جستجو
Close this search box.

راه اندازی گل فروشی در 10 مرحله + صفر تا صد تاسیس گل فروشی

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی گل فروشی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ایده‌ها برای کارآفرینان است. گل لطیف است و احساس طراوت و شادابی را برای انسان تداعی می‌کند. با اهدای گل احساسات ضمن بیان احساست، انرژی مثبت را به آنان که دوستشان داریم، انتقال می‌دهیم. شما می‌توانید انواع گل‌های خوشبو را در حیاط خانه خود بکارید و بهشت کوچک خود را خلق کنید و یا آنها را از گل‌ فروشی بخرید. اگر به راه اندازی گل‌ فروشی هم علاقه دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تاریخچه اولین گل فروشی تهران

در زمان‌های قدیم تهران خانه‌های بزرگ و باغچه‌های پرگل داشت. این باغچه‌ها نه‌تنها در خانه‌های بزرگ طبقه اشراف بلکه حتی در حیاط خانه‌های کوچک هم دیده می‌شدند. در گذشته مردم گلدان‌های گل یا قلمه‌ای از دوست‌داشتنی‌ترین گل‌های خود را به یکدیگر هدیه می‌دادند. مردم تهران قدیم معتقد بودند «گل در گلدان ریشه دارد و عمر طولانی گل، محبت بین دو طرف را زیاد می‌کند.» .

اولین گل‌ فروشی در تهران نیز توسط فردی ارمنی بنام ژرژیک که از عثمانی به ایران آمده بود، راه اندازی شد. کمتر از یک دهه بعد از راه اندازی گل‌ فروشی توسط ژرژریک، اولین گل‌ فروشی مدرن توسط مؤسسه کشاورزی زعیم افتتاح شد که اقدام به واردات انواع گل و گیاه زینتی کرد.

گل‌ فروش کیست؟

گل‌فروش شخصی است که با مدیریت سرمایه، نیروی کار، هزینه و توسعه هنر فردی خویش، یک مغازه گل‌ فروشی را مدیریت می‌کند. یک گل‌فروش می‌تواند با مدیریت مناسب و استفاده از راهکارهای مدرن درآمد خود را افزایش دهد.

راه اندازی گل فروشی در 10 مرحله

راه اندازی گل فروشی در 10 مرحله:

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای بسیار لطیف و دوست داشتنی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس برای برداشتن قدم بعدی آماده هستید. نحوه راه اندازی گل فروشی چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. گروه نرم افزاری محک، مراحل راه اندازی گل فروشی را برای شما گردآوری کرده است. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1: برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که باید بررسی شوند، عبارت‌اند از:

  1. هزینه‌های راه اندازی گل فروشی چقدر است؟
  2. بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟
  3. گل فروشی چگونه کسب درآمد می‌کند؟
  4. نام گل فروشی خود را چه خواهید گذاشت؟

هزینه‌های راه اندازی گل فروشی چقدر است؟

بخش اعظم سرمایه لازم برای راه اندازی گل فروشی صرف خنک‌کننده‌ها برای تازه نگه‌داشتن گل‌ها، اجاره محل گل‌ فروشی، خرید سفارش اولیه گل و لوازم گل آرایی (مانند نوار گل، گلدان، فوم گل، سیم گل و مواد نگهدارنده) می‌شود.

  • سرمایه مورد نیاز برای مکان مغازه گل فروشی: سرمایه مورد نیاز برای مکان گل‌ فروشی با توجه به موقعیت آن متفاوت خواهد بود. تقریباً برای رهن مغازه به حداقل 200 میلیون تومان و برای اجاره آن به 30 میلیون تومان احتیاج است. نکته قابل توجه برای بستن قرارداد آن است که باید بلند مدت باشد.
  • هزینه کارگر و نیروی کار مغازه گل فروشی: هزینه پایه ماهانه نیروی کار بین 3 الی 4 میلیون تومان است و نسبت به میزان تسلط کارشان این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.
  • هزینه خرید ابزار گل آرایی مغازه گل فروشی: هزینه ابزار گل‌ فروشی برای یک بار است و چیزی حدود 3 میلیون تومان برآورد شده است. وسایل دیگر که مصرفی هستند شامل هزینه‌های ماهانه مغازه شماست شامل کاغذ، ربان، اسپری برگ، کنف، ابزار زینتی و … که در ماه مبلغ 400 الی  500 هزار تومان برای شما هزینه دارد.
  • خرید گل برای راه اندازی مغازه گل فروشی: یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مدیریت یک مغازه گل فروشی خرید گل و نحوه نگهداری از گل هاست. برای خرید گل تازه شما باید به بازار گل شهرتان مراجعه کنید. در تهران نیز شما می‌توانید گل‌های خود را از بازار گل محلاتی یا بازار گل امام رضا انجام دهید. برای خرید گل شما نیازمند مبلغ 3 میلیون تومان در ماه هستید. این که گل‌های شما چقدر عمر کنند به مهارت نگهداری گل شما و دمای محیط نگهداری بستگی دارد. پس اصلاً خرید وسایل سرمایشی و تنظیم دما هوا را پشت گوش نیندازید.
  • هزینه آب، برق، گاز و مالیات: برای پرداخت قبض‌های گل فروشی مبلغ 2 میلیون تومان در ماه برای هزینه‌های آب، برق، گاز و مالیات باید در ماه کنار بزارید.
  • بازاریابی و تبلیغات: هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات و بازاریابی قادر به فروش پر سود محصولات خود نیست. مغازه گل فروشی شما باید در محله خودتان شناخته شود و این کار تنها با پخش بروشور، اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی و تبلیغات اینستاگرامی … امکان‌پذیر است. بهتر است برای شروع تبلیغات مغازه گل فروشی شما هزینه 20 میلیون تومان را کنار بگذارید.
  • هزینه آموزش هنر گل آرایی: هیچ گل فروشی بدون یادگیری مهارت‌های جدید و آموزش راه اندازی گل فروشی نمی‌تواندمحصولی زیباتر خلق کند و فروش خود را افزایش دهد. هر گل آرایی باید نسبت به یادگیری مهارت‌های جدید و توسعه فردی خود مبلغی را در سال کنار بگذارد.یادگیری گل آرایی مطابق با مد روز باید جزو برنامه‌های مدون هر گل‌ فروشی باشد.

هزینه‌های ثابت یک گل‌ فروشی چقدر است؟

حقوق و دستمزد خدمه فروش بخش قابل توجهی از هزینه های راه اندازی گل فروشی را در بر می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود برای داشتن پس‌انداز، بخشی از اقلام و وسائل را در انبار خود نگهداری کنید تا در روز مبادا برای تأمین بودجه به فروش برسانید.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟

بیشتر مردم برای مناسبت‌های خاص گل می‌خرند و بسیاری از مردم حتی زمانی که رویداد خاصی وجود ندارد به دیگران گل هدیه می‌دهند. گل فروشان معمولاً می‌توانند گل ها را با ظاهری خاص و چیدمان منحصر به فرد به مشتریان مرفه خود بفروشند.

درآمد گل‌ فروشی از کجاست؟

درآمد گل‌ فروشی از کجاست؟

یک گل فروش با دریافت هزینه گل از مشتریان خود درآمد کسب می‌کند. یک گل فروش بسته به چیدمان و توانایی گل آرایی خود می‌تواند فروش خود را افزایش دهد. میزان سود دهی مغازه گل‌ فروشی بستگی به نوع تبلیغات آن هم دارد. هر چقدر تلاش و کوشش و پشتکار در یک کسب و کاری بیشتر شود، به تبع میزان سوددهی و بازدهی و درآمد ماهیانه آن کسب و کار هم بیشتر می‌شود. گل و گیاهان تازه و زیبا همیشه مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کنند. پس تر و تازگی و شادابی گل ها همیشه باید حفظ شود. در حال حاضر گل رز بیشترین تقاضا را در بازار دارد و شاخه‌ای 20 تا 50 هزار تومان به فروش می‌رسد. پردرآمدترین و شلوغ‌ترین روزهای کاری گل‌فروشان مربوط به روز مادر و ولنتاین است.

چگونه می‌توانید کسب و کار خود را سودآورتر کنید؟

مشاغل گل فروشی می‌توانند در تعطیلات، تولدها و سالگردها، سفارشات خود را افزایش دهند. آنها می‌توانند با ارائه اقلام اضافی، مانند گلدان‌ها و چیدمان‌های فانتزی پرفروش، میانگین قیمت فروش سفارش خود را افزایش دهند.

نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟

قبل از راه اندازی مغازه گل فروشی باید بدانید که انتخاب نام مناسب بسیار مهم و چالش برانگیز است. اگر قبلاً نامی برای فروشگاه خود انتخاب نکرده‌اید از صاحبان گل‌ فروشی‌ها کمک بگیرید. هنگام راه اندازی گل‌ فروشی و ثبت آن، توصیه می‌کنیم نامی انتخاب کنید که در پلتفرم‌های زیر موجود بوده و کسی آن را انتخاب نکرده باشد:

  • در دسترس بودن نام در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی
  • در دسترس بودن نام گل‌ فروشی در دامنه وب

مرحله 2: شریک کاری پیدا کنید

متداول‌ترین انواع ساختار کسب و کار شراکتی عبارت‌اند از: مالکیت انحصاری یا محدود، مشارکت LLP، شرکت با مسئولیت محدود (LLC).

ایجاد یک کسب و کار شراکتی از نوع LLC از شما و کسب و کارتان محافظت می‌کند. شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که برای تشکیل و ثبت آن، حضور حداقل دو شریک لازم است و مسئولیت شرکا به میزان سرمایه‌ای است که به شرکت آورده‌اند. به بیانی دیگر، اگر از گل‌ فروشی شما شکایت شود و دارایی گل‌ فروشی برای پرداخت بدهی آن کافی نباشد، شرکای شما با مسئولیت محدود به میزان سرمایه‌ای که به شرکت آورده‌اند، مسئول پرداخت آن بدهی خواهند بود. مازاد بر آن، طلبکاران نمی‌توانند بدهی‌های خود را از دارایی و اموال شخصی گل‌ فروشی مطالبه کنند.

مرحله 3: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 4: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی شغل گل فروشی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از گل فروشی شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

راه اندازی گل فروشی

مرحله 5: خرید نرم افزار حسابداری گل فروشی

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری گل‌ فروشی محک می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

مرحله 6: مجوزهای لازم را کسب کنید

عدم دریافت مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما گردد. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی گل فروشی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

چطور جواز کسب گل فروشی را بگیریم؟

برای دریافت مجوز گل فروشی از اتحادیه می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال کنید.
  2. پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدوداً 10 روز طول می‌کشد.
  3. در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  4. پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  5. در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تأییدیه دریافت جواز کسب و جواز راه اندازی گل فروشی را به او ارائه می‌نمایند.
  6. در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود.
  7. در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید.
جواز کسب راه اندازی گل فروشی

شرایط دریافت جواز کسب گل فروشی

برای دریافت جواز کسب گل فروشی می‌بایست دارای شرایطی بود تا اتحادیه به راحتی جواز کسب را صادر کند. این شرایط به شرح زیر می‌باشند:

  • واحد صنفی می‌بایست دارای وسایل نظافت به خصوص وسایل جمع آوری آب از سطح زمین باشد و تمامی اصول بهداشتی نیز باید رعایت شوند.
  • واحد صنفی باید دارای حداقل ۱۲ متر مربع مساحت باشد.
  • کف و قسمتی از دیوارهای واحد صنفی باید کاشی یا سرامیک شده باشد.
  • واحد صنفی می‌بایست دارای جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش نشانی باشد.
  • واحد صنفی باید دارای آب، برق، کولر و به طور کلی وسایل سرمایشی و گرمایشی باشد.
  • متقاضی باید در این زمینه حداقل سه سال مهارت کسب کرده باشد و یا اینکه به عنوان گل آرا مدرک تحصیلی کسب نماید.
  • واحد صنفی باید دارای میزهای مختلف جهت استفاده برای تزئین گل با رویه‌های فلزی و سنگی باشد.
  • لوازم و وسایل کار می‌بایست طبق عرف اتحادیه باشند که شامل موارد زیر می‌شوند:

قیچی‌های مختلف باغبانی، سبد آرایش گل، وسایل لازم برای بسته‌بندی و تزئین گل از جمله سیم، فویل، ربان و کاغذهای مختلف

مرحله 7: تشکیل پرونده بیمه برای گل فروشی

مغازه گل‌ فروشی شما علاوه بر جواز کسب به بیمه هم برای ادامه فعالیت ایمن احتیاج دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که یک فروشگاه تازه تأسیس باید انجام دهد امور بیمه‌ای و تشکیل پرونده بیمه مغازه تازه تأسیس است. گرفتن کد کارگاهی اولین مرحله برای انجام امور بیمه‌ای مغازه گل فروشی تازه تأسیس شما است. پس از آنکه کارفرما کد کارگاهی دریافت کرد می‌تواند با معرفی افراد شاغل در مغازه خود، لیست بیمه آنها را رد کند.

مرحله 8: برند گل فروشی خود را تعریف کنید

برند و نام تجاری شما همان چیزی است که هویت گل فروشی شما به حساب می‌آید. یک برند قوی به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید.

مرحله 9: راه اندازی گل فروشی اینترنتی

بعد از تعریف برند خود و ایجاد لوگو، قدم بعدی ایجاد یک وب سایت برای کسب و کارتان است. وب سایت در حقیقت همانند یـک تابلوی مغازه و یا ویترین گل فروشی شما اســت و کسب و کار شما توسط وب سایت در معرض عموم مشتریان قرار می‌گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است کـه مشتریان شـما از یک محله و یا حتی یک شهر نخواهد بود بلـکه تمام کسانی که از بستر اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند مشتریان کسب و کار شـما باشند. راه اندازی گل فروشی آنلاین باعث افزایش تعداد مشتریان شده و به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

چگونه گل‌ فروشی خود را تبلیغ کنیم؟

یک گل فروشی می‌تواند با ارائه کلاس‌های آموزشی بعد از ساعت کاری، به طریقی خود را به ساکنان آن محله معرفی کند. برای مثال برگزاری کلاس گل آرایی دست گل عروس. همچنین شما می‌توانید با گروه‌های تشریفات عروسی و ختم قرار داد ببندید و در ازای پرداخت مبلغی به عنوان کمیسیون، سفارش گل آرایی بگیرید.

مرحله 10:تلفن مغازه خود را راه اندازی کنید

راه‌اندازی تلفن برای کسب‌وکارتان یکی از بهترین راه‌ها برای جدا سازی زندگی شخصی از زندگی تجاری شماست. این تنها مزیت نیست؛ همچنین به شما کمک می‌کند تا ارتباط بین شما و مشتریان کسب و کارتان را بهتر مدیریت کنید. تماس مشتریان با شما در جلب اعتماد مشتریان بالقوه نیز تأثیرگذار است.

آیا راه اندازی گل فروشی برای شما مناسب است؟

افرادی که عاشق گل و گیاه و زیبایی‌ها هستند برای راه اندازی گل‌ فروشی بهترین گزینه‌اند. خرید گل معمولاً به تنهایی صورت می‌گیرد و انتخاب آنها روحیه‌ای هنری را می‌طلبد. مشتریان معمولاً به صورت حضوری خرید می‌کنند و شما باید مهارت بازاریابی و تشویق آنها به خرید گل را داشته باشید.

مهارت‌های لازم برای گل‌ فروش شدن چیست؟

یک گل‌فروش خوب در زمینه گل ها متخصص است و از انواع مختلف گل ها، مدت ماندگاری آنها و نحوه مراقبت صحیح از آنها می‌داند. آنها همچنین در تزیین و گل آرایی گل ها مهارت دارند و می‌توانند ظاهری زیبا برای گل ها ایجاد کنند. همچنین یک گل فروش باید بتواند تحت هر شرایطی با مردم راحت صحبت کند. گل‌فروشان به طور مرتب با مشتریانی سروکار دارند که یا در حال برنامه ریزی برای عروسی خود هستند یا برای از دست دادن عزیزی سوگواری می‌کنند.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری گل فروشی محک

همیشه مدیریت هزینه‌ها در گل فروشی برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود فروش، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. با استفاده از نرم افزار حسابداری گل فروشی محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در مغازه گل ‌فروشی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی گل فروشی ما برای کمک افتتاح گل فروشی خود نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: howtostartanllc

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری