جستجو
Close this search box.

حسابداری صرافی چیست؟ | نحوه حسابداری صرافی‌ها به چه صورت می‌باشد؟

نوشته شده توسط وهاب نادری
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

حسابداری صرافی ‌ها نقش مهمی در مدیریت و کنترل امور مالی، برنامه ریزی، تحلیل اطلاعات مالی، ثبت معاملات خرید و فروش و نقل‌وانتقال ارزهای مختلف بر عهده دارد. در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه اقتصادی در بسیاری از کشور‌ها و همچنین بهبود روابط سیاسی، اجتماعی آنها بوده‌ایم. امروزه برای این که بسیاری از مشاغل بتوانند به تناسب این رشد خدمات بیشتری ارائه دهند نیاز به استفاده از علوم حسابداری در کسب و کار خود دارند.

فهرست مطالب

می‌توانید فایل صوتی «حسابداری صرافی» را گوش کنید

صرافی‌ها از جمله مشاغلی هستند که در این بین با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند نیازی ویژه‌‌ای به استفاده از سیستم‌های حسابداری دارند. حسابداری صرافی‌ها با پردازش سریع معاملات، مدیریت اطلاعات مالی و همچنین ارائه گزارش‌های کاربردی بخش بزرگی از نیاز‌های صرافی‌ها را حل کرده است. صرافی‌ها با توجه به نوع معاملاتی که دارند و همچنین به دلیل حجم بالا معاملات و نقل‌وانتقالات انواع ارز، به نرم‌افزار حسابداری صرافی پیشرفته‌‌ای نیاز دارند که مدیریت امور مالی و حسابداری آنها را بر عهده بگیرد. نرم‌افزار حسابداری صرافی امکانات بسیار زیادی در اختیار صرافی‌ها قرار می‌دهد و موجب می‌شود آنها بتوانند کنترل دقیقی بر روی معاملات و دارایی‌های خود داشته باشند. یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه، نرم ‌افزار حسابداری صرافی محک می‌باشد که متناسب با نیاز صرافی‌ها طراحی و تولید شده است. نرم ‌افزار حسابداری محک امکانات زیادی را در اختیار صرافی‌ها قرار می‌دهد تا علاوه بر ثبت و حسابرسی انواع معاملات، مدیریت و کنترل دقیقی بر دارایی خود داشته باشند.

صرافی‌ها واحد‌های تجاری هستند که با توجه به نیاز‌های افراد جامعه برای خدماتی چون خرید و فروش و نقل‌وانتقال انواع ارز تشکیل می‌شود. صرافی‌ها جزو مشاغلی هستند که وابستگی زیادی به علوم حسابداری دارند. در واقع استفاده از روش‌های حسابداری از اهمیت بسیار بالایی در این صنف برخوردار است. حسابداری صرافی نقش مهمی در مدیریت و کنترل و مدیریت امور مالی و همچنین ثبت معاملات خرید و فروش و نقل‌وانتقال ارز‌های مختلف بر عهده دارد. به همین منظور در این مقاله از وب‌سایت محک به بررسی صرافی‌ها، نحوه کار آنها، حسابداری صرافی ‌ها و انتخاب بهترین نرم‌ افزار حسابداری صرافی خواهیم پرداخت.

صرافی چیست؟ - لبتاپ روشن و دست شخصی در حال کار و تصوری زمینه از دنیای رمز ارز

صرافی چیست؟

صرافی به معنای دادوستد و معامله واحد‌های پولی مختلف است. به عبارت دیگر به مراکز خرید و فروش ارز صرافی می‌گویند. مشاغلی که در زمینه مبادله ارزهای مختلف تحت عنوان صرافی مشغول به فعالیت هستند ممکن است به صورت یک دفتر کوچک و مستقل یا یک شرکت بزرگ‌تر با فعالیت‌های گسترده تجاری باشند. همچنین ممکن است بخشی از یک بانک بزرگ بین‌المللی باشد که به گردشگران یا مسافران خدمات ارزی ارائه می‌دهد. علاوه بر این خدمات مبادله ارز از طریق مشاغلی که به صورت آنلاین این خدمات را ارائه می‌دهند نیز انجام می‌شود. این خدمات آنلاین ممکن است توسط یک بانک، کارگزار فارکس یا مؤسسه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند انجام شود.

معاملاتی که در صرافی‌ها انجام می‌شود تنها محدود به مبادله ارز نیست بلکه طبق قانون صرافی‌ها می‌توانند علاوه بر خرید و فروش ارز اعم از نقدی و یا حواله‌‌ای به خریدوفروش و معامله انواع مسکوکات طلا و نقره و سکه نیز بپردازند. پیدایش صرافی‌ها را می‌توان ناشی از نیاز‌هایی که مردم به واحد‌های پولی مختلف داشتند دانست و این نیاز از زمان‌های گذشته وجود داشته به عبارتی می‌توان گفت که صرافی ریشه بانکداری امروزی می‌باشد اما با خدمات بسیار محدود که در آن در یک طرف خریدار و در طرف دیگر فروشنده ارز وجود دارد. صراف‌ها می‌توانند هم خریدار و هم فروشنده باشند. صرافی‌ها به غیر از خرید و فروش ارز به مردم عادی به عنوان واسطه بانک برای تهیه ارز وارداتی، ارز تولیدکنندگان و ارز تجاری نیز هستند.

خدمات صرافی ‌ها چیست؟

خدماتی که صرافی‌ها ارائه می‌دهند متناسب با سیاست‌های دولت و زیر نظر بانک مرکزی می‌باشد. صرافی‌ها خدمات متنوعی ارائه می‌دهند که در این بخش با آن‌ها آشنا خواهیم شد. از جمله خدماتی که صرافی‌ها ارائه می‌دهند عبارت‌اند از: فروش ارز به مسافران، زائران، دانشجویان و…خرید ارز به منظور پرداخت هزینه حمل و نقل و توزیع محموله‌های پستی، خرید ارز برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خارجی و همچنین خرید ارز از اتباع خارجی، نقل‌وانتقال ارز به خارج از کشور و… از جمله خدماتی هستند که صرافی‌ها ارائه می‌شود.

نحوه کار صرافی‌ ها چگونه است؟ -

نحوه کار صرافی‌ ها چگونه است؟

اصل کلی انجام معامله در هر کسب و کاری به دست آوردن سود است. در صرافی‌ها نیز چنین اصلی پابرجاست. صرافی‌ها می‌بایست بهای تمام شده ارز و کالای خود را محاسبه کنند و با کسب درصدی از سود اقدام به فروش آن کنند. برای این کار صرافی‌ها باید اطلاع جامع و کاملی از نرخ انواع ارز در برابر پول کشور خود داشته باشند و بر اساس آن اقدام به خرید و فروش و نقل‌وانتقال ارز کنند. برای تعیین نرخ ارز در شرایط عادی می‌توان از بازار‌های مالی جهانی مانند فارکس استفاده کرد اما به طور کلی مبنای محاسبه نرخ ارز بانک مرکزی کشور می‌باشد که صرافی‌ها از نرخی که بانک مرکزی اعلام می‌کند برای انجام معامله‌های خود استفاده می‌کنند. همان‌طور که به آن اشاره شد صرافی‌ها در کنار معامله انواع ارز، اقدام به خرید و فروش مسکوکات طلا، نقره و سکه نیز می‌کنند. هر چند حجم این نوع معامله‌ها نسبت به معامله ارز‌های خارجی کمتر می‌باشد اما حساسیت آن‌ها کمتر از خرید و فروش ارزهای خارجی نیست.

انواع صرافی کدام است؟

همان‌طور که اشاره کردیم صرافی‌ها محلی برای خرید و فروش و مبادله ارز‌های مختلف و همچنین مسکوکات طلا و نقره هستند. به طور کلی صرافی‌ها را می‌توان بر اساس معیار‌های مختلفی طبقه بندی کرد. دو نوع از دسته بندی صرافی‌ها شامل: دسته بندی بر اساس نوع معاملات و دیگری بر اساس محل انجام معاملات است که در این بخش از مقاله با آنها آشنا خواهیم شد.

تقسیم بندی صرافی‌ها بر اساس نوع انجام معاملات

  • دسته اول صرافی‌هایی هستند که فعالیتشان محدود خرید و فروش ارزهای مختلف و مسکوکات طلا و نقره به صورت نقدی است. این دسته از صرافی‌ها نمی توانند معاملات ارزی دیگر مانند نقل‌وانتقال حواله‌های ارزی را در بستر معاملات الکترونیک انجام دهند.
  • دسته دوم صرافی‌هایی هستند که علاوه بر خرید و فروش و مبادله نقدی انواع ارز و مسکوکات طلا و نقره می‌توانند طبق چهارچوب و مقررات خاصی عملیات نقل‌وانتقال حواله‌های ارز را در بستر معاملات الکترونیک انجام دهند. این عملیات نقل‌وانتقال حواله‌های ارزی به دو صورت می‌باشد در روش اول این انتقال از طریق بانک‌ها یا مؤسسات مالی که دارا مجوز انجام می‌گیرد و در روش دوم از طریق کارگزاری‌ها یا بروکرهای مجاز خارج از کشور انجام می‌شود.

تقسیم بندی صرافی‌ها بر اساس مکان انجام معاملات

در این نوع تقسیم بندی صرافی‌ها به دو دسته صرافی‌های آنلاین و صرافی‌های حضوری تقسیم می‌شوند. در صرافی‌های حضوری برای انجام معامله نیاز به مراجعه حضوری به صرافی می‌باشد همچنین در این نوع صرافی‌ها امکان خرید و فروش انواع ارز، طلا، نقره و سکه امکان‌پذیر است. نوع دیگر صرافی‌ها، صرافی‌های آنلاین می‌باشد که امکان خرید و فروش و مبادله انواع ارز راحت کرده است در واقع در این نوع صرافی‌ها نیاز به مراجعه حضوری نیست و به صورت آنلاین و لحظه‌‌ای می‌توان اقدام به خرید و فروش انواع ارز کشور‌های مختلف و همچنین ارز‌های دیجیتال کرد. صرافی‌های آنلاین در چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی و بر بستر تکنولوژی‌های پیشرفته پا به عرصه گذاشتند و در مدت زمان اندکی محبوبیت زیادی پیدا کردند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

در بخش قبل گفتیم که در صرافی‌های آنلاین امکان خرید و فروش انواع ارز‌های مختلف از جمله ارز‌های دیجیتال امکان‌پذیر است. به عبارتی همه صرافی‌های آنلاین، امکان خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را ندارند و تنها در برخی از صرافی‌ها این عمل امکان‌پذیر است. در صرافی ارز‌های دیجیتال خرید و فروش و معامله انواع کوین‌ها امکان‌پذیر است و به راحتی می‌توان اقدام به این کار کرد. صرافی‌های ارز دیجیتال با فراهم کردن شرایط و امکانات خاصی بستری را فراهم کرده‌اند که به وسیله آن‌ها می‌توان اقدام به معامله و انتقال ارز به حساب‌ها و کیف پول‌های مختلف کرد. این روزها یکی از پرتکرارترین سوالاتی که بسیاری از فعالین این حوزه به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستند این سوال است که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

حسابداری صرافی چیست؟

حسابداری صرافی چیست؟

حسابداری صرافی چیست؟ در دهه‌های گذشته شاهد رشد اقتصادی و بهبود روابط سیاسی و اقتصادی بیشتر کشورها بودیم و به تبع شاهد افزایش سرمایه گذاری‌های خارجی، مسافرت‌های تفریحی و کاری، مهاجرت‌های مختلف و… بوده‌ایم. این عوامل منجر به ایجاد شرایطی شده که در آن نیاز به نقل ‌و انتقال پول و انواع ارز‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور‌های مختلف، سفر‌های خارجی، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و… بیش از پیش احساس می‌شود.

در این بین وجود صرافی‌ها نیز به عنوان یک واسط یا کارگزار برای تسهیل در امور خرید و فروش و نقل ‌و انتقال ارز ضروری شده است. صرافی‌ها به دلیل حجم و ارزش بالای معاملات و نقل‌وانتقال انواع ارز، نیاز به استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های حسابداری برای مدیریت جریان نقدینگی و کنترل هزینه‌ها دارند که همین امر موجب اهمیت حسابداری صرافی ‌ها شده است. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با حسابداری صرافی ‌ها آشنا شویم.


همان طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم صرافی‌ها به دو صورت حضوری و آنلاین فعالیت می‌کنند این صرافی‌ها با روند رو به ‌رشدی که در چند سال اخیر داشته‌‌اند با چالش‌های حسابداری و عملیاتی زیادی مواجه شده‌‌اند به طوری که استفاده از روش‌های حسابداری برای مدیریت دارایی‌ها کنترل جریان نقدینگی در صرافی‌ها بسیار اهمیت پیدا کرده است. حسابداری صرافی‌ها با ساده‌سازی مدیریت امور مالی، کنترل و حسابرسی دقیق اموال و دارایی‌ها را در اختیار صرافی‌ها قرار می‌دهند. به عبارتی حسابداری صرافی‌ها با پردازش سریع و کارآمد معاملات، سازمان‌دهی و نظم دادن به اطلاعات مالی و همچنین ارائه گزارش‌های کاربردی بخش بزرگی از نیاز‌های صرافی‌ها را حل کرده و باعث افزایش بهره‌وری آن‌ها شده است.

امروزه حسابداری با کاربردهای فراوانی که در اکثر حوزه‌ها دارد توانسته با ارائه راه‌حل‌های مناسب نیاز‌های طیف وسیعی از کسب و کار‌ها و مشاغل را برطرف کند. یکی از این مشاغل صرافی‌ها بوده است. حسابداری صرافی‌ها نقش مهمی در مدیریت و کنترل امور مالی، برنامه ریزی، تحلیل اطلاعات مالی، ثبت معاملات خرید و فروش و نقل‌وانتقال ارزهای مختلف و… دارد همچنین با گزارش‌ها و تحلیل‌هایی که ارائه می‌دهد مدیران این صنف را در برنامه ریزی برای آینده راهنمایی می‌کند.

اصطلاحات رایج در حسابداری صرافی ‌ها

حالا که از اهمیت موضوع حسابداری صرافی سخن گفتیم، لازم بنظر می‌آید که اصطلاحات رایج در این زمینه را نیز مرور کنیم:

نرخ اسکناس خرید و فروش

نرخ اسکناس به معنی قیمت و ارزش یک واحد پولی در یک زمان معین می‌باشد. برای مثال وقتی اقدام به خرید یا فروش ارز‌های خود در یک صرافی می‌کنید. صراف با توجه به قیمت و نرخ روز آن ارز به معامله با شما اقدام می‌کند.

حواله ارزی

یکی از اصطلاحاتی که در حسابداری صرافی کاربرد فراوانی دارد حواله ارزی می‌باشد حواله ارزی نوع دستور پرداخت پول به یک بانک یا مؤسسه مالی در خارج از کشور می‌باشد. در واقع صرافی‌ها بنا به درخواست مشتری اقدام به انتقال پول از حساب خود در خارج از کشور به حساب شخص، بانک، مؤسسه‌های مالی و… در خارج از کشور می‌کنند به این نوع نقل‌وانتقال پول که در خارج از کشور انجام می‌شود حواله ارزی می‌گویند.

ارز دولتی

به ارزی که توسط دولت برای واردات کالا از خارج از کشور به یک شخص یا شرکتی داده می‌شود ارز دولتی می‌گویند.

کارمزد صرافی

کارمزد در حسابداری صرافی عبارت است از هزینه‌ای است که بابت نقل‌وانتقال پول یا خرید و فروش آن از مشتری دریافت می‌شود. این کارمزد بسته به نوع معامله متفاوت می‌باشد.

تسعیر ارز

به تبدیل واحد پول یک کشور به واحد پول کشور دیگر تسعیر ارز نام دارد. برای مثال می‌توان گفت تبدیل ریال به دلار یا بلعکس. در اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها با استفاده از روش تسعیر ارز تغییرات نرخ ارز در عملیات مالی و حسابداری مورد بررسی قرار می‌گیرد، سپس به صورت استاندارد و طبق چهارچوب خاصی در صورت‌های مالی ثبت می‌گردد. امروزه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای انجام عملیات خرید و فروش خود از ارز‌های خارجی استفاده می‌کنند، این در حالی است که مطابق قوانین حسابداری، تمام مبالغ حساب‌های شرکت باید بر مبنای واحد ریال ثبت گردد، به همین منظور برای رفع این مشکل شرکت‌ها می‌بایست اطلاعات امور مالی و معاملات خود را با استفاده از روش تسعیر ارز به واحد ریال تبدیل کرده و سپس در دفاتر حسابداری خود ثبت نمایند.

نرم افزار حسابداری صرافی

نرم افزار حسابداری صرافی

امروزه با توجه به بزرگ شدن و توسعه بازار، معاملات مالی نیز با تعداد و ارزش بالا در حال انجام می‌باشند. در صرافی‌ها نیز به دلیل حجم انبوه معاملات و تبدیل‌های مختلف نیاز به نرم‌افزار حسابداری صرافی بیش از پیش احساس می‌شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با نرم‌افزار‌های حسابداری صرافی آشنا شویم. استفاده از نرم‌افزار حسابداری صرافی به عنوان یکی مهم‌ترین ابزار‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نرم‌افزار حسابداری صرافی امکانات زیادی در اختیار صرافی‌ها قرار می‌دهد و موجب می‌شود که صرافی‌ها کنترل دقیقی بر روی حساب‌ها و معاملات خود داشته باشند.

نرم‌افزار حسابداری صرافی یک ابزار بسیار کاربردی می‎باشد که به صرافی‌ها در ثبت و گزارش معاملات مالی، مدیریت و کنترل حساب‌ها و… کمک می‌کند. نرم‌افزارهای حسابداری صرافی، با پردازش کارآمد و سریع معاملاتی که به صورت روزانه در صرافی‌ها وجود دارد منجر به کاهش هزینه‌های اضافی و افزایش بهره‌وری می‌شوند. در واقع نرم‌افزار حسابداری صرافی به عنوان یک دستیار هوشمند و کارآمد برای صرافان عمل می‌کند.

در چند سال اخیر با توجه به رشد و توسعه حوزه‌های برنامه نویسی و نرم‌افزار، شاهد طراحی و تولید نرم‌افزار‌های حسابداری زیادی بوده‌‌ایم که هر یک با دارا بودن امکانات و کاربردی خاص، در یک کسب و کار استفاده می‌شدند. در این بین نرم‌افزار‌هایی بودند که علاوه بر دارا بودن امکانات فراوان، ویژگی‌های کاربردی زیادی نیز داشتند که قادر به رفع نیاز حسابداری تمامی کسب و کار‌ها بودند. از جمله این نرم ‌افزار‌ها، نرم‌ افزار حسابداری محک می‌باشد که امکانات و قابلیت‌های ویژه و کاربردی را در اختیار مشاغل از جمله صرافی‌ها قرار داده است. نرم ‌افزار حسابداری صرافی محک با دارا بودن امکاناتی چون عملیات ارزی از جمله ثبت و معرفی انواع ارز، ثبت اطلاعات کامل مشتری‌ها، خرید و فروش حواله ارزی، امکان تعریف منابع، بانک‌ها و… مدیریت و کنترل دقیقی بر معاملات و دارایی‌ها را در اختیار صرافی‌ها قرار داده است.

ویژگی‌های بهترین نرم ‌افزار حسابداری صرافی چیست؟

نرم ‌افزار حسابداری صرافی در جهت پاسخگویی به نیاز‌های مالی و عملیات جاری صرافان طراحی و تولید شده است. نرم ‌افزار حسابداری صرافی باید با سرعت بالا و بیشترین دقت عملیات مربوط به مدیریت و کنترل امور مالی و صرافی مثل خرید و فروش ارز را به صورت صحیح و اصولی و طبق قوانین حسابداری در صرافی‌ها انجام دهد. نرم‌افزار حسابداری صرافی در واقع به صورت یک سیستم اتوماسیون عمل می‌کند و با دارا بودن بخش خزانه داری امکان خرید و فروش و انتقال انواع ارز‌های مختلف همچنین امکان تبدیل و محاسبه آن‌ها را در بستر یک سیستم نرم ‌افزاری کاملاً مطمئن آسان کرده است. در این قسمت با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک نرم ‌افزار حسابداری صرافی باید داشته باشد آشنا خواهیم شد.

  • امکان تعریف و ثبت انواع ارزهای مختلف ثبت اطلاعات حساب مشتریان
  • امکان انجام عملیات خرید و فروش و انتقال ارز و حواله‌های ارزی
  • همچنین انجام امور تبدیل ارزها و همچنین قیمت گذاری
  • امکان معرفی منابع و دارایی‌های مختلف از قبیل طلا، نقره و سکه
  • امکان تولید اتوماتیک سند و رسید ارزی و همچنین صدور حواله‌های ارزی
  • امکان محاسبه و انجام کلیه عملیات حسابداری از قبیل اجاره، ایاب‌وذهاب و هزینه حقوق
  • امکان ارائه انواع گزارش‌های کاربردی از قبیل گزارش‌های سود و زیان هر فاکتور
  • امکان ارائه گزارش عملکرد روزانه، هفتگی و ماهانه به تفکیک ارز مختلف در بازه زمانی مشخص
  • یکپارچه سازی اتوماتیک اطلاعات مشتریان و ارتباط آن با بخش خزانه داری و خرید و فروش ارز و سکه
  • امکان ارائه صورت‌حساب‌های مالی به صورت دوره‌ای و لحظه‌ای
  • قابلیت تعریف و اضافه کردن کاربران و تعین سطح دسترسی برای آنها
  • و…

سخن پایانی

امروزه رشد و توسعه اقتصادی بسیاری از کشور‌ها و همچنین بهبود روابط آنها با هم منجر به ایجاد شرایطی شده که در آن نیاز به نقل ‌و انتقال پول و ارز‌های مختلف بیش از پیش احساس می‌شود. همچنین نقش صرافی‌ها به عنوان یک واسط یا کارگزار در این بین پررنگ‌تر از گذشته می‌باشد. صرافی‌ها با توجه به نوع معاملاتی که دارند و همچنین به دلیل حجم بالا معاملات و نقل‌وانتقال انواع ارز، به سیستم‌های حسابداری پیشرفته‌‌ای نیاز دارند که توانایی مدیریت و کنترل امور مالی و حسابداری آنها را برعهده بگیرد و با ارائه انواع گزارش‌های کاربردی، بتواند مدیران را در اتخاذ تصمیم مناسب راهنمایی کند.

با توجه به توسعه تکنولوژی و رشد اکثر حوزه‌های علوم کامپیوتر از جمله برنامه نویسی و نرم‌افزار، نرم‌افزار‌های حسابداری ویژه‌‌ای طراحی و تولید شدند که نیاز اکثر کسب و کار‌ها را برطرف کردند. در این بین با توجه به نیاز صرافی‌ها، نرم‌افزار حسابداری صرافی ویژه‌‌ای نیز طراحی و تولید شد که با دارا بودن امکانات و قابلیت‌های مهم امکان مدیریت و کنترل امور مالی و حسابداری را برای صرافی‌ها آسان کرد. نرم‌افزار حسابداری صرافی یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که در صرافی‌ها به علت حجم انبوه معاملات و نقل‌وانتقال، کاربرد بسیار بالایی دارد.

در این مقاله در مورد حسابداری صرافی چیست؟ انواع صرافی، نحوه کار صرافی‌ها و نرم‌افزار حسابداری صرافی توضیحات کاربردی و جامعی ارائه شد که می‌تواند به عنوان یک راهنمای کلی جهت انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری صرافی به شما کمک کند.

یکی از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری صرافی، نرم‌افزار حسابداری محک می‌باشد که با دارا بودن امکاناتی چون عملیات ارزی مختلف از جمله ثبت و معرفی انواع ارز، ثبت اطلاعات کامل مشتری‌ها، خرید و فروش حواله ارزی، امکان تعریف منابع و… بخش بزرگی از نیاز‌های صرافی‌ها را برای مدیریت امور مالی و حسابداری حل کرده است. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم‌افزار حسابداری محک با کارشناسان و مشاورین مجرب گروه نرم‌افزاری محک تماس حاصل کرده تا به‌صورت رایگان اطلاعات تکمیلی را دراین‌خصوص را دریافت کنید.

منبع: Kantox / AccountingTool

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

وهاب نادری
وهاب نادری
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری