق معاملات، مدیریت و کنترل دقیق دارایی‌ها، ارائه گزارش‌های دقیق و کاربردی موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در این صنف می‌شود.

حسابداری طلا فروشی‌ها امری کاملاً تخصصی می‌باشد و برای طراحی چنین سیستم حسابداری نیاز به بهره گیری از دانش و تجربه یک شرکت حسابداری مجرب و حرفه‌‌ای می‌باشد. همچنین به دلیل ارزش بالای معاملاتی که در طلافروشی‌ها وجود دارد رسیدگی به امور مالی و مالیاتی در این صنف نسبت به سایر مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسابداری طلافروشی به فعالان این حوزه کمک می‌کند تا با مدیریت و کنترل هزینه‌ها در نوسانات قیمت طلا دچار ضرر و زیان نشوند همچنین حسابداری طلافروشی با کنترل مالی دقیق، و گزارش‌های کاربردی که در اختیار طلافروشان قرار می‌دهد موجب می‌شود تا آن‌ها با اتخاذ تصمیم‌های درست و اصولی گام‌های مطمئنی بردارند و از نوسانات این بازار درامان بمانند.

تفاوت حسابداری طلا فروشی با دیگر صنوف

جهت افزایش دقت و جلوگیری از اشتباهاتی که حین محاسبه بدهکاری و بستانکاری طلا وجود دارد حسابداری طلافروشی‌ها به وجود می‌آید. معاملات در سیستم حسابداری طلافروشی با توجه به عیار طلای رایج کشور (۱۸ عیار) ثبت می‌شود و هر نوع معامله‌‌ای که به ازای دریافت یا پرداخت طلا صورت می‌گیرد، قبل از ثبت در سیستم حسابداری طلافروشی به طلای ۱۸ عیار تبدیل می‌شود و سپس ثبت می‌شود.

این نوع از ثبت معامله در سیستم حسابداری طلافروشی باعث می‌شود حسابداری طلا فروشی با حسابداری سایر مشاغل متفاوت باشد. زیرا سرمایه در حسابداری طلافروشی به صورت شناور می‌باشد و باید بر اساس قیمت روز طلا محاسبه شود. در نتیجه سود و زیانی که در این صنف وجود دارد به صورت شناور بوده و مدام در حال تغییر است و محاسبه آن بسیار پیچیده است و خارج از توان بسیاری از اشخاص باشد. به همین دلیل است که حسابداری طلا فروشی به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. اما در سایر مشاغل چون یک نوع ثبات در دارایی و بدهی و بستانکاری وجود دارد سیستم حسابداری متفاوتی دارند.

نرم افزار حسابداری طلا فروشی

نرم‌ افزار حسابداری طلا فروشی

در گذشته از روش‌ها و تکنیک‌های سنتی برای محاسباتی که در طلا فروشی وجود داشت استفاده می‌شد که منجر به خطاهای انسانی و اشتباهات محاسباتی زیادی می‌شد. اما امروزه نرم ‌افزار حسابداری طلا فروشی این مشکل را حل کرده است در واقع استفاده از نرم‌ افزار حسابداری طلا فروشی باعث افزایش سرعت و دقت برای انجام محاسبات می‌شود. نرم ‌افزار حسابداری طلا فروشی بر پایه نیازهای ویژه‌‌ای که در صنفی طلا فروشی وجود دارد طراحی و تولید شده می‌شود. محاسبات در حسابداری طلافروشی پیچیدگی‌های زیادی دارد و کوچک‌ترین اشتباهی ضرر و زیان زیادی را برای مشاغل طلافروشی به همراه خواهد داشت. همین امر موجب شده که این صنف نیاز ویژه‌‌ای به نرم‌افزارهای حسابداری داشته باشند. یکی از بهترین نرم ‌افزارهای حسابداری برای صنف طلا فروشی، نرم‌افزار حسابداری محک می‌باشد که با دارا‌بودن امکانات و قابلیت‌های پیشرفته این امکان را به طلافروشان می دهد که امور مالی و حسابداری خود کنترل کنند.  از جمله مهم‌ترین امکاناتی که یک نرم ‌افزار حسابداری طلا فروشی باید داشته باشد عبارت است از:

  • امکان ثبت مشخصات طلاها
  • امکان پرداخت مصنوعات طلا، طلای آب شده و..
  • ارائه گزارش‌های جامع و متنوع
  • تنظیم اطلاعات حساب مشتریان
  • ثبت نامحدود حساب و دسته بندی اطلاعات
  • پشتیبانی حرفه‌ای
  • امنیت بالا
  • و…

نکات مهم در حسابداری طلا فروشی ‌ها

در بحث حسابداری طلا فروشی ها و استفاده از نرم افزار حسابداری در این صنف باید به رخی نکات مهم توجه کرد:

  • فروشندگان طلا و جواهر به منظور مدیریت و کنترل امور مالی و حسابداری خود نیاز به یک نرم‌افزار حسابداری طلافروشی حرفه دارند.
  • نرم‌افزار حسابداری که در این صنف استفاده می‌شود باید دارای امکانات و ویژگی‌های کاربردی باشد تا بتواند از پس تمام نیاز‌های این صنف برآید.
  • همچنین طلافروشان برای مدیریت و کنترل خزینه‌ها و استفاده صحیح از نرم‌افزار حسابداری نیاز به یک حسابدار کار بلد و حرفه‌ای دارند.
  • حسابدار مسئول مدیریت و کنترل هزینه‌ها و ارائه گزارش‌های کاربردی از اطلاعات مالی یک سازمان است. یک حسابدار باید همه معاملات و محاسبات را در دفتر‌ها و نرم‌افزارهای حسابداری به صورت لحظه‌ای درج کند.
  • گاهی اوقات ممکن است که بین مشتریان و همکاران، طلا به صورت امانی جابه‌جا شود که این امر جزو نکات مهمی می‌باشد که در حسابرسی معاملات باید به آن توجه فراوان داشت.

سخن پایانی

همان‌طور که اشاره شد حسابداری طلا فروشی یکی از پیچیده‌ترین حوزه‌ها در رشته حسابداری است و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد برای همین یک حسابدار باید در این زمینه نهایت دقت و توجه خود را به کار بگیرد. حسابداری طلا فروشی در گذشته به‌صورت سنتی و دستی انجام می‌شد ولی با افزایش تکنولوژی و پیشرفت روزافزون آن نرم ‌افزارهای حسابداری ویژه‌‌ای متناسب با نیاز مشاغل مختلف طراحی و تولید شد که کمک زیادی به این مشاغل از جمله طلافروشی‌ها کرد همچنین مدیریت و کنترل دقیقی بر دارایی‌ها و اطلاعات مالی در اختیارشان قرار داد.

در این مقاله توضیحاتی در مورد طلا، طلافروشی، نکات و اطلاعات مهم طلا فروشی، حسابداری طلافروشی و نرم‌افزار حسابداری طلافروشی و… ارائه شد که می‌تواند در جهت انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری طلافروشی راهنمای شما باشد. یکی از بهترین نرم‌افزارها در زمینه حسابداری طلافروشی، نرم‌افزار حسابداری محک است. نرم‌ افزار حسابداری محک امکانات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار طلافروشان قرار می‌دهد تا علاوه بر ثبت و حسابرسی انواع معاملات، مدیریت و کنترل دقیقی بر دارایی خود داشته باشند. همچنین با ارائه گزارش‌های کاربردی متنوع و پشتیبانی بی‌نظیر، پاسخگوی نیاز‌های حسابداری این صنف می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم‌ افزار حسابداری محک با کارشناسان و مشاورین مجرب گروه نرم ‌افزاری محک تماس حاصل کرده تا به‌صورت رایگان اطلاعات تکمیلی را دراین‌خصوص را دریافت کنید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری