جستجو
Close this search box.

راه اندازی کتابفروشی + مهارت‌های لازم برای راه اندازی کتابفروشی

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه

راه اندازی کتابفروشی، ایده‌ای است که به دلیل افزایش تقاضای افراد کتاب خوان با هدف ارتقا فرهنگ و هنر در جامعه، در ابعاد مختلف رو به افزایش است. امروزه در کنار انتشار کتاب‌های الکترونیکی در پلتفرم‌های مختلف، علاقه به نسخه چاپی کتاب‌ها از بین نرفته است و روزانه افراد زیادی راهی کتاب‌فروشی‌ها می‌شوند. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک بررسی می‌کنیم که چگونه کتابفروشی بزنیم ؟

فهرست مطالب

از تاریخچه کتابفروشی چه میدانید؟

از تاریخچه شغل کتابفروشی چه میدانید؟

صنعت نشر و تولید کتاب از دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار روی کار آمد.در آن زمان به‌غیر از مدرسه دارالفنون که کتاب‌های درسی مورد نیاز دانش‌آموزان را چاپ می‌کرد، بسیاری از تاجران نیز اقدام به چاپ کتاب با هدف سود دهی کردند. بر اساس مکتوبات و شنیده‌ها از پیشکسوتان کتابفروش و ناشر، اولین کتابفروشی در تهران و بازار بین الحرمین راه اندازی شده است.

راه اندازی کتابفروشی در 10 مرحله:

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس برای برداشتن قدم بعدی آماده‌اید. پروژه راه اندازی مغازه کتابفروشی و لوازم التحریر چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. این مراحل راه اندازی کتابفروشی تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ مشکلی نداشته باشد.

مرحله 1: برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های راه اندازی کتابفروشی چقدر است؟
  • بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟
  • مغازه کتابفروشی چگونه کسب درآمد می‌کند؟
  • نام مغازه خود را چه خواهید گذاشت؟
هزینه راه اندازی مغازه کتابفروشی چقدر است؟

هزینه راه اندازی مغازه کتابفروشی چقدر است؟

سرمایه لازم برای راه اندازی شغل کتاب فروشی بر اساس موقعیت مکانی، متراژ، هزینه‌های نیروی کار، هزینه‌های ساخت و بسیاری عوامل دیگر بسیار متغیر خواهد بود. برای راه‌اندازی کتاب‌فروشی، در مراحل اولیه حداقل به 1000 جلد کتاب نیاز دارید. این تعداد کتاب برای شروع کافی است و کمتر از آن توصیه نمی‌شود مگر اینکه بخواهید در حوزه و رشته تخصصی کار کنید.

هزینه‌های راه‌اندازی یک مغازه با این تعداد کتاب به صورت زیر برآورد شده است:

  • هزینه خرید 1000 جلد کتاب: حدود 50 میلیون تومان
  • هزینه ساخت و سفارش قفسه کتاب (ساده‌ترین نوع): 10 میلیون تومان
  • هزینه اجاره مغازه یا خرید آن قطعاً با توجه به شهر و موقعیت مکانی متغیر خواهد بود.
  • هزینه‌های ثابت مثل برق و سیستم سرمایشی و گرمایشی
  • در صورت تمایل به تبلیغات، برای چاپ تراکت و …هم بودجه در نظر بگیرید.

هزینه‌های ثابت در شغل کتابفروشی چقدر است؟

اجاره مغازه و موجودی کتاب‌های کتابفروشی دو گزینه تأثیر گذار بر هزینه‌های ثابت شما خواهند بود. بخش بسیار زیادی از سرمایه اولیه شما باید صرف خرید کتاب شود. این سرمایه می‌تواند چیزی حدود 50 تا 70 میلیون تومان باشد. هزینه‌های بزرگ بعدی مربوط به هزینه نیروی کار یا اجاره مغازه است که این مقدار بسته به اندازه کتابفروشی شما متغیر است.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین خطاهای محاسباتی نیز رخ می‌دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بازار و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

جایگاه بازار شما، مخاطبان شما را تعیین خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال، مخاطب اصلی کتاب‌ها با موضوع ادبیات کودکان، والدین هستند و یا کتاب‌ها با موضوع سفرنامه نویسی، خوانندگان علاقه‌مند به گردش را جذب می‌کند. صرف نظر از موضوع، اصولا مشتریان شما خوانندگان مشتاق و کنجکاو خواهند بود. آنها درباره موضوعات مختلف تحقیق می کنند واز شما به عنوان صاحب کتابفروشی راهنمایی میخواهند. بنابراین، اطلاعات شما باید در حوزه های مختلف به روز باشد.

به طور کلی هدف و مشتریان اصلی کتابفروشی شما افراد زیر خواهند بود:

  • علاقه‌مندان به کتاب و محصولات فرهنگی
  • دانشجویان
  • دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی
  • سازمان‌ها و شرکت‌ها
درآمد کتابفروشی از کجا است؟

درآمد کتابفروشی از کجا است؟

ناشران معمولاً به صاحبان کتابفروشی ها 40 درصد تخفیف در قیمت جلد کتاب‌هایشان اعطا می‌کنند، بنابراین این حداکثر حاشیه سود شما در نسخه‌های جدید کتاب است. اگر کتاب‌های دست دوم را بخرید و بفروشید، ممکن است حاشیه سود بیشتری داشته باشید. همچنین با خرید اینترنتی کتاب از سایت‌های کم هزینه و فروش مجدد آنها به صورت حضوری می‌توانید درآمد خوبی را برای خود به ارمغان بیاورید.

کتابفروشی به صورت خودکار نقطه اتصال ناشران کتاب و مخاطبان محسوب می‌شود و بیشتر در آمد خود را از فروش کتاب‌های کنکور و کمک آموزشی به دست می‌آورد. امروزه ارائه خدمات کتابفروشی ها به کتاب محدود نمی‌شود و اقلام دیگری نیز در آن به فروش می‌رسد. این اقلام شامل محصولات زیر می‌شود:

  • محصولات چند رسانه‌ای (شامل نرم افزار آموزشی، نرم افزار خدماتی و …)
  • آلبوم‌های موسیقی
  • صنایع دستی کوچک (شامل زیورآلات و یادگاری‌های کوچک و …)
  • هدایای تبلیغاتی
  • نوشت افزار
  • بازی‌های فکری و …

سود کتابفروشی چقدر است ؟

اگر کتاب‌های جدید می‌فروشید، حاشیه سود شما تقریباً 40 درصد می‌باشد.

چگونه می‌توانید سود کتابفروشی خود را بیشتر کنید؟

به فکر ارائه خدمات جانبی در مغازه کتابفروشی خود باشید. خدماتی که برای مشتریان شما ارزش بیافرینند و به گسترش کسب و کارتان کمک کند. با طراحی سایت کتابفروشی خود، سفارشات خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. این ورود به دنیای تجارت الکترونیک تقریباً 30 درصد فروش شما را افزایش خواهد داد. همچنین می‌توانید:

  • زیباسازی فضای کتابفروشی با استفاده از قفسه‌های زیبا و نور پردازی مناسب
  • استفاده از تخفیف برای افزایش فروش و تعداد مشتریان
  • استفاده از ویترین مناسب برای جذب مشتری
  • استفاده از دوره‌های اتحادیه کتاب‌فروشان برای افزایش فروش
  • استفاده از تابلوی جذاب برای جذب مشتری
  • استفاده از نایلون‌ها و پکیج‌های تبلیغاتی مناسب برای افزایش فروش

نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟

قبل از تاسیس کتابفروشی باید بدانید که انتخاب نام مناسب بسیار مهم و چالش برانگیز است. اگر قبلاً نامی برای مغازه کتاب فروشی خود انتخاب نکرده‌اید از صاحبان کتابفروشی ها کمک بگیرید.

هنگام راه اندازی کتابفروشی و ثبت آن، توصیه می‌کنیم نامی انتخاب کنید که در پلتفرم‌های زیر موجود بوده و کسی آن را انتخاب نکرده باشد:

  • در دسترس بودن نام در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی
  • در دسترس بودن نام کتابفروشی در دامنه وب

مرحله 2: شریک کاری پیدا کنید

متداول‌ترین انواع ساختار کسب و کار شراکتی عبارت‌اند از: مالکیت انحصاری یا محدود، مشارکت LLP، شرکت با مسئولیت محدود (LLC). ایجاد یک کسب و کار شراکتی از نوع LLC از شما و کسب و کارتان محافظت می‌کند. شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که برای تشکیل و ثبت آن، حضور حداقل دو شریک لازم است و مسئولیت شرکا به میزان سرمایه‌ای است که به شرکت آورده‌اند. به بیانی دیگر، اگر از کتابفروشی شما شکایت شود و دارایی آن برای پرداخت بدهی کافی نباشد، شرکای شما با مسئولیت محدود به میزان سرمایه‌ای که به کتابفروشی آورده‌اند، مسئول پرداخت آن بدهی خواهند بود. مازاد بر آن، طلبکاران نمی‌توانند بدهی‌های خود را از دارایی و اموال شخصی شرکای کتابفروشی مطالبه کنند.

مرحله 3: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 4: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی کتابفروشی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از کتابفروشی شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 5: خرید نرم افزار حسابداری کتابفروشی

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری کتابفروشی محک که از دسته برنامه های حسابداری فروشگاهی است می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

مرحله 6: مجوز کتابفروشی را کسب کنید

عدم دریافت مجوز کتابفروشی می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما گردد. پس در همان مراحل اولیه اطلاع از نحوه تاسیس کتابفروشی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

چطور پروانه کسب کتابفروشی را بگیریم؟

برای دریافت مجوز فروش لوازم ورزشی از اتحادیه می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید.
  2. پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدوداً 10 روز طول می‌کشد.
  3. در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  4. پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  5. در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تأییدیه دریافت جواز کسب و جواز راه اندازی کتابفروشی را به او ارائه می‌نمایند.
  6. در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود.
  7. در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید.

شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل پروانه کسب از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران. برای اتباع بیگانه، پروانه کار معتبر از وزارت کار و امور اجتماعی، و پروانه اقامت از وزارت کشور
  • اشتغال به حرفه نشر کتاب، کتابفروشی یا توزیع کتاب
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی یا عادی، یا مبایعه نامه یا ارائه قراردادهای منعقده مابین متقاضی پروانه با ادارات و سازمان‌های دولتی، نهادها، شهرداری‌ها، شرکت‌های خاص صنفی، شرکت‌های تحت پوشش سازمان‌های دولتی و نهادها

تبصره: دریافت تعهد محضری از دارندگان اجاره نامهٔ عادی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن.

  • گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا ارائه گواهی معتبر مبنی بر معافیت تحصیلی یا پزشکی و همچنین دارندگان دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت و در مدت اعتبار آن (وفق بند ۶ قانون مزبور)

تبصره: حداقل سن جهت خانم‌ها به منظور دریافت پروانه کسب، هیجده سال است.

  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با حداقل گواهی پایان تحصیلات ابتدایی یا سواد خواندن و نوشتن (به استثنای متقاضیانی که سن آن‌ها از ۵۰ سال به بالا باشد)
  • گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • ارائه پایان کار تجاری (برای کتاب‌فروشان)،اداری یا کارگاهی (برای توزیع کنندگان) محل واحد صنفی و یا قبض یا رسید پرداخت عوارض کسب و پیشه سالیانه شهرداری و یا پروانه ساختمانی تجاری، اداری یا کارگاهی محل واحد صنفی یا ارائه گواهی شهرداری مبنی بر بلامانع بودن صدور پروانه کسب

تبصره: برای دارندگان اجاره‌نامه‌ها یا اسناد عادی، هرگونه مدرکی دال بر تشکیل پرونده در شهرداری کفایت می‌کند

  • ارائه هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده و یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی
  • موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی
  • عکس جدید ۱۲ قطعه
  • فتوکپی شناسنامه عکس دار دو برگ در مورد اتباع بیگانه فتوکپی گذرنامه

تبصره: صدور پروانه برای افراد حقیقی یا حقوقی با ارائه وکالت نامه ممنوع است.

مرحله 7: تشکیل پرونده بیمه برای کتابفروشی

کتابفروشی شما علاوه بر جواز کسب به بیمه هم برای ادامه فعالیت ایمن احتیاج دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که یک کتابفروشی تازه تأسیس باید انجام دهد امور بیمه‌ای و تشکیل پرونده بیمه فروشگاه تازه تأسیس است. گرفتن کد کارگاهی اولین مرحله برای انجام امور بیمه‌ای کتابفروشی تازه تأسیس شما است. پس از آنکه کارفرما کد کارگاهی دریافت کرد می‌تواند با معرفی افراد شاغل در فروشگاه خود، لیست بیمه آنها را رد کند.

مرحله 8: برند فروشگاه کتابفروشی خود را تعریف کنید

برند و نام تجاری شما همان چیزی است که هویت کتابفروشی شما را مشخص می‌کند. یک برند قوی به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید.

راه اندازی کتابفروشی اینترنتی

مرحله 9: راه اندازی کتابفروشی اینترنتی

یکی از سوالاتی که بسیاری از علاقه مندان به این کسب و کار دارند این است که آیا امکان راه اندازی کتابفروشی اینترنتی وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که بله این امکان وجود دارد. بعد از تعریف برند خود، قدم بعدی ایجاد یک وب سایت برای کسب و کارتان است. وب سایت در حقیقت همانند یـک تابلوی مغازه و یا ویترین کتابفروشی شما اســت و کسب و کار شما توسط وب سایت در معرض عموم مشتریان قرار می‌گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است کـه مشتریان شـما از یک محله و یا حتی یک شهر نخواهد بود بلـکه تمام کسانی که از بستر اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند مشتریان کسب و کار شـما باشند. وب سایت کتابفروشی باعث افزایش تعداد مشتریان شده و به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

مرحله 10: تلفن کتابفروشی خود را راه اندازی کنید

راه‌اندازی تلفن برای کسب‌وکارتان یکی از بهترین راه‌ها برای جدا سازی زندگی شخصی از زندگی تجاری شماست. این تنها مزیت نیست؛ همچنین به شما کمک می‌کند تا ارتباط بین شما و مشتریان کسب و کارتان را بهتر مدیریت کنید، به کسب و کار شما مشروعیت می‌بخشد. تماس مشتریان با شما در جلب اعتماد مشتریان بالقوه نیز تأثیرگذار است.

آیا شغل کتابفروشی برای شما مناسب است؟

برای کار در کتابفروشی و تاسیس کتاب فروشی باید به کتاب و کتاب‌خوانی،اصول بازاریابی و فروش و ارائه اطلاعات درباره کتاب‌ها علاقه داشته باشد.

مهارت‌های لازم برای راه اندازی کتابفروشی چیست؟

  • داشتن حسن شهرت
  • توانایی تعامل با سنین مختلف ، سلیقه ها ، توقعات و رویکردهای متفاوت
  • داشتن تجربه کار در محیط های فرهنگی
  • توانایی مدیریت از لحاظ اقتصادی و منابع انسانی
  • آشنایی با قوانین مالیاتی، کار و تأمین اجتماعی

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری کتابفروشی محک

تا به اینجا با یکدیگر آموختیم که چگونه یک کتابفروشی راه اندازی کنیم ؟ حال نکته قابل توجه آن است کهمدیریت هزینه‌ها در کتابفروشی برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است. محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود کتابفروشی، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. با استفاده از نرم افزار حسابداری کتابفروشی می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در مغازه کتابفروشی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی کتابفروشی ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری مغازه خود نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: howtostartanllc

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

17 پاسخ

  1. سلام. من میخوام کتاب فروشی اینترنتی بزنم و از طریق اینترنت کتاب های بفروشم برای شروع کار هم میخوام از کتاب های کنکوری شروع کنم. اما نمیدونمچه سرمایه ای برای این کار لازمه با یک چند تا فروشگاه صحبت کردم برای تامین کتاب های کنکور که اونا کتاب رو تامین کنن و من فقط از طریق اینترنت کتاب بفروشم نظر شما در مورد سرمایه لامزم برای راه اندازی کتاب فروشی آنلاین چیه؟

    1. سلام دوست عزیز. برای راه اندازی کتاب فروشی آنلاین شما با چند تا هزینه رو به رو هستید که شامل هزینه خرید هاست و دامین، هزینه طراحی سایت، هزینه تولید محتوا و سئو سایت و هزینه تبلیغات. میزان این هزینه ها هم با توجه به کیفیت کار و سرمایه ای که دارین میتونه متفاوت باشه.

    1. باسلام.شما می توانید کتاب ها را عمده فروشی های کتاب به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید .

  2. مغازه ای در پائین شهرداریم و میخاستیم کتابفروشی پیام نور راه اندازی کنیم روند کار را وارد نیستم از کجا باید شروع کرد ضمنا مغازه قدیمی و پایانکار ندارد از مطالب آموزنده شما هم تشکر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری