جستجو
Close this search box.

10 نکته مهم که در مغازه موبایل شما جهش ایجاد می‌‌کند

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 10 دقیقه

شما به‌عنوان صاحب یک مغازه موبایل حتما رقیبان زیادی دارید. چه در مکانی که محل کار شما است و چه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی. تنها زمانی می‌توانید از تمام رقیبان پیشی بگیرید و به دستاوردهای عالی برسید که متفاوت از هم‌صنفی‌های خود عمل کنید. در این مقاله با ده (+دو) آموزه مهم و کاربردی آشنا خواهید شد که استفاده از آن‌ها می‌تواند در فضای کسب‌وکار شما به معنای واقعی کلمه جهش ایجاد کند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

چیدمان مغازه موبایل‌فروشی بسیار مهم است

چیدمان مغازه موبایل‌فروشی بسیار مهم است

اولین نکته‌ای که باید در راه‌اندازی یا ارتقاء مغازه موبایل خود توجه کنید، چیدمان مغازه است. موبایل‌فروشی شما باید زیبا به نظر برسد. البته زیبا بودن همیشه به معنای استفاده از مصالح و معماری لوکس نیست؛ بلکه چیزی که مهم است استفاده بهینه و هنرمندانه از ظرفیت‌های موجود شما است. در ادامه چند پیشنهاد کاربردی درباره چیدمان مغازه موبایل ارائه خواهیم کرد:

نورپردازی کافی داشته باشید

نورپردازی مغازه موبایل بسیار مهم است. اگر مغازه شما تاریک باشد، مشتریان رغبت زیادی به ماندن نخواهند داشت و خیلی زود از مغازه شما خواهند رفت. با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و ال ای دی تا جایی که می‌توانید مغازه خود را نورانی کنید تا هم همه‌جا روشن باشد و هم برق کمتری مصرف شود و در مصرف انرژی صرفه‌جویی صورت گیرد.

رنگ‌بندی مغازه مهم است

استفاده از رنگ‌بندی متناسب و چشم‌نواز احتمال حضور مشتریان در مغازه موبایل شما را افزایش می‌دهد. سعی کنید آمیزه‌ای از دو یا سه رنگ را در طراحی مغازه خود استفاده کنید. مهم نیست از چه‌رنگی استفاده می‌کنید؛ فقط حواستان باشد رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید با هم تناسب داشته باشند.

سعی کنید مغازه موبایل فروشی خود را هنرمندانه بچینید

سعی نکنید مغازه موبایل خود را شلوغ کنید. لازم نیست تمام گوشی‌های موجودر مغازه را به رخ مشتری بکشید. همین که از هر برند چند گوشی در طرح‌ها و قیمت‌های مختلف (متناسب با تمام اقشار جامعه) داشته باشید کافی است. به‌جای شلوغ کردن موبایل‎‌فروشی می‌توانید سازوکاری فراهم کنید که مشتریان بتوانند به صورت زنده گوشی‌ها را امتحان کنند و با امکانات هر گوشی آشنا شوند.

از ظرفیت ویترین حداکثر استفاده را داشته باشید

ویترین مغازه موبایل شما اولین جایی است که مشتری با آن برخورد می‌کند. لذا خیلی باید به چیدمان هنرمندانه آن دقت کرد. تمام اصول مربوط به چیدمان مغازه (از نورپردازی گرفته تا رنگ‌بندی و چیدمان هنرمندانه) در ویترین باید به بهترین شکل رعایت شود. به‌یاد داشته باشید که مشتریان در چندثانیه اول شما و مغازه موبایل‌ شما را قضاوت می‌کنند. پس حواستان باشد همه‌چیز در جای مناسب خودش قرار داشته باشد.

سقف مغازه موبایل هم مهم است

با استفاده از کناف یا سایر مصالح می‌توانید سقف مغازه خود را از سادگی خارج کنید. طراحی سقف می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که مشتری را به سمت قسمت خاصی از مغازه موبایل شما راهنمایی کند.در انتها شما می‌توانید برای دریافت ایده‌ در راستای طراحی مغازه موبایل خود از تصاویر موجود در سایت زیر استفاده کنید.

https://phoneshopdesign.com/tag/cell-phone

چیدمان مغازه موبایل‌فروشی بسیار مهم است

مشتریان، نقش فوق العاده مهمی در کسب و کار شما دارند

مشتری درگاه رزق خداوند برای شما است و اگر مشتری در کار نباشد، شما ثروتمند نخواهید شد. تمام هنر شما به‌عنوان فروشنده این است که اشتیاق خود را به مشتری انتقال دهید و در ازای آن، از مشتری اعتماد دریافت کنید و به‌این وسیله برای خود اعتبار کسب کنید. در همین راستا باید هنر ارتباط با مشتری را بدانید. در ادامه سرفصل‌هایی برای ارتباط سازنده با مشتری را بیان خواهیم کرد:

دلسوز مشتری باشید

همیشه قبل از این‌که به فکر سودآوری خودتان باشید، منفعت مشتری را در نظر بگیرید و به‌معنای واقعی کلمه دلسوز او باشید. شاید منفعت شما در این باشد که مشتری گوشی 10 میلیونی از شما بخرد اما نیاز واقعی او با یک گوشی 7 میلیونی تأمین شود. لذا به ‌فکر مشتری باشید و سعی کنید قبل از منفعت خودتان به سودآوری مشتری توجه کنید. مطمئن باشید مشتری احساس دلسوزی شما را درک می‌کند و همین مسئله  احتمال خرید مشتری از مغازه موبایل شما را افزایش می‌دهد.

فعالانه به صحبت های مشتری گوش کنید

سعی کنید شنونده فعالی باشید. مهارت شنیدن فعال به مشتری احساس مهم‌بودن می‌دهد و همین مسئله احتمال فروش محصول را زیاد می‌کند. در ادامه برخی روش‌های کاربردی برای یک شنونده فعال بودن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. (البته باید دانست که شنیدن یک نماد برای تعامل هوشمندانه با مشتری است و اقدامات شما صرفا در حوزه شنیدن خلاصه نمی‌شود).

  • هنگام صحبت کردن به مشتری نگاه کنید.
  • با استفاده از زبان بدن به سخنان مشتری واکنش نشان دهید.
  • برای تسلط بر خواسته مشتری سؤالات مناسب از او بپرسید.
  • به تمام سؤالات مشتری پاسخ دهید و نگذارید سؤالی در ذهن مشتری بدون پاسخ بماند.
  • با زبان نرم سخن بگویید.
  • اگر جایی با اطلاعاتی که مشتری بیان می‌کند موافق نیستید و یا احساس می‌کنید اطلاعات اشتباه بیان شده است، لطفا جوری موضع نگیرید که کرامت و عزت نفس مشتری خدشه‌دار شود.

از انتخاب‌های متعدد مشتری خسته نشوید

در یک روز کاری آن‌هم در مغازه موبایل ممکن است با مشتریانی برخورد کنید که بسیار وسواسی هستند و برای انتخاب گوشی مورد نظر خود شاید قریب صد گوشی از برندهای مختلف را امتحان می‌کنند! (به خصوص اگر خانم باشند و ظاهر گوشی برای آن‌ها بسیار مهم باشد). در چنین مواقعی باید سعی کنید سعه‌صدر خود را تا حد امکان بالا ببرید و با مشتری نهایت همکاری را داشته باشید.

Rank Math

البته اگر می‌خواهید کارتان در این زمینه راحت شود، می‌توانید یک آلبوم عکس از گوشی‌هایی که در موبایل‌فروشی خود دارید آماده کنید و آن را در اختیار مشتری بگذارید تا هم مشتری وسواسی شما راضی باشد و هم شما کمتر اذیت شوید. اما اگر چنین آلبوم عکسی در اختیار شما نیست، پیشنهاد قطعی ما تعامل حداکثری با مشتری است. یادتان باشد مشتری ولی‌نعمت شما و دریچه رزق خداوند برای شما است.

نظرسنجی داشته‌ باشید

یکی از اقدامات بسیار هوشمندانه پس از خرید مشتری نظرسنجی از آن‌ها است. منظور از نظرسنجی لزوما ارائه یک کاغذ به همراه چندسؤال نیست. بهترین نظرسنجی، حالتی است که به‌صورت شفاهی و تلفنی صورت گیرد و شما یا همکارتان کاملا مستقیم با مشتری صحبت کنید. در چنین حالتی جدای از این که نقاط قوت یا ضعف محصول و خدمات خود را خواهیدشناخت، حس بسیار خوبی به مشتری القاء خواهید کرد و همین مسئله احتمال حضور دوباره مشتری در مغازه موبایل شما را چند برابر خواهد ساخت.

جشنواره برگزار کنید

برگزاری جشنواره یکی دیگر از اقدامات جالب برای جذب بیشتر مشتریان است. در کشور ما مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی وجود دارند که هر کدام می‌توانند بستری برای بزگراری جشنواره باشند. معمولا هر جشنواره با یک پیشنهاد ردنشدنی همراه است. پیشنهاد ردنشدنی پیشنهادی است که در کنار وجود محدودیت زمانی برای خرید کالا، یکی از دو ویژگی زیر را داشته باشد:

  • محصولات تخفیف باورنکردنی داشته باشند.
  • قرعه‌کشی وجود داشته باشد و جایزه قرعه‌کشی بسیار چشم‌گیر و بزرگ باشد.

اگر اسلوب برگزاری جشنواره را بلد باشید، می‌توانید به راحتی در مناسبت‌های مختلف جشنواره برگزار کنید و در کنار سودآوری مطلوبی که خواهیدداشت، تعداد مشتریان همیشگی خود را افزایش دهید.

برای کسب‌وکار خودتان، فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید

فضای مجازی بسیار مهم و استراتژیک است و استفاده درست و بهینه از آن درآمد بسیار زیادی در اختیار شما خواهد گذاشت. لازمه استفاده درست از فضای مجازی ایجاد یک سازوکار حرفه‌ای و درست برای فروش آنلاین محصولات شما است (حتی سفارش‌گیری آنلاین تعمیرات گوشی هم در این بخش امکان‌پذیر است).

بهترین پلتفرم برای فروش آنلاین محصولات شما وب‌سایت است. شما با استفاده از آموزش‌های رایگان و همچنین استفاده از وردپرس می‌توانید با هزینه بسیار اندک برای مغازه موبایل خود وب‌سایت تشکیل دهید و با استفاده از افزونه‌هایی مثل ووکامرس، گوشی‌های خود را آنلاین بفروشید. برای آشنایی با ووکامرس و شیوه استفاده از آن می‌توانید مقاله «حسابداری ووکامرس» را مطالعه کنید.

البته راه دیگری هم برای فروش محصولات شما هست. وب‌سایت‌هایی مانند دیجی‌کالا و … هستند که شما می‌توانید با پرداخت مبلغی به آن‌ها بدون این‌که خودتان وب‌سایت داشته باشید محصولات خود را در بستر وب بفروشید. فقط کافی است با آن وب‌سایت ارتباط برقرارکنید و از قوانین آن وب‌سایت پیروی کنید. در کل فضای مجازی و فروش اینترنتی محصولات خود را دریابید و به خیل افرادی که از مسیر درآمد زیادی دارند بپیوندید.

برای کسب‌وکار خودتان، فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید

بازاریابی حرفه‌ای، کلید موفقیت در فروش شما است

بزرگان دانش رهبری کسب‌وکار (business coaghing) معتقدند کسب‌وکار (همان‌طور که از نامش پیدا است) از دو رکن اساسی تشکیل شده است:

  • کار؛ «کار» یعنی تولید محصول یا خدمات با کیفیت برای استفاده حداکثری مشتری.
  • کسب؛ یعنی تولید نقدینگی به‌واسطه فروش حرفه‌ای محصولات یا خدمات که از طریق بازاریابی حرفه‌ای صورت می‌پذیرد.

بازاریابی حرفه‌ای یعنی شما محصول خودتان را به مشتریان بالقوه نشان دهید و برای آن‌ها کاملا صادقانه ثابت کنید محصول یا خدمات شما نیاز مشتری را به زیبایی برطرف ساخته یا ارزشی به ارزش‌های مشتری اضافه می‌کند.

قبل‌ از بیان بسترهای مناسب برای بازاریابی حرفه‌ای، باید با اصول بازاریابی آشنا شوید. بازاریابی مانند هرکار مهم دیگری مهارتی آموختنی است و بیان اصول آن با رعایت اختصار در این مقاله سازگاری ندارد. پیشنهاد می‌کنیم از محتوای مقاله زیر برای آشنایی اجمالی با مقوله بازاریابی استفاده‌ کنید.

حالا که با مفهوم بازاریابی و شیوه‌های کلی آن (آفلاین و آنلاین) آشنا شدید، بسترهایی که امروز برای بازاریابی حرفه‌ای محصولات و خدمات موبایل‌ فروشی شما وجود دارند را معرفی خواهیم کرد:

صحبت چهره‌به‌چهره

بهترین راه برای بازاریابی آفلاین، تبلیغات چهره‌به‌چهره است. برای این‌کار شما می‌توانید خودتان (البته زمانی که مشتری ندارید) جلوی درب مغازه موبایل بایستید (یا یک شاگرد (مثلا یک نوجوان) را استخدام کنید که او برای شما چنین کاری را انجام دهد)) و به‌افرادی که از کنار مغازه شما رد می‌شوند سلام کنید و جمله‌ای در کنار آن بگویید (می‌توانید از جملات زیر استفاده کنید:

  • چه کمکی از من ساخته است؟
  • در خدمتم!
  • پیشنهاد می‌کنم محصولات این مغازه را هم مشاهده کنید.
  • و …).

در کنار این مسئله می‌توانید یک شی ء کوچک اما زیبا (مانند عطر، یک کاغذ حاوی محتوای آموزشی و …) را که نام مغازه شما و آدرس و شماره مغازه در آن هست را به مشتری هدیه دهید. نکته‌ای که در بازاریابی چهره‌به‌چهره بسیار مهم است، نترسیدن از «نه شنیدن» می‌باشد. ممکن است افراد زیادی بی‌اعتنا از کنار شما رد شوند. نباید این مسئله شما را سرخورده کند.

اینستاگرام

چیزی حدود 50 میلیون ایرانی در اینستاگرام حضور دارند. اینستاگرام در حال حاضر بهترین شبکه اجتماعی برای فروش محصولات است. اگر شیوه صحیح کسب درآمد از اینستاگرام را بلد باشید، فروش شما بسیار بیشتر خواهد شد. در واقع ترکیب وب‌سایت با اینستاگرام جهش شگفت‌انگیزی در فروش محصولات شما ایجاد می‌کند.

پیام‌رسان‌های داخلی مانند ایتا

پیام‌رسان‌هایی مانند ایتا و سروش توانستند مخاطبین زیادی جذب کنند. البته هرچند تا رسیدن به پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و اینستاگرام هنوز راه زیادی در پیش است اما استفاده درست و تبلیغات کاربردی در این فضا می‌تواند مشتریان شما را افزایش دهد. بسترهای دیگری برای بازاریابی حرفه‌ای محصولات و خدمات موبایل‌فروشی شما وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده درست از آن‌ها اتفاقات خوبی برای خود رقم بزنید.

رقیبان خود را تحلیل کنید و مزیت رقابتی داشته باشید

یکی دیگر از سرفصل‌های مهم برای افزایش فروش، تحلیل رقیبان شما است. شما به‌صورت کلی دوجور رقیب دارید:

  • رقیبان محلی؛ رقیبان محلی کسانی هستند که در خیابان یا فروشگاهی که شما هستید، حضور دارند.
  • رقیبان اینترنتی؛ افرادی که همزمان با شما به‌صورت اینترنتی محصولات یا خدمات شما را می‌فروشند.

شما چه به‌صورت سنتی بخواهید بفروشید و چه به‌صورت اینترنتی باید تحلیل درستی از رقیبان خود داشته باشید. تحلیل رقیبان به‌معنای کشف نقاط قوت و نقاط ضعف آن‌ها، پیاده‌سازی نقاط قوت و دورشدن از نقاط ضعف آن‌ها است.

مزیت رقابتی

یکی از سرفصل‌های مهم در تحلیل رقیبان ایجاد مزیت رقابتی است. مزیت رقابتی ارزش افزوده‌ای است که شما در ارائه محصول یا خدمات خود آن را ارائه می‌دهید؛ درحالی‌که چنین ارزش افزوده را دیگران ارائه نمی‌دهند. شما باید همزمان با تحلیل رقیبان و بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی ایشان، مزیت رقابتی داشته‌باشید و در فرآیند بازاریابی حرفه‌ای مزیت رقابتی مغازه موبایل خود را به مشتریان بالقوه منتقل کنید. در چنین حالتی می‌توانید بهترین دستاوردهای مالی و برندی را برای خود خلق کنید.

تنوع و سلیقه به‌خرج دهید

یکی از اقداماتی که احتمال خرید مشتریان از موبایل‌فروشی شما را افزایش می‌دهد، وجود برندهای مختلف گوشی در مغازه موبایل شما است. اگر قصد ندارید به‌اصطلاح «لوکس فروش» باشید، سعی کنید گوشی‌های مختلف با قیمت‌های مختلف داشته باشید تا تمام اقشار جامعه با سطوح درآمدی مختلف بتوانند از شما خرید کنند. یادتان باشد اگر می‌خواهید در فروش محصولات و خدمات تنوع به‌خرج دهید، حتما در بازاریابی حرفه‌ای مغازه موبایل خود آن را منعکس کنید.

لوازم جانبی موبایل بفروشید
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

لوازم جانبی موبایل بفروشید

فروش لوازم جانبی موبایل ضرورت بسیار مهم برای موبایل‌فروشی‌ها محسوب می‌شود. لوازم جانبی جدای از این‌که باعث درآمدزایی خرد می‌شوند، در برگزاری جشنواره‌ها و همچنین ایجاد مزیت رقابتی برای مغازه‌ موبایل شما نقشی بسیار کلیدی ایفا می‌کنند.

مثلا شما می‌توانید برای کسانی که خرید بالای 7 میلیون دارند، یک گلس درجه یک به‌همراه یک قاب شیک (مجموعا به ارزش 200 هزارتومان مثلا) هدیه بدهید. لذا لوازم جانبی بسیار مهم هستند و در افزایش فروش شما نقش بسیار کلیدی ایفا می‌کنند. در فروش لوازم جانبی سه‌نکته مهم را حتما رعایت کنید:

  1. تنوع در مدل‌ها؛ سعی‌کنید برای تمام برندهای موبایلی که می‌فروشید (حتی برندهایی که نمی‌فروشید) لوازم جانبی داشته‌باشید. تنوع در برندها احتمال افزایش درآمدخرد را افزایش می‌دهند.
  2. تنوع در قیمت‌ها؛ همان‌طور که در بخش قبلی مقاله هم گفته شد، سعی‌کنید از تمام قیمت‌ها برای فروش داشته باشید تا اقشار مختلف مردم بتوانند از شما خرید کنند.
  3. تنوع در رنگ‌ها و ظرافت‌های ظاهری؛ این مسئله برای افراد خاص پسند (خصوصا خانم‌ها) بسیار راهبردی است. تنوع در رنگ‌ها و ظرافت‌های ظاهری با سرعت بیشتری برای شما درآمد خلق می‌کند.

یکی از نکات مهم در فروش لوازم جانبی موبایل توجه به سلیقه مخاطب است. گذر زمان سلیقه مشتریان شما را تا حد زیادی مشخص می‌کند. لذا در کنار توجه به اصل تنوع لوازم جانبی، تمرکز خود را بر روی فروش لوازمی قرار دهید که مشتریان بیشتر با آن ارتباط برقرار کرده و احتمال فروش بیشتری دارد.

در کنار فروش موبایل به تعمیرات موبایل هم بپردازید

تعمیرات موبایل جدای از این‌که نوعی خدمت پس‌ از فروش محسوب می‌شود، در کنار فروش لوازم جانبی نقش بسیار مهمی در افزایش درآمد خرد شما دارد. در همین راستا لازم است سازوکاری مهم و راهبردی برای تعمیرات موبایل (و حتی برخی لوازم جانبی مانند هندزفری و …) داشته باشید. در ادامه دو نکته مهم درباره این سرفصل کاربردی بیان خواهد شد.

  • پذیرش درخواست تعمیرات؛ شما باید روی این مسئله خیلی تأمل داشته باشید. شیوه ثبت درخواست تعمیر می‌تواند برای شما مزیت رقابتی خلق کند. لازم است شما بتوانید سازوکاری طراحی کنید تا درخواست‌‌های تعمیر هم به صورت حضوری هم به صورت اینترنتی ثبت شوند. (در ادامه هنگام معرفی افزونه تعمیرات و خدمات بیشتر درباره این مسئله سخن خواهیم گفت).
  • شیوه استخدام تعمیرکار؛ اگر مغازه موبایل شما به‌اندازه‌ای بزرگ هست که بتوانید تعمیرکار حرفه‎‌ای استخدام کنید حتما چنین کاری را انجام دهید؛ اما اگر به هر دلیلی چنین اتفاقی انجام‌شدنی نیست، شما می‌توانید با سایر مغاز‌ه‌هایی که در زمینه تعمیرات موبایل فعال هستند، قرارداد امضا کنید و درآمد خرد خودتان را افزایش دهید (البته در چنین حالتی هم سعی کنید به‌مرور با استفاده از فنون مذاکره و … برای خودتان تعمیرکار جذب کنید تا استقلال کاری بیشتری داشته باشید).

چشم‌انداز بلندمدت داشته باشید

اگر می‌خواهید موفقیت پایدار و همیشگی داشته باشید، لازم است برای مغازه موبایل‌فروشی خود چشم‌انداز بلندمدت داشته باشید. در ادامه به چندسرفصل کلی برای چشم‌انداز بلندمدت اشاره می‌کنیم:

  • سعی کنید یک زمان خاص (مثلا 7 سال) را برای چشم‌انداز خود اختصاص دهید و برنامه‌ریزی کنید که در این 7 سال قرار است چگونه زندگی کنید و چه اتفاقاتی را در دنیای کسب‌وکار خودتان خلق کنید.
  • سعی کنید چشم‌انداز شما تا حد امکان واضح باشد. بله چشم‌اندازها ثابت نیستند و به‌مرور زمان می‌توانند به‌روز شوند و تغییر کنند؛ منتهی هر چه چشم‌اندازها واضح‌تر باشند، شما راحت‌تر می‌توانید اهداف و دستاوردهای خودتان را خلق کنید.
  • به قانون جذب اعتماد کنید. کائنات خدا در صورتی که چشم‌انداز شما واضح باشد، به شما کمک می‌کنند و زمینه‌های موفقیت را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

نظم کاری، اکسیر موفقیت شما است

نظم کاری و دیسیپلین، شاه‌کلید موفقیت در دنیای کسب‌وکار و زندگی است. به قول یک بیت شعر که ترجمه حدیثی از امام علی (ع) هم می‌باشد:

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود /// رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

این مسئله در افزایش فروش موبایل‌فروشی شما هم مؤثر است. موفقیت شما در این عرصه نیازمند کار مستمر و همیشگی است. ساعت ورود و خروج شما باید منظم باشد. زمانی که برای استراحت اختصاص می‌دهید باید مشخص باشد و سعی کنید نظم کاری شما به‌گونه‌ای باشد که مشتریان بالقوه و بالفعل در تعامل با شما بتوانند چنین مسئله‌ای را حس کنند.

البته این مقوله اصلا به‌معنای در نظر نگرفتن شرایط استثنایی و اتفاقات غیرمنتظره نیست. بالاخره ما در دنیای واقعیت‌ها زندگی می‌کنیم و دنیای واقعیت‌ها یعنی دنیای اتفاقات غیرمنتظره. منتهی هنر این‌جا است که ما بتوانیم خودمان را با وقایع غیرمنتظره هماهنگ کنیم و خیلی زود به نظم عادی خودمان برگردیم.

هوشمندی کسب‌وکار خود را رصد کنید

قبل از توضیح این‌که توجه به هوش تجاری چگونه باعث افزایش درآمد شما می‌شود، لازم است حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

هوشمندی کسب‌وکار و جایگاه آن در افزایش درآمد

با توجه به اطلاعاتی که درباره هوش تجاری ‌به‌دست آوردید، جایگاه این مهم در افزایش درآمد خودش را نشان می‌دهد. سعی کنید حتما ابزارهای لازم برای هوش تجاری را در اختیار داشته باشید. البته یکی از ابزارهای مهم و استراتژیک در این عرصه، نرم‌افزارهای حسابداری هستند که در بخش دوازدهم درباره آن سخن خواهیم گفت.

محاسبات مالی خود را مدیریت کنید

شاید مهم‌ترین سرفصل مغازه موبایل شما که به هم به هوش تجاری ارتباط پیدا می‌کند و باعث افزایش درآمد شما می‌شود، مدیریت محاسبات مالی موبایل‌فروشی شما است. باید محاسبات مالی شما به‌گونه‌ای باشد که هر لحظه اراده کردید بتوانید ریزاعداد مربوط به منابع مالی خود را داشته باشید.

در همین راستا خیلی‌ها استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری را پیشنهاد می‌دهند. نرم‌افزارهای حسابداری باعث می‌شوند شما محاسبات مالی خود را سریع و با کمترین میزان خطاپذیری انجام دهید.

در میان نرم‌افزارهای حسابداری متعدد، پیشنهاد ما استفاده از نرم‌افزار حسابداری محک می‌باشد. نرم‌افزار حسابداری محک در کنار دارابودن ویژگی‌های عمومی یک نرم‌افزار حسابداری مطلوب، افزونه‌هایی دارد که در فرآیند جهش مالی موبایل‌فروشی شما بسیار مؤثر است. در ادامه با چند افزونه کاربردی برای صنف مغازه موبایل آشنا خواهیم شد.

افزونه تعمیرات و خدمات محک

این افزونه (افزونه تعمیرات و خدمات محک) برای مراکزی که کار تعمیرات لوازم را انجام می‌دهند (از جمله مغازه موبایل) و نیاز به یک اتوماسیون برای مکانیزه‌کردن روال تحویل کالا از مشتری برای تعمیر، انتقال به واحد تعمیر، انتقال به انبار، تست و کنترل کالا، محاسبه هزینه تعمیرات و تحویل کالا به مشتری و غیره را دارند بسیار مناسب می‌باشد. در این افزونه امکانات زیر ارائه می‌شود:

  • ثبت مشخصات ، ایرادات و لوازم همراه دستگاه
  • ثبت خدمات ارائه شده و قطعات مصرفی
  • صدور فاکتور خدمات
  • ارائه گزارشات آماری و تحلیلی از قبیل صورتحساب مشتریان، میزان درآمد کسب شده به صورت تفکیک شده از هریک از انواع خدمات، میزان مصرف هر یک از قطعات، میزان مراجعات انجام شده برای هر یک از انواع ایرادات و …

افزونه چاپ و تولید بارکد محک

اگر می‌خواهید برای تمام محصولات موجود در موبایل‌فروشی خود شناسنامه تهیه کنید، پیشنهاد ما استفاده از افزونه چاپ و تولید بارکد محک می‌باشد. افزونه چاپ و تولید بارکد محک امکانات زیر را برای شما خواهد داشت:

  • سازگاری با تمامی چاپگرهای لیزری، رنگی، سوزنی و رولی
  • امکان قرار دادن بارکد و متن به تعداد دلخواه در یک برچسب
  • امکان قرار دادن تصویر به تعداد دلخواه در یک برچسب
  • امکان چاپ و تنظیم برچسب ها و چینش در سطر و ستون های تعیین شده
  • امکان چاپ تگ (برچسب) های بارکد استاندارد

افزونه تحلیلگر محک

موبایل‌فروشی شما با حجم زیادی از داده ها احاطه شده است و تنها زمانی شما می‌توانید به درستی از این داده ها استفاده کنید که آن‌ها به اطلاعات مفیدی تبدیل شوند.

ابزار تحلیل‌گر نرم‌افزاری تحلیل کننده است که بر اساس داده‌های موجود در نرم‌ افزار حسابداری محک شما، اقدام به تحلیل و استخراج گزارشات حسابداری کاربردی می‌نماید و قابلیت این را به شما می‌دهد که بتوانید گزارش را ذخیره نموده تا با گزارشاتی که بعدا تهیه می‌کنید مقایسه کنید. برخی از سرفصل‌هایی که در افزونه تحلیلگر محک می‌توانید مشاهده کنید عبارت‌است از:

  • سودآورترین مشتریان
  • کم‌سودترین مشتریان
  • بیشترین فروش به اشخاص
  • فروش به تفکیک گوشی‌ها یا لوازم جانبی
  • سودآورترین گوشی‌ها و لوازم جانبی
  • کم‌سودترین گوشی‌ها و لوازم جانبی

افزونه بازارا

توسط افزونه بازارا، شما می‌توانید اطلاعات مشتریان، گوشی‌ها (مشخصات موبایل، موجودی موبایل، جزئیات موبایل مانند رنگ، برند و …)، فاکتور‌ها و گردش اشخاص را بین نرم‌افزار حسابداری محک و وب‌سایت خود به سادگی و به صورت خودکار همگام‌سازی کنید.

اگر تمایل به ساخت فروشگاه اینترنتی برای مغازه موبایل خود دارید، ما به شما کمک می کنیم تا به سادگی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده و فروش اینترنتی را از طریق نرم‌افزار حسابداری قابل نصب بر روی لپتاپ یا رایانه شخصی و یا بصورت آنلاین و تحت وب مدیریت کنید.

اگر وب‌سایت دارید اما وب‌سایت شما قابلیت فروش اینترنتی ندارد، به سادگی می توانید با ابزارهای موجود، فروشگاه اینترنتی را روی سایت خود راه اندازی کنید و پس از آن با اتصال به نرم‌افزار حسابداری یک سیستم یکپارچه را تجربه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم مطالب مطرح‌شده در این مقاله برای شما مفید و راهگشا بوده باشد. انتقادات و پیشنهادات شما راهگشای ما برای تولید محتوای بهتر و غنی‌تر خواهد بود. بهترین‌ها را برای شما آرزومندیم.

منبع: phoneshopdesign و verywellmind

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

3 پاسخ

  1. سلام عالی عالی عالی
    فقط اگه زحمتی نیستش راهنمایی بفرماییدبهترین استراتژی برای کسب درآمدبیشترازموبایل فروشی چه گزینه ای است؟؟
    نقدینگی
    کارمندخوب
    مدیرخوب
    و…..
    سپاسگزارم

    1. باسلام.قطعا به کار گرفتن تمام نکات در کنار هم شما را به نتیجه خوبی می رساند.

  2. سلام برای کسب کاروموبایل حدود چقدر سرمايه اولیه میخاد
    درآمد ماهیانه موبایل چقدرمیشه
    ابزاروموبایل ازکجا به بهترین شکل می شود خرید ک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری